Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen Pieksämäellä. onko täällä mitään nähtävää?

Vierailija
07.07.2015 |

Onko ainoa nähtävyys rautatieasema, josta Juice laulaa. Kuuntelin sen just ja Juice toivoo junan tulevan pian, kun on niin tylsää.
.
Olen täällä lauantaihin asti.

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ei. Hyvin masentava mesta. Miten sä jouduit tähän tilanteeseen?

Vierailija
2/92 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä paremman avioliiton perheleirillä. Meillä on tänään vapaata. Ei oo tekemistä!
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on Pieksämäki-päivä! Mm. Vilttikirppis ja hop on hop off bussiajelu :) ja juuri sen takia että teillä on vapaapäivä! 

Vierailija
4/92 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Siis te pieksämäkeläiset huomioitte tämän leirin! Olen yllättynyt. Olette <3 ihania! Missä sellainen vilttikirppis on? Onko juna-asema lähellä bussiasemaa vai missä?
Ap

Vierailija
5/92 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävele rantatie, tosi kiva, kiertää koko rannan. Se vanha talo siinä yhdessä niemessä, missä on lasten Nukkekoti, on avoinna kesäisi, käy matkan varrella kurkkaamassa sisään. Pääseekö muuten vesitorniin käymään?

Lidliä vastapäätä on aika kiva sisustus liike (olisiko ollut Vanilla Sky), ei pahan kallis ja aika kivaa tavaraa. Harmi kun Big Wheels on vasta parin viikon päästä, se on ihan mahtava tapahtuma ja sinne mekin ollaan tulossa.

Vierailija
6/92 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilttikirppis on kaupungintalon rannassa. Googlaa Pieksämäki päivä niin löydät lisätietoja päivän ohjelmasta! 

Vierailija
7/92 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:00"]

Oho! Siis te pieksämäkeläiset huomioitte tämän leirin! Olen yllättynyt. Olette <3 ihania! Missä sellainen vilttikirppis on? Onko juna-asema lähellä bussiasemaa vai missä? Ap

[/quote]

Linja-autoasema on samassa rakennuksessa rautatieaseman kanssa. Bussit lähtee rautatieaseman edestä.

Vierailija
8/92 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä kattella siellä vaikka poislähtevien junien aikatauluja.

Vierailija
9/92 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on Mikael Toppeliuksen suunnittelema ristikirkko, missä on hänen maalauksiaan. Iso- Pappilassa on kulttuurikahvila Sylvi. Itse rakennus on yli 200 v vanha puurakennus. 

Vierailija
10/92 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Pieksämäki nähtävyys siinä mielessä, että siellä on tutkimusten mukaan Suomen onnettomimmat ihmiset. Eli tarkkaile sillä silmällä ja tee havaintoja. Mikä tekee juuri Pieksämäestä Suomen masentavimman paikan. 

Ota valokuvia epäesteettisimmistä näkymistä, rumimmista ihmisistä ja haastattele heitä, millaista on asua Pieksämäellä ja miten he ovat vajonneet niin alas elämässään. 

Tarjoa juttua ihmisten ilmoille tullessasi johonkin lehteen, niin hyödyt vielä rahallisesti vapaapäivästäsi. 

Vierailija
12/92 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa. Rautatieasema siis samassa kuin bussiasema. Onpa kätevää. Jaa, että nukkekoti olisi mukava nähtävyys. Rantatien kävelyssä olis nyt se haitta, että taitaa sataa. Lidlinkin huomasin tuossa keskuskadulla, jiten ihme kyllä löytäisin myös tuon hyvän sisustusliikkeen.
.
Olette ihania te pieksämäkeläiset <3 Kai tekin käytte tällä leirillä joskus.
.
Huomasin muuten, että teillä on täällä jopa Hesburger ja Citymarket.

Ap

Vierailija
13/92 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy katsoa tyosta Pieksämäki-päivästä ja sitten tuo juttu you tubesta.
.
Vai on täällä Suomen onnettomimmat ihmiset. Miksi ihmeessä? Menisivät avioliittoleirille kaikki aviossa olevat. Täällä on ilmapiiri erittäin myönteinen. Missään ei ole yhtä myönteistä ilmapiiriä, kuin näillä leireillä.
.
Ootte kaikki <3 ihania

Vierailija
14/92 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:15"]

Täytyy katsoa tyosta Pieksämäki-päivästä ja sitten tuo juttu you tubesta. . Vai on täällä Suomen onnettomimmat ihmiset. Miksi ihmeessä? Menisivät avioliittoleirille kaikki aviossa olevat. Täällä on ilmapiiri erittäin myönteinen. Missään ei ole yhtä myönteistä ilmapiiriä, kuin näillä leireillä. . Ootte kaikki <3 ihania

[/quote]

Se on itse asiassa tosi vanha tieto, ehkä jo 20 vuotta. Pieksämäkeläiset ilmeisesti suivaantuivat ja rupesivat vastaamaan kyselytutkimuksiin positiivisemmin. Enää keskikastia. 

Vierailija
15/92 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautatieasemalla vanhassa asemarakennuksessa on Savon radan museo. Siellä kannattaa käydä. Lauantaina taas on höyryjuna-ajelu Pieksämäeltä Suonenjoelle ja takaisin: http://personal.inet.fi/yhdistys/pmk-hoyryveturiyhdistys/ajot.htm

Vierailija
16/92 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että pieksämäkeläiset ei sitten ole enää niin onnettomia.
.
Kysyisin vielä, että miten tästä avioliittoleiristä kirjoitetaan lehdissä Pieksämäellä yms. (Kun yllätyin tässä ketjussa, että näköjään tiedätte tällaisen täällä olevan, vaikkette osallistukaan)
.
Ap

Vierailija
17/92 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieksussa eli Partaharjussa on pidetty avioliittoleirejä vuosia. Mäkin tiedän niistä, vaikka olen nyt 3000 km päässä Atlantin rannalla tuulessa ja sateessa :-)

Vierailija
18/92 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ensikertalainen.
Hyvä, että on Savon radan museo aseman yhteydessä. Kiinnostaa sekin.
Mieheni on päuvänokosilla. Täytyy jonkin ajan päästä alkaa herätellä sitä näihin ideoihin.
Ap

Vierailija
19/92 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miksei niitä leirejä ole vaikka suurten kaupunkien keskellä Hämeenlinnassa. Miksi noin kaukana?

Vierailija
20/92 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieksämäellä on varmaan helpompaa saada yöpymiskokonaisuus edullisesti järjestettyä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä