tiinaleenan hukkuminen vuonna 1996
Täällä oli joku maininnut tuosta niin ajattelin käydä lukemassa kun en aikasemmin ole kuullut asiasta. Ihan kamala juttu. Itse olen syntynyt samana vuonna kun tiinaleena oli.
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 00:01"]Voi kamala mitä löysin googlettamalla! Kuva lapsen ruumiista arkussa! Voi miksi tuollaista on pitänyt laittaa kaikkien nähtäville...
[/quote]En löytänyt. Linkkiä?
Itkulle ei tule vieläkään loppua.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 00:21"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 00:01"]Voi kamala mitä löysin googlettamalla! Kuva lapsen ruumiista arkussa! Voi miksi tuollaista on pitänyt laittaa kaikkien nähtäville...
[/quote]En löytänyt. Linkkiä?
[/quote]
https://sites.google.com/site/kaarinalle/tiinaleena
tuolta kun selailee noita niin löytyy vaikka mitä
Aivan järkyttävää. Tuo olisi voinut sattua kelle vain. Voi raukka :( lähetän tuhat halausta heidän perheelleen :(
En muista tuota nimenomaista tapahtumaa, olin silloin itsekin vasta ihan pikkulapsi. Äitini kuitenkin aina varoitteli ja vahtasi meitä uimassa ollessamme silmä kovana ja vetosi siihen, että "lapsia on hukkunut saaviinkin". Liekö sitten tuo tapahtuma mielessä, eiköhän se ole jonkinlaiset otsikot nostattanut. Vaikka nuo ovat ihan hirvittäviä tragedioita eikä kukaan saisi joutua sellaista kohtaamaan (eikä kenenkään lapsen elämä saisi tuollaisella tavalla päättyä), on kuitenkin varmaan saatu iskostettua entistä useampien vanhempien päihin, ettei taaperoa IHAN OIKEASTI saa jättää muiden lasten vahdittavaksi etenkään ulkona, ja että kaikki vesiasiat ovat potentiaalisen vaarallisia, eivät vain mitkään vauhdilla virtaavat joet.
Joo tämäkin olisi varmaam voitu välttää sillä, että jompi kumpi vanhemmista olisi ollut koko ajan ulkona. Isä luki sisällä lehteä ja äitikin hääräsi sisällä ja lapset keskenään ulkona jossa uima-allas ja vesisaavi. No näitä voi sattua kelle vaan, mutta kyllä paremmin pitäisi tuon ikäistä vahtia.
Niin surullista.. Ei saatu joo leikkiä mummulassa vesisaavien lähellä tuon jälkeen. Tiinaleena oli ikäiseni.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:17"]
On se sitten hienoa että täällä äidit kertovat miten tämä äiti saa surra ja kirjoittaa kuolleesta lapsestaan ja uskoon nyt ei ainakaan saa turvautua. Sehän nyt on ihan naurettavaa ja falskia.
[/quote]
Eihän siinä muuta, mutta kun näissä on monesti se taustalla, että pannaan lapset yksin ulos, kun jokaisen päivät on etukäteen laskettu, joten sille ei voi mitään, jos jollekin sattuu jotain. Tämän vuoksi ei vanhempien tarvitse vaivautua itse ulos vahtimaan lapsiaan.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:17"]
On se sitten hienoa että täällä äidit kertovat miten tämä äiti saa surra ja kirjoittaa kuolleesta lapsestaan ja uskoon nyt ei ainakaan saa turvautua. Sehän nyt on ihan naurettavaa ja falskia.
[/quote]
Eihän siinä muuta, mutta kun näissä on monesti se taustalla, että pannaan lapset yksin ulos, kun jokaisen päivät on etukäteen laskettu, joten sille ei voi mitään, jos jollekin sattuu jotain. Tämän vuoksi ei vanhempien tarvitse vaivautua itse ulos vahtimaan lapsiaan.
[/quote]
Huh, aikamoista tekstiä. Kyllä läheisen menettäminen, ja vielä oman lapsen, on niin kova juttu, että siinä turvautuu kaikkeen mahdolliseen, jos haluaa omaa elämäänsä jotenkin jatkaa.
Olen itse kahden tyttären äiti. Asutaan omakotitalossa, jossa on saunarakennus ja autotalli myös. Eikä minkään rakennuksen nurkalla ole vesisaavia.
Mies niitä joskus ehdotteli, mutta sanoin, että ei oteta, koska lapset voivat kurkistaa niihin ja hukkua.
Voi olla, että tästä tapauksesta olen joskus lukenut ja sen on jäänyt mieleen.
Tosi surullinen juttu. Kun katson tuota Tiinaleenaa äkkiä, niin hän on aivan kuin nuorempi tyttäreni tuonikäisenä, tuollainen pellavapää.
Voi pientä ressukkaa!
Ilmeisesti ortodokseja, sillä vain venäläisortodoksikuntaan kuuluvilla on Suomessa lupa pitää avoimen arkun hautajaiset.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:54"]Ilmeisesti ortodokseja, sillä vain venäläisortodoksikuntaan kuuluvilla on Suomessa lupa pitää avoimen arkun hautajaiset.
[/quote]
Totta!
Uskontokunnasta en tiedä, mutta jos omaiset haluavat, arkku voidaan avata esim ennen hautajaisseremoniaa, jos omaiset haluavat vielä nähdä vainajan. Olen ollut useissa tällaisissa hautajaisissa.
En enää löydä muistosivuja. Siellä oli kaunis kuva arkussa lepäävästä tytöstä ja arkun ympärille kertyneistä sisaruksista.
No joo näyttää tosiaan nukkuvalta, mutta minustakin aika karua laittaa kuolleen lapsen kuvia nettiin.
Ap