Ei helvetti näitä kuukautiskipuja!! :(
Joka kuukausi vaan pahenee. Mikä teillä auttaa parhaiten? Itsellä särkylääkkeistä ei ole mitään apua, kokeiltu on vaikka ja mitä. Ainoa mikä edes pikkiriikkisen auttaa, on helvetin kuuma kuumavesipullo. Tälläkin hetkellä vatsan iho ihan kirkkaanpunainen, koska pakko laittaa niin kuumaksi tuo kuumavesipullo että edes vähän auttaa. Iho ihan palanut. Auttakaa :(
Kommentit (29)
Heh :-) minulla oli vaan kerran kun olin 12v niin kauheat menkkakivut kun tultiin perheeni kanssa lapista.. en silloin kehannu sanoa äitille nii käytin paperia suojana ja verta tuli litroittain.. kivut oli valtavat ja en pysty edes kuvailemaan :D onneksi ei oo sen jälkee ollu yhtään! I
Kokeile vadelmanlehtiteetä =) Hymynaama siitä, että tiedän jonkun hermostuva "sä et tiedä mitään kovista kivuista" Tiedän todellakin ja tuo tee auttaa niin hyvin, etten ole tarvinnut lääkkeitä enää pariin vuoteen. Se on uskomatonta, kuinka se toimii. En uskoisi jollen sitä itse tietäisi. Teetä pitää alkaa juomaan noin viikko ennen kuukausten alkua ja itse juon sitä noin neljä kuppia päivässä, eikä lääkkeitä ollenkaan. Ennen oksensin, ripuloin ja vedin hirveitä määriä lääkkeitä.
Kokeilkaa siskot! Ja jos jollakin olisi jakaa yhtä toimivaa vinkki pms -oireisiin, otan ilolla vastaan!
Kiitos, 24! Mä kokeilen tuota :) Taidan silti varmuuden vuoksi käydä lääkärissä, ei nämä taida ihan normaaleja kipuja enää olla :/
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:23"]2 pyyhettä mukaan ja suihkuun, valumaan niin kuumaa vettä kuin kantti kestää, toinen pyyhe vatsalle ja toinen selälle kuumottelemaan. Ole. (siis ei olé, vaan se olla-verbi)
[/quote]
En ole ap mut alkoi kiinnostaa. Siis onko idea kastella noi pyyhkeet kuumassa vedessä ja kietoutua niihin vai mitä meinaat?
En ymmärrä miksi ei kuukautiskipuja oteta vakavasti, olin täysin työkyvytön yhden päivän kuukaudesta, pystyin vain makaamaan sikiöasenossa, tai heijaamaan itseni lattialla, ja välillä oksentamaan ja ripuloimaan.
Tavalliset särkylääkkeet eivät auttaneet, ja useimmiten nekin tuli ylös. Sitten, vihdoinkin, monien vuosien jälkeen, yksi gyne ehdotti migreenilääkettä, ja jos vain ehdin ottaa ajoissa niin se auttoi.
Litalgin. Rentouttaa nuo mahan alueen lihakset. Ja pitkävaikutteinen, yksi tabletti vei kivun 12 tunniksi.
Kannattaa kuitenkin varata aika gynelle, kivut voivat johtua esim. endometrioosista tai myoomista.
Kokeile iholle tai vaatteeseen kiinnitettäviä magneettikoruja. Löytyy esim. hakusanalla tehoterapiamagneetti tai tehomagneettinappi. En ole myyjä vaan toisesta sairaudesta kärsivä, mitään länsimaisen lääketieteen tarjoamia hoitomuotoja ei enää ole, joten kun luin noista niin päätin kokeilla. Ainakin tuon tehoterapiamagneetin tehon tunsin parissa minuutissa.
2 pyyhettä mukaan ja suihkuun, valumaan niin kuumaa vettä kuin kantti kestää, toinen pyyhe vatsalle ja toinen selälle kuumottelemaan. Ole. (siis ei olé, vaan se olla-verbi)