Olen Pieksämäellä. onko täällä mitään nähtävää?
Onko ainoa nähtävyys rautatieasema, josta Juice laulaa. Kuuntelin sen just ja Juice toivoo junan tulevan pian, kun on niin tylsää.
.
Olen täällä lauantaihin asti.
Kommentit (92)
Lisään vielä, että vastauksissanne on niin hupaisia joukossa, että luin niitä kovalla äänellä siellä Pieksämäen rautatieasemalla miehelleni ja sekä mieheni, että paikalla olleet vieraat ihmiset nauroivat hillittömästi.
.
Meille oli valtavasti hyötyä tiedoistanne.
.
Ap
Siin ä järven rannassa menee kiva kävelytie. Lähtee siitä Citymarketin kulmilta ja menee sitä järvenrantaa jonkin matkaa. Tai ainakin oli kymmenen vuotta sitten kun yritin keksiä tekemistä siellä!
Mä aina muistan, että Pieksämäki olis Pieksamäki. Musta se on paljon helpompi lausua.
Huomasin kyllä kauniin kävelyreitin käydessäni Cittarissa. Ongelmana oli sade silloin.
Ap
Olette mainioita. Nyt alan nukkua, kun huomenna taas parisuhdeneuvotteluja.
Ap
Tiesittekö, että Pieksämäellä on myös ruotsinkielinen nimi Piskbacken.
Kiitos AP :) Mitä tulee lautasiin, niin monesti puuro jää niihin kiinni. Tuolla se korostuu, kun on kaksi astioiden palutuspistettä, ja aulassa se kärry saattaa seistä sen aikaa, että ruoka jämähtää kiinni. Astiat on tapana esipestä noissa keittiöissä, mutta siitä huolimatta yksittäisiin lautasiin saattaa jäädä kuivuneita rippeitä. Aikaa vaan ei ole hangata jokaista astiaa käsin :/ Ota vaan uusi lautanen ja palauta likainen keittiöön, niin se menee uudelleen pesuun eikä jää pyörimään. Nykyään on todella tiukka omavalvonta, johon kuuluu tiskikoneen pesu jokaisen aterian jälkeen (aamupala, lounas, päivällinen). Silloin vaihdetaan vedet, puretaan koneet ja pestään kunnolla, osat kiinni ja uudet vedet sisään. Koneen pesulämpötilaa valvotaan, ruuista otetaan joka kerta näytteet ja mitataan lämpötilat.
Siivouksella on myös kovat säännöt nykypäivänä ja yleensä edellytetään laitoshuoltajan tai vastaavan koulutusta. En ole koskaan kuullut, että kukaan olisi joutunut siivoamaan huonetta itse, muutoin kuin opiskelijat kouluaikaan. Tietenkään siivoojat ei käy, eikä saakaan käydä huoneissa majoituksen aikana, joten jos sinä aikana sattuu jotain sotkua, niin se kai on siivottava itse (ellei halua elää sen keskellä). Ainakin lukuvuosien aikana asuinkerrosten päädyissä olevissa siivouskomeroissa on moppeja yms. mutta jos ei löydy, niin niitäkin voi kysyä siivoojalta.
Ja pitää minunkin mennä nukkumaan, että jaksaa taas huomenna työskennellä.
-43 jne.
Vieläkö siellä on se grilli tms jossa on Elvis-vessa?
Mä olen ollut tuolla lapsena hoidettavan, lastenhoitajana ja aikuisena leiriläisenä. Asia, jota monet eeivät huomioi, on, että alle 3-vuotiaita ei suositella jätettäväksi noin vain tuntemattomien hoitoon kehityspsykologisista syistä.
AP, mitä olet tykännyt leiristä yleisesti? Onko järjestelyt ok vai kaipaisitko jotain muutoksia? Siisteystaso, ruokailu, majoitus, henkilökunta.. Kyselen työni puolesta, sillä aina on kiva ottaa kehitysideoita ja palautetta vastaan.
-43
Olen ollut leirillä lastenohjaajana ja voin kertoa, että jotkut järjestelyt on siellä ihan päin mäntyjä. En käsitä miten tuosta leiristä voidaan pulittaa tonni perheeltä ja lapset saavat vain näkkäriä ja mehua välipalaksi. Mitään erillisiä välipalatiloja ei ole vaan he syövät samoissa tiloissa joissa mm. leikkivät ja kuolaavat leluille ja pissivät joskus lattioille. Pottia on mutta AIVAN liian vähän. Lisäksi hygieniasta huolehtiminen on mahdotonta, koska ollaan paljon ulkona ja sisälle tultaessa pesupaikkoja ei ole. Jos sataa, niin leikkitilat ovat täynnä lapsia niin että ohjaajat tuskin mahtuvat seisomaan tai leikkimään lasten kanssa. Ihan käsitöntä kiskurointia siis noissa hinnoissa, kun olosuhteet lapsille ja ohjaajille ovat äärimmäisen huonot. Toivottavasti leirin avioliittoneuvonta on edes hintansa veroista.
Eräs tuttu on nyt leirillä hoitamassa lasta, saa kuulemma 40e ja työtodistuksen, mutta edelleenkin palkka tulee kolehtinta kerättynä. Itse sain myös 40e viikon työstä jolloin pahimpina päivinä olin lasten kanssa 10h. Onneksi Pieksämäen lehdessä leirin järjestäjät jaksavat hymyillä aurinkoisesti leiripaidat päällään kun on tullut ylihinnalla pelastettua avioliittoja.
Juu, Mikkelissä olen käynytkin. Siellä on päämajamuseo ja vahakabinetti. Myös tori oli kiinnostava. Niin kauaksi ei kuitenkaan enää ehdi lähteä käväisemään. Osa kävi tänään Varkaudessa.
Ap