mielikahvini on expresso, mutten kehtaa tilata sitä kahvilassa!:(
kieli menee solmuun. ja on vielä r-vikakin. joten tyydyn yleensä latteen..
Kommentit (46)
Minä kun käyn lihakaupassa, kysyn, saisinko kilon, entrekoota:)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 17:36"]Ymmärrän että puhevikaiset häpeävät itseään. Se johtuu siitä kun ihmiset lapsina ja teineinä ovat vitun kehittymättömiä ja vittuilevat toisten finneistä,tisseistä, köyhyydestä ja kaikesta.
Sitä sitten aikuisenakin vielä luulee että on super omg noloo jos on r-vika.
Ei ole niin noloa kuin luulet.
Kaikki ihmiset eivät ole se yläasteen paska pertti joka ei osannut käyttäytyä, vaan purki pahaa oloaan nimittelemällä ja huutelemalla.
Jos oikeasti jonkun mielestä joku puhevika toisella ihmisellä on noloa, niin kyseessä on aika pikkusieluinen tapaus. Sellaisen mielipiteellä voi pyyhkiä persettä.
[/quote]
Päivän piristys! Ihana. T. Puhevikainen
Juo tavallista kahvia, pevkeve !!
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:19"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:48"]Jospa vain tilasin espressoa. Expresso ei ole suomea, espresso on. [/quote] Tilaa vaan.
[/quote]
Ei ole suomea, on italiaa =)
[/quote]
Se on lainasana, mutta ihan suomea.
Porvoossa saattaa saadakin eXpressoa.
Oli provo miten selvä tahansa, aina joku ottaa tosissaan :D Hupaisaa viihdettä tarjoaa tämä palsta.
Hmm..olen kyllä nähnyt jossain kahvilan tiskillä kyltin "EXPRESSO 2,50" .
Ja ihan Suomessa siis !
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:11"]
Sanokaa siinä kassalla, että otatte kahvin, ja sitten vaivihkaa painattekin automaatista espresso-painiketta. Tulee halvemmaksikin, ja kahvikuppiin mahtuu vieläpä kaksi annosta kerralla. Kokeiltu on...
[/quote]
Tuskinpa kunnon espressoa mistään tuollaisesta kahviautomaatista saa. Voi jeesus.
Se on espresso, ei expresso.
(Joo, mulla on hiekkaa pillussa.)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:08"]
[/quote]
Sinä olet kuin pikkulapsi jossain timotaikurin tai pellen showssa hihkumassa käsipystyssä että meikä tietää meikä tietää, se pallo on sun selässä. hehe hehe hehe.
Paitsi et ole eka joka huomasi mikä viestissä oli HASSUSTI. Olet hitaimpien vajakkilasten joukossa.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:08"]
[/quote]
Sinä olet kuin pikkulapsi jossain timotaikurin tai pellen showssa hihkumassa käsipystyssä että meikä tietää meikä tietää, se pallo on sun selässä. hehe hehe hehe.
Paitsi et ole eka joka huomasi mikä viestissä oli HASSUSTI. Olet hitaimpien vajakkilasten joukossa.
[/quote]
Sovitaan sitten niin jos sulle tulee siitä hyvä mieli.
Ei, kyllä ap on oikeassa, esim. Ranskassa se voi olla expresso. https://fr.wikipedia.org/wiki/Expresso
Tosin kahvilassa se tilataan "un express, s'il vous plaît".
Espresso on italiaa ja expresso ranskaa... Kumpikin siis oikein.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 17:30"]
Ei kannata brassailla asioilla ja termeillä, joita ei ymmärrä. Näyttää siten vain tyhmyytensä, vaikka sitä mieluummin kannattaisi vähän ainakin piilotella..
Express = lähetti(palvelu)
Latte on aina lattea(a).. Varma ja helpompi valinta !
[/quote]
Samant sanat itsellesi. Latte on maitoa. Cafe latte on maitokahvi.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:48"]Jospa vain tilasin espressoa. Expresso ei ole suomea, espresso on. [/quote] Tilaa vaan.
[/quote]
Ei ole suomea, on italiaa =)