Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei puhu yhteisestä tulevaisuudesta

Vierailija
08.07.2015 |

Meillä on todella hyvä parisuhde: viihdytään yhdessä, vietetään yhdessä n. 5 yötä viikossa jne. Mies sanoin ja teoin osoittaa että välittää musta ja se on ihanaa. On ottanu mut hyin mukaan omaan laajaan kaveriporukkaansa ja nyt tuntuu että mäkin kuulun siihen. Nyt olen alkanut kuitenkin pohtimaan tulevaisuutta.

Olen tasan kerran tämän puolen vuoden aikana kuullut hänen tulevaisuudensuunnitelmistaan joihin myös minä kuulun. Joskus sanoi kun oltiin kaveriporukalla mökillä että "sit kun me ****(minun) kanssani rakennetaan omakotitalo niin sinne tulee kuntosali". Toi oikein särähti mun korvaan, koska hän monesti puhuu tulevaisuudestaan vain minä-muodossa. "Sit kun mä oon valmistunu niin lähden kyllä puoleksi vuodeksi reissuun" tai "jos mä joskus saan lapsia niin sen aika on vasta 10v päästä". Näitä on vaikka kuinka paljon näitä esimerkkejä. Niin ja puhuu siitä että tykkää asua kavereiden kanssa kimppakämpässä, mutta kertaakaan ei oo sanonut että me voitais muuttaa samaan kämppään.

Huolestunko mä nyt ihan turhaan? En halua tuhlata vuosia jos mies ajattelee meidän vain seurustelevan hetken aikaa. Aion tänään ottaa tämän asian puheeksi, mutta lähinnä tarkotus oli kysellä, että miltä tämä teidän mielestä kuulostaa/onko vastaavanlaisia kokemuksia?

Minä oon 21, mies 25.

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette niin nuoria ettei vielä kannata hosuakkaan.

Vierailija
82/131 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:19"]Tule sitten kertomaan miten juttutuokio meni! [/quote] Tulen! :) -ap

[/quote]

Ihquu<3 Odotan innolla! Joko mittasit sormuksen koon. :) En malta odottaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:22"]Kukaan alle 30-v mies halua puhua vakiintumisesta.
[/quote]

Wau mikä yleistys! Ihan silmiä rupes kirvelemään

Vierailija
84/131 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:19"]Tule sitten kertomaan miten juttutuokio meni! [/quote] Tulen! :) -ap

[/quote]

Ihquu<3 Odotan innolla! Joko mittasit sormuksen koon. :) En malta odottaa!
[/quote]

Näköjään sua kuitenkin vähän kiinnostaa ap:n tarina kun viitsit tulla kommentoimaan ;)

Vierailija
85/131 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Muista myös kertoa miehellesi, että puhut verkossa teidän suhteesta! Miehenkin elämästä kuintekin kysymys!

Vierailija
86/131 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi olenko ehtinyt olla yksin niin kyllä olen. Tuon 3v suhteen jälkeen olin 2v sinkkuna ja nautin siitä täysin rinnoin. Otin siitä kyllä kaiken irti, mutta lopulta se alkoi maistumaan puulta. Saan niin paljon enemmän kun olen parisuhteessa kuin silloin kun olen sinkkuna. -ap

Vierailija
87/131 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:27"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:23"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:19"]Tule sitten kertomaan miten juttutuokio meni! [/quote] Tulen! :) -ap [/quote] Ihquu<3 Odotan innolla! Joko mittasit sormuksen koon. :) En malta odottaa! [/quote] Näköjään sua kuitenkin vähän kiinnostaa ap:n tarina kun viitsit tulla kommentoimaan ;)

[/quote]

En ole muuta väittänytkään!

Vierailija
88/131 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:23"]

[/quote]

Muista myös kertoa miehellesi, että puhut verkossa teidän suhteesta! Miehenkin elämästä kuintekin kysymys!
[/quote]

Muistatko sä aina kertoa äitis kummin kaimalle kun puhut hänen erostaan tai kauhujen häistä täällä?:D Tuskin ap:n miestä hirveesti kiinnostaa. Mun miestä ei ainakaan kiinnostais.

Vierailija
89/131 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:31"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:09"]Miksi miehen pitäisi 6 kk seurustelun perusteella miettiä yhteistä tulevaisuutta? [/quote] Kyllä mielestäni puolen vuoden seurustelun pitäisi olla tarpeeksi huomatakseen, että voiko suhteesta tulla mitään, vaiko ei. Jos ei puolen vuoden päästä muka osaa päättää, haluaako olla kyseisen henkilön kanssa, niin silloin todennäköisesti vastaus on ei. Ja en nyt tällä tarkoita että puolen vuoden jälkeen pitäisi mennä naimisiin ja hankkia lapsia, vaan että kyllä sitä tuossa vaiheessa pitäisi toinen jo tuntea sen verran hyvin, että aavistaa voiko suhde edetä vai onko kyseessä vain "hengailua".

[/quote]

APhan sanou itse halunneensa edes virallistaa seurustelun seurusteluksi 5 kk jälkeen ("Olisi ollut valmis seurusteluun jo 2kk tapailun jälkeen (minä olin valmis vasta 5kk tapailun jälkeen) ". Ja nyt 1 kk kuluttua tästä ollaan huolissaan, kun mies ei tarpeeksi suunnittele yhteistä tulevaisuutta?

Vierailija
90/131 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:27"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:23"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:19"]Tule sitten kertomaan miten juttutuokio meni! [/quote] Tulen! :) -ap [/quote] Ihquu<3 Odotan innolla! Joko mittasit sormuksen koon. :) En malta odottaa! [/quote] Näköjään sua kuitenkin vähän kiinnostaa ap:n tarina kun viitsit tulla kommentoimaan ;)

[/quote]

En ole muuta väittänytkään!
[/quote]

No hyvä ;) Muista nyt päivittää tätä keskustelua 5min välein niin et varmasti jää mehukkaimmista käänteistä paitsi.

Vierailija
91/131 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:28"]

[/quote]

[/quote]

Ehkä aloittajalla ei ole niitä omia ystäviä, joilla puhua näistä asioista. Mikä olisikaa miehelle parempaa, kuin kuulla, että hei kuule, mä kyllä tiedän susta jo ihan kaiken. Todella loukkaavaa.

Vierailija
92/131 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:31"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:09"]Miksi miehen pitäisi 6 kk seurustelun perusteella miettiä yhteistä tulevaisuutta? [/quote] Kyllä mielestäni puolen vuoden seurustelun pitäisi olla tarpeeksi huomatakseen, että voiko suhteesta tulla mitään, vaiko ei. Jos ei puolen vuoden päästä muka osaa päättää, haluaako olla kyseisen henkilön kanssa, niin silloin todennäköisesti vastaus on ei. Ja en nyt tällä tarkoita että puolen vuoden jälkeen pitäisi mennä naimisiin ja hankkia lapsia, vaan että kyllä sitä tuossa vaiheessa pitäisi toinen jo tuntea sen verran hyvin, että aavistaa voiko suhde edetä vai onko kyseessä vain "hengailua".

[/quote]

APhan sanou itse halunneensa edes virallistaa seurustelun seurusteluksi 5 kk jälkeen ("Olisi ollut valmis seurusteluun jo 2kk tapailun jälkeen (minä olin valmis vasta 5kk tapailun jälkeen) ". Ja nyt 1 kk kuluttua tästä ollaan huolissaan, kun mies ei tarpeeksi suunnittele yhteistä tulevaisuutta?
[/quote]

Me TAPAILIMME 5kk ENNEN kuin aloimme seurustelemaan. Nyt olemme seurustelleet 6kk. Eli yhteensä olemme tapailleet ja seurustelleet 11kk. Ymmärretty?:D -ap

Vierailija
93/131 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:31"]

[/quote]

[/quote]

Aika hedelmätöntä juupas, eipäs leikkiä.

Vierailija
94/131 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:47"]

11, olemme. Miehen päätavoite elämässään on tehdä pirusti rahaa ja menestyä. Välillä hänen puheensa kuulostavat naiivin 15v teinipojan unelmilta, mutta mikäs siinä. Hän valmistuu muutaman vuoden päästä kauppakorkeasta ja mä taas opiskelen opettajaksi. Mutta tosiaan lapsia aikaisintaan 10v päästä, yhteenmuutosta ei olla puhuttukaan jne. Mua alkoi tää yhteenmuuttoasia ahdistamaan eilen, kun kävin porukoilla kahvilla. Äiti ihmetteli, miksei muuteta yhteen kun molemmat asutaan keskustassa 50m päässä toisistamme... -ap

[/quote]

Mieshän on silloin hyvin selvästi ilmoittanut tulevaisuudensuunnitelmistaan, joten ainakaan et voi siitä miestä syyttää, että mies salaisi tai epäröisi asioita.

Vierailija
95/131 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:34"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:31"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:09"]Miksi miehen pitäisi 6 kk seurustelun perusteella miettiä yhteistä tulevaisuutta? [/quote] Kyllä mielestäni puolen vuoden seurustelun pitäisi olla tarpeeksi huomatakseen, että voiko suhteesta tulla mitään, vaiko ei. Jos ei puolen vuoden päästä muka osaa päättää, haluaako olla kyseisen henkilön kanssa, niin silloin todennäköisesti vastaus on ei. Ja en nyt tällä tarkoita että puolen vuoden jälkeen pitäisi mennä naimisiin ja hankkia lapsia, vaan että kyllä sitä tuossa vaiheessa pitäisi toinen jo tuntea sen verran hyvin, että aavistaa voiko suhde edetä vai onko kyseessä vain "hengailua". [/quote] APhan sanou itse halunneensa edes virallistaa seurustelun seurusteluksi 5 kk jälkeen ("Olisi ollut valmis seurusteluun jo 2kk tapailun jälkeen (minä olin valmis vasta 5kk tapailun jälkeen) ". Ja nyt 1 kk kuluttua tästä ollaan huolissaan, kun mies ei tarpeeksi suunnittele yhteistä tulevaisuutta? [/quote] Me TAPAILIMME 5kk ENNEN kuin aloimme seurustelemaan. Nyt olemme seurustelleet 6kk. Eli yhteensä olemme tapailleet ja seurustelleet 11kk. Ymmärretty?:D -ap

[/quote]

Nyt vasta korjasit asian vaikka sivukaupalla puhuttu teidän puolenvuoden suhteesta.

Vierailija
96/131 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:31"]

[/quote]

[/quote]

Aika hedelmätöntä juupas, eipäs leikkiä.
[/quote]

Opetelkaa lukeen. Ap sanoi että tapailivat 5kk ja ovat seurustelleet nyt 6kk. Tapailu ja seurustelu on eri asioita.

Vierailija
97/131 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:37"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:34"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:31"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:09"]Miksi miehen pitäisi 6 kk seurustelun perusteella miettiä yhteistä tulevaisuutta? [/quote] Kyllä mielestäni puolen vuoden seurustelun pitäisi olla tarpeeksi huomatakseen, että voiko suhteesta tulla mitään, vaiko ei. Jos ei puolen vuoden päästä muka osaa päättää, haluaako olla kyseisen henkilön kanssa, niin silloin todennäköisesti vastaus on ei. Ja en nyt tällä tarkoita että puolen vuoden jälkeen pitäisi mennä naimisiin ja hankkia lapsia, vaan että kyllä sitä tuossa vaiheessa pitäisi toinen jo tuntea sen verran hyvin, että aavistaa voiko suhde edetä vai onko kyseessä vain "hengailua". [/quote] APhan sanou itse halunneensa edes virallistaa seurustelun seurusteluksi 5 kk jälkeen ("Olisi ollut valmis seurusteluun jo 2kk tapailun jälkeen (minä olin valmis vasta 5kk tapailun jälkeen) ". Ja nyt 1 kk kuluttua tästä ollaan huolissaan, kun mies ei tarpeeksi suunnittele yhteistä tulevaisuutta? [/quote] Me TAPAILIMME 5kk ENNEN kuin aloimme seurustelemaan. Nyt olemme seurustelleet 6kk. Eli yhteensä olemme tapailleet ja seurustelleet 11kk. Ymmärretty?:D -ap

[/quote]

Nyt vasta korjasit asian vaikka sivukaupalla puhuttu teidän puolenvuoden suhteesta.
[/quote]

Mä olen kyllä koko ajan sanonut että olemme seurustelleet 6kk ja sitä ennen tapailimme 5kk. En ymmärtänyt että sitä on noin vaikeeta ymmärtää :D -ap

Vierailija
98/131 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:36"]

11, olemme. Miehen päätavoite elämässään on tehdä pirusti rahaa ja menestyä. Välillä hänen puheensa kuulostavat naiivin 15v teinipojan unelmilta, mutta mikäs siinä. Hän valmistuu muutaman vuoden päästä kauppakorkeasta ja mä taas opiskelen opettajaksi. Mutta tosiaan lapsia aikaisintaan 10v päästä, yhteenmuutosta ei olla puhuttukaan jne. Mua alkoi tää yhteenmuuttoasia ahdistamaan eilen, kun kävin porukoilla kahvilla. Äiti ihmetteli, miksei muuteta yhteen kun molemmat asutaan keskustassa 50m päässä toisistamme... -ap

[/quote]

Pitäisikö sinun sitten muutaa kotiin vähän vielä kasvamaan, jos äiti noin paljon vaikuttaa sinun mielipiteesi, että oikein alkoi ahdistamaan.

Vierailija
99/131 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 13:02"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:19"] Aika outoja reaktioita. Tällaiset asiat nyt tuppaa pyörimään mielessä näin parikymppisenä, koska kaikki kaverit slkavat vakiintumaan, muuttavat yhteen, kihlautuvat, osa on jo naimisissa ja lapsia tulossa. En koe, että olisi väärin ajatella tällaisia asioira. Hölmöähän se olisi sitten kolmikymppisenä tajuta, että yhteistä tulevaisuutta ei ole... -ap [/quote] Tyttäreni on 22v ja todennut, että kaveripiirissään ei ole mitään pariutumisbuumia. Yhdelläkään ystävistään ei ole lapsia. Saattaa liittyä siihen, että opiskelevat yliopistossa ja ne haaveet on opiskelua ulkomailla eikä perheenperustamista. [/quote] Sinustako yliopistosta valmistuu jotain yli-ihmisiä? Kyllä mekin molemmat opiskelemme yliopistossa ja meillä on laaja ystäväpiiri: osa yliopistossa, osa ammattikorkeassa ja osa työelämässä. Meidän piireissä koulutustausta ei määrää sitä, milloin muutetaan yhteen jne. Niin joo ja mä olen jo yhden vuoden viettänyt ulkomailla, joten se haave on jo toteutettu ;) -ap

[/quote]

Kaikille ei välttämättä riitä se yksi vuosi ulkomailla, ihmisillä on erilaisia haaveita ja suunnitelmia. Joillekkin riittää 0 vuotta, joillekkin yksi vuosi, jotkut taas haluavat vielä enemmän.

Vierailija
100/131 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 13:02"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:19"] Aika outoja reaktioita. Tällaiset asiat nyt tuppaa pyörimään mielessä näin parikymppisenä, koska kaikki kaverit slkavat vakiintumaan, muuttavat yhteen, kihlautuvat, osa on jo naimisissa ja lapsia tulossa. En koe, että olisi väärin ajatella tällaisia asioira. Hölmöähän se olisi sitten kolmikymppisenä tajuta, että yhteistä tulevaisuutta ei ole... -ap [/quote] Tyttäreni on 22v ja todennut, että kaveripiirissään ei ole mitään pariutumisbuumia. Yhdelläkään ystävistään ei ole lapsia. Saattaa liittyä siihen, että opiskelevat yliopistossa ja ne haaveet on opiskelua ulkomailla eikä perheenperustamista. [/quote] Sinustako yliopistosta valmistuu jotain yli-ihmisiä? Kyllä mekin molemmat opiskelemme yliopistossa ja meillä on laaja ystäväpiiri: osa yliopistossa, osa ammattikorkeassa ja osa työelämässä. Meidän piireissä koulutustausta ei määrää sitä, milloin muutetaan yhteen jne. Niin joo ja mä olen jo yhden vuoden viettänyt ulkomailla, joten se haave on jo toteutettu ;) -ap

[/quote]

Kaikille ei välttämättä riitä se yksi vuosi ulkomailla, ihmisillä on erilaisia haaveita ja suunnitelmia. Joillekkin riittää 0 vuotta, joillekkin yksi vuosi, jotkut taas haluavat vielä enemmän.
[/quote]

Ja jotkut ei halua ollenkaan...;)