Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Diili 2022 OFFICAL

Vierailija
21.02.2022 |

Uusi kausi alkamassa

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Diili - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1587)

Vierailija
721/1587 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi Jaajo, Jaajo. Hän sitten Veeralle sn että tää peli taitaa olla sulle liian iso. Että on jotenkin isompaa töhertää taulu kuin myydä kukkia ja leivonnaisia.
Ajatelkaas jos Veera olisi sanonut kuten Dora, että mun isä on taiteilija (kun kysyttiin taaiteeilijan kokemusta). Veera olisi revitty kappaleiksi.
Toivon, että Jaajo ja kumppanit ohjelmaan katsottuaan tajuavat, että Veeraa kohdeltiin tosi ikävästi. Onneksi tytöllä tuntuu olevan vahva itsetunto ja päämääriä. Olisi kuitenkin tuotannolla jo syytä esittää anteeksipyyntö, sen verran kiusaamismeininkiä oli jo havaittavissa.
Mäkin olen hammaslääkäri. Mun isä on hammaslääkäri.

Miksi muuten mehumyynnillä vaurastunut on arvailemassa, että leivonnaisten ja kukkien myynti olisi pientä nappikauppaa? Ei se smoothie-mehukaan varmaan alkuvaiheessa ole miljoonia tuonut.

Tai radiossa hölöttäminen, ei sen puoleen.

Vierailija
722/1587 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi Jaajo, Jaajo. Hän sitten Veeralle sn että tää peli taitaa olla sulle liian iso. Että on jotenkin isompaa töhertää taulu kuin myydä kukkia ja leivonnaisia.
Ajatelkaas jos Veera olisi sanonut kuten Dora, että mun isä on taiteilija (kun kysyttiin taaiteeilijan kokemusta). Veera olisi revitty kappaleiksi.
Toivon, että Jaajo ja kumppanit ohjelmaan katsottuaan tajuavat, että Veeraa kohdeltiin tosi ikävästi. Onneksi tytöllä tuntuu olevan vahva itsetunto ja päämääriä. Olisi kuitenkin tuotannolla jo syytä esittää anteeksipyyntö, sen verran kiusaamismeininkiä oli jo havaittavissa.

Olis kyllä hyvä jos vetäjät haastaisivat kaikkia kilpailijoita. Myös heitä jotka onnistuvat. Kilpailutehtävien tulokset ovat tyypillisesti hyvin vaatimattomia eikä todellisia jymypaukkuja ole tapahtunut muistaakseni koskaan. Onnistumisissakin on kyse valmiiden kilpailun ulkopuolisten suhteiden hyväksikäytöstä.
Haluaisin siis pikkasen rohkeutta vetäjiltä. Kohdelkaa heitä sateentekijöinä vasta sitten kun pari tilinpäätöstä on saatu mappiin ja toiminta tuottaa hyvällä voittoprosentilla kasvavaa liiketoimintaa.

Totta. Usein vielä kaikki hääräävät omalla mukavuusalueellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1587 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämän vuoden palkinto joku yhteinen yritys Linnonmaan kanssa?

Vierailija
724/1587 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin olisin sanonut samaa kuin Jaajo, kun Veera ehdotti pullanleipomista  vanhuksille vanhainkotiin. Pitäisi kilpailijalla olla sen verran suhteellisuudentajua, ettei sellaisella näpertelyllä saada rahaa kokoon. Ensiksikin ajan rajallisuus, sitten vielä kauppojen kohteena vanhukset ja vanhainkoti, jossa ei saa edes myydä. Jos kilpailijat saivat lähtiessään 1000 € rahaa ja voittoa pitää tulla, tyhmempikin ymmärtää että pitäisi tulosta tulla yli sen 1000 €. Ja vielä se Veeran selittely loppupalaverissa aiheutti ainakin minulle myötähäpeää. Veera höpötteli: "No  kun nuo eivät vastanneet puhelimeen ja meille tuli informaatiokatkos...jne."  Ihan oikein, että hänet keskeytettiin sanomalla, ettei tuo ole vastaus siihen kysymykseen miksi epäonnistuitte. Veera oli niin pihalla kaikesta tuossa tehtävässä, että sen huomasi ihan maalaisjärjellä kuka tahansa.

Musta tuo oli taas sellainen brainstorming -tilanne, jossa oli tarkoitus heitellä ideoita ja alkaa niitä kehitellä. Mutta ei tainnut muulta ryhmältä tulla kuin kuumaa ilmaa.

Vierailija
725/1587 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten mehumyynnillä vaurastunut on arvailemassa, että leivonnaisten ja kukkien myynti olisi pientä nappikauppaa? Ei se smoothie-mehukaan varmaan alkuvaiheessa ole miljoonia tuonut.

Kohderyhmä on vähän laajempi kuin vanhukset ja aikaakin on vuosia tuntien sijaan.

Vierailija
726/1587 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohderyhmä on vähän laajempi kuin vanhukset ja aikaakin on vuosia tuntien sijaan.

Mutta jostain mehukauppiaskin aloitti. Ihan varmaan siitä ekasta smoothiesta. Ja se oli varmaan monen mielestä aika näpertelyä ja nappikauppaa.

Tai entäpä Fazer? Varmaan käsin värkätty ekat suklaat jossain pikku kyökissä. Mutta siitä lähteneet. Näiden yrittäjien jos keiden se pitäisi tajuta.

Vierailija
727/1587 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Noora on ollut töykeä Veeralle ihan alusta alkaen. Ei kyykytä Viliä samalla tavalla. Ja Nooran tyyli sitten tarttunut muihinkin. Jos tuomari on yhdelle kilpailijalle v-mäinen, niin sehän on kuin kutsu muillekin, että tehkää mitä huvittaa.

Vierailija
728/1587 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin edustettu työpaikan mikrokiusaajat tällä kaudella.
Vähättelyä ja silmienpyörittelyä saa osakseen Veera, Tiina kohtaa ikäras is mia ja vähättelyä ja ilmeilyä (Mikko ja Dora viimeisimmässä ruutuplussan jaksossa), alistavaa johtamista (Mikko), selkäänpuukotusta (Vili), mean girl kiusaamista (Dora ja se toinen blondi).

Vierailija
729/1587 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähättelyä ja silmienpyörittelyä saa osakseen Veera, Tiina kohtaa ikäras is mia ja vähättelyä ja ilmeilyä (Mikko ja Dora viimeisimmässä ruutuplussan jaksossa), alistavaa johtamista (Mikko), selkäänpuukotusta (Vili), mean girl kiusaamista (Dora ja se toinen blondi).

Siis Tiina kohtaa ikärasismia täsmälleen itsensä ikäisen Mikon taholta?

Vierailija
730/1587 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis Tiina kohtaa ikärasismia täsmälleen itsensä ikäisen Mikon taholta?

Luettelin siis mitä kaikkea kohdannut, vähättely ja ilmeily tuli vikassa jaksossa Mikolta Tiinalle.

Vierailija
731/1587 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää, mikä bisnesidea kullakin kilpailijalla on. Katsojille ei sitä kerrota, mutta Jaajo ja johtoryhmät tietänevät. Olisi kyllä hyvä ylläri, jos voittajan bisnesidea olisikin jotain ihan kuraa :)

Vierailija
732/1587 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pettynyt. Noora muuten varmaan tuntee ainakin Clarissan ja Doran. Pääkaupunkiseudulla kun pyöritään.

Vierailija
733/1587 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne sanoneet että vamhuksilla olis paljon rahaa, vaan että niillä on aina käteistä rahaa!

Itse olen vanhainkodissa töissä ja siellä ei kyllä asukkailla ole mitään omia kolikoita taskuissa. Jos jollain on omia rahoja, ne säilytetään lukkojen takana toimistossa ja niillä maksetaan esim kampaaja, jos ei jostain syystä omaiset ota laskulle sitä. Jos joku ilmestyisi ilmoittamatta ovelle kaupittelemaan pullia, niin varmaan käännytettäisiin saman tien pois etenkin korona-aikana. Eri asia sitten joku etukäteen sovittu juttu ja silloinkin kyseessä olisi todennäköisesti joku vapaaehtoistyö, jossa leivottavat tulisi ilmaiseksi. Asukkaat maksavat jo valmiiksi hirveät summat palveluasumisesta ja ruuista ja päiväkahvit ja pullat yms tarjottavat kahvin kaveriksi kuuluu tähän kyllä päivittäin.

Vierailija
734/1587 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pullat yms tarjottavat kahvin kaveriksi kuuluu tähän kyllä päivittäin.[/quote kirjoitti:

Tämä! Ihan yhtä susi kuin kuskata niitä x-juttuja ympäri ämpäri ottamatta selvää, missä ne paikat fyysisesti sijaitsevat. Jos on jostain Pohjanmaalta, ei välttämättä tajua että täällä 40km kestää ajella kauan!

Ja pullaa kaupustelijalta. Mikä leipomo myy pullaa hinnalla, että sitä saisi myytyä eteenpäin voitolla.

