Vihdoin pääsen valittamaan tästä. Ajettiin päivällä mökille ja yhdelle lapselle tuli tosi kova vessahätä autossa eikä mies halunnut pysähtyä kun oltiin jo niin lähellä mökkiä.
Otsikossa se jo tulikin. Voi herran jumala kun mua otti tuo päähän. Oltiin ajettu yli neljä tuntia ja esikoista lukuun ottamatta oltiin kaikki käyty matkan aikana pissalla. Viimeisen puoli tuntia esikoinen valitti pissahätää ja pari kertaa pyysi päästä pissalle, mutta miehen mukaan oltiin jo niin lähellä ja oli lapsen oma vika, kun ei käynyt huoltoasemalla, joten ei suostunut pysähtymään. Mua otti niin paljon päähän ja karjaisin miehelle, että pysäyttää auton. Vasta sitten pysäytti ja päästi lapsen puskapissalle. Loppumatkan nurisi ja napisi, että olisi lapsi voinut vielä hetken pidättää. Lapsi itki, että hänen takia me riidellään. Ei olla juurikaan puhuttu miehen kanssa koko iltana. Mulla on mennyt maku koko miehestä. Mies on niin itsekäs ja omahyväinen. Edes lasta kohtaan ei voi olla kiva ja reilu.
Kommentit (280)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'en ole eläissäni ollut naisen kyydissä, jolle auton pysäyttäminen vaikeaa'
Tämä.
Oletko ollut naisen kyydissä, jos autossa on mies? Moniko mies saa olla ikinä naisen kyydissä?
Mun mies ainakin saa istua useinkin vieressä. Eräskin juhannus oli sellainen, että ukko tuli yövuorosta ja lähdettiin ajamaan mökille samoin tein. Yleensä en juuri ollut ajellut yli 200 km matkoja, mutta niin vain yli 600 kilsaa ajoin. Pari pysähdystä matkan varrella. Lisäisin vielä, että auto oli vanha, melko haastava ajaa, ei mitään ajon helpottimia ollut. Eli kyllä mielestäni myös naisten tulee ajaa, ei aina voi mankua sitä, että kun en oikein tykkää ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onne sikoja! Kaikki! Ihan jokainen!!!!! Surkea katsoa miten tälläiset provot uppoaa kuin kuuma veitsi voihin täällä.
Oli provo tai ei, niin meillä on useilla kokemuksia täysin oman napansa ympärillä pyörivistä isistä. Niitä kokemuksia on muutenkin miehilläkin.
Äideistä kokemuksia on joo!
Aivan varmasti niistäkin. Mutta ketjun aihe on isät, jotka kaasuttavat autollaan itsekeskeisesti menemään vaikka lapsi itkee pissahätäänsä tai muuta pahaa oloaan takapenkillä. Toki tähän voi kertoa kokemuksiaan myös äiedistä, jotka ovat tehneet niin. Sattavat olla vähäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoit kai lapselle, ettei ole hänen syynsä? Toivottavasti saatte sovittua ja teillä on kiva loma. Jos vastaavaa tapahtuu useinkin eikä mies pahoittele, harkitsisin jatkoa. Onko mies muutenkin epäempaattinen mulkku?
Tottakai se on lapsen syy. Mut myös vanhemman. Minkälaiset idiootit lähtevät automatkalle ilman, että KAIKKI ovat käyneet vessassa edes vaikka varmuuden vuoksi? Vaan ei se oikeuta miehenkään käytöstä, koska täytyyhän pissalle päästä. Sit voi vaan olla ärtynyt ja muistuttaa lapselle, että ens kerralla kannattaa olla viisaampi.
Siis voi olla ärtynyt siitä, että ihmisellä on pissahätä? Miksi jumalan ihmeessä?
Koska ei ole tauolla käynyt ja osannut ennakoida. Perushuttua automatkoilla. Jumalat ja ihmeet ei varmastikaan liity tapaukseen. Voi olla ärtynyt myös itselleen, jos on niin huono vanhempi, ettei tajua tällaista perusasiaa lapsilleen opettaa ja sitä vaatia. Mun auto ei liiku ikinä minnekään edes tunnin matkalle, ellei kaikki ole käyneet vessassa ensin, myös aikuiset. Ilmoitan myös matkan alussa, että milloin on seuraava pysähdys ja että välillä ei pysähdytä ellei ole aivan elämän ja kuoleman hätä kyseessä'. Noudatan tätä sääntöä itsekin ja hyvin toimii. Todella todella ärsyttävää ja ajattelematonta muita kohtaan sellainen, että jonkun täytyy olla niin itsekäs ja erikoinen, ettei voi käydä vessassa silloin kun vessa on tarjolla, vaan pitää uhastakin yrittää pidättää ja sit joutuu tekemään joko ylimääräisen mutkan huoltikselle tai käymään puskassa/ lumihangessa.
Ja minä olen nainen, ison perheen äiti, niin ei tarvitse tulla haukkumaan itsekkääksi mieheksi tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta tuli mieleen omat lapsuuden mummolamatkat. Meiltä oli mummolaan matkaa parin tunnin verran eikä minua sinä aikana pissattanut. Kärsin pahasta matkapahoinvoinnista ja varsinkin kesäisin matkat oli painajaista. Jouduin aina istumaan takapenkillä sillä puolella, jolle aamuisin mennessä ja iltaisin tullessa paistoi aurinko. Autossa oli tappavan kuuma, mitään ilmastointia ei ollut eikä isä suostunut pysähtymään edes hetkeksi. Yhden ainoan kerran isä kerran raotti ikkunaa pari senttiä, että sain hengittää raitista ilmaa. Yleensä sain pidäteltyä oksennusta niin pitkään, että oksensin vasta perillä heti ulos päästyäni. Oli ihan hirveää pidätellä oksennusta. Omia lapsia emme ole kiusanneet vaan tauko on pidetty aina, jos on ollut tarvis.
Esimieheni kertoi oppineensa viime reissulla anoppilaan Pohjanmaalle, että jos lapsi sanoo voivansa pahoin, silloin pitää pysäyttää Heti.
Sama on täälläkin opittu kantapään kautta... Kun lapsella on hätä niin silloin on kiire.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoit kai lapselle, ettei ole hänen syynsä? Toivottavasti saatte sovittua ja teillä on kiva loma. Jos vastaavaa tapahtuu useinkin eikä mies pahoittele, harkitsisin jatkoa. Onko mies muutenkin epäempaattinen mulkku?
Tottakai se on lapsen syy. Mut myös vanhemman. Minkälaiset idiootit lähtevät automatkalle ilman, että KAIKKI ovat käyneet vessassa edes vaikka varmuuden vuoksi? Vaan ei se oikeuta miehenkään käytöstä, koska täytyyhän pissalle päästä. Sit voi vaan olla ärtynyt ja muistuttaa lapselle, että ens kerralla kannattaa olla viisaampi.
Siis voi olla ärtynyt siitä, että ihmisellä on pissahätä? Miksi jumalan ihmeessä?
Koska ei ole tauolla käynyt ja osannut ennakoida. Perushuttua automatkoilla. Jumalat ja ihmeet ei varmastikaan liity tapaukseen. Voi olla ärtynyt myös itselleen, jos on niin huono vanhempi, ettei tajua tällaista perusasiaa lapsilleen opettaa ja sitä vaatia. Mun auto ei liiku ikinä minnekään edes tunnin matkalle, ellei kaikki ole käyneet vessassa ensin, myös aikuiset. Ilmoitan myös matkan alussa, että milloin on seuraava pysähdys ja että välillä ei pysähdytä ellei ole aivan elämän ja kuoleman hätä kyseessä'. Noudatan tätä sääntöä itsekin ja hyvin toimii. Todella todella ärsyttävää ja ajattelematonta muita kohtaan sellainen, että jonkun täytyy olla niin itsekäs ja erikoinen, ettei voi käydä vessassa silloin kun vessa on tarjolla, vaan pitää uhastakin yrittää pidättää ja sit joutuu tekemään joko ylimääräisen mutkan huoltikselle tai käymään puskassa/ lumihangessa.
Ja minä olen nainen, ison perheen äiti, niin ei tarvitse tulla haukkumaan itsekkääksi mieheksi tms.
Ei, olet vain itsekäs ja joustamaton nainen. Onneksi oma äitini oli rento ja huomaavainen. Kannattaa miettiä millainen ihmienn haluaa itse olla.
Ei pulloon voinut kusta? Poikahan tuo täytyy olla. Tytöt osaavat ennakoida ja käydä varmuuden vuoksi huoltoasemalla vessassa.
Vaikka olisi käynytkin vessassa, niin toisinaan uusi hätäkin voi tulla ennen kuin ollaan perillä. Onko tämä yllättävää? Matkalla kannattaa juoda, ettei tule nestevajetta ja sen takia nuppi kipeäksi. Mulla voi olla 4 tunnin matkan aikana useampikin hätä jos juon paljon.
Ryhmämatkoilla bussissa en uskalla paljoa juoda. Silloin taktikoidaan vähän eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei pulloon voinut kusta? Poikahan tuo täytyy olla. Tytöt osaavat ennakoida ja käydä varmuuden vuoksi huoltoasemalla vessassa.
+ Pojan on helpompi kusta pihalla kuin tytön
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni joskus kertoi, että teini-iässä automatkalla hän tunsi kuinka kohta kuukautisside pettäisi. Yritti saada isäänsä pysäyttämään autoa vessassakäyntiä varten - kuukautisiahan sille hirviölle ei olisi voinut edes mainita. "Olisit käynyt kotona!". Housut ja penkki veressä. Voi kuvitella teinitytön oloa.
Oppikaa olemaan joustavia ja huomioimaan toiset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
On täällä kiukkuisia tytteleitä. Oikein hymyilyttää kun kuvittelee miten posket hehkuen ne pikkuisillä kätösillään raivosta väristen hakkaa pikku kännyköitään ja läppäreitään.... niin söpö mielikuva että tämmöseltä setämieheltä meinaa jo ottaa eteen.
Kyllä minua raivostuttaa itsekeskeiset ja pikkumaiset ihmiset, jotka saavat egolleen jatketta kiusaamalla lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, olet vain itsekäs ja joustamaton nainen. Onneksi oma äitini oli rento ja huomaavainen. Kannattaa miettiä millainen ihmienn haluaa itse olla.
Itsekäs ja joustamaton, kun haluan että matka sujuu hyvin, ongelmitta ja niin että kaikilla on hyvä olla? Kun haluan päästä määränpäähän mahdollisimman sujuvasti ja nopeasti, koska pitkä automatka ei tee hyvää kenellekään? Jos autossa istuu 5 ihmistä, joista kukaan ei viitsi käydä vessassa kun vessa on lähellä, vaan jokaisen vuoksi on erikseen pysähdyttävä, niin eiköhän se ole joustamattomuutta sillon jokaisen kohdalla, kun eivät osaa ottaa toisia huomioon. Mun ihan erityispiirre on se, että opetan huomioimaan toisia ja toimimaan niin, että mahdollisimman monilla on mahdollisimman hyvä olla. Se ei ainakaan siitä synny, jos annan jokaisen olla itsekäs ja ajattelematon ja minä hyppään passaamassa jokaista toiveensa mukaan.
Tämä aloitus on hirveän hyvä esimerkki siitä curlingvanhemmuudesta, miten aikuiset ei uskalla olla aikuisia, eikä vanhemmat käskeä lapsiaan tekemään yhtään mitään.
Meidän isä oli tällainen, että meni autoon istumaan ja odottamaan että muu perhe tuo kamat. Joskus hän jaksoi jopa pakata kamat, mutta harvemmin. Parkkipaikalla hän keskittyi auton siirtelyyn edestakaisin ja ajeli pitkin parkkipaikkaa, ja jossei, niin sitten piti sitä tyhjäkäynnillä.
Eksäni teki muuten myös tota. Kun oli kiire ehtiä kouluun, niin hän päätti mennä paskalle.
Kuinkahan moni näistä aikuisista pitää vessahädän yllättäessä kyydissään oleville aikuisille - isälleen, äidilleen, työkaverilleen, ystävälleen - saarnan siitä, miten olisi pitänyt käydä vessassa ja nyt ei kyllä pysähdytä. Jos ette pidä heille, ei ole tarvetta pitää lapsillekaan.
Pohjoisessa asuessaan oppii, että vessassa käydään, silloin kun pysähdytään, huoltoasemien välimatkaa on helposti tunti kaksi.
Kälyni kertoi joskus seuraavaa: oli serkkunsa kanssa tulossa pohjoiseen, olivat serkkunsa kanssa ehdottaneet kuskina toimineelle serkun miehelle tankkauksen yhteydessä vessareissua. Kuski oli hölmistyneenä kysynyt:' Ettekö te älynnyt lähtiessänne käydä?' Kuski ajoi rekkaa työkseen. Siinä vaiheessa autossa oli istuttu jo 8 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
On täällä kiukkuisia tytteleitä. Oikein hymyilyttää kun kuvittelee miten posket hehkuen ne pikkuisillä kätösillään raivosta väristen hakkaa pikku kännyköitään ja läppäreitään.... niin söpö mielikuva että tämmöseltä setämieheltä meinaa jo ottaa eteen.
Kommentista huomaa, että olet ihan pihalla,ja et ymmärrä mistään mitään. Etkä tajua, että.missä mennään.Setämies ylimielisenä luulee olevansa erinomainen ja alentuvasti täällä yrittää sönkätä mitenpaljon älykkäämpi on kuin muut.Huomaa,että sinulta puuttuu tunneäly ja sosiaalisten tilanteiden taju täysin. Mietippä tätä kun ihmettelet seuraavankerran,kun et pärjää varsinkaan naisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekäs ja joustamaton, kun haluan että matka sujuu hyvin, ongelmitta ja niin että kaikilla on hyvä olla? Kun haluan päästä määränpäähän mahdollisimman sujuvasti ja nopeasti, koska pitkä automatka ei tee hyvää kenellekään? Jos autossa istuu 5 ihmistä, joista kukaan ei viitsi käydä vessassa kun vessa on lähellä, vaan jokaisen vuoksi on erikseen pysähdyttävä, niin eiköhän se ole joustamattomuutta sillon jokaisen kohdalla, kun eivät osaa ottaa toisia huomioon. Mun ihan erityispiirre on se, että opetan huomioimaan toisia ja toimimaan niin, että mahdollisimman monilla on mahdollisimman hyvä olla. Se ei ainakaan siitä synny, jos annan jokaisen olla itsekäs ja ajattelematon ja minä hyppään passaamassa jokaista toiveensa mukaan.
Tämä aloitus on hirveän hyvä esimerkki siitä curlingvanhemmuudesta, miten aikuiset ei uskalla olla aikuisia, eikä vanhemmat käskeä lapsiaan tekemään yhtään mitään.
Sinä et kuulosta yhtään ihmsieltä, joka ajattelee matkan sujumista ongelmitta ja niin että KAIKILLA on hyvä olla. Et pätkääkään. Se että lapsi pääsee vessaan tarvittaessa ei ole curling-vanhemmuutta nähnytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta se matka ja elämä voi olla myös seikkailu jota ei tarvitse hammasta purren suorittaa läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua raivostuttaa itsekeskeiset ja pikkumaiset ihmiset, jotka saavat egolleen jatketta kiusaamalla lapsia.
Se on lapsen kiusaamista, jollei häntä opeta ennakoimaan elämää. Kuten käymään vessassa silloin jos on tiedossa, ettei vessaan pääse pidempään aikaan. Se on todellakin sitä suorastaan laiminlyömistä, ellei lapselle opeta elämästä sitä tosiasiaa, ettei aina puskasta hyppää eteen hyvää haltijatarta, joka toteuttaa jokaisen toiveen ja tarpeen just silloin kun se sattuu ilmenemään. Aivan järkyttävä ajatusmaailma näköjään hyvin useilla. Just tuolla tavalla kasvatetaan niitä elämässä pärjäämättömiä pahamielisiä ihmisiä, kun ei opeteta ollenkaan ajattelemaan itse, ottamaan mistään vastuuta itse.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se setämiehelle juhlaa, kunkerran vuodessa saa edes 1/4 seisokin. Menehän imemään sitä pribsdinakkiasi, jos läskimahalta yletät, niin saatat saadakin,paitsi et, ku ton ikäisiltä sediltä on ptostatat poistettu.
Heh. Voin todistaa. Olen viikolla 37 raskaana ja just viikonloppuna tultiin miehen ja lasten kanssa mummolasta kotiin ja oltiin ohitettu justiin taajamakyltti (matkaa kotiin ehkä kolme kilometriä) niin tunsin, että jos mies ei pysäytä heti niin pissat tulee housuun. Ei voinut kertakaikkisesti yhtään mitään.