Mies ei puhu yhteisestä tulevaisuudesta
Meillä on todella hyvä parisuhde: viihdytään yhdessä, vietetään yhdessä n. 5 yötä viikossa jne. Mies sanoin ja teoin osoittaa että välittää musta ja se on ihanaa. On ottanu mut hyin mukaan omaan laajaan kaveriporukkaansa ja nyt tuntuu että mäkin kuulun siihen. Nyt olen alkanut kuitenkin pohtimaan tulevaisuutta.
Olen tasan kerran tämän puolen vuoden aikana kuullut hänen tulevaisuudensuunnitelmistaan joihin myös minä kuulun. Joskus sanoi kun oltiin kaveriporukalla mökillä että "sit kun me ****(minun) kanssani rakennetaan omakotitalo niin sinne tulee kuntosali". Toi oikein särähti mun korvaan, koska hän monesti puhuu tulevaisuudestaan vain minä-muodossa. "Sit kun mä oon valmistunu niin lähden kyllä puoleksi vuodeksi reissuun" tai "jos mä joskus saan lapsia niin sen aika on vasta 10v päästä". Näitä on vaikka kuinka paljon näitä esimerkkejä. Niin ja puhuu siitä että tykkää asua kavereiden kanssa kimppakämpässä, mutta kertaakaan ei oo sanonut että me voitais muuttaa samaan kämppään.
Huolestunko mä nyt ihan turhaan? En halua tuhlata vuosia jos mies ajattelee meidän vain seurustelevan hetken aikaa. Aion tänään ottaa tämän asian puheeksi, mutta lähinnä tarkotus oli kysellä, että miltä tämä teidän mielestä kuulostaa/onko vastaavanlaisia kokemuksia?
Minä oon 21, mies 25.
Kommentit (131)
Eihän kukaan ala seurustelemaan ensimmäisten tapailukertojen jälkeen eli kyllä mä nyt ainakin ymmärsin niin että ap tapaili miestä 5kk jonka jälkeen sopivat seurustelevansa virallisesti ja ovat nyt seurustelleet "virallisesti" 6kk. Tuollainen tapailuvaihehan on normaalia eikö sitä kuulu rinnastaa seurusteluun. Nyt vähän sisälukutaitoa arvon naiset. -N48
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:45"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:30"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:23"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:19"]Tule sitten kertomaan miten juttutuokio meni! [/quote] Tulen! :) -ap [/quote] Muista myös kertoa miehellesi, että puhut verkossa teidän suhteesta! Miehenkin elämästä kuintekin kysymys! [/quote] Muistatko sä aina kertoa äitis kummin kaimalle kun puhut hänen erostaan tai kauhujen häistä täällä?:D Tuskin ap:n miestä hirveesti kiinnostaa. Mun miestä ei ainakaan kiinnostais.
[/quote]
En mä kyllä puhu heidän asiosta. Testaan mielipidettäni muilla ihan yleisellätasolla, enkä mene henkilökohtaisuuksiin. Kotikasvatus estää.
[/quote]
Ei täällä av:lla muusta puhutakaan kun toisten naisten ulkonäöstä tai elämästä tai sukulaisten tavoista. Eli lähepä muualle siitä moralisoimasta. Samanlainen paskanjauhaja olet itekin kun kaikki muutkin täällä!
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:44"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 13:02"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:19"] Aika outoja reaktioita. Tällaiset asiat nyt tuppaa pyörimään mielessä näin parikymppisenä, koska kaikki kaverit slkavat vakiintumaan, muuttavat yhteen, kihlautuvat, osa on jo naimisissa ja lapsia tulossa. En koe, että olisi väärin ajatella tällaisia asioira. Hölmöähän se olisi sitten kolmikymppisenä tajuta, että yhteistä tulevaisuutta ei ole... -ap [/quote] Tyttäreni on 22v ja todennut, että kaveripiirissään ei ole mitään pariutumisbuumia. Yhdelläkään ystävistään ei ole lapsia. Saattaa liittyä siihen, että opiskelevat yliopistossa ja ne haaveet on opiskelua ulkomailla eikä perheenperustamista. [/quote] Sinustako yliopistosta valmistuu jotain yli-ihmisiä? Kyllä mekin molemmat opiskelemme yliopistossa ja meillä on laaja ystäväpiiri: osa yliopistossa, osa ammattikorkeassa ja osa työelämässä. Meidän piireissä koulutustausta ei määrää sitä, milloin muutetaan yhteen jne. Niin joo ja mä olen jo yhden vuoden viettänyt ulkomailla, joten se haave on jo toteutettu ;) -ap [/quote] Kaikille ei välttämättä riitä se yksi vuosi ulkomailla, ihmisillä on erilaisia haaveita ja suunnitelmia. Joillekkin riittää 0 vuotta, joillekkin yksi vuosi, jotkut taas haluavat vielä enemmän. [/quote] Ja jotkut ei halua ollenkaan...;)
[/quote]
Niin, sanoinhan, että joillekkin riittää 0 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:28"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:23"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:19"]Tule sitten kertomaan miten juttutuokio meni! [/quote] Tulen! :) -ap
[/quote]
Muista myös kertoa miehellesi, että puhut verkossa teidän suhteesta! Miehenkin elämästä kuintekin kysymys!
[/quote]
:D
Vauva lehden keskustelupalsalle vähän kirjoittelin, kun et halua puhua tulevaisuudesta ja äitikin ihmetteli, miksi emme muuta yhteen. :D Siinä antaakin varsin kypsän kuvan itsestään. :D
Taas täällä keski-ikäiset rouvat hyökkäävät nuoren tytön kimppuun ihan kun olisi jotenkin hirveää edes ajatella tuollaisia asioita. Jokainen meistä on käynyt tuon vaiheen läpi ja jokainen on joskus ollut parikymppinen. Minä sanon saman kuin muutama muukin täällä: älä hätiköi. Tämä on äidillinen neuvo:) N53
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:28"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:23"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:19"]Tule sitten kertomaan miten juttutuokio meni! [/quote] Tulen! :) -ap
[/quote]
Muista myös kertoa miehellesi, että puhut verkossa teidän suhteesta! Miehenkin elämästä kuintekin kysymys!
[/quote]
:D
Vauva lehden keskustelupalsalle vähän kirjoittelin, kun et halua puhua tulevaisuudesta ja äitikin ihmetteli, miksi emme muuta yhteen. :D Siinä antaakin varsin kypsän kuvan itsestään. :D
[/quote]
Kuinkahan kypsiä on av:n 40-60v kotirouvat jotka itkevät palstalla päivittäin jostakin miehensä teoista tai sanoista. Ei anna teistäkään kauheen fiksua kuvaa ;) -M32
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:54"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:28"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:23"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:19"]Tule sitten kertomaan miten juttutuokio meni! [/quote] Tulen! :) -ap [/quote] Muista myös kertoa miehellesi, että puhut verkossa teidän suhteesta! Miehenkin elämästä kuintekin kysymys! [/quote] :D Vauva lehden keskustelupalsalle vähän kirjoittelin, kun et halua puhua tulevaisuudesta ja äitikin ihmetteli, miksi emme muuta yhteen. :D Siinä antaakin varsin kypsän kuvan itsestään. :D [/quote] Kuinkahan kypsiä on av:n 40-60v kotirouvat jotka itkevät palstalla päivittäin jostakin miehensä teoista tai sanoista. Ei anna teistäkään kauheen fiksua kuvaa ;) -M32
[/quote]
Teistäkään...Miksi leimaat itkeväksi 40-60 v kotirouviksi, jotka typistävät itsensä lapsen tasolle?!
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:52"]
Taas täällä keski-ikäiset rouvat hyökkäävät nuoren tytön kimppuun ihan kun olisi jotenkin hirveää edes ajatella tuollaisia asioita. Jokainen meistä on käynyt tuon vaiheen läpi ja jokainen on joskus ollut parikymppinen. Minä sanon saman kuin muutama muukin täällä: älä hätiköi. Tämä on äidillinen neuvo:) N53
[/quote]
Takes two to tango ja sitä saa mitä tilaa. + kaikki muut vastaavat kliseet.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:54"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:28"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:23"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:19"]Tule sitten kertomaan miten juttutuokio meni! [/quote] Tulen! :) -ap [/quote] Muista myös kertoa miehellesi, että puhut verkossa teidän suhteesta! Miehenkin elämästä kuintekin kysymys! [/quote] :D Vauva lehden keskustelupalsalle vähän kirjoittelin, kun et halua puhua tulevaisuudesta ja äitikin ihmetteli, miksi emme muuta yhteen. :D Siinä antaakin varsin kypsän kuvan itsestään. :D [/quote] Kuinkahan kypsiä on av:n 40-60v kotirouvat jotka itkevät palstalla päivittäin jostakin miehensä teoista tai sanoista. Ei anna teistäkään kauheen fiksua kuvaa ;) -M32
[/quote]
Teistäkään...Miksi leimaat itkeväksi 40-60 v kotirouviksi, jotka typistävät itsensä lapsen tasolle?!
[/quote]
Koska teistä suurin osa on sellaisia.
No minä kyllä ymmärrän ap:n huolen. Itse aikoinaan samanikäisenä olin vastaavassa tilassa 9 v vanhemman miehen kanssa (jonka 3-kymppisenä olisi luullut tietävän) ja vuositolkulla olimme yhdessä niin että jatkuvasti oli sellainen olo, etten silti kuulu mihinkään suunnitelmiin. Kaikki hokivat "relaa nyt, ota rennosti " ja minä yritin ja niinpä kului 10 v ja ukko oli 4- kymppinen ja yhä enemmän eli omaa elämäänsä. Lopulta mm. myi asuntoa, jossa asuimme (hänen kämppä, tietenkin, ei suostunut yhteisen asunnon ostoon) tietämättäni kun yhä asuin siinä ja itse oli siinä vaiheessa ulkomaille muuttanut töihin hauskemman elämän parissa. Minua ulkomaille ei mukaan kaivattu eikä asiaa edes yritetty järjestää. Tuosta siis kätevästi eron kautta uuteen elämään 3-kymppisenä ja voin kertoa että ois pitäny itse uskoa jo aiemmin eikä vaan kuunnella niitä muiden neuvoja siitä kuinka "aikaa on, olet nuori, älä stressaa, asiat tulee ku tulee yms" muuta shittiä. Neuvoni on että kuuntele ensi sijassa sydäntäsi ja älä odota 10 vuotta. Kannattaa etsiä mies, joka oikeasti haluaa elää samanlaista elämää kuin sinä ja sitoutuu eikä tarvitse olla huolissaan vaan luottavaisin mielin, jos se on se mitä itse haluaa. Minä ainakin myöhemmin löysin kuin löysinkin ihanan miehen, joka oikeasti halusi hankkia kanssani yhteisen kodin ja perustaa kanssani myös perheen.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:52"]
[/quote]
Palstan keski-ikä on siinä about 16v. Ei se auttamatta tarkoita sitä, että täällä kaikki on mammaikäisiä vaikka ollaan vauva -lehden keskustelupalstalla.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 15:04"]
Koska teistä suurin osa on sellaisia.
[/quote]
Tämä olettamus perustuu mihin?!
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:12"]65, kiitos ihanasta viestistä. Ehkä mun vain pitäisi nauttia hetkestä ja siitä, että olen oikeasti parisuhteessa niin ihanan miehen kanssa. Ristiriitaiset tunteet itsellänikin, kun periaatteessa kyseenalaistan hänen tunteensa, vaikka toisaalta tiedän ja näen että olen hänelle tosi tärkeä. Otan tämän asian kuitenkin illalla esille kuitenkin hyökkäämättä liikaa. -ap
[/quote]
Älä kyseenalaista hänen tunteita, kun tekstisi perusteella hänellä on niitä sinua kohtaan! Jos jostain haluat keskustella, niin keskustele rehellisesti, että sinusta tuntuu ettei hän rakasta sinua tarpeeksi, ts. ole riittävä sinulle... Tiedätkö, mies voi todella hermostua ja päättää vaikka suhteen, jos hänestä tuntuu, ettei hän riitä sinulle eikä vaan osaa ilmaista tunteitaan juuri sinun haluamallasi tavalla eli keskustella tulevaisuudesta mihin sinäkään et ole valmis. Kukaan ei jaksa jatkuvasti todistella ja ponnistella, jos toinen on noin epävarma. Kyllä hän sinua rakastaa ja välittää ja oikeasti todella harva nuorimies on ensimmäisen puolenvuoden seurustelun jälkeen puhumassa tulevaisuudesta! Minä kyllä tiedän ja olen nähnyt ja kokenut :) ei kovin moni vanhempikaan mies ole sellainen unelmaprinssi, joka lässyttää koko ajan kaikesta yhteisestä ihanasta... Minusta se olisi jopa huolestuttavaa, kun entäs jos ei osaakaan pitää lupauksia??? Tuleekin elämäntilanne, ettei kaikki menekään niin, kuin on suunniteltu ja lupailtu... Näinkin voi käydä ja usein käykin.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:39"] Opetelkaa lukeen. Ap sanoi että tapailivat 5kk ja ovat seurustelleet nyt 6kk. Tapailu ja seurustelu on eri asioita.
[/quote]
Ap itse asiassa sanoi aloituksessa "Olen tasan kerran tämän puolen vuoden aikana kuullut hänen tulevaisuudensuunnitelmistaan joihin myös minä kuulun." ottamatta kantaa millä termillä määritelty suhde heillä on tämän ajan ollut. Hän ei puhunut aloituksessa että ensin olisi tapailtu ja sitten vasta seurusteltu, ja että tämä puoli vuotta (jota ei määritelty) olisi nimenomaan ainoastaan sitä seurustelun aikaa.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:12"]65, kiitos ihanasta viestistä. Ehkä mun vain pitäisi nauttia hetkestä ja siitä, että olen oikeasti parisuhteessa niin ihanan miehen kanssa. Ristiriitaiset tunteet itsellänikin, kun periaatteessa kyseenalaistan hänen tunteensa, vaikka toisaalta tiedän ja näen että olen hänelle tosi tärkeä. Otan tämän asian kuitenkin illalla esille kuitenkin hyökkäämättä liikaa. -ap [/quote] Älä kyseenalaista hänen tunteita, kun tekstisi perusteella hänellä on niitä sinua kohtaan! Jos jostain haluat keskustella, niin keskustele rehellisesti, että sinusta tuntuu ettei hän rakasta sinua tarpeeksi, ts. ole riittävä sinulle... Tiedätkö, mies voi todella hermostua ja päättää vaikka suhteen, jos hänestä tuntuu, ettei hän riitä sinulle eikä vaan osaa ilmaista tunteitaan juuri sinun haluamallasi tavalla eli keskustella tulevaisuudesta mihin sinäkään et ole valmis. Kukaan ei jaksa jatkuvasti todistella ja ponnistella, jos toinen on noin epävarma. Kyllä hän sinua rakastaa ja välittää ja oikeasti todella harva nuorimies on ensimmäisen puolenvuoden seurustelun jälkeen puhumassa tulevaisuudesta! Minä kyllä tiedän ja olen nähnyt ja kokenut :) ei kovin moni vanhempikaan mies ole sellainen unelmaprinssi, joka lässyttää koko ajan kaikesta yhteisestä ihanasta... Minusta se olisi jopa huolestuttavaa, kun entäs jos ei osaakaan pitää lupauksia??? Tuleekin elämäntilanne, ettei kaikki menekään niin, kuin on suunniteltu ja lupailtu... Näinkin voi käydä ja usein käykin.
[/quote]
Auts. Tälläistä ei kyllä tulisi ikänä sanoa ääneen. Yhtä paha kun kysyä rakastatko minua tai etkö rakasta minua.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:12"]65, kiitos ihanasta viestistä. Ehkä mun vain pitäisi nauttia hetkestä ja siitä, että olen oikeasti parisuhteessa niin ihanan miehen kanssa. Ristiriitaiset tunteet itsellänikin, kun periaatteessa kyseenalaistan hänen tunteensa, vaikka toisaalta tiedän ja näen että olen hänelle tosi tärkeä. Otan tämän asian kuitenkin illalla esille kuitenkin hyökkäämättä liikaa. -ap [/quote] Älä kyseenalaista hänen tunteita, kun tekstisi perusteella hänellä on niitä sinua kohtaan! Jos jostain haluat keskustella, niin keskustele rehellisesti, että sinusta tuntuu ettei hän rakasta sinua tarpeeksi, ts. ole riittävä sinulle... Tiedätkö, mies voi todella hermostua ja päättää vaikka suhteen, jos hänestä tuntuu, ettei hän riitä sinulle eikä vaan osaa ilmaista tunteitaan juuri sinun haluamallasi tavalla eli keskustella tulevaisuudesta mihin sinäkään et ole valmis. Kukaan ei jaksa jatkuvasti todistella ja ponnistella, jos toinen on noin epävarma. Kyllä hän sinua rakastaa ja välittää ja oikeasti todella harva nuorimies on ensimmäisen puolenvuoden seurustelun jälkeen puhumassa tulevaisuudesta! Minä kyllä tiedän ja olen nähnyt ja kokenut :) ei kovin moni vanhempikaan mies ole sellainen unelmaprinssi, joka lässyttää koko ajan kaikesta yhteisestä ihanasta... Minusta se olisi jopa huolestuttavaa, kun entäs jos ei osaakaan pitää lupauksia??? Tuleekin elämäntilanne, ettei kaikki menekään niin, kuin on suunniteltu ja lupailtu... Näinkin voi käydä ja usein käykin.
[/quote]
Auts. Tälläistä ei kyllä tulisi ikänä sanoa ääneen. Yhtä paha kun kysyä rakastatko minua tai etkö rakasta minua.
[/quote]
Ei, mutta tiedän, että ap pohtii näin... Hän epäilee, ettei sovi miehen tulevaisuuden suunnitelmiin ja epäilee miehen tunteita varmasti syyttä. Se on ongelma. Eläisi vain hetkessä ja nauttisi välittävästä ja ihanasta miehestä.
Puhutko sinä ap yhteisestä tulevaisuudesta paljonkin? Montako kertaa olet puhunut muiden kuullen kaikesta "me"-muodossa?
Mullakin oli tuollainen ihana poikaystävä monta vuotta, mutta sitten viimein uskoin, että se on sitoutumiskammoinen eikä valmis kunnon parisuhteeseen. Sillä oli aina hyvät tekosyyt sille, miksi suhde ei etene, eikä muuteta yhteen. Sen jälkeen olin ihan valmis elämään vaikka ikuisesti yksin, mutta löysin oikeasti täydellisen miehen. Sellaisen, josta tiedän, mitä hän haluaa.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:30"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:23"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:19"]Tule sitten kertomaan miten juttutuokio meni! [/quote] Tulen! :) -ap [/quote] Muista myös kertoa miehellesi, että puhut verkossa teidän suhteesta! Miehenkin elämästä kuintekin kysymys! [/quote] Muistatko sä aina kertoa äitis kummin kaimalle kun puhut hänen erostaan tai kauhujen häistä täällä?:D Tuskin ap:n miestä hirveesti kiinnostaa. Mun miestä ei ainakaan kiinnostais.
[/quote]
En mä kyllä puhu heidän asiosta. Testaan mielipidettäni muilla ihan yleisellätasolla, enkä mene henkilökohtaisuuksiin. Kotikasvatus estää.