Ois kannattanut alusta alkaen suunnitella kunnolla ja keskittyä vaikka "kylpylän tyky-päivä" " kaupunkiristeily-lounas" "joku höpöhöpö-puhuja" tai esim "maalausiltapäivä+lasi viiniä"

Voi että kun taas oisin ite ollut...eiks niin  :D

Vierailija
735/1587 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clarissa voitti ja tämä on ns. sisäpiirin tieto.

Vierailija
736/1587 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Clarissa voitti ja tämä on ns. sisäpiirin tieto.

Miksi spoilaat! Tyhmä!

Täällä on näissä ketjuissa sanaton sopimus ettei spoilata!

Vierailija
737/1587 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jostain mehukauppiaskin aloitti. Ihan varmaan siitä ekasta smoothiesta. Ja se oli varmaan monen mielestä aika näpertelyä ja nappikauppaa.
Tai entäpä Fazer? Varmaan käsin värkätty ekat suklaat jossain pikku kyökissä. Mutta siitä lähteneet. Näiden yrittäjien jos keiden se pitäisi tajuta.

Päivässä ei synny mitään pullakaupan Fazeria.

Vierailija
738/1587 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pettynyt. Noora muuten varmaan tuntee ainakin Clarissan ja Doran. Pääkaupunkiseudulla kun pyöritään.

Juu onhan pk-seudulla niin vähän naisia että ainahan kolme kaikki toisensa tuntee.

Vierailija
739/1587 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja pullat yms tarjottavat kahvin kaveriksi kuuluu tähän kyllä päivittäin.[/quote kirjoitti:

Tämä! Ihan yhtä susi kuin kuskata niitä x-juttuja ympäri ämpäri ottamatta selvää, missä ne paikat fyysisesti sijaitsevat. Jos on jostain Pohjanmaalta, ei välttämättä tajua että täällä 40km kestää ajella kauan!
Ja pullaa kaupustelijalta. Mikä leipomo myy pullaa hinnalla, että sitä saisi myytyä eteenpäin voitolla.
Ois kannattanut alusta alkaen suunnitella kunnolla ja keskittyä vaikka "kylpylän tyky-päivä" " kaupunkiristeily-lounas" "joku höpöhöpö-puhuja" tai esim "maalausiltapäivä+lasi viiniä"
Voi että kun taas oisin ite ollut...eiks niin  :D

Svante pelkäsi epäonnistumista niin paljon, että ei johtanut, ei jakanut tehtäviä. 1 euro 30 senttiä!

Vierailija
740/1587 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muiden mielestä tän kauden editointi silmiinpistävän heikkoa? Ei tue kerrontaa ja pätkäistään kesken lauseita, ja Vilistä selvästi rakennetaan mulkeroa. Ihmettelin, kun tyyppiä ei näytetty ekoissa jaksoissa yhtään, sitten yhtäkkiä astuu esiin ja muuttuu omahyväiseksi manipuloijaksi.
Alussa lauottuja kommentteja ei vaan näytetty.
Koko kausi on myös Doran työpaikan petaamista viimeisin ruutuplussan pudotus ihan tekaistu homma.
Kuka tahansa projektipäällikkö kuin Dora olisi saanut kenkää, hänen takiaan hävisivät, mutta keksittiin nyt hatusta pudotetun kilpailijan tuhlanneen Doran aikaa🤦🏻
Että kun Dorasta ei ole johtajaksi, syy ei ole hänen vaan sen johdettavan, joka ansiokkaasti perusteli kantaansa.
Viliäkään ei vaadittu tilille manipulaatiosta, miksi Jaajo haluaa pitää kisassa kiusaavan valehtelijan?
Meni maku koko ohjelmaan kun on niin käsikirjoitettu!
Jaajo on jo päättänyt, että voittaja on Dora, koska hän tekee töitä vaan nuorten blondien kanssa.

Samaa mieltä. Uusin ruutuplussan jakso aivan naurettava. Kukaan ei puuttunut Doran ja Mikon räikeään käytökseen Tiinaa kohtaan. Pikkuvekara Vili manipuloi ja heitti Tiinan junan alle. Mikolle kuitenkin pisteet että huomasi tämän ja mainitsi asiasta johtoryhmässä, mutta siihen ei luonnollisesti puututtu jotta Tiinan voisi heittää pois. Ulkonäkö kun ei valitettavasti Jaajolle kelpaa. Voittaja on joko Clarissa tai Dora, veikkaan Clarissaa Doran raskauden takia.
Ihan sama millaiset taidot ko. mean girlsseillä on, mutta ulkonäkö hyvä. Tämäntyyppisistä Jaajo juuri pitää.