Miksi haluatte lapsia? Miten joku haluaa vapaaehtoisesti vaihtaa vaippoja joka päivä parin vuoden ajan?
Eikö ole inhottavaa, kun haisee?
Entä jos on tosi paha atooppinen iho? Voiko silloin käyttää käsineitä pestessä vauvaa?
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Olen ikäni miettinyt miten ihmislapset ovat pitkästä raskausajasta niin ylettömän rumia ja vastenmielisiä eläinlapsiin verrattuna? En voi käsittää. Eläimiä hoivaa ihan mielellään, ihmisiä ei.
pitkästä raskausajasta HUOLIMATTA - jäi sana pois.
Vierailija kirjoitti:
Näkee, että aloituksen on tehnyt joku lapseton :D
Mulla on kolme muksua, muttei kukaan käyttänyt vaippoja lähellekään kaksivuotiaaksi :D
kyl lapset siinä vuoden - puolentoistavuoden ikäisinä viimeistään voi opettaa käymään potalla :D
Tähän täytyy kommentoida että meidän lapsi oli kuiva täyttäessään 2 ja kun aloitti päiväkodin siinä iässä, niin se oli ihmetyksen aihe. Ei kovin yleistä nimittäin tänä päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan biologiaa että ihminen haluaa lisääntyä.
Vain elukka on biologiansa armoilla. Ihminen osaa käyttää aivojaan.
Ihminen on elukka, nisäkäs. Ja on luonnosta vieraantunutta väittää, että lisääntymisen ja omien jälkeläisten hoivaamisen tarve olisi jotenkin väärin. Se on koko biologisen elämän tarkoitus, sori nyt vaan.
Et oikeasti keksi elämällesi muuta tarkoitusta kuin lisääntymisen? Murheellista järjenköyhyyttä, sori nyt vaan.
No sitä ei tunnevammaiset pysty koskaan tajuamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapset on älykkäitä, taitavia, lahjakkaita ja hauskoja. Näin koululaisina aivan mahtavaa seuraakin. En vaihtaisi heitä mihinkään.
Oi öttöntöttön... ovatko ihan parhaita maailmassa? Anteeksi, lähden tästä oksentamaan.
On se kyllä hyvä, että nykyaikana on ehkäisy ja tuonkaltaiset epäsosiaaliset yksilöt eivät pääse lisääntymään. Kuulostat tekstisi perusteella asennevammaiselta, joten opettaisit lapsesikin varmasti samanlaiseksi.
Ennen tuollaisetkin olis vaan lapsia saanut, kun kumminkin tekee mieli seksiä eikä malta olla ilman.
Olisko ihan mahdoton ajatus käsittää, että en himoitse yhtäkään silsaista pippeliä viittä metriä lähemmäs itseäni. En lisääntymistarkoituksessa enkä muuten. Puhu siis vain omasta puolestasi.
Eikä kaikkien tarvitsekaan. Oli kyllä tökerö mielipide yllä oleva. Ei pidä ennakko-oletuksia esittää.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo pelkästään se, että sain olla 2 vuotta pois työelämästä teki vaippojen vaihtamisesta "kivaa".
M45
Et tainnut kovin tärkeä henkilö siellä työelämässä ollakaan. Kiva että paskavaippojen vaihtaminen oli se sinun ”urasi” kohokohta.
No harvapa meistä on oikeasti tärkeä henkilö työelämässä. Joku Marie Curie ja Albert Einstein olivat tärkeitä henkilöitä, mutta joku Marimekon toimari ei ole, vaikka hän tietysti itseään tärkeänä pitääkin. Suurin osa ihmisistä on yhtä tärkeitä ja merkityksettömiä. Vai luuletko, että Marimekko lakkaa olemasta, kun se toimari lähtee sieltä? Ne vaan etsii siihen uuden toimarin, joka todennäköisesti tekee yhtä hyvää työtä kuin se edeltäjä.
T. Toinen jonka uran kohokohta on vauvan touhujen seuraaminen
Nykyaikana on tullut yhä ihmeellisimpiä kysymyksiä: Miksi haluat lapsen? Miksi sitä pitäisi mitenkään perustella. Tai miksi haluat naimisiin. Nämä kysymykset ovat outoja.
Itse vaihdoin vaippoja 9 vuotta putkeen kun oli useampi lapsi. Mutta keskiössä oli itse lapsi, ei se vaipanvaihto. Vauvat ja lapset ovat paljon muutakin vaipanvaihto. Ikävä jos se on mielleyhtymänä ensimmäisemä kun vauvaa ajatellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on elukka, nisäkäs. Ja on luonnosta vieraantunutta väittää, että lisääntymisen ja omien jälkeläisten hoivaamisen tarve olisi jotenkin väärin. Se on koko biologisen elämän tarkoitus, sori nyt vaan.
Et oikeasti keksi elämällesi muuta tarkoitusta kuin lisääntymisen? Murheellista järjenköyhyyttä, sori nyt vaan.
Murheellista järjenköyhyyttä on ajatella, että jos ihminen kokee lapset ja vanhemmuuden tärkeäksi, niin hänen elämässään ei ole mitään muita tärkeitä asioita. Ja puhuin siitä, mikä on biologisen elämän tarkoitus, ja se on nimenomaan ylläpitää itseään eli uudistaa ja lisääntyä. Se nyt vaan on tieteellinen fakta, vaikka et siitä pitäisikään. Ihan riippumatta siitä, mitä minä keksin tai en.
Vierailija kirjoitti:
Ap, itse asiassa: mitä se sinulle kuuluu? Miksi kysyt?
Voisihan sitä kysyä yhtä lailla, että miksi ihmiset haluaa seurustella tai mennä naimisiin tai avoliittoon? Miks halutaan sitoutua johonkin?
No miksi te mammat aina tivaatte veloilta että mikset hanki lapsia? Pahimmassa tapauksessa alkaa vielä joku hemmetin käännytysmussutus. Ihan oikein, että teiltäkin välillä kysytään perusteluita, varsinkin kun nimenomaan lisääntyminen on näistä kahdesta se järjenvastainen ja epäekologinen vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapset on älykkäitä, taitavia, lahjakkaita ja hauskoja. Näin koululaisina aivan mahtavaa seuraakin. En vaihtaisi heitä mihinkään.
Oi öttöntöttön... ovatko ihan parhaita maailmassa? Anteeksi, lähden tästä oksentamaan.
On se kyllä hyvä, että nykyaikana on ehkäisy ja tuonkaltaiset epäsosiaaliset yksilöt eivät pääse lisääntymään. Kuulostat tekstisi perusteella asennevammaiselta, joten opettaisit lapsesikin varmasti samanlaiseksi.
Ennen tuollaisetkin olis vaan lapsia saanut, kun kumminkin tekee mieli seksiä eikä malta olla ilman.
Olisko ihan mahdoton ajatus käsittää, että en himoitse yhtäkään silsaista pippeliä viittä metriä lähemmäs itseäni. En lisääntymistarkoituksessa enkä muuten. Puhu siis vain omasta puolestasi.
Silsainen pillu siis kelpaa? Mulle kyllä maistuu ainoastaan terveet ja puhtaat elimet.
Ei mitään sukupuolielimiä tänne, kiitos. Pärjään ihan ilman niitä. Ei kiinnosta kenenkään limat eikä eritteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, itse asiassa: mitä se sinulle kuuluu? Miksi kysyt?
Voisihan sitä kysyä yhtä lailla, että miksi ihmiset haluaa seurustella tai mennä naimisiin tai avoliittoon? Miks halutaan sitoutua johonkin?
No miksi te mammat aina tivaatte veloilta että mikset hanki lapsia? Pahimmassa tapauksessa alkaa vielä joku hemmetin käännytysmussutus. Ihan oikein, että teiltäkin välillä kysytään perusteluita, varsinkin kun nimenomaan lisääntyminen on näistä kahdesta se järjenvastainen ja epäekologinen vaihtoehto.
Vielä kun suurin osa lapsista opetetetaan porsasteleviksi kahvipöydässä eli saavat vaikka syödä koko tarjottimen tyhjäksi. Itelle sentään opetettiin hyvät käytöstavat. Vaikka kuinka täti naureskellut miksi minä ja sisarukseni kysyivät kylässä aina saako ottaa pullaa ym. mielestäni se oli parempi kuin nykymeno.
Oon vaihtanut vaippoja joka päivä viimeiset 9 vuotta. Vaipanvaihto on aika pieni osa kun miettii mitä kaikkea lastenhoitoon kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
No sitä ei tunnevammaiset pysty koskaan tajuamaan.
Tunnevammaista jos ei kykene rakastamaan ketään muuta kuin omaa tuotostansa =kakaraansa.
Kivat teille, jotka jaksatte, mutta voisitteko pitää ne pimppihedelmänne pois meidän lapsia haluamattomien näkyviltä ja kuuluvilta. Itse joudun esim. töissä päivittäin kärsimään, kun joku Pertti-Einari kirmaa kuin puhkisilmäinen viitapiru hanko perseessä ympäri kauppaa kiljuen samalla. Tekisi mieli heittää kersa niska-perseotteella maantielle. Pitäkää nämä ihanat ihmelapsenne kotona kunnes osaaat olla hiljaa ja paikoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei nappaa perhe-elämä niin kannattaa sitten huolehtia siitä ehkäisystä ja ette hanki yhtäkään elävää olentoa saman katon alle niin sitten on hyvä.
Tai sitten ei harrasta yhdyntää.
Sinä "harrastat yhdyntää" vain lisääntyäksesi? Nyt käy jo sääliksi.
En harrasta ollenkaan eikä sinulle muutenkaan kuulu kenenkään elämäntapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on eläin ja samat lainalaisuudet pätevät. Niistä ensimmäinen on se, että geenien säilyminen ja koko lajin säilyminen vaatii lisääntymistä. Ilman lisääntymistä ei ole ihmisiä.
Vau, enpä olekaan tajunnut tuota. Mikä häikäisevä oivallus! Kiitos kun kerroit, oi biologian tohtori, menenpä tästä nyt heti lisääntymään.
- Eipä oikeasti kiinnosta h*ttojakaan onko tällä planeetalla ihmisiä minun jälkeeni vai ei. Ja kun katsoo millainen aines nykyään lisääntyy, olisi todella parempi, ettei olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei nappaa perhe-elämä niin kannattaa sitten huolehtia siitä ehkäisystä ja ette hanki yhtäkään elävää olentoa saman katon alle niin sitten on hyvä.
No sen kyllä huomaa XDDDDD
Miten selviätte sen jatkuvan pelon kanssa, että mitä jos lapsi sairastuu vakavasti tai kuolee? Taidan itse olla vähän neuroottinen ihminen, mutta en saisi tuota ajatusta mielestäni. Miten sen jälkeen voi enää jatkaa elämää kun lapsi kuolee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sen kyllä huomaa XDDDDD
Mikä on ongelmasi kun vinoilet?
Olen ikäni miettinyt miten ihmislapset ovat pitkästä raskausajasta niin ylettömän rumia ja vastenmielisiä eläinlapsiin verrattuna? En voi käsittää. Eläimiä hoivaa ihan mielellään, ihmisiä ei.