Miksi lätkäkullan vuoksi järjestetään kansanjuhlat, mutta minkään muun olympiakullan vuoksi ei?
Vielä naurettavamman asiasta tekee, että siellä juhlitaan samalla jopa naisleijonien pronssia! Siellä olympialaisissa mm. Niskasten sisarukset saivat useita mitaleita, kultaa, hopeaa ja pronssia ja Joni Mäki myös hopeaa. Mutta eipä tule kansanjuhlia heidän mitaleistaan. Kuten ei tullut neljä vuotta sitten Iivon 50 kilometrin hiihdon kultamitalista eikä 8 vuotta sitten Iivon ja Sami Jauhojärven parisprintin kultamitalista.
Vielä naurettavampaa on, että joskus 2006-2010 eli Torinon ja Vancouverin aikoihin järjestettiin kansanjuhlat lätkähopeasta ja lätkäpronssista! Voi sääli! No, nykyään sitä muistellaankin, kuinka hupsuja tuolloin oltiin! Onneksi vähitellen opittiin siitä naurettavasta tavasta pois, ettei enää yksistään hopeasta tai pronssista järjestetä kansanjuhlia.
Kanadassa ei koskaan järjestetä kansanjuhlia edes lätkäkullasta. Tuli se sitten olympialaisista tai MM-kisoista. Sama juttu myös monen muun maan osalta.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää ketä edes kiinnostaa joku lätkä tai mikään muukaan kilpaurheilu. Aikuiset ihmiset hiihtää, juoksee, luistelee, ajaa ja ui ympyrää ja tähän laitetaan hirveät määrät rahaa ja energiaa sekä luonnonvaroja. Maailmassa kun olisi huomattavasti tärkeämpiäkin asioita, kuten kärsimysten poistaminen ja luonnon pelastaminen.
Mua kiinnostaa se ilmiö miten jääkiekon kohdalla tää kiinnostattomuus kuitenkin saa ihmiset aina avautumaan vankasti asiasta. Tosin kuin vaikka suunnistuksen, pesäpallon, ampumahiihdon jne. Se on mielenkiintoinen ja vähän huvittava ilmiö.
No mä tarkoitan kyllä ihan kaikkia lajeja. Mutta vähiten on järkeä niissä, jotka syö paljon luonnonvaroja ja saastuttaa. Jäähallit vie hirveästi energiaa, joukkueita kuljetataan monta kertaa viikossa edestakaisin autoilla ja koneilla. Autourheilu on tietysti pahin. Formulat on vain rikkaiden leikkiä maapallolla. Suunnistus on aika luontoystävällistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jääkiekkoliitto nämä järjestää. Kannattaa olla yhteydessä Hiihtoliittoon.
Jääkiekkoliitto saa valtiolta rahoitusta. Toivottavasti penniäkään meidän rahoista ei ole mennyt tuollaiseen turhaan paskaan. Jostain yliopiston tutkimuksen rahoituksesta jaksetaan napista, mutta aikuisten urheiluharrastusta juhlitaan verorahoilla. Sata kertaa mieluummin laittaisin rahat, johonkin päänsärystä kärsivien liito-oravien tutkimushankkeeseen kuin kultajuhliin.
Hiihtoliitto saa melkein yhtä paljon. Joten älä nyt tikahdu.
Aivan, ja kummassa on enemmän ammattilaisia. Kyllä taitaa hiihtäjät saada napaa kohti paremmin rahoitusta.
ONNEA Leijonat!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää ketä edes kiinnostaa joku lätkä tai mikään muukaan kilpaurheilu. Aikuiset ihmiset hiihtää, juoksee, luistelee, ajaa ja ui ympyrää ja tähän laitetaan hirveät määrät rahaa ja energiaa sekä luonnonvaroja. Maailmassa kun olisi huomattavasti tärkeämpiäkin asioita, kuten kärsimysten poistaminen ja luonnon pelastaminen.
Mua kiinnostaa se ilmiö miten jääkiekon kohdalla tää kiinnostattomuus kuitenkin saa ihmiset aina avautumaan vankasti asiasta. Tosin kuin vaikka suunnistuksen, pesäpallon, ampumahiihdon jne. Se on mielenkiintoinen ja vähän huvittava ilmiö.
No mä tarkoitan kyllä ihan kaikkia lajeja. Mutta vähiten on järkeä niissä, jotka syö paljon luonnonvaroja ja saastuttaa. Jäähallit vie hirveästi energiaa, joukkueita kuljetataan monta kertaa viikossa edestakaisin autoilla ja koneilla. Autourheilu on tietysti pahin. Formulat on vain rikkaiden leikkiä maapallolla. Suunnistus on aika luontoystävällistä.
Älä sitten astu autoon. Tiedäthän, että siviiliautojen turvallisuus ( ja moni muukin asia niissä ) on pitkälti sen ansiota, että niitä tutkitaan ralliautoilussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän näille hiihtäjille ym järjestetään juhlat siellä kotipaikkakunnalla. Jääkiekkoilijoita on niin monta, että ei voi jokaiselle erikseen järjestää. Joten yhdet isot juhlat pääkaupungissa on ok.
Naiset voittivat viime vuonna maailmanmestaruuskisoissa kultaa joukkuevoimistelussa. Ei ollut juhlia stadionilla.
Kukaan ei edes huomannut. Kun ei ketään kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se onkin mielenkiintoista, että noita mainitsemiasi lajeja ei sankoin joukoin seurata kännipäissään jossain baareissa ja heiluta alasti pakkasessa voiton kunniaksi.
Niin, se on se näkyvä joukko. Suuri osa katsojista on perhepiirissä ja kotona. Mutta ei heitä tulla kuvaamaan sinne kämpille. Paitsi nyt toki olympialaisten aikaan oli Leijonien perheitä nostettu esille. Ei siellä viinan kanssa kisoja seurattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan kyseessä Suomen kansallispeli. Toki sitä harrastetaan muutamassa muussakin maassa.
Mä luulin et suomen kansallispeli on pesäpallo
Ei ole enää. Tosiasiallisesti. Vrt. esim. "Suomessa tyypillinen kansallisruoka on mämmi."
Siksi että hiihtoniiloja v i tuttaa. Miksi noi lätkäpulut kuokkii tuolla?
Olipa köyhä lähetys. Loppui kukn seinään.
ap:lle vastaus: Montako ihmistä näit juhlivan torilla näiden hiihtäjien edesottamuksia? :D
Veikkaisin, että jos juhlat olisi järjestetty hiihtäjille niin ei paljoa olisi paikalla väkeä.
Se on se millä lajilla on eniten kannattajia.
Kaiken lisäksi kyseessä oli turnaus, josta puuttuivat parhaat pelaajat. Jos koronatilanne ei olisi kussut NHL-pelaajien osallistumista kisoihin, niin usealla maalla tuolla olleesta joukkueesta ei olisi yksikään pelaaja mahtunut joukkueeseen mukaan. Vähän sama kun hiihtoon ei saisi osallistua maailman 30 parasta hiihtäjää ollenkaan.
Miksi juhlat pitäisi järjestää olympiakullille...
...mutta ei olympiapillulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan kyseessä Suomen kansallispeli. Toki sitä harrastetaan muutamassa muussakin maassa.
Ei ole enää. Tosiasiallisesti. Vrt. esim. "Suomessa tyypillinen kansallisruoka on mämmi."
Lätkytys on vähän dummyjen laji. No, hyvä että kaikille on harrastuksia.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken lisäksi kyseessä oli turnaus, josta puuttuivat parhaat pelaajat. Jos koronatilanne ei olisi kussut NHL-pelaajien osallistumista kisoihin, niin usealla maalla tuolla olleesta joukkueesta ei olisi yksikään pelaaja mahtunut joukkueeseen mukaan. Vähän sama kun hiihtoon ei saisi osallistua maailman 30 parasta hiihtäjää ollenkaan.
Mites 2019? :D
Suomella 1 nhl pelaaja joka oli pelannut 4 peliä ja Ruotsilla, Usa:lla ja Venäjällä 80-95% nhl pelaajia joukkue ja silti suomi voitti?
Kukaan ei ole niin paha suomalaiselle kuin toinen suomalainen, ei edes itä-tai länsinaapuri :D Jessus mitä kateellisten ja katkerien itkua ja kitinää, kulta on kulta vaikka voissa paistais ja Suomi on todella hyvin pärjännyt lätkässä vaikka vastassa on ollut NHL-pelaajien kyllästämät joukkueet, ei niitä pelejä änärillä voiteta vaan joukkuepelillä... Hiihtoliitto ei halua kansanjuhlaa järkätä, se on heidän asiansa, saatikka sitten voimisteluliitto, kyllähän kansa juhlistaa jos joku vain raahaa JVG:t ja muut lavalle pöliseen, oli kyseessä sit voimistelu, sulkapallo, tennis, hiihto tai vaikka pitsinnypläyksen maailmanmestaruus. Rutkut oikeaan osoiteeseen ->lajiliitto ja annetaan jellonien juhlia hienoa kultaa. Ei meille kukaan muu maa naura, oma kansa puukottaa itteään selkään vaan, kuten aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sama asia kuin; "toinen virallinen kieli suomessa on ruotsi" se ei kuitenkaan tarkoita sitä että se nauttii kansansuosiota.
onko NHL pelaajilla suomen kansalaisuus? maksavatko tuloveroa suomeen?
Vierailija kirjoitti:
Olipa köyhä lähetys. Loppui kukn seinään.
Vesala huusi Finlandian läpi ja siinäpä se lähetys sitten olikin. Loppui todella töksähtäen kyllä.
Joka viikko kansa kantaa suuret määrät rahaa lätkämatseihin. Jääkiekkoliitto ihan syystä järkkää faneille kultajuhlat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli. Ei ole enää suurten massojen laji. Se on jossain paikallisesti ja etenkin Pohjanmaalla suosittu, mutta pesis ei ikinä kerää satoja tuhansia ihmisiä telkkarin ääreen tai kymmeniä tuhansia ihmisiä peleihin.
korjasin