Minkä pituinen nainen on mielestäsi pitkä?
Mun mielestä 175cm -->
Kommentit (51)
+190 cm rajoittaa joitain ammatteja ja huvipuistolaitteisiin menoa, eli varmaan se alkaa olla joihinkin asioihin liian pitkä.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:27"]165 ja ylöspäin on aika hujoppi
[/quote]
lisäys:
Niin siis itse olen 152 cm koen olevani keskimittaiden.
Lol. Niin on makuja monia. Itse olen 169 cm, mutta olisin oikein mielelläni kymmenisen senttiä pidempi. Olen miesvaltaisella alalla töissä ja käytän yleensä n. 12 cm korkoja. Rakastan sitä tunnetta, kun voi katsoa muutamaa sovinistista ja itserakasta työkaveria (miehiä) kirjaimellisesti alaspäin. :)
serkku-tyttöno on 196cm häntä alan pitää melkosen pitkänä, ja tunnen oloni pieneks mieheks.
Alle 160cm on lyhyt, 160-170cm keskimittainen ja yli 170cm pitkä. Itse olen 167,5cm ja suurin osa mun kavereista ja sukulaisista on lyhyempiä kuin minä. Oon 35 ja tuntuu että nykypäivän parikymppiset on keskimäärin paljon pidempiä kun me kolmevitoset ja vanhemmat.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:38"]Lol. Niin on makuja monia. Itse olen 169 cm, mutta olisin oikein mielelläni kymmenisen senttiä pidempi. Olen miesvaltaisella alalla töissä ja käytän yleensä n. 12 cm korkoja. Rakastan sitä tunnetta, kun voi katsoa muutamaa sovinistista ja itserakasta työkaveria (miehiä) kirjaimellisesti alaspäin. :)
[/quote]
Ymmärrän tunteen. Johtuukohan joidenkin miesten alentuva suhtautuminen naisiin ihan siitä syystä että ovat isompia. Kun katsovat päätä korkeammalta niin väkisin tulee alentuva suhtautuminen kuin lapsiin. Mietin vaan omalta kohdaltani jos olisin 180-190 cm ja suurin osa miehiä olisi n. 160-165 cm niin tulisikohan sellainen tunne että kuulkaas nyt pikkuiset. En tiedä. Itse olen 164 cm ja aika siro niin koen joskus itseni pieneksi seistessäni miesten vieressä ja tuntuu että se syö uskottavuutta.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:41"]
Alle 160cm on lyhyt, 160-170cm keskimittainen ja yli 170cm pitkä. Itse olen 167,5cm ja suurin osa mun kavereista ja sukulaisista on lyhyempiä kuin minä. Oon 35 ja tuntuu että nykypäivän parikymppiset on keskimäärin paljon pidempiä kun me kolmevitoset ja vanhemmat.
[/quote]
Näinhän se taitaa olla. Ihmisen pituus kasvaa koko ajan. Pyöreät viissataa vuotta sitten miehetkin oli sellasia 150-160cm ja naiset oli tästä pienempiä. Jossain vaiheessa tosin tulee raja vastaan, jo 210-220cm pitkillä alkaa olla aika kivuliaita tuki- ja liikuntaelinvaivoja.
Millä perusteella 170cm on pitkä, kun naisten keskipituus Suomessa nykyään on 167 eikä tuo ole siitä kuin muutaman sentin yli... :D
n. 173 cm tai enemmän. Keskimittainen on minusta n. 162-172 cm.
Itse olen 168 cm.
Itse olen n. 168-169 cm ja monet sanoo "kun olet niin pitkä". Omasta mielestäni en nyt edes ole niiin pitkä. :)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:51"]Itse olen n. 168-169 cm ja monet sanoo "kun olet niin pitkä". Omasta mielestäni en nyt edes ole niiin pitkä. :)
[/quote]
Sentin tai pari yli suomalaisnaisten keskipituuden. Ei tosiaan pitkä!
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:51"]
Itse olen n. 168-169 cm ja monet sanoo "kun olet niin pitkä". Omasta mielestäni en nyt edes ole niiin pitkä. :)
[/quote]
Sama täällä ja olen 171. :) Tietty sen verran olen pitkä, että kun kaupoissakin usein pyydetään ottamaan jotain ylähyllyltä niin yletän hyvin. Ihan mielellään olen avuksikin.
Yli 175 senttiset naiset on mielestäni pitkiä.
Itse olen 170 senttinen ja koen olevani keskimittainen. En lyhyt enkä pitkä.
168cm ja siitä ylöspäin.