Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihdoin pääsen valittamaan tästä. Ajettiin päivällä mökille ja yhdelle lapselle tuli tosi kova vessahätä autossa eikä mies halunnut pysähtyä kun oltiin jo niin lähellä mökkiä.

Vierailija
20.02.2022 |

Otsikossa se jo tulikin. Voi herran jumala kun mua otti tuo päähän. Oltiin ajettu yli neljä tuntia ja esikoista lukuun ottamatta oltiin kaikki käyty matkan aikana pissalla. Viimeisen puoli tuntia esikoinen valitti pissahätää ja pari kertaa pyysi päästä pissalle, mutta miehen mukaan oltiin jo niin lähellä ja oli lapsen oma vika, kun ei käynyt huoltoasemalla, joten ei suostunut pysähtymään. Mua otti niin paljon päähän ja karjaisin miehelle, että pysäyttää auton. Vasta sitten pysäytti ja päästi lapsen puskapissalle. Loppumatkan nurisi ja napisi, että olisi lapsi voinut vielä hetken pidättää. Lapsi itki, että hänen takia me riidellään. Ei olla juurikaan puhuttu miehen kanssa koko iltana. Mulla on mennyt maku koko miehestä. Mies on niin itsekäs ja omahyväinen. Edes lasta kohtaan ei voi olla kiva ja reilu.

Kommentit (280)

Vierailija
81/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap, hienon miehen kanssa olet lapsia päättänyt tehdä! Mun isä oli tuollainen, ja koko ikä mennyt ihmetellessä, mitähän äitini mahtoi kuvitella kun tuollaisen valitsi. Käyn myös terapiassa edelleen lapsuuteni takia, jatkuva raivo milloin mistäkin jätti kyllä jälkensä.

Olkaa ennemmin yksin kuin lisäännytte näiden mieslasten kanssa, ei ne siitä muutu. Pilaatte vain viattomien ihmisten elämän oman itsekkyytenne (tarve saada perhe) takia.

Vierailija
82/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoit kai lapselle, ettei ole hänen syynsä? Toivottavasti saatte sovittua ja teillä on kiva loma. Jos vastaavaa tapahtuu useinkin eikä mies pahoittele, harkitsisin jatkoa. Onko mies muutenkin epäempaattinen mulkku?

Tottakai sanoin ja kuulin kun mieskin pyysi lapselta anteeksi kun päästiin perille, mikä oli kiva juttu.

Mutta meillä on tällä hetkellä todella vaikeaa. Mun on vaikeaa nähdä tuossa miehessä mitään hyvää ja nää tällaiset pienet asiat vaan pahentaa mun oloa. Tai ei oman lapsen kiusaaminen ole mikään pieni asia. Aiemmin mies oli mua kohtaan tuolla tavalla pirullinen riitojen yhteydessä. Nykyään entistä useammin ja välillä ihan ilman mitään syytä. Itse sen jotenkin kestän, mutta on vaikeaa nähdä, kun mies kohtelee niin meidän lapsiakin.

Ap

Ei ole kyllä hyvän isän ja puolison käytöstä tuollainen... :/

On lapselle pahimman luokan hyönäyskokemus ja ollut tosi pelottava, koska lapsi itkenyt. Nyt pitäisin itse miehelle vakavanpuhuttelun, jossa sanoisin, että vastaavaa ei saa tapahtua. Lisäksi kysyisin, että mikä mättää? Onko miehellä toinen, vai miksi on noin veem.inen, ja lapsiin purkaa vihansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap muista tämä sitten, kun ukolles tulee eturauhasvaivoja ja valittaa kusihätää autossa. "Olisit käynyt huoltoasemalla kaksi tuntia sitten. Ai sä kävit? No ei sulla sitten voi kova hätä olla ja aikuinen voi pidättää puolen tunnin ajan!"

Kyllä meillä pysähdytään pissatauoille, maisemankatselutauoille, kahvitauoille, ruokatauoille, kakkatauoille ja vaikka nähtävyydenkatselutauoille ihan aikuisen miehenkin toiveesta. Miksi matkanteosta pitäisi tehdä mahdollisimman vaikeaa ja hirvittävä suoritus, joka pitää vetää otsasuoni pullottaen mahdollisimman nopeasti? 

Mun pointti olikin siinä, että kun mies on ollut lasta kohtaan pikkumainen ja vähätellyt toisen ilmeisesti aika kovaakin pissahätää, voi miestä kohdella jatkossa samalla tavalla. Turhaan sitä nyt miehen pissahädän takia pysähtyy kun ei pysähdytä lapsenkaan hädän takia. Ainakaan ennen kuin joku oikeasti suuttuu ja pakottaa pysähtymään.

Vierailija
84/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mies tietysti käyttäytyi tosi ikävästi lasta kohtaan, se on totta.

Mutta voin kuvitella, että neljän tunnin ajon jälkeen, varsinkin jos ei toinen aikuinen missään vaiheessa tarjoudu välillä ajamaan, kuski saattaa olla jo aika ryytynyt ja nuutunut ja toivoo vain perille pääsyä. Pysähdyspaikan etsiminen huonossa kelissä ei välttämättä aina ole sekään ihan helppoa, ei tiellä nyt ihan mihin tahansa voi pysähtyä.

Ja voihan olla, että perhe ärsytti jo häntä yleensäkin. Reissusääntö, joka on hyvä opettaa kaikille lapsille: pissalla käydään aina kun on vessa. Tämä nyt vaatii pientä auktoriteettia aikuiselta, mutta helpottaa ensinnäkin perheen reissuja ja toiseksikin helpottaa jatkossa sen lapsen elämää, kun oppii tämän ajoissa. Ettei sitten ole se aikuispissis, jota saa aina odottaa, kun hänelle tulee pissahätä mitä merkillisempinä hetkinä - kun ei ole oppinut ennakoimaan.

Näinpä juuri. Lasten kanssa joutuu kyllä joskus pysähtelemään milloin mistäkin syystä, mutta kyllä meillä on aina ollut sääntönä että kaikki käy vessassa vaikka varalta, kun ollaan siellä huoltsikalla. Ärsytyksen tunne keskeytyksistä on ihan luonnollista, eikä sille voi välttämättä mitään, mutta olennaista on se, miten käyttäytyy ärsytyksestä huolimatta. Lapsiin purkaminen on typerää. Tosin miestä ehkä ärsytti enemmän ap:n komentelu kuin pysähtyminen sinänsä, vaikka ilman muuta ap oli oikeassa siinä että pysähtyä pitää. Jos ei ole huolehtinut että lapset käy vessassa niin saa syyttää vain itseään jos joutuu sitten pysähtymään.

Vierailija
85/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mies on mulkero mutta kyllä ap:kin on ikävä ihminen jos ei osallistu ajamiseen. 4h on pitkä matka yhdelle ajettavaksi.

Vierailija
86/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee tuon miehen käytös tunteisiin. Voi lapsi raukka, pissalle pitää päästä kun hätä on. Siitä ei saisi suuttua.

Vierailija
87/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n mies on mulkero mutta kyllä ap:kin on ikävä ihminen jos ei osallistu ajamiseen. 4h on pitkä matka yhdelle ajettavaksi.

En ole ap, mutta kyllä mun mies ihan itse haluaa aina pitkätkin matkat ajaa. Hän nauttii siitä ja minä en. Mielellään siis annan mieheni ajaa.

Vierailija
88/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs poikakaveri käytti yhden kerran tuollaista väkivaltaa kohtaani. Kaahasi vain menemään vaikka sanoin että lasken kohta alleni. Sairasta vallankäyttöä tuollainen. Tuo jätkä jäi heti kotiin päästyäni pois elämästäni.

Millainen ihminen nauttii siitä että "saa päättää" ettei toinen pääse vessaan? Birkenaun vartijako?

Vierailija
89/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä v...u ala nyt. TÄSSÄ KETJUSSA HAUKUTAAN MIEHIÄ. PISTE

Vierailija
90/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaa varautua siihen, että ensi kerralla lapselta pääsee vahinko autoon, jos ei enää uskalla kertoa hädästään huudon pelossa.

Vierailija
91/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja auto on kyllä usein toksinen yhdistelmä. Tätä on tullut todistettua lapsesta asti. Kun mies ajaa autoa, niin millään muulla ei ole väliä. 

Vierailija
92/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan mones vinkuminen tänään siitä kuinka mies on niin kamala. Vähän eri otsikoilla, mutta aina keskiössä kuitenkin itsekäs mies. Hyvin sä vedät!

Et ole ilmeisesti ikinä seurustellut tai deittaillut miesten kanssa, kun et ymmärrä miten kamalia monet niistä ovat.

Vierailija
93/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kannattaa varautua siihen, että ensi kerralla lapselta pääsee vahinko autoon, jos ei enää uskalla kertoa hädästään huudon pelossa.

Kerro ap tämä miehellesi. Ehkä se herättää hänet. Auto näyttää olevan tärkeämpi kuin oma lapsi. Ehkä hän haluaa edes autoaan suojella.

Vierailija
94/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkillä reissuilla kannattaa muutenkin pysähtyä välillä vähän jaloittelemaan, oli pissihätä tai ei. Pitkä istuminen altistaa veritulpille.

Vierailija
95/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mies tietysti käyttäytyi tosi ikävästi lasta kohtaan, se on totta.

Mutta voin kuvitella, että neljän tunnin ajon jälkeen, varsinkin jos ei toinen aikuinen missään vaiheessa tarjoudu välillä ajamaan, kuski saattaa olla jo aika ryytynyt ja nuutunut ja toivoo vain perille pääsyä. Pysähdyspaikan etsiminen huonossa kelissä ei välttämättä aina ole sekään ihan helppoa, ei tiellä nyt ihan mihin tahansa voi pysähtyä.

Ja voihan olla, että perhe ärsytti jo häntä yleensäkin. Reissusääntö, joka on hyvä opettaa kaikille lapsille: pissalla käydään aina kun on vessa. Tämä nyt vaatii pientä auktoriteettia aikuiselta, mutta helpottaa ensinnäkin perheen reissuja ja toiseksikin helpottaa jatkossa sen lapsen elämää, kun oppii tämän ajoissa. Ettei sitten ole se aikuispissis, jota saa aina odottaa, kun hänelle tulee pissahätä mitä merkillisempinä hetkinä - kun ei ole oppinut ennakoimaan.

Näinpä juuri. Lasten kanssa joutuu kyllä joskus pysähtelemään milloin mistäkin syystä, mutta kyllä meillä on aina ollut sääntönä että kaikki käy vessassa vaikka varalta, kun ollaan siellä huoltsikalla. Ärsytyksen tunne keskeytyksistä on ihan luonnollista, eikä sille voi välttämättä mitään, mutta olennaista on se, miten käyttäytyy ärsytyksestä huolimatta. Lapsiin purkaminen on typerää. Tosin miestä ehkä ärsytti enemmän ap:n komentelu kuin pysähtyminen sinänsä, vaikka ilman muuta ap oli oikeassa siinä että pysähtyä pitää. Jos ei ole huolehtinut että lapset käy vessassa niin saa syyttää vain itseään jos joutuu sitten pysähtymään.

No se nyt vaan on niin, että jos jollain on autossa pissahätä niin auto pysäytetään. Ei oo todellakaan iso juttu.

Vierailija
96/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 tunnin matka ja lapsi ei käynyt tauolla vessassa? Mä en olis suostunut jatkamaan matkaa huoltiskalta ennenkuin kaikki on vessassa käyneet.

Matkailun peruskäytäntöjä että vessaan menään silloin kun siihen on mahdollisuus.

Vierailija
97/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ja auto on kyllä usein toksinen yhdistelmä. Tätä on tullut todistettua lapsesta asti. Kun mies ajaa autoa, niin millään muulla ei ole väliä. 

Juuri näin. Itse olen ollut lapsena ap:n lapsen tilanteessa. Pissasin housuuni heti kun pääsin pois autosta ja muistan kuinka paha mieli mulla oli. Mulla ei ole ikinä ollut sen jälkeen niin kamalaa vessahätää. Ainoa miksi yritin olla pissaamatta housuuni autossa, oli pelko isän huudoista ja selkäsaunasta. On yksi elämäni traumaattisimpia kokemuksia. Ja kyllä -meillä pysähdytään aina jos jollakin on hätä. Perheenjäseniäni en kiusaa, oli kyse lapsestani tai miehestäni (tai itsestäni).

Vierailija
98/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokaa vähemmän ja syökää vähemmän hiilareita niin ei tarvitse kokoajan olla kusemassa.

Vierailija
99/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle toinen kerta olisi liikaa. Yhden kerran voi virheen tehdä ja annan mahdollisuuden siitä oppia, mutta jos toisen kerran millään tavalla kiusaa lasta niin ukko lähtisi vaihtoon.

Vierailija
100/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Itse olen ollut lapsena ap:n lapsen tilanteessa. Pissasin housuuni heti kun pääsin pois autosta ja muistan kuinka paha mieli mulla oli. Mulla ei ole ikinä ollut sen jälkeen niin kamalaa vessahätää. Ainoa miksi yritin olla pissaamatta housuuni autossa, oli pelko isän huudoista ja selkäsaunasta. On yksi elämäni traumaattisimpia kokemuksia. Ja kyllä -meillä pysähdytään aina jos jollakin on hätä. Perheenjäseniäni en kiusaa, oli kyse lapsestani tai miehestäni (tai itsestäni).

Niinpä. En ole eläessäni ollut naisen kyydissä, jolle auton pysäyttäminen on niin hemmetin vaikeaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi