Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, kenellä pieni raskausmaha?

Vierailija
15.08.2008 |

Itsellä nyt kolmas loppumetreille (rv 34) edennyt raskaus ja neuvolassa oltiin hieman huolissaan vatsan kasvusta. Edellisiin raskauksiin verrattuna vatsan sf-mitta on useita (7) senttejä pienempi! Sf-mitta oli nyt 25. Th sanoi että seurataan reilu viikko ja sitten jos ei ala kasvamaan, niin lähete sairaalaan tutkimuksiin!

Mikä voi olla vialla, että vatsa on pieni? Tosin vauvakin on, ainakin jokunen viikko sitten lääkäri tuumasi vauvan olevan pienikokoinen viikkoihin nähden. Raskauden kesto on kuitenkin aika varma, koska juoksin loppuvuodesta 07 useasti lääkärissä epäonnistuneen tuulimunaraskauden hoidon vuoksi. Kävin myös alkuraskauden ultrassa rv 8, jolloin sikiö vastasi viikkoja prikulleen!

Edelliset raskaudet ovat sujuneet ongelmitta, ja 3500g ja 3890g on ollut lasten painot syntyessä.

Apua! Huoli on aika suunnaton tällä hetkellä, kokemuksia kellään?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viikoilla 38 ja sf mitta on ollut nyt kaksi viikkoa 29. Viikon päästä minulle on aika sairaalaan tarkempiin tutkimuksiin. Periaatteessa vika voi olla monessakin eri asiassa...napanuoran toimintahäiriö, sikiön sydän tms. vika, mutta toisaalta vika voi olla myös mittaajassa, äidin ympärysmitassa (esim laihtuminen raskausaikana) tms.

Viikon verran pitäisi nyt vielä hermoilla ennen tuota lääkäriaikaa. Meilläkin kaksi ekaa lasta ovat olleet normaalipainoisia (3520g ja 3560g), eikä ongelmia raskausaikana. Meillä raskauden keston kanssa on hieman liikkumavaraa, koska en aivan tarkkaan (kahden viikon tarkkuudella kuitenkin) osaa sanoa, koska edelliset olivat, mutta on tuo sikiön koko silti aika tavalla miinuksella.

Pidetään peukkuja, että meidän vauvat ovat pienestä koostaan huolimatta kunnossa!!

Vierailija
2/7 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kyse ei voi olla kyllä raskaudenaikaisesta laihtumisesta, koska paino on noussut tasaiseen tahtiin ja kaikkiaan sitä on tullut vajaat 12 kg!

Toivon totisesti, ettei vauvalla ole hätää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt kaksi n. 3,5 kiloista lasta ja nyt kolmas menossa vk 40+2. Eilen naapuri kysyi, että ehtiikö meidän uusi vauva syntyä ennen vuodenvaihdetta. Vähän hymyilytti, että vois syntyä jo nyt. Maha ei ole iso ja moni ei edes tiedä että olen raskaana.

Vierailija
4/7 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka käsittääkseni sf-mitta on ihan normaali. Mietin vain, että millaisia jättivatsoja muilla sitten on...

Vierailija
5/7 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli viikkoiin nähden pieni raskausmyrkytyksen vuoksi.

Vierailija
6/7 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

monesti sillon se maha voi näyttää yllättävänki pieneltä. piiloutuu sinne niin hyvin

Vierailija
7/7 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maha on kyllä pienempi kuin kahdessa aiemmassa raskaudessa. En itse osannut olla koko asiasta lainkaan huolissaan ennen kuin th sitä kummasteli jo kesäkuussa ja siitä lähtien aina. No, viimeistään parin viikon päästä pääsen jatkotutkimuksiin, jos maha ei ole kasvanut.

Niin, kaikki muut arvot ovat olleet ok, verenpaine 120/70, pissa puhdas ja hemppa 120. Eli ei oikein kuulosta raskausmyrkytykseltäkään, ainakaan omasta mielestäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä