Miksi haluatte lapsia? Miten joku haluaa vapaaehtoisesti vaihtaa vaippoja joka päivä parin vuoden ajan?
Eikö ole inhottavaa, kun haisee?
Entä jos on tosi paha atooppinen iho? Voiko silloin käyttää käsineitä pestessä vauvaa?
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Mikä kysymys tääkin nyt oli?
Mitä tarkoitat? Älä vaan sano, että sinä olet sellainen joka ei ole koskaan kyseenalaistanut lastenhankintaa. Olet vain sokeasti mennyt virran mukana. Ja nyt ihmettelet aidosti, miten joku voi kyseenalaistaa asiaa jota et ole ikinä itse kyseenalaistanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei nappaa perhe-elämä niin kannattaa sitten huolehtia siitä ehkäisystä ja ette hanki yhtäkään elävää olentoa saman katon alle niin sitten on hyvä.
Tai sitten ei harrasta yhdyntää.
Sinä "harrastat yhdyntää" vain lisääntyäksesi? Nyt käy jo sääliksi.
En harrasta ollenkaan eikä sinulle muutenkaan kuulu kenenkään elämäntapa.
No sen kyllä huomaa XDDDDD
Mikä on ongelmasi kun vinoilet?
Mikä on ongelmasi kun loukkaannut?
Vierailija kirjoitti:
Kivat teille, jotka jaksatte, mutta voisitteko pitää ne pimppihedelmänne pois meidän lapsia haluamattomien näkyviltä ja kuuluvilta. Itse joudun esim. töissä päivittäin kärsimään, kun joku Pertti-Einari kirmaa kuin puhkisilmäinen viitapiru hanko perseessä ympäri kauppaa kiljuen samalla. Tekisi mieli heittää kersa niska-perseotteella maantielle. Pitäkää nämä ihanat ihmelapsenne kotona kunnes osaaat olla hiljaa ja paikoillaan.
Usein ne ihmiset, jotka oikeasti häiritsevät, ovat täysi-ikäisiä ja sekaisin kuin seinäkello joko luonnostaan tai päihteiden vaikutuksen alaisuudessa. Hiljaa ja paikoillaan ei osata olla nykyään edes kirkossa. Täytyy vaan sietää, kun ei päätänsä pensaaseen lykkää.
Ei kannata haistella mitään sontia. En minä esimerkiksi koskaa haistele kun menen vessaan, muuten tulisi oksennus aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kysymys tääkin nyt oli?
Mitä tarkoitat? Älä vaan sano, että sinä olet sellainen joka ei ole koskaan kyseenalaistanut lastenhankintaa. Olet vain sokeasti mennyt virran mukana. Ja nyt ihmettelet aidosti, miten joku voi kyseenalaistaa asiaa jota et ole ikinä itse kyseenalaistanut.
Minusta tuntuu, että ainakin yksi siskoni hankkinut lapsia etupäässä siksi, koska mies niitä halunnut. Hän ei nimittäin ole koskaan vaikuttanut niin äidilliseltä ja halunnut ne välillä hoitoon koska kaivannut välillä lomaa. Ihmetyttää vain miksi edes hankkinut niitä ja etenkään niin monta.
Minulla meni kauan tajuta, että jonkin asian pitäminen kivana ei tarkoita sitä, että haluaisin sen itse tai että se sopisi minulle. Sekoitin ennen nämä kaksi asiaa keskenään. Vauvat ovat ihan söpöjä ja ajatuksen tasolla olisi kivaa saada lapsi. Kuitenkin minulla on sellainen tunne, että vauva tai lapsi ei sopisi yhtään elämääni.
Vähän sama kuin jos kaupassa näkee söpön paidan, mutta tietää silti että paita ei ole omaa tyyliäni ollenkaan. Paita voi olla söpö, mutta sitä ei omaan vaatekaappiinsa halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei nappaa perhe-elämä niin kannattaa sitten huolehtia siitä ehkäisystä ja ette hanki yhtäkään elävää olentoa saman katon alle niin sitten on hyvä.
Tai sitten ei harrasta yhdyntää.
Sinä "harrastat yhdyntää" vain lisääntyäksesi? Nyt käy jo sääliksi.
En harrasta ollenkaan eikä sinulle muutenkaan kuulu kenenkään elämäntapa.
No sen kyllä huomaa XDDDDD
Mikä on ongelmasi kun vinoilet?
Mikä on ongelmasi kun loukkaannut?
Okei, halusin vain käyttää hieman siveellisempää ilmaisua, kun en ollut varma mikä täällä soveliasta. Tarkoitin siis, että jos ei halua lapsia, vaihtoehto ehkäisylle olisi, ettei harrasta lainkaan seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen kanssa oleminen on 90% kaikkea muuta kuin vaipan vaihtamista ja ällöjä juttuja. Lapsen kanssa koetut hauskat riemun ja ilon hetket pesee muutenkin aika hyvin sen kaiken mahdollisen vähemmän kivan, mitä lapsen kanssa elämiseen liittyy. Varsinkin pienet lapset on tosi suloisia, puhtaita ja aitoja, sellaiselta kun vaihtaa vaipan ja vaikka se kakka ällöttääkin, niin huomaa ennemmin sen söpön naaman ja kikatuksen eikä jää mietiskelemään, että kylläpäs oli pahan hajuinen kakka.
Hyi yök, kikattava lapsi. Minusta tuo kuulostaa kamalalta.
Kauhuleffoissa kuuluu usein kikattavan lapsen ääni. Eikä syyttä suotta.
Itse en ole ikinä edes katsonut yhtäkään kauhuelokuvaa, enkä aiokaan. Taidetaan olla aika eri tyyppisiä ihmisiä. Terveisiä vaan sinne pimeyteen. :D
-ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla meni kauan tajuta, että jonkin asian pitäminen kivana ei tarkoita sitä, että haluaisin sen itse tai että se sopisi minulle. Sekoitin ennen nämä kaksi asiaa keskenään. Vauvat ovat ihan söpöjä ja ajatuksen tasolla olisi kivaa saada lapsi. Kuitenkin minulla on sellainen tunne, että vauva tai lapsi ei sopisi yhtään elämääni.
Vähän sama kuin jos kaupassa näkee söpön paidan, mutta tietää silti että paita ei ole omaa tyyliäni ollenkaan. Paita voi olla söpö, mutta sitä ei omaan vaatekaappiinsa halua.
Noin juuri. Lapsi rajoittaa elämää aika paljon. Ei voi vapaasti matkustella eikä välttämättä ole rahaakaan siihen silloin. Korona-aikana tietysti ei muutenkaan.
Kumma miten paljon joillain nakertaa se, että toiset saa lapsia.
Keskittykää omaan elämäänne ja unohtakaa moinen negatiivisuudessa kieriskely, ei kenenkään tarvitse tehdä lapsia eikä itseäni ainakaan kiinnosta tippaakaan tekeekö joku niitä vai ei.
Olkaa ihan rauhassa sellaisia kuin olette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen kanssa oleminen on 90% kaikkea muuta kuin vaipan vaihtamista ja ällöjä juttuja. Lapsen kanssa koetut hauskat riemun ja ilon hetket pesee muutenkin aika hyvin sen kaiken mahdollisen vähemmän kivan, mitä lapsen kanssa elämiseen liittyy. Varsinkin pienet lapset on tosi suloisia, puhtaita ja aitoja, sellaiselta kun vaihtaa vaipan ja vaikka se kakka ällöttääkin, niin huomaa ennemmin sen söpön naaman ja kikatuksen eikä jää mietiskelemään, että kylläpäs oli pahan hajuinen kakka.
Hyi yök, kikattava lapsi. Minusta tuo kuulostaa kamalalta.
Kauhuleffoissa kuuluu usein kikattavan lapsen ääni. Eikä syyttä suotta.
Itse en ole ikinä edes katsonut yhtäkään kauhuelokuvaa, enkä aiokaan. Taidetaan olla aika eri tyyppisiä ihmisiä. Terveisiä vaan sinne pimeyteen. :D
-ap
Sinä et ole ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä halusin lapsen koska halusin tietää miten paljon jotakin voi rakastaa, ja se on paljon.
Myös itseään ja maailmaa voi rakastaa paljon. Enemmän kuin lasta.
Miksi alapeukut? Maailmassa on niin paljon rakastamisen arvoisia asioita. Miksi suurin rakkaus kohdistuu joidenkin mielestä lapseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä halusin lapsen koska halusin tietää miten paljon jotakin voi rakastaa, ja se on paljon.
Miksi alapeukut? Maailmassa on niin paljon rakastamisen arvoisia asioita. Miksi suurin rakkaus kohdistuu joidenkin mielestä lapseen?
Olen huomannut, että erityisesti matkustaminen mukavampaa yksin, kun vapaus päättää minne menee eikä tarvitse riidellä matkakumppanin kanssa.
Voiko lapsen adoptoida, kun osaa käydä itse vessassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä, mutta aika moni vanhemmuuden kokenut on toista mieltä. Minä olin vela 40 v saakka, sitten ehkäisy petti. Mietin aborttia, mutta onneksi päätin lopulta (ja osin miehen painostuksesta) toisin, sillä vaikka olen saanut kokea järisyttävän romanttisen rakkauden ja olen nähnyt ja kokenut vaikka mitä, ei mikään ole koskaan ollut mitään siihen verrattuna, millaista on rakastaa omaa lastaan.
Mutta sehän tän jutun kauneus onkin: jos ei ole sitä itse kokenut, ei ole myöskään mitään käsitystä siitä mitä menettää ja voi ajatella, että ei menetä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo pelkästään se, että sain olla 2 vuotta pois työelämästä teki vaippojen vaihtamisesta "kivaa".
M45
Ja sen jälkeen saatkin sitten tehdä töitä kaksin verroin niin, että selkänahka ruotuu karrelle ja tukka lähtee. Perheellisen elämä on painajaista vielä kauan kakkavaippashow:n jälkeenkin.
No jaa, vaikea tietysti varmaksi sanoa, millaista elämä olisi lapsettomana. Mutta todennäköisesti suunta olisi jatkunut syvemmälle kohti alkoholismia, depressiota ja tarkoituksettomuuden tunnetta. Koska nyt perheellisenä en kärsi niistä mistään, ei tee mieli valittaa ajoittain raskaasta perhe-elämästä. Ei ole kovin kaukaa haettua väittää isäksi tulon pelastaneen minut. Viimeisestä vaipan vaihtelustakin on jo 5 v.
Vierailija kirjoitti:
Kumma miten paljon joillain nakertaa se, että toiset saa lapsia.
Keskittykää omaan elämäänne ja unohtakaa moinen negatiivisuudessa kieriskely, ei kenenkään tarvitse tehdä lapsia eikä itseäni ainakaan kiinnosta tippaakaan tekeekö joku niitä vai ei.
Kumma miten paljon joitain nakertaa se, että toiset eivät hanki lapsia.
Keskittykää omaan elämäänne ja unohtakaa moinen negatiivisuudessa kieriskely, ei itseäni ainakaan kiinnosta tippaakaan tekeekö joku niitä vai ei.
No se lapsi vielä menis, mutta miehen täysin lapsensaannin jälkeen unohtava nainen ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä, mutta aika moni vanhemmuuden kokenut on toista mieltä. Minä olin vela 40 v saakka, sitten ehkäisy petti. Mietin aborttia, mutta onneksi päätin lopulta (ja osin miehen painostuksesta) toisin, sillä vaikka olen saanut kokea järisyttävän romanttisen rakkauden ja olen nähnyt ja kokenut vaikka mitä, ei mikään ole koskaan ollut mitään siihen verrattuna, millaista on rakastaa omaa lastaan.
Mutta sehän tän jutun kauneus onkin: jos ei ole sitä itse kokenut, ei ole myöskään mitään käsitystä siitä mitä menettää ja voi ajatella, että ei menetä yhtään mitään.
Älä jauha p askaa. Et ollut vela. Oikea vela olisi tehnyt abortin. Sinä olet juuri sellainen halveksittava takinkääntelijä, jonka takia oikeat velat saavat kuulla sitä " kyllä mieli muuttuu"-mussutusta.