Tunnetteko yhtään kynttilänvihaajaa?
Pari tuttua ja muutama sukulainen pelkäävät kuin kuollaakseen kynttilöitä. He hermostuvat heti kun näkevät, että jossain palaa kynttilä. Ihmettelen heitä kovasti, sillä itse rakastan kynttilöitä ja ne tekevät talvi-illoista ihania.
Onko teidän lähipiirissä tällaisia ihmisiä, jotka vievät tyyliin haudoillekin ledikynttilät?
Kommentit (413)
No meille tuli jouluvieraita jotka kielsi kynttilöiden polttamisen ruokapöydässä koska heillä on lapsia.
Toinen kynttilöiden rakastaja täällä! Etsin jotain hyviä tuoksukynttilöitä pimeneviin iltoihin, ei mielellääm mitään liian pisteleviä tuoksuja vaan ihanan pehmeän harmonisia. Vinkkejä?
Itse polttelen aitoja kynttilöitä, mutta 85-vuotiaalle äidilleni ostin pari vuotta sitten led-kynttilät, sillä pelkään hänen sytyttävän tulipalon vaikka onkin ihan terävä vielä päästään. Saattaa torkahtaa, pitää kynttilöitä liian lähekkäin tms.
Minä vihaan kynttilöitä enkä ole vanhaa sukupolvea. Se on lapsuuden kodista opittua kun äitini laittoi kynttilöitä palamaan niin isäni muuttui levottomaksi ja aina vauhkosi niistä että kohta syttyy talo palamaan.
En koskaan polta kynttilöitä kotona koska on järjetöntä sytyttää avotulta sisätilaan. Jos vien haudalle kynttilän niin se voi olla kyllä oikea, ulkotilassa ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Toinen kynttilöiden rakastaja täällä! Etsin jotain hyviä tuoksukynttilöitä pimeneviin iltoihin, ei mielellääm mitään liian pisteleviä tuoksuja vaan ihanan pehmeän harmonisia. Vinkkejä?
Parhaimmat tuoksut löytyy mun mielestä löytyy netin valikoimista. Tää on mun ehdoton lemppari: https://tinyurl.com/t8hhn34m tosta oon tykänny kovasti ja se on kiva, kun se on luonnonvalkoinen niin sopii moneen eri sisustukseen.
Ei mutta tunnen jalkalamppuvihaajia
Minun vaimoni poikaystävä on juuri tuollainen! Kuulemma kynttilän valo aiheuttaa migreenin, mihin en usko kun hän on aina illat yökerhun melussa ja välkkeessä. Migreeni ilmestyy aina kun kynttilä syttyy, mutta lähtee pois heti kun sen sammuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parhaimmat tuoksut löytyy mun mielestä löytyy netin valikoimista. Tää on mun ehdoton lemppari: https://tinyurl.com/t8hhn34m tosta oon tykänny kovasti ja se on kiva, kun se on luonnonvalkoinen niin sopii moneen eri sisustukseen.
Because Im happy on myös oma suosikki. Mä tykkään kun siitä tulee se valo :)
Meidän mummo ei polttanut kynttilöitä, koska kuulemma siitä tuli seiniin mustaa savua :D
En vihaa kynttilöitä, mutta on isot läjät vanhoja ja uusia ei osteta, eikä ole ostettu kymmeneen vuoteen.
Eihän ne terveellisiä ole polttaa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän mummo ei polttanut kynttilöitä, koska kuulemma siitä tuli seiniin mustaa savua :D
Taitaa mummo olla oikeassa.
En ymmärrä kynttiläpelkoa myös itsekkään. Ihmeellisiä pelkoja eri ihmisillä.
Viha on turhan vahva ilmaus, mutta esimerkiksi minä, siskoni ja äitini emme välitä kynttilöistä sisällä. Ulkona (ei liian lähellä taloa ja palamattomalla alustalla) niitä voi polttaa eli myös haudalla.
Isäni käy aina puhaltamassa kaikki kynttilät sammuksiin kun silmä välttää.
Vierailija kirjoitti:
En vihaa kynttilöitä, mutta on isot läjät vanhoja ja uusia ei osteta, eikä ole ostettu kymmeneen vuoteen.
Ei se mitään epäterveellistäkään ole. Varmaan vuoden kynttilän poltto vastaa Helsingin keskustassa otettua henkäisyä.
Vierailija kirjoitti:
Minä vihaan kynttilöitä enkä ole vanhaa sukupolvea. Se on lapsuuden kodista opittua kun äitini laittoi kynttilöitä palamaan niin isäni muuttui levottomaksi ja aina vauhkosi niistä että kohta syttyy talo palamaan.
En koskaan polta kynttilöitä kotona koska on järjetöntä sytyttää avotulta sisätilaan. Jos vien haudalle kynttilän niin se voi olla kyllä oikea, ulkotilassa ei haittaa.
Minäkään en pidä kynttilöistä. Hermostutti kun joulupöydässä heiluttiin hihojen kanssa tuikkukynttilöiden päällä, kun ojenneltiin jotain pöydän yli. En voi rauhoittua, jos jossain sisätiloissa on kynttilä, ja varsinkin tuulisella säällä ahdistaa liekehtivät ulkotulet. Vaatteet syttyvät helposti tuleen.
Ikean kynttilöitä en kestä, niissä on joku tosi paha haju ja tulee aina hirvee migreeni kun kävelen sen osaston läpi liikkeessä. Mitä myrkkyjä noissa halpiskynttilöissä käytetään kun ne on niin voimakkaita ja pistäviä. Ammoniakkia?
En tykkää kynttilöistä. Meillä on kissa ja pelottaa että kaatais kynttilän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään epäterveellistäkään ole. Varmaan vuoden kynttilän poltto vastaa Helsingin keskustassa otettua henkäisyä.
Juu ei.. Kynttilöiden polttaminen vastaa passiivista tupakointia.
Kaikki kynttilän vihaajat jotka itse tunnen ovat selvästi sitä vanhempaa sukupolvea. En tiedä sitten onko heillä joku fobia siitä, että kun kynttilän laittaa palaamaan niin kohta koko talo on palanut poroksi maan tasalle...