PAHIN vaate/meikki-mokasi?
tästä on pari vuotta. olin suihkussa ja äkkiä 7v tulee ovesta parkuen, käsi vääntyneenä luonnottomaan asentoon. oli reppana kaatunut pyörällä... eikun äkkiä jotain vaatetta niskaan, poika autoon ja sairaalaan!
puhdistustököttini oli loppu, joten minulla oli vanhat meikit silmien ympärillä .eihän minun ollut tarkoitus lähteä sinä iltana enää mihinkään! pitkä musta märkä tukka takussa poskiin liimautuneena. ja narulta nappasin tosiaan ekat käteen osuvat vaatteet eli tulipunaisen, tiukan viistoon leikatun hameen joka paljastaa toisen reiden lähes kokonaan sekä mustan teinimäisen kissankorva-hupparin . pisteenä ii:n päälle meni toiseen jalkaan punainen ballerina, toiseen musta avokas jossa n. viiden sentin korko! eli sen lisäksi, että näytin sillan alta ryömineeltä myös onnuin komeasti.
pari päivää myöhemmin selvisi, että lääkäri oli tehnyt ls-.ilmotuksen koska epäili minua narkomaaniksi .(
no, loppu hyvin kaikki hyvin eikä tuosta ilmoituksesta sen pahempaa poikinut. kertokaapa te nyt omia mokianne :)
Kommentit (180)
N. 8 vuotta sitten kun oli muodissa pitkä toppi ja sukkikset/leggingsit käytin useamminkin vaateyhdistelmää babydoll-toppi ja sukkahousut (paksut ja mustat onneksi). Kuvittelin olleeni todella cool, kunnes nyt pari vuotta sitten muuton yhteydessä tuli kyseiset topit vastaan. Pituutta en tietääkseni ole lähivuosina kasvanut ja oli mukava todeta, etteivät ne topit ei peitä edes koko persettä. Hämärästi muistan kiskoneeni kyllä niitä alaspäin, mutta voi herranjestas miltä olen mahtanut näyttää??
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 00:17"]Kun olin yläasteella muodissa oli kananpersetukka, voi luoja sitä kuituvahan ja hiuslakan määrää! Luokkakuvassa suurimmalla osalla on toki samanlainen, joten eipä Se silloin mikään moka ollut. Muistan kadehtineeni yläasteella tyttöjä, jotka meikkasivat kovasti ja olivat nyppineet kulmat viiruiksi. Nyt olen tyytyväinen, että äitini antoi vaan siistiä paksuja kulmiani ja teki sen itse, eikä antanut käyttää muuta meikkiä kuin puuteria ja ripsaria. Jostain syystä sain suostuteltua isäni ostamaan minulle miss sixty (?) merkin housut, jotka oli niin matalat, että melkein häpykarvat paistoi ja lahkeiata tietty leveät ja toki niiden kanssa pidettiin sen verta lyhyempää paitaa, että varmasti näkyi hiukan vatsaa ja selkää. Ah ihanaa teiniaikaa!
[/quote]
Taidetaan olla samanikäisiä, kuulostaa nimittäin niiiin tutulle. Nimimerkillä vm. -89 :D
Vedin KAIKKI kulmakarvat pois. Piirsin tummanruskealla kynällä uudet. :'D Yksi valokuva löytyy ja aina se naurattaa.
124 jatkaa, tuli muuten noista babydoll-paidoista mieleen toinenkin vaatekappale, jota olen käyttänyt hienolla menestyksellä. Minulla oli valkoinen, hienolla etukuvioinnilla varustettu toppi (nykyään alennettu yöpaidaksi), joka ylettyi ehkä puoleen reiteen. 20-vuotiaana kuumana kesäpäivänä tuntui aina yhtä hyvältä idealta laittaa toppi päälle ja sandaalit jalkaan ja lähteä kaupungille, olihan toppi pitkä ja päivä kuuma. Hyvää ideaa kesti tasan pari käyttökertaa, kunnes eräässä yleisötapahtumassa juttelemaan jäänyt tuttu kysyi vaivihkaa tajusinko alushousuni näkyvän koko kansalle. Valkoinen läpikuultava toppi ja alta paistavat valkoiset alushousut ei ehkä ole se kaikkein sivein yhdistelmä.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:21"]
Yläasteella halusin näyttää tyylikkäältä business naiselta. Laitoin päälleni äitini 2 kokoa liian ison KELTAISEN jakkupuvun, jossa oli järjettömän isot olkatoppaukset ja kädessä kannoin isäni vanhaa salkkua. Korut olivat halpoja sinisiä muovikoruja. Hiukset laitoin nutturalle ja huuliini laitoin violettiin taittavaa huulipunaa. Kenkinä taisi toimia tennarit. Terveisiä tutuille! Hävettää vieläkin, käytin tätä asuyhdistelmää useamman kerran...
[/quote] oppan gangnam style!
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 20:22"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 20:00"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:11"]
Ala-asteella 90-luvulla revin itselleni farkut trendikkäästi polvien kohdalta.sitten revin vähän alemmas toiset viillot... ja kolmannet.. ja sitten viiltoja oli n. 10 ihan alas asti. Jostain syystä revin sitten lahkeista koko etuosat pois, niin että sääret oli paljaat edestä katsottuna, kuin shortsit, ja takaosa lahkeesta oli ihan täysmittainen. Lahkeet liehuivat jalkojeni takana kuin liput kun kävelin. Kaverini kertoi äitinsä kauhistelleen rumia housujani. En pitänyt kauhistelua minään.
[/quote]
Tällaiset housut on nyt muodissa muuten.
[/quote]
No eikä! Kuvia, kiitos! :D
[/quote]
Tässä ainakin jotain.
https://metrouk2.files.wordpress.com/2015/01/image1xxl.jpg
http://necolebitchie.com/wp-content/uploads/2012/02/Screen-Shot-2012-02-16-at-5.26.32-AM.png
Kissankokoiset reiät on nyt se juttu.
Ikävuoteni 23-37 käytin sinnikkäästi vaatteita kokoa xs. Haukuin säännöllisesti kaikki vaatevalmistajat huonosta suunnittelusta, kun mikään ei koskaan istunut päälläni hyvin ja istuminenkin oli välillä vaikeaa. Sitten tajusin kokeilla kokoja S ja M...
Haha näitä on hauska lukea! Itsekin olen tehnyt varmasti vaikka ties mitä tyylimokia. Olin teini-ikäisenä todella kokeilunhaluinen tyylini suhteen ja mulla oli mm. hoppari-, pissis-, punkkari-, gootti- ja hippivaihe :D En itse nähnyt siinä mitään noloa että pukeuduin aina todella huomiotaherättävästi ja jokaisessa vaiheessa mulla oli aina ne kaikista extremeimmät vaatteet. Esim hoppariaikana mulla oli aivan jättisuuret tuulihousut ja joku jättisuuri huppari päällä joka päivä so what -sämpyläkenkien kanssa. Goottiaikana mulla oli sellainen maahan asti ylettyvä merenneito-mallinen musta trumpettihame jossa oli isot hopeiset ketjut ja soljet edessä. Yhdistin tämän välillä AP:nkin mainitsemaan mustaan kissankorvahuppariin :D Ja hiukset sekä meikit tietenkin aina myös vaihteli tyylin mukaan. Olin aika kameleontti.
Joku mainitsi tuon pitkä toppi ja sukkahousut muodin niin muistuipa mieleen että tuo oli mun lukioaikaa ja meidän kaveriporukassa todella in. Itsekin käytin aina Ginan pitkää mustaa toppia ja mustia sukkahousuja alla. Olin onneksi sen verran lyhyt että toppi peitti perseeni. Yksi kavereistani oli todella pitkä ja hänellä toppi nousi aina ylöspäin paljastaen sukkahousukankut. Sanoimme siitä kyllä hänelle että etsisi pidemmän topin mutta ei halunnut. Itse käytin siinä topin päällä usein lyhyttä crop-jakkua sekä välillä tissivyökin pääsi osaksi koko komeutta :D
Lantiovyötä pidetään lantiolla, vyötärövyötä vyötäröllä. Jäin kieltämättä miettimään missä muutamien kommenttien "tissivyötä" pidetään...
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 18:02"]
Lantiovyötä pidetään lantiolla, vyötärövyötä vyötäröllä. Jäin kieltämättä miettimään missä muutamien kommenttien "tissivyötä" pidetään...
[/quote]
Tissien alla, jolloin syntyy empire-vyötärö. Kuten empire-mallin mekoissa. babydoll. you know?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 05:58"]
Goottivaihe 16-vuotiaana... En löytänyt tarpeeksi vaaleeta meikkivoidetta, joten käytin TALKKIA.
[/quote]
Minä ostin Baborin puhtaanvalkoista meikkivoidetta 18-vuotiaana, koska en myöskään löytänyt tarpeeksi vaaleaa. Se oli tarkoitettu sekoitettavaksi tummempaan voiteeseen. Vähät siitä. Vedin sitä sitten naamaan ja lähdin discoon. Olin aika kalpea..
käytin mustaa trikoominihametta housujen, erityisesti farkkujen päällä... muistan et olin tosi ylpee ku olin ihan ite keksiny niin hienon idean. aina se sama musta minari, oli housut mitkä tahansa. muistan haaveilin myös et löytäisin kaupasta jotain muita hameita joita voisin käyttää samoin.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 23:55"]Ala-asteella olin jonku Barbin mukana saanut meikkisetin, joka sisälsi vaaleanpunaisen (siniseen taittavan) huulipunan ja jotain glitterigeeliä, jossa glitterit olivat sinisiä tähtiä. Jostain syystä nelosluolan luokkakuvaani varten keksin käyttää näitä ehostautumiseen niin että liimasin naamani täyteen glitteritähtiä ja (sini)punasin huuleni karkealla otteella. Ai visti että olen viehättävä siinä kuvassa, jota tietenkin ahkerasti myös sukulaisille jaettiin! Mukava on jälkikäteen katsella, miten sievä ja luova lapsi sitä on tullut oltua. Siniset tähdet eivät edes näy vaan naamani on täynnä tummia pisteitä. :D
[/quote]
Tuo nyt ei ole mikään tyylimoka. Lähinnä söpöä lapsen touhuilua. :)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 23:55"]Ala-asteella olin jonku Barbin mukana saanut meikkisetin, joka sisälsi vaaleanpunaisen (siniseen taittavan) huulipunan ja jotain glitterigeeliä, jossa glitterit olivat sinisiä tähtiä. Jostain syystä nelosluolan luokkakuvaani varten keksin käyttää näitä ehostautumiseen niin että liimasin naamani täyteen glitteritähtiä ja (sini)punasin huuleni karkealla otteella. Ai visti että olen viehättävä siinä kuvassa, jota tietenkin ahkerasti myös sukulaisille jaettiin! Mukava on jälkikäteen katsella, miten sievä ja luova lapsi sitä on tullut oltua. Siniset tähdet eivät edes näy vaan naamani on täynnä tummia pisteitä. :D
[/quote]
Söpö :D itsekin olisin varmaan tehnyt noin.Sen sijaan mulla oli käytössä hopeinen glitterpuikko jonka käyttötarkoitusta en tiennyt joten tökin sitä pitkin naamaa.(kaukaa katsottuna tosiaan vaan tummia läikkiä) ja se vaaleanpunainen huulipuna levitettiin luomeen paksuksi ällöttävän tuntuiseksi kerrokseksi joka silmiin valuessaan pisti itkemään...luokkalaiset oli vähän ihmeissään,mutta hei,pitihän mun panna parastani,olihan kuitenkin koulun joulujuhla.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 23:46"]
Käytin lukioikäisenä aivan liian tummaa meikkivoidetta, kun halusin olla "ruskettunut". :D
[/quote]
Huomasin, mutten kehdannut sanoa mitään... Sori :D
Kun olin yläasteella muodissa oli kananpersetukka, voi luoja sitä kuituvahan ja hiuslakan määrää! Luokkakuvassa suurimmalla osalla on toki samanlainen, joten eipä Se silloin mikään moka ollut. Muistan kadehtineeni yläasteella tyttöjä, jotka meikkasivat kovasti ja olivat nyppineet kulmat viiruiksi. Nyt olen tyytyväinen, että äitini antoi vaan siistiä paksuja kulmiani ja teki sen itse, eikä antanut käyttää muuta meikkiä kuin puuteria ja ripsaria. Jostain syystä sain suostuteltua isäni ostamaan minulle miss sixty (?) merkin housut, jotka oli niin matalat, että melkein häpykarvat paistoi ja lahkeiata tietty leveät ja toki niiden kanssa pidettiin sen verta lyhyempää paitaa, että varmasti näkyi hiukan vatsaa ja selkää. Ah ihanaa teiniaikaa!
Ihan liian tummiksi ja paksuiksi laitetut kulmat vaaleeta ihoa vasten + musta tukka.
Nää in ihan huippuja, up!!! :D
Mä olin 12-vuotiaana omasta mielestäni tosi originaali ja käytin hirveästi erilaisia kalastajanhattuja. Mulla oli olkapäille ylettyvä piikkisuora lättänä tukka (jota nykyisin osaan jopa laittaa) ja aika iso nenä (se löytyy tietty edelleen), meikkirepertuaariin kuului pelkkä meikkivoide (täydelliselle lapsen iholle tietysti). Näytin valokuvien perusteella ihan karmealta.
Hattuvaiheen jälkeen alkoi kiharavaihe, eli aloin pitää öisin kahta lettiä, että aamulla olisi kiharat. Kivat, korvien kohdalta alkavat kiharat. Se oli jopa karmeampaa kuin ne hatut...
Kutosluokalla meillä oli muotia myös raitaverkkarit ja iso t-paita, mieluiten Spice Girls tai vastaava. Pidettiin niitä mm. "kotibileissä". Oh so classy.