Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen Pieksämäellä. onko täällä mitään nähtävää?

Vierailija
07.07.2015 |

Onko ainoa nähtävyys rautatieasema, josta Juice laulaa. Kuuntelin sen just ja Juice toivoo junan tulevan pian, kun on niin tylsää.
.
Olen täällä lauantaihin asti.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota kirkkoa kävin katselemassa ulkopuolelta. Onkohan se tuo ristikirkko tämä tässä leirimme lähellä oleva kirkko vai joku muu. Hieno oli tämäkin.
Ap

Vierailija
22/92 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussilla Varkauteen vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan siellä citymarket. Mene sinne istumaan, ja tarkkaile ohi kulkevia ihmisiä. Hauskaa!

Vierailija
24/92 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa nuorista on lastenhoitajina ns. ilmaiseksi ja saa työstä opintokorvauksia lastenohjaajalinjalla, jossa he opiskelevat kouluaikaan (samassa laitoksessa missä leirit on). Itse olen kampuksella töissä ihan muissa merkeissä. ParAvi tiedetään kyllä yleisesti tässä kaupungissa, ja mielestäni lehteen on kirjoitettu joka kesä jotain tapahtumasta, haastateltu osallistujia yms. Harmi, että just eiliseksi sattui sadepäivä, kun oli se kirppiskin. Tänään on iltatori kaupungilla, mutta siinä on teemana nuoret: http://www.pieksamaki.fi/ru/node/12481 
Koettakaahan viihtyä ja jos säät sallii, niin rantatiellä on mukava kävellä ja nauttia maisemista. Niin ja AP, kävit Pappilanmäen vanhassa kirkossa, se onkin kaunis rakennus. Kaupungin tumma tiilikirkko Keskuskadun varressa on sellainen mötiskö, ettei sitä kirkoksi oikein edes erota nopealla vilkaisulla.

Vierailija
25/92 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet avioliittoleirillä ja puhut tekemisen puutteesta minä -muodossa?

Vierailija
26/92 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy katsomassa kaupungintaloa, joka puretaan kohta. Siellä on vieläkin n. sadassa ikkunassa vanhat Marimekon Lokki-verhot. Jos olisi rohkea, voisi käydä kysäisemässä jostakin luukulta, joutaisiko muutama verhopari :)

Vierailija
27/92 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:33"]Pieksussa eli Partaharjussa on pidetty avioliittoleirejä vuosia. Mäkin tiedän niistä, vaikka olen nyt 3000 km päässä Atlantin rannalla tuulessa ja sateessa :-)
[/quote]

No ei kyllä ole Partaharjussa :D:D

Vierailija
28/92 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kiintoisista uusista vinkeistä jälleen.
.
Juu, puhuin minä-muodossa, kun en tiennyt, aikooko mieheni ollenkaan tulla kierrokselle, vai nukkuuko koko päivän.
.
Hauska, että leiri tiedetään kaupungilla ja on lehdessäkin juttua. mulle uusi tieto.
.
Vai on osa lastenohjaajista tämän koulun opiskelijoita ja siten leirin ulkopuolisia. Mulle uusi tieto sekin.
.
Ap

Vierailija
29/92 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on parin tunnin tauko. Voin mennä ehdottamallenne kävelyreitille. Mies varmaan taas nukkuu.
Ap

Vierailija
30/92 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 00:26"]

Vieläkö siellä on se grilli tms jossa on Elvis-vessa?

[/quote]

Joo, aseman vierestä löytyy JR Fast Food. Palvelun on taso hieman hiipunut vuosien saatossa, mutta vessassa on edelleen Elvis-kamat. Videoita siellä ei tosin enää ole pyörinyt aika päiviin, syytä en tiedä.

Vierailija
31/92 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyviä vastauksia. Kiitos niistä. Luin miehellenikin ne nyt aamulla ääneen.
.
Uteluttaa ruokailussa vielä pari asiaa: pestäänkö salaatit, kurkut yms ennen esillepanoa (yleisestikin yleisöruokailuissa)? Entä onko ruokalatyöntekijä pois flunssassa, mahataudissa. (Tuli mieleen, kun yksi noista niiskuttelee kovasti)
.
Voisin mennä juoksulenkille. Onko se rantatie paras siihen tarkoitukseen?
.
Nyt luennolle.
.
Ap

Vierailija
32/92 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa virkistävä tauko.
Ap

Vierailija
33/92 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä täysin samaa mieltä, ettei tuo ympäristö ole ollenkaan lasten paikka, kyseessä on kuitenkin nuorille/aikuisille tarkoitettu koulu. Vähän erikoista myös, että tullaan hoitamaan parisuhdetta, ilman että siihen pystyy keskittymään täysipainoisesti. Ehkä tuohon pyritään näillä lastenhoitajilla, mutta ehkä parempi, jos leiri olisi jatkossa pelkästään aviopareille ja lapset jäisi suosiolla kotiin. Huomaa nyttenkin, että pienimmät on jo ihan väsyneitä leirin tässä vaiheessa. 

Olen yllättynyt, että lastenohjaajat ei saa kunnon palkkaa. Tiesin tuon lo-opiskelijoiden tilanteen ja se on ihan ok, mutta yleisesti kuulostaa aika epäreilulta, varsinkin jos on tullut ulkopuolisena, eikä vanhemmat osallistu leirille. 

Kannattaa antaa kaikki yllämainittu palaute leirin järjestäjien käyttöön, niin tulevaisuudessa asioihin voi tulla muutoksia. Palautteet käydään oikeasti läpi alkusyksystä ja niistä keskustellaan henkilökunnan kanssa. Tuo oli myös hyvä pointti, että lasten kanssa olijat näkee ja kokee asiat ihan eri valossa, kuin leiriin osallistuvat pariskunnat. 

-43

Vierailija
34/92 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehesi nukkuu koko ajan? Onko hän sairas?

Vierailija
35/92 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo hoitotyo on yllättävän raskasta. Lapseni on aivan poikki päivän jälkeen. Palkka 40 eur on liian vähän. Satanen olisi ok minusta.
.
Monet järjestelyt sujuvat hyvin ja jonottamatta.
Pilkkulapsia on liikaa.

Vierailija
36/92 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

54 on ap ja jatkaa. Tauko yhtenä päivänä on hyvä. Pinaattikeitossa oli joku ikävänmakuinen lisämauste, ja sitä keittoa oli varmeen sekoitettu seur päivän kasviskeittoon.
.
Pitääköhän huone siivota lopuksi itse. Ei aavistustakaan.
.
Salaatit voisivat olla monipuolisempia. Aamupalalla pitäisi olla enemmän leivänpäällisiä.
.
Lapsia on leirillä vähän liikaa, kun heitä tulee joihinkin tilaisuuksiin, siellä on kyllä valtava hulina.
.
Leiri tuntuu liian kalliilta. 800 euroa parilta ja siihen sitten lastenhoito ja heidän majoituksensa päälle. Esim, jos toinen lapsi hoitajana ja toinen hoidettavana, niin koko perheen hinta oli muistaakseni 1300. (Ja tosiaan toinen lapsista tekee työtä. Siitä lapsesta pitää silti maksaa satanen! Ei tienaa edes ylöspitonsa verran)
.
Minusta vauvasta pitäisi maksaa enemmän hoitomaksua ja isommasta lapsesta paljon vähemmän. Vauva työllistää yhden hoitajan yksin.
.
Ap

Vierailija
37/92 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies tosiaan nukkuu kumman paljon. Nukahtaa herkästi, jos ei ole.pakko tehdä mitään (kuten mennä töihin)
Ap

Vierailija
38/92 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut parilla parileirillä toisessa paikassa. Koko ryhmä meni molemmilla kerroilla vähän pilalle, kun molemmissa ryhmissä oli vauvaperhe. Ei se vauva viihtynyt hoidossa ja vauvaa otettiin molempiin ryhmiin mukaan, vaikka se on kiellettyä. .Siinä se sitten jokelteli, imi tissiä jne. Ei kyllä pystynyt siinä vaikeita asioita käsittelemään ne vanhemmat.
.
Tyhmää tulla leirille pienen lapsen kanssa.

Vierailija
39/92 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kummalta, että lastenhoidosta kerätään lisäksi vielä kolehti, kun leirissä jo maksetaan aika paljon hintaa lapsesta ja siinä on lastenhoitomaksukin mukana. Ei varmaan enää huvita paljoa kolehtiin laittaa.

Vierailija
40/92 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko missään esillä, miten leirin tulot ja menot menevät. Tuottaako tuo paljolti vapaaehtoisvoimin toteutettu leiri voittoa? Kenelle? Paljonko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi