PAHIN vaate/meikki-mokasi?
tästä on pari vuotta. olin suihkussa ja äkkiä 7v tulee ovesta parkuen, käsi vääntyneenä luonnottomaan asentoon. oli reppana kaatunut pyörällä... eikun äkkiä jotain vaatetta niskaan, poika autoon ja sairaalaan!
puhdistustököttini oli loppu, joten minulla oli vanhat meikit silmien ympärillä .eihän minun ollut tarkoitus lähteä sinä iltana enää mihinkään! pitkä musta märkä tukka takussa poskiin liimautuneena. ja narulta nappasin tosiaan ekat käteen osuvat vaatteet eli tulipunaisen, tiukan viistoon leikatun hameen joka paljastaa toisen reiden lähes kokonaan sekä mustan teinimäisen kissankorva-hupparin . pisteenä ii:n päälle meni toiseen jalkaan punainen ballerina, toiseen musta avokas jossa n. viiden sentin korko! eli sen lisäksi, että näytin sillan alta ryömineeltä myös onnuin komeasti.
pari päivää myöhemmin selvisi, että lääkäri oli tehnyt ls-.ilmotuksen koska epäili minua narkomaaniksi .(
no, loppu hyvin kaikki hyvin eikä tuosta ilmoituksesta sen pahempaa poikinut. kertokaapa te nyt omia mokianne :)
Kommentit (180)
Vaatteista muistuu mieleen karvavuorelliset farkut ja liivi joka näytti lähinnä matonkuteilta. Stockan One waysta ostettu, sen muistan. Meikkimokat on ollu pieniä. Minulla on couperosaiho ja kun joskus peitin sitä vihreällä peitevärillä, niin näytin ainoastaan merisairaalta.
Käytin peitepuikkoa koko naamalle. Ei siis lainkaan esim. meikkivoidetta. Yritin piilottaa tällä tavalla finnit, mutta samalla koko naamani näytti ihan joltain harmaalta laatalta. Lisäksi ripseni olivat aina ihan valkoiset, kun silmiini laittamani peitepuikko tarttui niihin kiinni.
Voi voi, näitähän riittää :D ensinnäkin meidän äiti teki meille koululaisina vaatteet, joten mitään viimeistä huutoa ne eivät tosiaan olleet. Lisänä tähän äitimme olematon tyylitaju niin avot. Yksi muistiinpainuvin asukokonaisuus oli tummanruskeat sammarit, myrkynvihreä poolopaita ja tulenpunainen college :D voi apua.. Onneksi seiskaluokab jälkeen aloin vähän tarkemmin katsoa mitö laitan päälleni enkä enää äitini valitsemia rytkyjä päälleni laittanut. Muita mokia on käynyt lähinnä hiusten kanssa (luonnonkiharat), jossain vaiheessa mulla oli tapana aina harjata hiukset jolloin kiharat tietysti rikkoutuivat sellaiseksi pilveksi (no tämänkin tein koska äitini vahti että hiukset harjataan joka päivä). Karmean näköisethän ne hiukset sitten olivat. Onneksi tämänkin tajusin jossain vaiheessa ja aloin joko suoristaa hiukset tai jättää harjaamatta.
Ootte hauskoja!
mulla on näitä paljon, mutta 17-v. asuin saksassa ja tekno oli suurinta muotia. ostin jostain teknokaupasta mustan polvipituisen paksun kiiltävän haalarintapausen, jossa olkaimet meni rinnan viierestä sivulita. alle harmaa ribbipoolo, sukkahousut ja matalat käärmeenkiiltävät kävelykengöt.
tukka oli itsevärjätty vaalea suoralla otsatukalla ja asun kruunasi luonnonvaalea ja pastillinen polvipituinen untuvatakki.
tästä on todisteena kuva. olen ollut aika näky niiden trendikkäiden teknoajuen keskellä..
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 21:22"]Ootte hauskoja!
mulla on näitä paljon, mutta 17-v. asuin saksassa ja tekno oli suurinta muotia. ostin jostain teknokaupasta mustan polvipituisen paksun kiiltävän haalarintapausen, jossa olkaimet meni rinnan viierestä sivulita. alle harmaa ribbipoolo, sukkahousut ja matalat käärmeenkiiltävät kävelykengöt.
tukka oli itsevärjätty vaalea suoralla otsatukalla ja asun kruunasi luonnonvaalea ja pastillinen polvipituinen untuvatakki.
tästä on todisteena kuva. olen ollut aika näky niiden trendikkäiden teknoajuen keskellä..
[/quote]
Tuo on jo niin överi että kuulostaa hyvältä. :)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 01:13"]
Samettihousut. Tarvitseeko sanoa enemmän?
[/quote]
Eihän sametissa housumateriaalina ole mitään olennaista vikaa (jolleivat housut muuten ole oudot)? Vakosametti on jo riskaabelimpi. Tai loimusametti.
Nuorena alle 20v. synkkä goottityyli (Olen pyöreä ja lyhyt).Pelkästään mustia vaatteita,mustat hiukset päätä myöden,mustaa kynsilakkaa,vitivalkoinen meikkivoide ja ybertumma silmämeikki.
Kaikki vaatteet maastokuviota; sortsit, paita, polvipituiset sukat, kengät ja stetsoni (??). Olen nainen ja mahtoi olla hemaiseva yhdistelmä :D
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 21:44"]Nuorena alle 20v. synkkä goottityyli (Olen pyöreä ja lyhyt).Pelkästään mustia vaatteita,mustat hiukset päätä myöden,mustaa kynsilakkaa,vitivalkoinen meikkivoide ja ybertumma silmämeikki.
[/quote]
Olin yläasteella yksi kävelevä meikkimoka :D Silmissä turkoosia luomiväriä, sinistä kajalia ja sinistä ripsiväriä! Lisäksi aivan liian tumma oranssi meikkivoide ja ohueksi nypityt piirretyt kulmakarvat. En kestä katsoa valokuvia tuolta ajalta :D
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 19:14"]
tästä on pari vuotta. olin suihkussa ja äkkiä 7v tulee ovesta parkuen, käsi vääntyneenä luonnottomaan asentoon. oli reppana kaatunut pyörällä... eikun äkkiä jotain vaatetta niskaan, poika autoon ja sairaalaan!
puhdistustököttini oli loppu, joten minulla oli vanhat meikit silmien ympärillä .eihän minun ollut tarkoitus lähteä sinä iltana enää mihinkään! pitkä musta märkä tukka takussa poskiin liimautuneena. ja narulta nappasin tosiaan ekat käteen osuvat vaatteet eli tulipunaisen, tiukan viistoon leikatun hameen joka paljastaa toisen reiden lähes kokonaan sekä mustan teinimäisen kissankorva-hupparin . pisteenä ii:n päälle meni toiseen jalkaan punainen ballerina, toiseen musta avokas jossa n. viiden sentin korko! eli sen lisäksi, että näytin sillan alta ryömineeltä myös onnuin komeasti.
pari päivää myöhemmin selvisi, että lääkäri oli tehnyt ls-.ilmotuksen koska epäili minua narkomaaniksi .(
no, loppu hyvin kaikki hyvin eikä tuosta ilmoituksesta sen pahempaa poikinut. kertokaapa te nyt omia mokianne :)
[/quote]
Alkaako nimesi S:llä? :)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:02"]
-sininen ripsiväri - liian tumma meikkivoide -musta, lyhyt, virkattu neulepaita jonka alla vain mustat rintsikat - oranssit kolitsihousut -punakuvioitu antennipipo Olin teini-ikäisenä ihan kylähullun maineessa! Omasta mielestäni olin vain "taiteellinen " ja "erikoinen"
[/quote] oranssit kollarit, tahtoo!
Aloitushan oli silkkaa höpöhöpöä, mutta ihan kiva satu silti :)
Jatkakaa.
16-vuotiaana tässä 8 vuotta sitten käytin hm:n röyhelötunikaa kesämekkona. Yhdistettynä punapigmentin ja värinpoiston riuduttamiin hamppuhiuksiin ja ihme kyllä "alushameeseen" vedin perseitä ja pyörin ympäri kaupunkia. senkin jälkeen vielä kun yksi vanhempi puliukko tuli kyselemään "mikäs tyttö sinä olet, venäläinenkö, oletko maksullinen"
häpeän edelleen
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:27"]
Hauska ketju! Itse olin nuori -80 -luvun loppupuolella. Sähkönsininen oli muotia niin vaatteissa kuin meikeissä. Voin kertoa, että sininen ripsiväri ei kyllä pue ketään. Silloin oli myös tapana pukeutua hiukan paremmin ravintolaan, tyyliin hame, korkkarit ja jakku. Kerran pukeuduin mustaan tiukkaan hameeseen ja valkoiseen puseroon. Minua luultiin tarjoilijaksi koko illan. Enpä ole toiste erehtynyt... :D
[/quote]
Minäkin olen erehtynyt tarjoilijaksi kerran 80-luvulla. Menin kahvilaan treffeille ja aina, kun lähdin hakemaan lisää kahvia tai käymään kassalla tai naistenhuoneessa, muut asiakkaat hymyilivät minulle ystävällisesti ja jotenkin odottavasti. Jälkeenpäin älysin, että hyvin istuvat mustat porkkanahousuni ja valkoinen, pystykauluksinen silkkipaitapuseroni sopivat täysin vanhan teehuoneen tyyliin.
Pahin meikkimokani on myös noilta ajoilta: itseruskettava. Olin sitä mieltä, että jos ihon kuorii ja kosteuttaa huolellisesti ja levittää sitten itseruskettavan yhtä tarkasti, kädetkin saa nätin värisiksi. Ei saa. Niistä saa apinan kämmenten näköiset ruskeansotkuiset käpälät. Onneksi olin muihin opiskelijoihin verrattuna 80-luvunkin mittapuiden mukaan hieman omituinen eikä monikaan hätkähtänyt siitä, että käytin kolme päivää "sisähansikkaita".
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:23"]Mustavalkoinen pyton-kuosinen joustava minihame yhdistettynä vihreä-mustiin raidallisiin sukkahousuihin.
[/quote]
Tästä herää ainoastaan kysymys, joka koskee sukkahousujen valmistajaa???
[/quote]Metsola?
[/quote]
Sorry, en muista enää, ostin ne Englannista silloin 90-luvulla.
Koulussa tehty bulahattu. Taisin olla viidennnellä luokalla ja kuljin kyseinen kammotus päässä koko talven !
Isän liian iso, keltainen huppari ja vyötäröllä kapea, punainen kililtonahka-vyö.
keskenään erilaista kukkakuosia olevat paitapusero ja pitkä hame. Tolppakorkoiset kengät, joilla pystyi vain seisoskelemaan.
piikkilankatatuointia jäljittelevä kaulakoru.
Myrkynvihreä pilotti joka oli kokoa L Ja itse olin kokoa S.
a punainen kiiltonahkavyö
Heräsin aivan helvetisti liian myöhässä yo-kirjoituksiini ja päätin että sama juosta suoraan vaan sängystä ovesta ulos sillä paidalla jossa olen nukkunut, housut vaan jalkaan ja menoks. Kun pääsin vihdoin istahtamaan koululla koesaliin pöydän ääreen tajusin, että rintsikat unohtui ja tuo yöpaita oli maailman ohuinta ja liukkainta viskoosia... Eipä sillä että tämä mikään maailman mullistavin muotimoka olisi, mutta syytän vieläkin normaalia alempaa arvosanaani siitä että kaikki ajatukset keskitty siihen että täällä sitä istutaan paikalleen lukittuna 100 ihmisen keskellä pitkät päällä :D
Minulla oli sellainen quick-stick meikkipuikko, jolla piti vetää viivat otsalle,poskille,leukaan ja nenälle ja sitten levittää se. Minulla vain jostain syystä jäi väliin se levitysvaihe ja huomasin sen vasta illalla kun tulin kotiin. Ei sitten kenelläkään töissäkään tullut mieleen huomauttaa asiasta, vaikka ihmettelinkin kun kaikki asiakkaita myöten niin kovasti hymyilivät. Hävetti.
Minulla oli teininä potta-mallinen tukka, jonka tupeerasin valtavaksi puskaksi. Suihkutin vielä päälle niin paljon lakkaa, että hiukseni olivat ihan kivikovat ja ennen pitkää rutikuivat.