Mies kiristää ja ei suostu hakemaan lyhennysvapaata.
Pitää käyttää lasten säästöt kuulemma ensin. Olemme asuntolainaa maksaneet todella hyvin viime vuosina. Nyt tiukka tilanne ja auto vie ihan s.......asti rahaa.
Kommentit (105)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:18"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:14"]
Miksi auto vie niin paljon rahaa?
Sikäli miehesi on oikeassa, että näin matalien korkojen aikana kannattaa lyhentää lainaa.
[/quote]
No ei tietenkään. Korkeiden korkojen aikana on hyvä lyhentää laina pois, matalilla koroilla kannattaa rahaa käyttää enemmän johonkin muuhun ja nollakoroilla ei tietenkään lyhennettäisi yhtään. Ihan perus taloustiedettä.
Mitä se laina haittaa nyt kun korot ovat matalia?
[/quote]
No vaikkapa niin että kun ne korot nousevat, on lainamäärä laskenut ja maksettavaa on vähemmän kun korkoja ei ole niin paljon.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:28"]
Ei lasten rahoja saa viedä. Se ei oikeasti ole laillista niitä vanhempien käyttää.
[/quote]
Höpö höpö
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:28"]Minun pitää kuulemma lopettaa lasten omat tilit.. :( Lupauduin jo automaksun korjauksen maksamaan sieltä ja nostamaan ruokarahaa. Niillä tileillä ei ole edes mitään hirveitä summia. Mutta että lopettaa kokonaan omat tilit lapsilta, ei ei ei..
ap
[/quote]
Vähän hei ryhtiä. Ilmoitat, että lasten tileihin ei kosketa ja sillä siisti.
Ei tää homma ole noin selkeä. Miehesi todennäköisesti valehtelee auton kuluista, miksi no jaa. Monta syytä ja liittyvät rahaan. Ehkäpä lyhennysvapaa on jo käytössä tai sitten pankkiin ei ole menemistä tai jotain paljastuu. Se tavallinen tarinahan tämä varmasti on.
[/quote]
Olet iso tyttö jo niin ei vanhempiesi kuulukaan puuttua. Hoidat ne asiat teidän taloudessa kuntoon, jotka pystyt. Suhteutat menot tuloihin karsimalla kaiken turha. Sinulla on myös itselläsi taloudellinen vastuu perheestä, eikä kaikkiin päätöksiin mieheltä lupaa tarvita.
[/quote]
Ei siinä tosiaankaan lupia tarvita kun iso tyttö pistää omat menonsa kuosiin.
Kuinka pitkää työmatkaa miehesi ajaa?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:16"]
Ei tää homma ole noin selkeä. Miehesi todennäköisesti valehtelee auton kuluista, miksi no jaa. Monta syytä ja liittyvät rahaan. Ehkäpä lyhennysvapaa on jo käytössä tai sitten pankkiin ei ole menemistä tai jotain paljastuu. Se tavallinen tarinahan tämä varmasti on.
[/quote]
Kaikki tarinat eivät mene kuten omasi .
Jos työmatka autolla on päivässä yhteen suuntaan luokkaa 50 kilsaa niin pelkkiin rengas- ja huoltokuluihin saa varata satasia per kuukausi. Bensat ovat vain osa kuluista se kannattaa muistaa.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:19"]
auton laakereiden vaihto kuulemma maksaa. Itse en ymmärrä autoista mitään. Ja miehen bensat vie kuussa kuulemma noin yli 600€, tällä hetkellä tilillä 1000€ jolla pitää loppukuu pärjätä. ja tuosta siis menee bensat ja auton korjaus ja katsastus. Mutta mies veikkasi että korjaus maksaa satasia. Ei osaa itse tehdä mitään autolle. Itse halusin ennakoida tilannetta ja rupesin puhumaan että otettaisiin lyhennysvapaata. Mies siis käy toisessa kaupungissa töissä.
ap
[/quote]
No autoa mies ainakin tarvii jos menee 600€ kuussa bensaan, sehän tarkoittaa noin 4000-5000km/kk, onko helvetin pitkä työmatka vai onko työnantajan korvaamaa työajoa? Jälkimmäisethän tulee kilometrikorvauksina takaisin ja riittää myös auton korjaamiseen.
[/quote]
Mä vähän luulen että mies on tässä keksinyt oivan tulonlähteen yhteisistä varoista emännän tietämättömyyden vuoksi. Mihinköhän ne ylimenevät sataset ohjautuvat?
Perusta oma tili ja vaihda palkkasi tulemaan sinne. Ei siihen miehen lupaa tarvita.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:19"]
auton laakereiden vaihto kuulemma maksaa. Itse en ymmärrä autoista mitään. Ja miehen bensat vie kuussa kuulemma noin yli 600€, tällä hetkellä tilillä 1000€ jolla pitää loppukuu pärjätä. ja tuosta siis menee bensat ja auton korjaus ja katsastus. Mutta mies veikkasi että korjaus maksaa satasia. Ei osaa itse tehdä mitään autolle. Itse halusin ennakoida tilannetta ja rupesin puhumaan että otettaisiin lyhennysvapaata. Mies siis käy toisessa kaupungissa töissä.
ap
[/quote]
mikä ihmeen auto teillä on?!!! 600 kuussa bensaan. Järjetöntä. Jos on tingittävä tingitään kaikesta, myös bensasta. Missä mies käy? Naisissa? Tyyliin 5000-6000km kuussa ajoa? Ei voi olla.
Laakereiden vaihto kyllä maksaakin jonkin verran, riippuu autosta. Osa voi olla moninkertaisen hintainen joihinkin merkkeihin(Nimim kokemusta viime kuulla).
lainaa kyllä kannattaisi lyhentää, siitä olen ihan samaa mieltä. ei kuitenkaan lasten rahoilla.
Joku toinenkin laski kilsat :) mä mietin ensin myös samaa mutta toi työ toisessa kaupungissa matka-ajoa jossa mikään auto ei vie bensaa kovin paljoa. Omani on kaupungissa toivoton paska, voi mennä 15l sadalla mutta maantiellä 6l. Tota ajoa on nyt niin paljon että joku mättää.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:19"]
Kuinka pitkää työmatkaa miehesi ajaa?
[/quote]
Miksi kysyt tämmöistä .Senkö takia että haluat tehdä vääriä johtopäätöksiä. Kysy kengän numeroa. Ei sitä täällä kukaan huomaa, että perustat mielipiteesi siihen.
En ihan usko tuohon 600e/kk työmatkabensaan, jos työpaikka eli ole noin 200km päässä. Itse ajoin aikanani Tampere-Helsinki väliä työmatkaa 3-4 kertaa viikossa ja silloin minulla meni noin 600-700e bensaan, mutta osanhan saa tietenkin verotuksesta matkakuluina takaisin.
mä alan kans miettimään jotain miehen salaliitto-teoriaa. johonkin ne "bensarahat" nyt menee, pelaamiseen? viinaan? naisiin?
Lyhennysvapaata saa vain jos laina on hyvin hoidettu. Lasten säästöt taitavat olla jo se viimeinen oljenkorsi.
Pitkien työmatkojen verohelpotusta voi hakea jo etukäteen, toisin sanoen maksat vähemmän veroja kuukaudessa.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:40"]
Lyhennysvapaata saa vain jos laina on hyvin hoidettu. Lasten säästöt taitavat olla jo se viimeinen oljenkorsi.
[/quote]
Mutta niitä ei saa käyttää. :)
Jos olette päättäneet jo myydä talon, ei siihen miestä tarvita että soitat kiinteistönvälittäjälle että tulee tekemään arvion.
Jos olet jo elänyt säästöillä niin teidä talous ei kestä, lasten rahat on tässä vain kuukauden helpotus. Teidän täytyy tehdä isompi remontti menoihin, istua alas suunnittelemaan yhdessä eikä kiukutella keskenään muutamasta satasesta.
Lasten saamien rahojen ja lahjojen ja perintöjen käyttäminen on kavallus, jos on vastuussa toisen rahojen hoitamisesta ei niitä saa itse käyttää.