Alapää synnytyksen jälkeen
Odotan ensimmäistä ja vasta nyt olen alkanut pelätä, että millainen siitä alapäästä tulee synnytyksen jälkeen. Realistisesti?
Kuulemma on hirveää edes katsoa, täysin eri näköinen kuin ennen, löysä...
Miten voisin hyväksyä asian?
Minua asia on alkanut vaivata ihan todella. Ja tätä en tullut ajatelleeksi edes ennen raskautumista, koska kukaan ei koskaan puhu tämmösistä.
Kommentit (9)
Moi! Minulla on kaksi lasta, molemmat alateitse syntyneet, olleet n. 3-kiloisia. Ekasta ei tullut tikin tikkiä, mutta toki se "kolo" oli aika paljon väljempi siinä synnytyksen jälkeen. Ulkoisesti ei muuttunut miksikään. Ajan mittaan palautui muutenkin lähes ennalleen. Toisesta lapsesta tuli häpyhuuleen (sisempään) yksi tikki, mutta se pranai ihan samanlaiseksi kuin ennenkin, eli ei edelleenkään ulkoisia muutoksia. JOstain kumman syystä "sisätilat" tuntuvat jopa tiukemmilta kuin ennen, vaikka en tiedä onko se edes mahdollista. Kuitenkin minulla on ihan hyviä kokemuksia vain :) Enemmän rinnat kärsineet ainakin tämän toisen lapsen kohdalla. Ekan jälkeen nekään eivät muuttuneet mitenkään, nyt ovat kuitenkin ehkä vähän rupsahtaneet. Ei kuitenkaan pahasti nekään! Voi toki mennä enemmän "piloille" alapää, mutta turha sitä kuitenkaan on murehtia etukäteen, kun voi olla, ettei mitään vaurioitakaan tule! Ja muista, että se, millainen se toosa on kuukausi synnytyksen jälkeen on ihan eri kuin vaikkapa 6kk synnytyksestä :)
Löysä ja roikkuva. LisäksI repaleisia arpia. Joillakin repeämä on peräaukkoon asti.
ja sen verran haluan vielä kertoa (olen siis 2.) (ja samaa kuullut useilta synnyttäneiltä ystäviltä), että orgasmit paranivat 1000% entiseen verrattuna! Lisäksi niitä on paljon helpompi saada nykyään. Että kyllä siellä voi ihan positiivisiakin muutoksia tapahtua :)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 01:50"]
ja sen verran haluan vielä kertoa (olen siis 2.) (ja samaa kuullut useilta synnyttäneiltä ystäviltä), että orgasmit paranivat 1000% entiseen verrattuna! Lisäksi niitä on paljon helpompi saada nykyään. Että kyllä siellä voi ihan positiivisiakin muutoksia tapahtua :)
[/quote]
olen kuullut saman. mistäköhän johtuu..
Tai sitten haluatte uskotella itsellenne olevanne vielä yhtä piukassa kunnossa kuin ennen raskautta.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 01:42"]
Odotan ensimmäistä ja vasta nyt olen alkanut pelätä, että millainen siitä alapäästä tulee synnytyksen jälkeen. Realistisesti? Kuulemma on hirveää edes katsoa, täysin eri näköinen kuin ennen, löysä... Miten voisin hyväksyä asian? Minua asia on alkanut vaivata ihan todella. Ja tätä en tullut ajatelleeksi edes ennen raskautumista, koska kukaan ei koskaan puhu tämmösistä.
[/quote]Vaadi sektio.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 01:59"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 01:50"]
[/quote]
olen kuullut saman. mistäköhän johtuu..
[/quote]
Voiskohan olla siitä, että synnytyksen jälkeen kannustetaan treenaaman lantionpohjalihaksia?
Minulla jäi synnytyksistä vain kaunis vaaleanpunainen kahden sentin pitunen ohut arpi vinosti reittä kohti leikattuna.
Nyt sitä ei edes huomaa.
Itse synnytykset kestivät vuorokauden ja 12 tuntia huusin jatkuvissa supistuksissa tiputuksessa.
ihan tapauskohtaista, ei tähän ole mitään yhtä ja ainoaa vastausta.