Te joilla ei ole roskista vessassa
Kuljetatteko verikääröt aina taskussa tai kädessänne keittiön roskikseen? Vai vedättekö pöntöstä alas ja tukitte viemärin? Ajatteletteko lainkaan vieraitanne ja heidän kuukautissuojiaan? Minne heitätte käytetyt korvanpuhdistuspuikot? Minne heitätte wc-paperihylsyt? Käärin kerran käytetyn siteen paperiin ja laitoin laukkuuni kun vessassa ei ollut roskista, ja kun pääsin kotiin unohdin sen sinne ja ihmettelin pahaa hajua laukussani vasta päivien päästä.
Kommentit (225)
En käytä verikääröjä, enkä ole erityisemmin tarvinnut vessaan roskista ku ei vieraitakaan juuri käy.
Mä olisin kyllä laittanut just vieraita varten, omat roskat voin kuskata keittiöönkin, mutta valitettavasti meidän kaksion vessa on niin pieni että ei siihen mahdu mihinkään. Kaappi ja pesukone täyttää mahdolliset paikat.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:07"]Miksi kuukautisia pitäisi häpeillä ja salata vielä nykypäivänä? Kiukutellaan vessaroskiksen puutteesta toisten kodeissa, muutenhan voi jäädä vaikka kiinni menkoista :D Itse en ainakaan haluaisi muiden naisten haisevia siteitä vessaani. Vieraiden kodeissa, vieraiden tavoin.
[/quote]
Muiden naisten haisevat siteet keittiössä on kivempi?
Olin kaverini lapsen nimiäisissä, ja heillä ei ollut vessassa roskista. Kuljetin sitten kääröt keittiön roskikseen. Ilmeisesti paikalla oli useampikin nainen, jolla oli kuukautiset, sillä roskiksessa oli aika paljon käytettyjä suojia. Joistain oli veri imeytynyt vessapaperinkin läpi. Ihanaa :D
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 18:43"]Appivanhempien mökillä ei ollut vessassa roskista. Ainut roskis oli tuvan nurkassa toisella puolella mökkiä. Kivaa kuskailla veristä sidettä (paperiin käärittyä tietty kylläkin) sinne, kun tupa täynnä porukkaa. "Hei mitä sulla on siinä kädessäs?" No kuule...
[/quote]
Mikset laita sidettä pieneen pussiin ja omaan kassiin ja sitten roskiin kun tupa ei ole täynnä?
Mikähän ongelma siinä on, jos vie asiasta numeroa tekemättä vessapapereihin kääräistyn siteen keittiön roskikseen? Jos pelkää "jäävänsä kiinni" menkoista niin niistä jää kiinni todella paljon varmemmin kiinni sen kyläpaikan vessan roskiksesta löytyneen pumpulipuikkojen ja vessapaperihylsyjen keskellä nököttävän verisen siteen perusteella.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:07"]
Miksi kuukautisia pitäisi häpeillä ja salata vielä nykypäivänä? Kiukutellaan vessaroskiksen puutteesta toisten kodeissa, muutenhan voi jäädä vaikka kiinni menkoista :D Itse en ainakaan haluaisi muiden naisten haisevia siteitä vessaani. Vieraiden kodeissa, vieraiden tavoin.
[/quote]
Ristiriitaista. Kuukautisia ei saisi häpeillä eikä salailla, muttet halua vessasi roskikseen muiden siteitä. Sinuako ei haittaisi vieraiden naisten haisevat siteet keittiön roskiksessa? Vai kotiinko ne pitäisi viedä, ettei sinun tarvise kärsiä muiden menkoista koska onhan se nyt hirveää että naisilla on menkat??
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:13"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:07"]Miksi kuukautisia pitäisi häpeillä ja salata vielä nykypäivänä? Kiukutellaan vessaroskiksen puutteesta toisten kodeissa, muutenhan voi jäädä vaikka kiinni menkoista :D Itse en ainakaan haluaisi muiden naisten haisevia siteitä vessaani. Vieraiden kodeissa, vieraiden tavoin. [/quote] Muiden naisten haisevat siteet keittiössä on kivempi?
[/quote]
kyllä, koska roskis viedään huomattavasti useammin ulos keittiöstä, kuin vessasta.
Ei ne siteet siellä roskiksessa haise, varsinkin jos käärii tiukasti rullalle eikä jätä sinne viikoksi. Ja millä ne ruskeat töhnät kaivaa pois korvasta ellei vanupuikolla, jollain huuhtelulla yms? Eihän sitä puikkoa kuulukaan tärykalvoon asti työntää vaan siitä korvakäytävän "suulta" vaan.
Minullakin on kuukuppi, en käytä korvapuikkoja, vessapaperihylshyt vien pahvinkeräykseen. Hammaslanka olisi ainoa, joka menisi itsellä vessassa roskiin, menisi aika kauan niillä täyttää roskakori, joten kiikutan sen keittiön roskikseen. Naispuolisilla ystävillä, jotka useimmiten käyvät vierainani, on myös kuukupit. Oletan, että jos jollain vieraalla joskus on tarve viedä side roskiin, hän on tarpeeksi aikuinen tehdäkseen sen, vaikka roskis onkin keittiössä. Ei tulisi mieleenkään kysellä, mitä hän roskiin kiikuttaa. Eikä muuten tulisi mieleenkään kurkistella mahdolliseen vessan roskikseen, onko sinne laitettu siteitä, joten yäk, sinne jäisivät ties miten pitkäksi aikaa.
Kätevämpi olla ilman roskista.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 18:43"]Appivanhempien mökillä ei ollut vessassa roskista. Ainut roskis oli tuvan nurkassa toisella puolella mökkiä. Kivaa kuskailla veristä sidettä (paperiin käärittyä tietty kylläkin) sinne, kun tupa täynnä porukkaa. "Hei mitä sulla on siinä kädessäs?" No kuule...
[/quote]
Laittakaa hyvät ihmiset ne housujen taskuun. Huomaamattomampi kuljettaa roskiin.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:16"]Minullakin on kuukuppi, en käytä korvapuikkoja, vessapaperihylshyt vien pahvinkeräykseen. Hammaslanka olisi ainoa, joka menisi itsellä vessassa roskiin, menisi aika kauan niillä täyttää roskakori, joten kiikutan sen keittiön roskikseen. Naispuolisilla ystävillä, jotka useimmiten käyvät vierainani, on myös kuukupit. Oletan, että jos jollain vieraalla joskus on tarve viedä side roskiin, hän on tarpeeksi aikuinen tehdäkseen sen, vaikka roskis onkin keittiössä. Ei tulisi mieleenkään kysellä, mitä hän roskiin kiikuttaa. Eikä muuten tulisi mieleenkään kurkistella mahdolliseen vessan roskikseen, onko sinne laitettu siteitä, joten yäk, sinne jäisivät ties miten pitkäksi aikaa.
Kätevämpi olla ilman roskista.
[/quote]
Mun mielestä on kätevämpi wc- roskiksen kanssa. Vesassa saa haista, mutta keittiössä ei saa haista!
Ah, klassikkoaihe!
Minulla on peilikaapissa pikkuroskis vanulapuille ym. roskille. Kaikki tyhjät purnukat, siteet sun muut vien keittiön roskikseen ja tyhjät vessapaperirullat poltettaviin roskiin. Kotini ei ole mikään hotelli, ja jos kylässä käyviä kavereita hävettää tuoda siteensä keittiön roskikseen, vieköön sitten vaikka laukussa omaan roskikseensa. Juhlat ovat tietysti asia erikseen, silloin laitan vessaan roskiksen, samoin kuin järjestän lisätilaa naulakkoon ja teen mmonenlaista muutakin isompaa vierasjoukkoa ajatellen.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 18:43"]Appivanhempien mökillä ei ollut vessassa roskista. Ainut roskis oli tuvan nurkassa toisella puolella mökkiä. Kivaa kuskailla veristä sidettä (paperiin käärittyä tietty kylläkin) sinne, kun tupa täynnä porukkaa. "Hei mitä sulla on siinä kädessäs?" No kuule...
[/quote]
Laittakaa hyvät ihmiset ne housujen taskuun. Huomaamattomampi kuljettaa roskiin.
[/quote]
En käytä housuja juuri koskaan ja hameissani tai mekoissani ei useimmiten ole taskuja.
Siis mitä ihmettä? Mä aina laitan siteeni vessanroskiin siellä missä ikinä olenkaan, en oo ees ajatellut että jotakuta saattaisi haitata :D
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:07"]
Vessan roskis on yleensa kannellinen ja jalalla avattava. Sisalla on muovipussi jonka voi siististi kietaista solmuun ja vieda pois. En ymmarra miten voi olla niin vaikeata yhden muovipussin ottaminen vaikka paivittain.
[/quote]
Yhden muovipussin ottaminen päivittäin onkin tosi ekologista.
Jos mulla on nuha, pidän nenäliinoja mukana ja kun niistän (muualla kuin kotona tai oman työpöydän ääressä), laitan nenäliinan taskuun tai laukkuun. Minkä takia on niin eri asia laittaa se kuukautissuoja laukkuun? Häpeästä ei ole kysymys, en minä nuhaakaan häpeä. En vain jätä eritteitäni toisten vaivoiksi.
Käytän itse kestositeitä, meillä on tosi pieni vessa niin kun käytän vanupuikkoja, teen sen yleensä muualla kuin vessassa. Paperihylsyt vien saunan uuniin.
Enpä juurikaan ajattele vieraita, todella harvoin käy sellaisia jotka ei olisi niin tuttuja että osaisivat tarvittaessa viedä keittiön roskikseen.
Jos mulla on nuha, pidän nenäliinoja mukana ja kun niistän (muualla kuin kotona tai oman työpöydän ääressä), laitan nenäliinan taskuun tai laukkuun. Minkä takia on niin eri asia laittaa se kuukautissuoja laukkuun? Häpeästä ei ole kysymys, en minä nuhaakaan häpeä. En vain jätä eritteitäni toisten vaivoiksi.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:03"]Veriset tampaxit voi vetäistä pytystä alas. Ainakin itse teen aina niin.
[/quote]
Pässinpää