Millaiseen maanpuolustustoimintaan armeijaa käymätön voi osallistua?
Kertokaa, asiasta tietävät! Olen kohta kolmekymppinen nainen enkä siis ole käynyt armeijaa, lähinnä kai siksi, etten oikeastaan osannut ajatella sellaista edes vaihtoehtona silloin kun sen aika olisi ollut. Lähipiirissä ei vaan ollut sellaista mallia ja toki olin muutenkin kiireinen opiskelujen ja töiden kanssa. Nyt se ikkuna onkin jo umpeutunut, sillä täytän kohta kolmekymmentä.
Olen kuitenkin tosi isänmaallinen, vanhemmiten vielä enemmän, ja nyt haluaisin kantaa korteni kekoon ja olla edes jollain tavalla "valmistautunut" kaikkiin mahdollisiin skenaarioihin näissä maailmanpolitiikan myllerryksissä. Ärsyttää tunne siitä, että tällä hetkellä sitä vain ajelehtii voimattomana ja odottaa paskat housussa, mitä tapahtuu. Tuntuisi varmaan paremmalta jos olisi edes jotain tietotaitoa näistä asioista. Olen hyvässä fyysisessä kunnossa ja järkikin leikkaa, joten varmasti voisin olla jotenkin hyödyksi. Koulutusta ja työkokemusta minulla on viestinnän alalta.
Kertokaa siis kokemuksia, ehdotuksia, mitä vaan! Mitä voisin tehdä? Oletteko itse mukana jonkinlaisessa toiminnassa?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Pysykää te kiviaikavarpaat vaan poissa miesten tieltä
Koitan pysytellä pois tieltä, kun kerran viikossa kohoat äitisi kellarista hakemaan viikon roiskeläppäpitsat lähimmältä huoltsikalta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Ap. Olet nainen paikallasi. (ellet sitten ole tiedonkeruumatkalla naapurin toimeksiannosta). Sinuakin vaanii vakooja!
Kiitos! Iivana en ole, haluan vain kantaa korteni kekoon.
Täällä onkin annettu jo monia hyviä vinkkejä. Luonnonmuona-ajatus oli hyvä, sellaista en ollut tullut itse ajatelleeksikaan. Ampumaradalle lähtemistä olen pyöritellyt mielessäni jo aiemmin, mutta ehkäpä sen aika on tullut nyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse olen jo monta vuotta ollut Maanpuolustusnaisten jäsen. Suosittelen.
N60
Mitä olet jäsenenä tehnyt?
Aina rintamalla naisia tarvitaan ;)
Esim krhöm "niihin hommiin"...
Ampumaan kyllä pitäisi jokaisen opetella. Kriisin aikana tulisi rynkyt jakaa kaikille sukupuolesta riippumatta ja sitten vaan fire at will.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N60
Minä en ole tuo jolle kommentoit, mutta kuulun myös Maanpuolustusnaisiin ja olen sen kautta osallistunut erilaisiin turvallisuuskoulutuksiin maastossa ja vesillä.
Ehkä kuulostaa vainoharhaiselta, mutta nykyaika on muuten sellaista, että netissä ei kannata antaa kenellekään sellaista tietoa, mikä ei olisi vapaasti kaikkien saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli tilanne oikeasti menisi niin synkäksi, niin rintamallekin voisin kyllä lähteä, mutta "niissä hommissa" joudut tyytymään sinulle varmasti entuudestaan tuttuun Nyrkki-Kyllikkiin ;)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ampumaan kyllä pitäisi jokaisen opetella. Kriisin aikana tulisi rynkyt jakaa kaikille sukupuolesta riippumatta ja sitten vaan fire at will.
Tätä suosittelen ihan kaikille. Tuliluikku kun laulaa niin sillä ei ole paljoakaan väliä, mitä sen pitelijän jalkovälistä löytyy. Ampumaratoja luulisi Suomessa löytyvän vähän joka tuppukylästäkin.
Vierailija kirjoitti:
Aseveljen peräreikä toimi viime sodissakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koitan pysytellä pois tieltä, kun kerran viikossa kohoat äitisi kellarista hakemaan viikon roiskeläppäpitsat lähimmältä huoltsikalta.
Ap
Minulla sentään on sotilasarvo ja rooli sodanajanjoukoissa toisin kuin sinulla.Olet vain typerä kiviaikavarvas.
En ymmärrä yhtään, mitä mussutat, mutta jos et osaa vastata varsinaiseen kysymykseen, niin suosittelen että perustat vaikka oman ketjun, jossa voit hourailla naisten ikävyydestä mielin määrin. Samanhenkistä seuraa löytyy varmasti!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kenttäpatjoja tarvitaan aina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N60
Minä en ole tuo jolle kommentoit, mutta kuulun myös Maanpuolustusnaisiin ja olen sen kautta osallistunut erilaisiin turvallisuuskoulutuksiin maastossa ja vesillä.
Ehkä kuulostaa vainoharhaiselta, mutta nykyaika on muuten sellaista, että netissä ei kannata antaa kenellekään sellaista tietoa, mikä ei olisi vapaasti kaikkien saatavilla.
Viisas kirjoitus. Suut suppuun. Sinuakin vaanii vakooja!
- psy.ops-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minulla sentään on sotilasarvo ja rooli sodanajanjoukoissa toisin kuin sinulla.Olet vain typerä kiviaikavarvas.
Ja sinä tulit karvaisesta pillusta :D
Länkyttäjät länkyttää ja Igorit alapeukuttaa.
Hyvä ap!
Luin kerran mm että israelissa armejaa autta vaate ja ruokahuollossa vapaaehtisia ympäri maailmaa. Ohis.
Eiköhän tuo pian selviä.
t: Putin
Siis miten ihmeessä tämäkin täysin asiallinen aloitus on saanut näin paljon alapeukutuksia? Pistää oikeasti miettimään, millaista sakkia täällä nykyään hiippailee.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten ihmeessä tämäkin täysin asiallinen aloitus on saanut näin paljon alapeukutuksia? Pistää oikeasti miettimään, millaista sakkia täällä nykyään hiippailee.
Venäjän trolleja, jotka esiintyvät "suomalaisina miehinä" repiäkseen maata sisältä rikki. Toki joukossa on myös muutama aitosuomalainen luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Iskä opetti ampumaan jo silloin kun olimme lapsia.
Hyvä Ap. Olet nainen paikallasi. (ellet sitten ole tiedonkeruumatkalla naapurin toimeksiannosta). Sinuakin vaanii vakooja!