Miksi haluatte lapsia? Miten joku haluaa vapaaehtoisesti vaihtaa vaippoja joka päivä parin vuoden ajan?
Eikö ole inhottavaa, kun haisee?
Entä jos on tosi paha atooppinen iho? Voiko silloin käyttää käsineitä pestessä vauvaa?
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä lapsia tartte 2 vuotta vaipoissa pitää, oppivat kuivaksi nopeamminkin. Ja pidempään olet vaipoissa sitten vanhuksena.
Tässä on yksilöllisiä eroja. Meillä on 4 lasta, ja kolmas tarvitsi vaippoja vielä 2½ vuotiaana, muut saatiin pois vaipoista ennen kahta ikävuotta.
Se on ihan biologiaa että ihminen haluaa lisääntyä.
Näkee, että aloituksen on tehnyt joku lapseton :D
Mulla on kolme muksua, muttei kukaan käyttänyt vaippoja lähellekään kaksivuotiaaksi :D
kyl lapset siinä vuoden - puolentoistavuoden ikäisinä viimeistään voi opettaa käymään potalla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minunkaan mielestäni ikävintä lapsissa ei suinkaan ole vaipanvaihto, vaikkei se toki mitään herkkua ole. Vaan raskainta on sen kaiken TYLSYYS. Tuntuu että vauvojen ja taaperoiden seurassa kellon viisarit jotenkin maagisesti hidastuvat, ja siinä on sitten vain jumissa eikä mitään tapahdu eikä mihinkään pääse. Tätä sitten monta VUOTTA tauotta, niin alkaa vankilatuomiokin kuulostaa houkuttelevammalta.
Olet ilmeisesti sitten itse tylsä tyyppi ja selvästi oletkin, kun kaipaat ulkopuolista viihdykettä?
Oma lapseni on hauska tyyppi kuten minäkin, enkä ole ikinä tavannut mielenkiintoista/viihdyttävää aikuista ihmistä, jonka lapsi olisi tylsä. Tylsät tyypit saa tylsiä lapsia.
En kaipaa ulkopuolista viihdykettä, viihdyn itsekseni oikein hyvin. Mutta pikkulapset vaativat huomiota, jolloin en voi keskittyä rauhassa omiin ajatuksiini. Siitä tulee se tylsyyden kokemus. On totta että lapsissa on eroja, ja tosiaan tylsien vanhempien lapset ovat vielä tylsempiä. Yhtäkään lasta en ole kuitenkaan ikinä kohdannut, jonka seurassa olisin mieluummin kuin yksinäni.
Sitten lapset ei vaan sovi sulle, ei siinä sen kummempaa. Ei tarvitse kaikille sopia.
Vierailija kirjoitti:
Minunkaan mielestäni ikävintä lapsissa ei suinkaan ole vaipanvaihto, vaikkei se toki mitään herkkua ole. Vaan raskainta on sen kaiken TYLSYYS. Tuntuu että vauvojen ja taaperoiden seurassa kellon viisarit jotenkin maagisesti hidastuvat, ja siinä on sitten vain jumissa eikä mitään tapahdu eikä mihinkään pääse. Tätä sitten monta VUOTTA tauotta, niin alkaa vankilatuomiokin kuulostaa houkuttelevammalta.
Miksi sitten hankit niitä?
Jos ei nappaa perhe-elämä niin kannattaa sitten huolehtia siitä ehkäisystä ja ette hanki yhtäkään elävää olentoa saman katon alle niin sitten on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei nappaa perhe-elämä niin kannattaa sitten huolehtia siitä ehkäisystä ja ette hanki yhtäkään elävää olentoa saman katon alle niin sitten on hyvä.
Tai sitten ei harrasta yhdyntää.
Aloituksesta tuli mieleen Edina Monsoonin äiti Todella upeeta -sarjasta. Hän vaihtoi Edinan vaipat kumihanskat kädessä ja häntä ällötti ruskeatyyppiset vaipat (”nappies of the brown variety”).
Jo pelkästään se, että sain olla 2 vuotta pois työelämästä teki vaippojen vaihtamisesta "kivaa".
M45
Vierailija kirjoitti:
Jo pelkästään se, että sain olla 2 vuotta pois työelämästä teki vaippojen vaihtamisesta "kivaa".
M45
Et tainnut kovin tärkeä henkilö siellä työelämässä ollakaan. Kiva että paskavaippojen vaihtaminen oli se sinun ”urasi” kohokohta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on parempi tottua ajatukseen eritteissä rypemisestä, jos lapsia aikoo hankkia. Kus.. pas.. lima, oksennukset jne.
Ellei sitten ole niin paljon rahaa, että hoitaja tekee sen puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lemmikit kelpaavat saman katon alle! Ne ovat oikeasti söpöjäkin.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta tuli mieleen Edina Monsoonin äiti Todella upeeta -sarjasta. Hän vaihtoi Edinan vaipat kumihanskat kädessä ja häntä ällötti ruskeatyyppiset vaipat (”nappies of the brown variety”).
Tuota en muistakaan vaikka sarjaa katsonut. Sääliksi kävi kun syötti Edinalle lapsena liikaa herkkuja ja sen takia lihoi. Vähän harmittelin, kun Saffron ei koskaan tuntenut sympatiaa äitiään kohtaan, vaikka mummonsa osasyyllinen siihen millainen äidistään tullut vaan piti vain outona eikä halunnut olla tekemisissä paljon yhtään.
Tuohon atooppiseen ihoon -
Minun puolisollani on paha atopia, ja välillä sormenvälit ovat aivan haavoilla. Silloin minä pesen lasten kakkapyllyt. Puoliso toki auttaa sit sen jälkeen pukee lapset. Mutta jos ois yh, varmaan oikeesti joutus käyttää välillä jotai kumihanskoja. En usko että ne kakkapöpöt mitenkään terveellisiä avohaavoille on.
Mun lapset on älykkäitä, taitavia, lahjakkaita ja hauskoja. Näin koululaisina aivan mahtavaa seuraakin. En vaihtaisi heitä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut ottaa lemmikkejä. Niiden jätöksiä sitten siivotaan jopa 20 vuotta.
Mutta ei paljain käsin.
Kyllä minä kissankakat lapioin paljain käsin. Kädet voi pestä sen jälkeen, samoin vaipanvaihdon. Ja voihan siinäkin käyttää kumihanskoja. Minä yleensä pyyhin vauvan pepun kosteuspyyhkeellä. Ei sen kummempaa kuin oman pepun pyyhkiminen.
Onko siis ok pyyhkiä kosteuspyyhkeellä eikä tarvitse koskaan pestä paljain käsin?
Vierailija kirjoitti:
Jotkut vaihtavat työssään vaippoja vapaaehtoisesti vuosikymmeniä. Tuon rinnalla oman lapsen vaipat parin vuoden ajan tuntuu aika mitättömältä.
T. Lapseton lastenhoitaja
Työstä maksetaan sentään palkka. Miksi jatkaa samaa ruikkushowta kotona korvauksetta?
Vierailija kirjoitti:
Mun lapset on älykkäitä, taitavia, lahjakkaita ja hauskoja. Näin koululaisina aivan mahtavaa seuraakin. En vaihtaisi heitä mihinkään.
Kaikkien mammojen mielestä lapsensa ovat aina älykkäitä, taitavia ja lahjakkaita. Mistä ne vähemmän etevät sitten tulevat koululuokkiin ja harrastuksiin?
Vierailija kirjoitti:
Oi öttöntöttön... ovatko ihan parhaita maailmassa? Anteeksi, lähden tästä oksentamaan.
En kaipaa ulkopuolista viihdykettä, viihdyn itsekseni oikein hyvin. Mutta pikkulapset vaativat huomiota, jolloin en voi keskittyä rauhassa omiin ajatuksiini. Siitä tulee se tylsyyden kokemus. On totta että lapsissa on eroja, ja tosiaan tylsien vanhempien lapset ovat vielä tylsempiä. Yhtäkään lasta en ole kuitenkaan ikinä kohdannut, jonka seurassa olisin mieluummin kuin yksinäni.