Hoitajat tarjoaako työnantaja aina työvaatteet?
Onko sellaisia työpaikkoja hoitoalalla jossa työnantaja ei anna työvaatteita ?
Jos näin on joissain hoitoalantyöpaikoissa niin millaisia työvaatteita käytätte?
Kommentit (18)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:34"]
Kotihoidossa ollaan omilla vaatteilla. Saat korkeintaan jonku liivin päälles.
[/quote]eikö essua?
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:31"]
En ole hoitaja, mutta isän palvelutalossa näkyy olevan kaikilla ihan tavalliset ja erilaiset vaatteet, joten omia varmaan on vaatteet kaikilla. Ei hoitoalalla ainakin, lasten- ja vanhustenhoidossa?
[/quote]saman olen huomannut.
Mä olin kerran yksityisessä palvelutalossa, josta ei saanut mitään vaatteita. Siellä sitä sitten omissa vaatteissa tehtiin vuodepesuja ym. Aika ällöttävää oli.
Olen terveydenhoitaja neuvolassa. Yläosan työnantaja tarjoaa niin halutessani. Housut tai hame omasta kaapista. Käytän pääasiassa mekkoa/tunikaa. Yksi tunika työnantajan puolesta, muut omia.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:35"]
Sijaisten vaatteet on ainakin aina vähissä, jämiä, epäsopivia. Käytin omia...
[/quote]millaisia? oliko työnantajalla vaatimuksia?
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:33"]
Mä olin kerran yksityisessä palvelutalossa, josta ei saanut mitään vaatteita. Siellä sitä sitten omissa vaatteissa tehtiin vuodepesuja ym. Aika ällöttävää oli.
[/quote]
muoviset essut näkyy olevan noilla jos pesevät, mutta en ole kysynyt onko omat vai talon.2.
Joissain vanhusten paikoissa ollaan omissa vaatteissa, yleensä syynä on se että halutaan olla kodinomaisia. Työntekijät siis hankkivat itse työvaatteensa. kukaan nyt tuskin tekee töitä niissä samoissa vaatteissa missä muutoinkin hengailee, vaan ihan työntekoa varten on sitten hankittu joustavia ja mukavia vaatteita. Jos työpaikalla vaaditaan käytettävän talon työvaatteita, niin ne kustantaa työpaikka.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 17:24"]
[/quote]
muoviset essut näkyy olevan noilla jos pesevät, mutta en ole kysynyt onko omat vai talon.2.
[/quote]kertakäyttöisiä?
Sekä että. Työnantaja kustantaa tietystä paikasta hankitut työvaatteet ja rahaa kukin saa 100€/vuosi. Vanhustyössä vaatteet hikoaa ja likaantuu sitä tahtia että omiakin vaatteita tarvitsee.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 18:12"]
Joissain vanhusten paikoissa ollaan omissa vaatteissa, yleensä syynä on se että halutaan olla kodinomaisia. Työntekijät siis hankkivat itse työvaatteensa. kukaan nyt tuskin tekee töitä niissä samoissa vaatteissa missä muutoinkin hengailee, vaan ihan työntekoa varten on sitten hankittu joustavia ja mukavia vaatteita. Jos työpaikalla vaaditaan käytettävän talon työvaatteita, niin ne kustantaa työpaikka.
[/quote]eli vaihtovaatteet töissä.
En ole hoitaja, mutta isän palvelutalossa näkyy olevan kaikilla ihan tavalliset ja erilaiset vaatteet, joten omia varmaan on vaatteet kaikilla. Ei hoitoalalla ainakin, lasten- ja vanhustenhoidossa?
No ei kaikissa. Tiedän paikkoja missä mennään omilla vaatteilla. Onneksi omassa työpaikassa on pirun hienot vaatteet!
Itse olen ollut työssä vain julkisella puolella ja kengät on ainoat, mitkä on pitänyt hankkia itse.
Kotihoidossa ollaan omilla vaatteilla. Saat korkeintaan jonku liivin päälles.
Sijaisten vaatteet on ainakin aina vähissä, jämiä, epäsopivia. Käytin omia...
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:23"]
Sekä että. Työnantaja kustantaa tietystä paikasta hankitut työvaatteet ja rahaa kukin saa 100€/vuosi. Vanhustyössä vaatteet hikoaa ja likaantuu sitä tahtia että omiakin vaatteita tarvitsee.
[/quote]satasella ei paljo saa.
Periaatteessa pitäisi pitää työpaikan paitaa, mutta eipä noita oikean kokoisia riitä. Ällöttävää sitten kiertää omissa vaatteissa kotihoidossa.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 17:24"]
[/quote]
[/quote]pelkät essut, kesällä sen ymmärtää kun on lämmin.