Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihdoin pääsen valittamaan tästä. Ajettiin päivällä mökille ja yhdelle lapselle tuli tosi kova vessahätä autossa eikä mies halunnut pysähtyä kun oltiin jo niin lähellä mökkiä.

Vierailija
20.02.2022 |

Otsikossa se jo tulikin. Voi herran jumala kun mua otti tuo päähän. Oltiin ajettu yli neljä tuntia ja esikoista lukuun ottamatta oltiin kaikki käyty matkan aikana pissalla. Viimeisen puoli tuntia esikoinen valitti pissahätää ja pari kertaa pyysi päästä pissalle, mutta miehen mukaan oltiin jo niin lähellä ja oli lapsen oma vika, kun ei käynyt huoltoasemalla, joten ei suostunut pysähtymään. Mua otti niin paljon päähän ja karjaisin miehelle, että pysäyttää auton. Vasta sitten pysäytti ja päästi lapsen puskapissalle. Loppumatkan nurisi ja napisi, että olisi lapsi voinut vielä hetken pidättää. Lapsi itki, että hänen takia me riidellään. Ei olla juurikaan puhuttu miehen kanssa koko iltana. Mulla on mennyt maku koko miehestä. Mies on niin itsekäs ja omahyväinen. Edes lasta kohtaan ei voi olla kiva ja reilu.

Kommentit (280)

Vierailija
121/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'en ole eläissäni ollut naisen kyydissä, jolle auton pysäyttäminen vaikeaa'

Tämä.

Oletko ollut naisen kyydissä, jos autossa on mies? Moniko mies saa olla ikinä naisen kyydissä?

Kuuluu asiaan miten? Olen ollut miesten ja naisten kyydissä niin että lapsilla tai aikuisilla on ollut pissahätä eikä naisella ole ikinä ollut vaikeutta pysäyttää. Miehillä on.   

Vierailija
122/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on muijan asia komentaa lapset kuselle silloin kun ollaan pysähdystauolla. mutta jos muija on lepsu ja pöhelö, ei osaa edes autoa ajaa eikä pitää mukuloille kuria, niin kelvoton muija. 

terveisin mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Oletko ollut naisen kyydissä, jos autossa on mies? Moniko mies saa olla ikinä naisen kyydissä?

Minun exäni piti hirvittävää mökötystä ja mielenosoitusta, kun menin kuskin paikalle. Koska ajaminen nyt vaan on mukamas miehen homma, hänen mielestään. Auto oli yhtä paljon minun kuin hänenkin ja olin yhtä hyvä kuski. 

Hyvä että on ex 🙄

Onneksi on oikeita miehiäkin, joiden miehuus ei vähene siitä että nainen ajaa.

Vierailija
124/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä tekisin sen johtopäätöksen, että tää perhe ja nää mökkireissut oli sitten tässä. Hoitakoon eukko kakaransa keskenään. Hankkisin uuden muijan.

Tämä hyvä ratkaisu kaikkien kannalta. Etenkin naisen ja lasten.

Vierailija
125/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se on muijan asia komentaa lapset kuselle silloin kun ollaan pysähdystauolla. mutta jos muija on lepsu ja pöhelö, ei osaa edes autoa ajaa eikä pitää mukuloille kuria, niin kelvoton muija. 

terveisin mies.

"mies"

Vierailija
126/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4 tunnin matka ja lapsi ei käynyt tauolla vessassa? Mä en olis suostunut jatkamaan matkaa huoltiskalta ennenkuin kaikki on vessassa käyneet.

Matkailun peruskäytäntöjä että vessaan menään silloin kun siihen on mahdollisuus.

Eikö ap sanonut, että lapsi on usein pärjännyt tuon matkan ilman taukoja. Oletan että kyseessä on jo aika iso lapsi, joka tietää pidätyskykynsä. En minä ainakaan patista isoja lapsia vessaan, jos heillä ei ole tarvetta. Mulle ei ole ongelma pysäyttää autoa, että lapsi pääsee puskapissalle, jos se hätä kuitenkin pääsee yllättämään.

Mutta jos tietää iskän olevan noin junttura, niin kannattaisi käydä edes yrittämässä pissata siellä huoltsikan vessassa. Ennemmin niin kuin pissata alleen tai aiheuttaa perheriitaa.

Ja tämä ei ole millään tavalla lapsen vika. Aikuinen voi toimia järkevästi, vaikka lapsi ei olisi (aikuisen mielestä) toiminut. Jos jumankauta sellainen lapsi, joka yleensä on voinut pidättää koko matkan, alkaa pyytämään pissataukoa ja kertoo hädästään, niin se hätä on varmasti jo kova. Miksi kukaan haluaa kiduttaa omaa lastaan? En edes halua tietää... Täytyy olla joku sairas fetissi tai muuten päästään vialla.

Vierailija
127/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n mies on mulkero mutta kyllä ap:kin on ikävä ihminen jos ei osallistu ajamiseen. 4h on pitkä matka yhdelle ajettavaksi.

En ole ap, mutta kyllä mun mies ihan itse haluaa aina pitkätkin matkat ajaa. Hän nauttii siitä ja minä en. Mielellään siis annan mieheni ajaa.

No oliko ap:n mies sen oloinen että nautti? Ei. Oli todennäköisesti väsynyt ja sen vuoksi käyttäytyi noin vittumaisesti.

Normaalisti pysähdyksen jälkeen vaihdetaan kuskia jotta kumpikin saa välillä levätä. Ei ole turvallistakaam että yksi kuski posottaa monta tuntia. Joillekin naisille tyypillistä heittäytyä joksikin avuttomaksi prinsessaksi: "mies tykkää ajaa, minä en".

Just näin. Pitkän 10+ h automatkankin jaksaa ajaa yhtenä päivänä, kun vaihtaa kuskia välillä. Parituntinen ratissa ei väsytä yhtä paljon, kun tietää että oman vuoron jälkeen saa taas hetken hengähtää. Ajaminen vaatii keskittymistä ja on raskasta, vastuu pitää aikuisten jakaa eikä arvon leidin odottaa saavansa shafööripalveluita. Sitten voi päättää niistä pysähdyksistäkin, eikä tarvitse huutaa kuskille.

Vierailija
128/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä tekisin sen johtopäätöksen, että tää perhe ja nää mökkireissut oli sitten tässä. Hoitakoon eukko kakaransa keskenään. Hankkisin uuden muijan.

Huutonaurua! Siinähän meillä on oikea Vuoden Isä. Mitä ihmettä sinä uudella muijalla teet, kun et edes lastesi kanssa pärjää?

Vierailija
129/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä oli samanlainen. Miten on mahdollista että vielä 2022 jotkut tekee tuota lapsilleen??? Tuo on henkistä väkivaltaa.

Vierailija
130/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi ei voinut lapsi käydä pissalla siellä huoltoasemalla niin kuin kaikki muutkin? Kyllä muakin ärsyttäisi jos pitää pitkittää matkantekoa sen takia kun ei joku, lapsi tai aikuinen, osaa yhtään ennakoida asioitaan. Vanhempanakin voi kehottaa sitä lasta käyttämään huoltoaseman vessaa silloin kun on pysähdystauko, jos ei lapsi itse sitä tajua.

Kyllä minuakin ärsyttäisi, mutta en minä nyt siitä tuommoista draamaa tekisi ja kiusaisi lasta sen takia. Sanoisin vaan lapselle että ensi kerralla sitten käyt siellä huoltoasemalla varmuuden vuoksi, niin ei tarvitse pysähdellä puskapissille.

Mikä sinua ahdistaa pysähtymisissä?

No ei vaan kiinnosta viettää aikaa matkalla enemmän kuin on pakko. Lisäksi talvipimeällä sen sopivan pysähtymispaikan löytäminen on hankalaa. Mutta koska olen aikuinen niin en tietenkään näytä ärsytystäni lapselle, ja uskoisin että lapsestakin olisi mukavampaa käydä pissillä huoltsikalla kuin lumikinoksessa.

Ja muuta perhettä ei todella kiinnosta katsella ja kuunnella sinun passiivis-aggressiivista tai vain aggressiivista mielenosoittamistasi normaalien ruumiintoimintojen takia. Se että sinä ajat autoa ei ole mikään sankariteko. 

Enkö juuri sanonut että koska olen aikuinen, en näytä ärsytystäni? Vaikka sinä et osaa hallita tunteitasi niin se ei tarkoita etteikö muut voisi osata.

Vierailija
131/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika oli pienenä sellainen, että alkoi pyytämään aina pissataukoa sen jälkeen kun kerran pysähdyttiin puskapissalle. Vielä 13-vuotiaanakin valitti ja vaati päästä pysäkkipissalle. Sittemmin onneksi lopettanut ja oppinut pidättämään. Rasittavaa.

Vierailija
132/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta tuli mieleen omat lapsuuden mummolamatkat. Meiltä oli mummolaan matkaa parin tunnin verran eikä minua sinä aikana pissattanut. Kärsin pahasta matkapahoinvoinnista ja varsinkin kesäisin matkat oli painajaista. Jouduin aina istumaan takapenkillä sillä puolella, jolle aamuisin mennessä ja iltaisin tullessa paistoi aurinko. Autossa oli tappavan kuuma, mitään ilmastointia ei ollut eikä isä suostunut pysähtymään edes hetkeksi. Yhden ainoan kerran isä kerran raotti ikkunaa pari senttiä, että sain hengittää raitista ilmaa. Yleensä sain pidäteltyä oksennusta niin pitkään, että oksensin vasta perillä heti ulos päästyäni. Oli ihan hirveää pidätellä oksennusta. Omia lapsia emme ole kiusanneet vaan tauko on pidetty aina, jos on ollut tarvis.

Vierailija
133/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Minun kyydissä on ollut lukemattomia kertoja oma isäni, oma mieheni, miehen veli, siskon mies sekä säännöllisesti pari miespuolista työkaveria. Ihan normaalia.

Vierailija
134/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutonaurua! Siinähän meillä on oikea Vuoden Isä. Mitä ihmettä sinä uudella muijalla teet, kun et edes lastesi kanssa pärjää?

En sen muijan kanssa mitään mukuloita värkkäiskään. Kyllä tiiän mitä uudella muijalla tekisin, tosta lässymuorista kun ei siihenkään hommaan enää ole.

Vierailija
135/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poika oli pienenä sellainen, että alkoi pyytämään aina pissataukoa sen jälkeen kun kerran pysähdyttiin puskapissalle. Vielä 13-vuotiaanakin valitti ja vaati päästä pysäkkipissalle. Sittemmin onneksi lopettanut ja oppinut pidättämään. Rasittavaa.

Se että sun kakara vaati vain huvin vuoksi pissataukoja, että pääsi ulos pissalle, ei tarkoita sitä, että ap:n lapsi olisi niin tehnyt. Kuulosti, että tuolla lapsella oli oikeasti pakko päästä pissalle ja tuskin olisi pyytänyt jos ei olisi meinannut housuun tulla. Itkikin raukka tuon tähden.

Vierailija
136/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mies tietysti käyttäytyi tosi ikävästi lasta kohtaan, se on totta.

Mutta voin kuvitella, että neljän tunnin ajon jälkeen, varsinkin jos ei toinen aikuinen missään vaiheessa tarjoudu välillä ajamaan, kuski saattaa olla jo aika ryytynyt ja nuutunut ja toivoo vain perille pääsyä. Pysähdyspaikan etsiminen huonossa kelissä ei välttämättä aina ole sekään ihan helppoa, ei tiellä nyt ihan mihin tahansa voi pysähtyä.

Ja voihan olla, että perhe ärsytti jo häntä yleensäkin. Reissusääntö, joka on hyvä opettaa kaikille lapsille: pissalla käydään aina kun on vessa. Tämä nyt vaatii pientä auktoriteettia aikuiselta, mutta helpottaa ensinnäkin perheen reissuja ja toiseksikin helpottaa jatkossa sen lapsen elämää, kun oppii tämän ajoissa. Ettei sitten ole se aikuispissis, jota saa aina odottaa, kun hänelle tulee pissahätä mitä merkillisempinä hetkinä - kun ei ole oppinut ennakoimaan.

Näinpä juuri. Lasten kanssa joutuu kyllä joskus pysähtelemään milloin mistäkin syystä, mutta kyllä meillä on aina ollut sääntönä että kaikki käy vessassa vaikka varalta, kun ollaan siellä huoltsikalla. Ärsytyksen tunne keskeytyksistä on ihan luonnollista, eikä sille voi välttämättä mitään, mutta olennaista on se, miten käyttäytyy ärsytyksestä huolimatta. Lapsiin purkaminen on typerää. Tosin miestä ehkä ärsytti enemmän ap:n komentelu kuin pysähtyminen sinänsä, vaikka ilman muuta ap oli oikeassa siinä että pysähtyä pitää. Jos ei ole huolehtinut että lapset käy vessassa niin saa syyttää vain itseään jos joutuu sitten pysähtymään.

No se nyt vaan on niin, että jos jollain on autossa pissahätä niin auto pysäytetään. Ei oo todellakaan iso juttu.

Tottakai pysäytetään, niinhän minä tuossa kirjoitinkin? Vaikka vähän ärsyttäisi turhat pysähdykset voi silti osata käyttäytyä ja pysähtyä, ei ketään saa pissihädällä kiusata.

Vierailija
137/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Minun kyydissä on ollut lukemattomia kertoja oma isäni, oma mieheni, miehen veli, siskon mies sekä säännöllisesti pari miespuolista työkaveria. Ihan normaalia.

Tuo kirjoittaja on varmaan sitä kaikkien ainakin hieman vanhempien ihmisten tuntemaa miestyyppiä, joka istuu pihalla autossa tyhjäkäynnillä odottelemassa, että mikäs fiddu siinä tulemisessa oikein kestää, kun muut ovat pakkaamassa ja huolehtimassa kaikesta lähtöön liittyvästä. Kiitos isä, oli aina tosi "mukavat" kesälomareissun lähtötunnelmat. Ja sitten tietysti piti ajaa raivopäisssään perille, pysähdyttiin tasan silloin kuin isällä oli vessahätä tai kahvintarve.

Kiitos äiti, että pidit aina meidän lasten puolta miten kykenit.

Vierailija
138/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi ei voinut lapsi käydä pissalla siellä huoltoasemalla niin kuin kaikki muutkin? Kyllä muakin ärsyttäisi jos pitää pitkittää matkantekoa sen takia kun ei joku, lapsi tai aikuinen, osaa yhtään ennakoida asioitaan. Vanhempanakin voi kehottaa sitä lasta käyttämään huoltoaseman vessaa silloin kun on pysähdystauko, jos ei lapsi itse sitä tajua.

Kyllä minuakin ärsyttäisi, mutta en minä nyt siitä tuommoista draamaa tekisi ja kiusaisi lasta sen takia. Sanoisin vaan lapselle että ensi kerralla sitten käyt siellä huoltoasemalla varmuuden vuoksi, niin ei tarvitse pysähdellä puskapissille.

Mikä sinua ahdistaa pysähtymisissä?

No ei vaan kiinnosta viettää aikaa matkalla enemmän kuin on pakko. Lisäksi talvipimeällä sen sopivan pysähtymispaikan löytäminen on hankalaa. Mutta koska olen aikuinen niin en tietenkään näytä ärsytystäni lapselle, ja uskoisin että lapsestakin olisi mukavampaa käydä pissillä huoltsikalla kuin lumikinoksessa.

Ja muuta perhettä ei todella kiinnosta katsella ja kuunnella sinun passiivis-aggressiivista tai vain aggressiivista mielenosoittamistasi normaalien ruumiintoimintojen takia. Se että sinä ajat autoa ei ole mikään sankariteko. 

Enkö juuri sanonut että koska olen aikuinen, en näytä ärsytystäni? Vaikka sinä et osaa hallita tunteitasi niin se ei tarkoita etteikö muut voisi osata.

Joo, onneksi vaikuttaa siltä että olet hyvä peittämään ärsytyksesi.

Vierailija
139/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Tuo kirjoittaja on varmaan sitä kaikkien ainakin hieman vanhempien ihmisten tuntemaa miestyyppiä, joka istuu pihalla autossa tyhjäkäynnillä odottelemassa, että mikäs fiddu siinä tulemisessa oikein kestää, kun muut ovat pakkaamassa ja huolehtimassa kaikesta lähtöön liittyvästä. Kiitos isä, oli aina tosi "mukavat" kesälomareissun lähtötunnelmat. Ja sitten tietysti piti ajaa raivopäisssään perille, pysähdyttiin tasan silloin kuin isällä oli vessahätä tai kahvintarve.

Apua :D ihan kuin meidän kotona. Höysteenä tosin vielä se, että kun saimme äidin kanssa tavarat kannettua autoon ja olimme lähtövalmiina niin isä koki sen hyväksi hetkeksi lähteä paskalle. 

Vierailija
140/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Tämä. Miestyyppi, jonka päätarkoitus esim. lomilla on osoittaa muulle perheelle, kuinka vähän heidän tarpeensa ja kiinnostuksensa merkkaavat ja kuinka vähän mies haluaa perheensä kanssa viettää aikaa myös heidän ehdoillaan. Näin on luotu jälkipolville ihania lomamuistoja isän kanssa.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi