Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei helvetti näitä kuukautiskipuja!! :(

Vierailija
08.07.2015 |

Joka kuukausi vaan pahenee. Mikä teillä auttaa parhaiten? Itsellä särkylääkkeistä ei ole mitään apua, kokeiltu on vaikka ja mitä. Ainoa mikä edes pikkiriikkisen auttaa, on helvetin kuuma kuumavesipullo. Tälläkin hetkellä vatsan iho ihan kirkkaanpunainen, koska pakko laittaa niin kuumaksi tuo kuumavesipullo että edes vähän auttaa. Iho ihan palanut. Auttakaa :(

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin niin tutkivat tarvittaessa tai saat ainakin kunnon mömmöt.

Vierailija
2/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta. Mulla auttaa nimenomaan tanssi. Musa kovalle, kuulokkeet päähän taikka treenisalille mars tanssimaan. Tanssiessa kipu unohtuu, jälkeenpäinkin on paljon rennompi olo, kipu vähenee selvästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko siis ihan reseptilääkkeitä syönyt ja paria yhtä aikaa? Kaikkea ei tietenkään saa yhdistää, mutta esim buranaa ja panacodia saa. Panacodissa on siis parasetamolia ja kodeiinia.

Esim itse syön buranaa maksimiannoksen 3200 mg vuorokaudessa ja sen lisäksi 6 tablettia panacodia. Pysyy kivut jotenkin aisoissa. Joskus voi olla e-pillereistäkin apua, jos niitä voi syödä. Itse en valitettavasti voi mitään hormoneja käyttää.

Vierailija
4/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 09:10"]

Liikunta. Mulla auttaa nimenomaan tanssi. Musa kovalle, kuulokkeet päähän taikka treenisalille mars tanssimaan. Tanssiessa kipu unohtuu, jälkeenpäinkin on paljon rennompi olo, kipu vähenee selvästi.

[/quote]

Juu, no sä et tiedä paskaakaan kovista kivuista. Niiden aikana ei todellakaan tanssita. Itsellä kuukautiskivut halvaannuttaa sängyn pohjalle, kävely ja hengittäminen jo vaikeaa. Oksettaa, ripuloin, pissattaa. Silti vaikea mennä vessaan.

Vierailija
5/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa lämmin kauratyyny, se rentouttaa lihakset. Samoin sauna ja suihku. Kuumavesipullon ja ihon väliin kannattaa laittaa jotain kangasta, estää vähän ihoa palamasta mutta lämpö pääsee läpi. Kokeile burana(tai ibumax) ja panadol -yhdistelmää, molempia yksi tabletti yhtä aikaa. Pelkkä panadol harvoin auttaa.
Liikunta, mulla toimii esim reipas lenkki, siitä kuumaan suihkuun ja sen jälkeen venyttelyä.
Jos kivut on käsikauppalääkkeiden jälkeenkin sietämättömät eikä "poppakonstit" auta, on syytä mennä lääkärille.

Vierailija
6/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 09:10"]Liikunta. Mulla auttaa nimenomaan tanssi. Musa kovalle, kuulokkeet päähän taikka treenisalille mars tanssimaan. Tanssiessa kipu unohtuu, jälkeenpäinkin on paljon rennompi olo, kipu vähenee selvästi.
[/quote]

No sinä et ainakaan tiedä kovista kuukautiskivuista yhtään mitään!

Vierailija
7/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutonen jatkaa; liikuntaa ei siis pahimman kipukohtauksen aikana tietenkään, vaan ennen menkkoja ja pahimpia kipuja sekä omalla kohdalla särkylääkkeen voimalla silloin kun pystyy. :)

Vierailija
8/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomasin yhden oudon mikä auttaa: opamox ja diapam. Siis näitä ahdistukseen käytettäviä lääkkeitä. Rentouttaakohan ne lihakset niin että kipu helpottaa? Joskus satuin ottamaan ahdistukseen kipukohtauksen aikana. Otin tosin särkylääkettä (burana+panadol), laitoin lämmitetyn kauratyynyn selän ja mahan päälle ja makasin sikiöasennossa katsomassa leffaa ja toivoin vain että nukahdan. En tiedä mikä noista auttoi, vai oliko se kaikki yhteensä, mutta mä tosiaan nukahdin kun kipu alkoi helpottaa.
Tuskin noita opamoxeja tai diapameja tuohon määrätään, mutta kyllä mä oon kahtena päivänä kuussa ottanut vaikkei ole ahdistusta.Väärinkäyttöä kyllä, mutta ne kivut on saatanasta.

Vierailija
9/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 09:18"]

Ootko siis ihan reseptilääkkeitä syönyt ja paria yhtä aikaa? Kaikkea ei tietenkään saa yhdistää, mutta esim buranaa ja panacodia saa. Panacodissa on siis parasetamolia ja kodeiinia.

Esim itse syön buranaa maksimiannoksen 3200 mg vuorokaudessa ja sen lisäksi 6 tablettia panacodia. Pysyy kivut jotenkin aisoissa. Joskus voi olla e-pillereistäkin apua, jos niitä voi syödä. Itse en valitettavasti voi mitään hormoneja käyttää.

[/quote]

Miksi miinus? Syön särkylääkkeitä ihan sallituissa rajoissa. Ei tule yliannostusta. Pakko mikä pakko, kun muuten ei pysty olemaan.

Vierailija
10/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 09:18"]Ootko siis ihan reseptilääkkeitä syönyt ja paria yhtä aikaa? Kaikkea ei tietenkään saa yhdistää, mutta esim buranaa ja panacodia saa. Panacodissa on siis parasetamolia ja kodeiinia.

[/quote]

Olen syönyt, ei mitään vaikutusta :(

Vierailija
11/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovulaatiotkin on alkaneet olla todella kipeitä viimeisten kuukausien aikana. Ennen en ole ovulaatiota tuntenut ollenkaan, nykyään tuntuu niin kovana että silloinkin on vaan maattava sängyssä. Perkeleen perkele. Ap

Vierailija
12/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin mars. Endometrioosi, adenomyoosi, myoomat... Ne ainakin tekee sitä kovaa kipua. 

Minulla aiemmin auttoi liikunta, ja kivut oli olevinaan kovat. Mutta sitten kun ei se enää auttanut ja kivut vaan paheni, olisi pitänyt tajuta mennä aiemmin lääkäriin.

Vierailija
13/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kivut alkaa pahimmillaan 1-2 päivää enne vuotoa. Lääkkeenä mullakin Burana 3200mg vuorokaudessa ja panacodit päälle. Tuolla lääkityksellä kykenen edes ylös sängystä. Lenkkeily tao muuhun liikuntaa en todellakaan kykenisi parina pahimpaan päivänä.

Vierailija
14/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että olisi parasta mennä lääkäriin

Vierailija
15/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä korvasin huonot rasvat hyviin ja lisäsin ruokavalioon runsaasti kalaa. Nyt yleensä auttaa ihan vain 400 burana. Ennen ei jalat pitäny seistessä ja kädet tärisi kun särkylääkepakettia yritin avata. Kivut ovat nykyään särkylääkkeen ottamisen jälkeen ihan siedettävät, mutta kestävät n.10pv( joista yleensä yksi vaatii särkylääkettä) . Ennen kipuja oli vain parina päivänä.

Vierailija
16/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärikäyntiä suosittelisin minäkin, ei varmaan ole normaalia että kivut kuukausi kuukaudelta pahenevat. Itse sain lääkärinmääräyksellä Pronaxenia, jonka jälkeen kuukautisista tuli siedettävät kun muisti ottaa lääkkeet ajoissa. Lämpimän kauratyynyn lisäksi kannattaa kokeilla myös kylmägeeliä alavatsan-/selän alueelle.

Vierailija
17/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eri e-pillereistä löytyi microgynon, joka vähensi hieman kipua, lisäksi kipulääkkeenä Miranax hyvissä ajoin kivun välttämiseksi ja menkkojen alun ajan. Itsellä välillä ollut niin kovia kipuja, että oksentanut, maannut vaan maassa ja toivonut että nukahtais pois, kun niin paljon sattuu. Tsemppiä kohtalontovereille:( N20

Vierailija
18/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, kai se täytyy lääkäriin mennä. Vai kynegologille? Olen siis aina kärsinyt kovista kivuista, sitten tulin raskaaksi ja sen jälkeen kun kuukautiset alkoivat, olivat muutaman kuukauden lähes kivuttomat ja olin ihan onnessani. Sitten alkoivat ovulaatiokivut ja niiden myötä pahenivat kuukautiskivutkin ihan sietämättömäksi. Kuukautiset ovat myös tulleet tiheämmin kuin ennen, aikaistuvat koko ajan ja kierron pituus vaihtelee. Ennen olivat aina säännölliset . En käytä e-pillereitä enkä mahdollisten sivuvaikutusten takia halua aloittaakkaan. Kärsin myös masennuksesta, senkään takia en mitään hormonijuttuja haluaisi. Kannattaisiko tässä nyt varata aikaa sitten terveyskeskuksesta vai gyneltä? Ap

Vierailija
19/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:18"]Apua, kai se täytyy lääkäriin mennä. Vai kynegologille? Olen siis aina kärsinyt kovista kivuista, sitten tulin raskaaksi ja sen jälkeen kun kuukautiset alkoivat, olivat muutaman kuukauden lähes kivuttomat ja olin ihan onnessani. Sitten alkoivat ovulaatiokivut ja niiden myötä pahenivat kuukautiskivutkin ihan sietämättömäksi. Kuukautiset ovat myös tulleet tiheämmin kuin ennen, aikaistuvat koko ajan ja kierron pituus vaihtelee. Ennen olivat aina säännölliset . En käytä e-pillereitä enkä mahdollisten sivuvaikutusten takia halua aloittaakkaan. Kärsin myös masennuksesta, senkään takia en mitään hormonijuttuja haluaisi. Kannattaisiko tässä nyt varata aikaa sitten terveyskeskuksesta vai gyneltä? Ap

[/quote]

Heh, gynegologille siis, vahingossa kirjoitin koolla.

Vierailija
20/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:19"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:18"]Apua, kai se täytyy lääkäriin mennä. Vai kynegologille? Olen siis aina kärsinyt kovista kivuista, sitten tulin raskaaksi ja sen jälkeen kun kuukautiset alkoivat, olivat muutaman kuukauden lähes kivuttomat ja olin ihan onnessani. Sitten alkoivat ovulaatiokivut ja niiden myötä pahenivat kuukautiskivutkin ihan sietämättömäksi. Kuukautiset ovat myös tulleet tiheämmin kuin ennen, aikaistuvat koko ajan ja kierron pituus vaihtelee. Ennen olivat aina säännölliset . En käytä e-pillereitä enkä mahdollisten sivuvaikutusten takia halua aloittaakkaan. Kärsin myös masennuksesta, senkään takia en mitään hormonijuttuja haluaisi. Kannattaisiko tässä nyt varata aikaa sitten terveyskeskuksesta vai gyneltä? Ap

[/quote]

Heh, gynegologille siis, vahingossa kirjoitin koolla.
[/quote]

Voi luoja, sehän onkin gynekologi. *vajoaa maanrakoon*

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi