Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kiristää ja ei suostu hakemaan lyhennysvapaata.

Vierailija
08.07.2015 |

Pitää käyttää lasten säästöt kuulemma ensin. Olemme asuntolainaa maksaneet todella hyvin viime vuosina. Nyt tiukka tilanne ja auto vie ihan s.......asti rahaa. 

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon säästänyt joskus aikoinaan kun lapset oli ihan pieniä, niin lapsilisistä. saatuja lahjoja ym, pienistä jutuista. Nykyään menee lapsilisät ihan elämiseen, lasten vaatteisiin, harrastuksiiin ym. 

Talolaina on yhteinen, molemmilla omat autot, yhteinen tili jonka mies kiristi aikoinaan, sinne menee molempien palkka. Jouduttiin tilanteeseen osittain myö omaa vikaani. Olen sairastellut ja olen nytkin sairaslomalla. Talo on tarkoitus laittaa myyntiin mutta mies vitkastelee siinäkin. Oon niin yksin ja ilman tukea tässä tilanteessa. Vanhempani eivät tosiaan halua puuttua mihinkään. =( 

ap

Vierailija
22/105 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtakaa auto halvempaa. Ja vaikka av-talousnero väitää mitä väittää niin kyllä nyt matalien korkojen aikana sitä lainaa kannaattaa ainakin niiden lyhentää, jotka eivät ole korkojen nousuu varautuneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi vittu. Mies yrittää käydä töissä. Jos ei ole autoa, ei ole töitä, ei tule palkkaa. Jos perheen rahoja tarvitsee käyttää että selvitään, niitä pitää silloin käyttää. Lapsille on varmaan ihan vitusti hyötyä niistä rahoista tilillä, jos teillä ei ole varaa asua talossa? Luulet kai, että äijäs saa vaan jostain taikaseinästä rahaa, vaikka sanoo että palkka ei riitä? Se ei sinulle kelpaa, vaan ukon vaan pitää jostain saada enemmän rahaa? Ota sinä toinen työ, tai tee enemmän töitä jotta on sitä rahaa riittävästi. Sillä siitä selviää saatana.

Vierailija
24/105 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelläsi pitää olla hemmetin hyvä palkka ja työ että kannattaa maksaa 600€ kuussa bensoja..

ei mulla muuta. 

Vierailija
25/105 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:19"]

auton laakereiden vaihto kuulemma maksaa. Itse en ymmärrä autoista mitään. Ja miehen bensat vie kuussa kuulemma noin yli 600€, [/quote]

Mitä helvettiä nyt. 600 eurolla saa ainakin 350 litraa bensaa. Normisti kuluttavalla autolla tuolla ajaa jotain 4000-5000 kilsaa. Kannattaisi ehkä miettiä auton, työn tai asuinpaikan vaihtoa, jos duunissa pitää käydä yli sadan kilsan päässä tai auton kulutus on jotain 12l/100km.

Vierailija
26/105 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:34"]

Oon säästänyt joskus aikoinaan kun lapset oli ihan pieniä, niin lapsilisistä. saatuja lahjoja ym, pienistä jutuista. Nykyään menee lapsilisät ihan elämiseen, lasten vaatteisiin, harrastuksiiin ym. 

Talolaina on yhteinen, molemmilla omat autot, yhteinen tili jonka mies kiristi aikoinaan, sinne menee molempien palkka. Jouduttiin tilanteeseen osittain myö omaa vikaani. Olen sairastellut ja olen nytkin sairaslomalla. Talo on tarkoitus laittaa myyntiin mutta mies vitkastelee siinäkin. Oon niin yksin ja ilman tukea tässä tilanteessa. Vanhempani eivät tosiaan halua puuttua mihinkään. =( 

ap

[/quote]

Millä hitolla mies kiristää aikuista naista?! 

Vierailija
27/105 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 600€ menee bensoihin kuukaudessa niin kannattais vaihtaa dieseliin ja muutenkin halvempaan.Vai onko autona joku hemmetin v8?

Kuulostaa siltä että sun mies tarvii munanjatkettaan hinnalla millä hyvänsä.

Vierailija
28/105 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannaisiko se citymaasturi vaihtaa hieman halvempaan menopeliin?

Vierailija
29/105 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

auto on ihan perusauto, pikkuinen, ei mikään maasturi ja on diesel

Vierailija
30/105 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]

Olet iso tyttö jo niin ei vanhempiesi kuulukaan puuttua. Hoidat ne asiat teidän taloudessa kuntoon, jotka pystyt. Suhteutat menot tuloihin karsimalla kaiken turha. Sinulla on myös itselläsi taloudellinen vastuu perheestä, eikä kaikkiin päätöksiin mieheltä lupaa tarvita.

Vierailija
31/105 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetan nyt tältä erää palstailun, tulen katsomaan myöhemmin vielä jos on vastauksia.

ap

Vierailija
32/105 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on teknisesti ottaen kavallus jos käytätte lasten rahoja lainanlyhennykseen. Sano että teet lastensuojeluilmoituksen ja rikosilmoituksen jos kajoaa lasten tileihin. Vuosi lyhennysvapaata on takuulla parempi vaihtoehto. Korot on vielä vuosia varsin matalia, joten sen puoleen on turha panikoida.

Vierailija
33/105 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:45"]

[/quote]

70-luvulta?! Kilometrejä vuodessa?! Diesel rupeaa olemaan niin samoissa hinnoissa, että vuodessa puhutaan jo 30t kilometristä, että diesel kannattaa.

Vierailija
34/105 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se nyt helveltti sata kertaa fiksumpaa jättää ne lasten rahat koskematta ja käyttää säästää ne viho viimeiseksi hätävaraksi kun mitään muuta keinoa ei enää ole.

Vierailija
35/105 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että teillä on muutakin ongelmaa, kuin loppukuun rahoittaminen. Miten kauan ajattelit elää niillä lasten säästöillä?

Miksi teillä vanhemmilla ei ole mitään säästöjä pahan päivän varalle - eli just tollaseen tilanteeseen, jossa toinen vanhemmista sairastuu eikä pysty tienaamaan? Jos käy tälla tavalla, sitten ei auta muu kuin sopeuttaa menot uusiin pienempiin tuloihin.

Ymmärrän, että ajattelet helpoksi ratkaisuksi lyhennysvapaita mutta sitten käy niin, että teidän menot pysyy ennallaan. Ja jonain päivänä teidän täytyy alkaa maksaa taas lyhennyksia ja olette ihan samassa lirissä.

Kun te ette ole vielä ihan vararikossa, kannattaa istua miehen kanssa alas ja panna paperille tulot ja menot ja suunnitelma, miten eteenpäin. Hoida myös itsesi takaisin työkuntoon.

Hyvää kesää! Muista, että se on vain rahaa ja ne hoituu, kun ne hoitaa. :)

Vierailija
36/105 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on kaksi autoa ja sinä saikulla, niin toinen seisokkiin siihen asti, että palkat tulee ja sitten korjattavaksi.. voi, että aikuiset ihmiset osaa olla urpoja. 

Sinä hommaat itsesi kuntoon ja töihin. Mökki myyntiin, jos on kerran tarkoitus myydä. Ei ne asiat vitkuttelemalla hoidu.

Vierailija
37/105 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:19"]

auton laakereiden vaihto kuulemma maksaa. Itse en ymmärrä autoista mitään. Ja miehen bensat vie kuussa kuulemma noin yli 600€, tällä hetkellä tilillä 1000€ jolla pitää loppukuu pärjätä. ja tuosta siis menee bensat ja auton korjaus ja katsastus. Mutta mies veikkasi että korjaus maksaa satasia. Ei osaa itse tehdä mitään autolle. Itse halusin ennakoida tilannetta ja rupesin puhumaan että otettaisiin lyhennysvapaata. Mies siis käy toisessa kaupungissa töissä.

ap

[/quote]

No autoa mies ainakin tarvii jos menee 600€ kuussa bensaan, sehän tarkoittaa noin 4000-5000km/kk, onko helvetin pitkä työmatka vai onko työnantajan korvaamaa työajoa? Jälkimmäisethän tulee kilometrikorvauksina takaisin ja riittää myös auton korjaamiseen.

Vierailija
38/105 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:22"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:18"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:14"] Miksi auto vie niin paljon rahaa? Sikäli miehesi on oikeassa, että näin matalien korkojen aikana kannattaa lyhentää lainaa.  [/quote] No ei tietenkään. Korkeiden korkojen aikana on hyvä lyhentää laina pois, matalilla koroilla kannattaa rahaa käyttää enemmän johonkin muuhun ja nollakoroilla ei tietenkään lyhennettäisi yhtään. Ihan perus taloustiedettä. Mitä se laina haittaa nyt kun korot ovat matalia? [/quote] Miksiköhän pankin tarjoavat niitä vapaita nyt? Totta helkutissa nyt kannattaa lyhentää lainoja, kun koron osuus kuukausittaisista maksuista on olematon. Pääoma pienenee mukavaa tahtia. Sitten joskus kun korot nousevat, niin mitä enemmän lainaan on sitä paremmin pankit tienaa.

[/quote]

Typerys hirttää itsensä lainanmaksuun, jos ei ole pakko. Tietysti kannattaa ottaa mielummin lyhennysvapaata kuin ajaa itsensä luottotiedottomaksi satunaisen rahapulan vuoksi. Jos laina alkaa tunuta pysyvästi liian suurelta, niin sitten on vaihdettava halvempi asunto.

Vierailija
39/105 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ne "lasten säästöt" on teidän vanhempien rajoista säästetty, niin kyllä niitä voi hyvin käyttää kodin rahoittamiseen. Aikanaan sitten perivät kuitenkin teidät.
[/quote]
Nope. Lahjaa ei voi peruuttaa.

Vierailija
40/105 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:45"]

[/quote]

jos jyvittää käyttövoimaveron kuukausille (40€/kk) ja ostaa lopulla dieseliä, maksaa litrasta 1,35 ja ja kulutus on 6 litraa/100km, niin 600€/kk tarkoittaa noin 7000km/kk (80 tonnia vuodessa). Vai sattuuko olemaan niin että polttoainekuluihin on laskettu käyttövoimaveroa isompi mälli nyt maksettavaksi (neljäsosa, puolet tms.)?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme