Vihdoin pääsen valittamaan tästä. Ajettiin päivällä mökille ja yhdelle lapselle tuli tosi kova vessahätä autossa eikä mies halunnut pysähtyä kun oltiin jo niin lähellä mökkiä.
Otsikossa se jo tulikin. Voi herran jumala kun mua otti tuo päähän. Oltiin ajettu yli neljä tuntia ja esikoista lukuun ottamatta oltiin kaikki käyty matkan aikana pissalla. Viimeisen puoli tuntia esikoinen valitti pissahätää ja pari kertaa pyysi päästä pissalle, mutta miehen mukaan oltiin jo niin lähellä ja oli lapsen oma vika, kun ei käynyt huoltoasemalla, joten ei suostunut pysähtymään. Mua otti niin paljon päähän ja karjaisin miehelle, että pysäyttää auton. Vasta sitten pysäytti ja päästi lapsen puskapissalle. Loppumatkan nurisi ja napisi, että olisi lapsi voinut vielä hetken pidättää. Lapsi itki, että hänen takia me riidellään. Ei olla juurikaan puhuttu miehen kanssa koko iltana. Mulla on mennyt maku koko miehestä. Mies on niin itsekäs ja omahyväinen. Edes lasta kohtaan ei voi olla kiva ja reilu.
Kommentit (280)
Tunnistan kyllä miestyypin, oma isäni ja ex-mieheni oli samanlainen. Pissataukojen pihtaaminen on sukua sille, että koskaan ensimmäinen huoltoasema ei ole hyvä vaan pitää ajella sinne seuraavalle tai sitä seuraavalle vaikka matkaa olisi vielä 100 kilometriä sen sijaan, että pysähtyisi sille kilsan päästä tulevalle huoltikselle. Kyse on kontrolloinnista ja vallankäytöstä, ei mistään muusta. Vi*tumaisesta luonteesta myös vähän.
Mies pyysi anteeksi, huomasi itsekin siis toimineensa huonosti. Joku hetkellinen ärsytys, väsymys, ja huono toimintamalli otti vallan.
Ihmisillä on huonot hetkensä.
Omien pimeiden hetkien muistelu yleensä auttaa pääsemään näistä yli, eli suhteuttamaan myös muiden toimintaa, ja pidemmän päälle ehkä vähentämään tällaisia tilanteita. Sitä voi oppia vastaavassa tilanteessa a)tasapainottamaan toisen reaktioita, b) vähentämään omia hetkiä ja c) pääsemään niistä yli.
Olin lapsena sairaalassa leikkauksen takia. Soittokelloa ei annettu mutta sanottiin että soita kelloa jos pissattaa. Arvaatteko mikä huuto hoitajilta kun vuode oli märkä.
Ikinä ei tarvitse omien lasteni pissata housuihinsa pershäiriöisten aikuisten takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n mies on mulkero mutta kyllä ap:kin on ikävä ihminen jos ei osallistu ajamiseen. 4h on pitkä matka yhdelle ajettavaksi.
En ole ap, mutta kyllä mun mies ihan itse haluaa aina pitkätkin matkat ajaa. Hän nauttii siitä ja minä en. Mielellään siis annan mieheni ajaa.
No oliko ap:n mies sen oloinen että nautti? Ei. Oli todennäköisesti väsynyt ja sen vuoksi käyttäytyi noin vittumaisesti.
Normaalisti pysähdyksen jälkeen vaihdetaan kuskia jotta kumpikin saa välillä levätä. Ei ole turvallistakaam että yksi kuski posottaa monta tuntia. Joillekin naisille tyypillistä heittäytyä joksikin avuttomaksi prinsessaksi: "mies tykkää ajaa, minä en".
Vierailija kirjoitti:
4 tunnin matka ja lapsi ei käynyt tauolla vessassa? Mä en olis suostunut jatkamaan matkaa huoltiskalta ennenkuin kaikki on vessassa käyneet.
Matkailun peruskäytäntöjä että vessaan menään silloin kun siihen on mahdollisuus.
Eikö ap sanonut, että lapsi on usein pärjännyt tuon matkan ilman taukoja. Oletan että kyseessä on jo aika iso lapsi, joka tietää pidätyskykynsä. En minä ainakaan patista isoja lapsia vessaan, jos heillä ei ole tarvetta. Mulle ei ole ongelma pysäyttää autoa, että lapsi pääsee puskapissalle, jos se hätä kuitenkin pääsee yllättämään.
'en ole eläissäni ollut naisen kyydissä, jolle auton pysäyttäminen vaikeaa'
Tämä.
Exäni muuttui tuommoiseksi lun alkoi tapailla toista naista.
Ajakaa naiset sitä autoa välillä, hemmetti. Tietenkin ajamisesta tulee ikävää jos pistätte miehen aina kuskiksi ja oma ajamisenne on kokemattomuuden vuoksi epävarmaa ja raskasta.
Miehenä tekisin sen johtopäätöksen, että tää perhe ja nää mökkireissut oli sitten tässä. Hoitakoon eukko kakaransa keskenään. Hankkisin uuden muijan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Oletko ollut naisen kyydissä, jos autossa on mies? Moniko mies saa olla ikinä naisen kyydissä?
Mitä mies saavuttaa kontrolloimalla toisen ihmisen pissallakäyntiä? Vallan tunteen lapsen yli ja sen, että ollaan perillä minuuttia aiemmin kuin uilman pysäyttämistä. Ou jee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4 tunnin matka ja lapsi ei käynyt tauolla vessassa? Mä en olis suostunut jatkamaan matkaa huoltiskalta ennenkuin kaikki on vessassa käyneet.
Matkailun peruskäytäntöjä että vessaan menään silloin kun siihen on mahdollisuus.Eikö ap sanonut, että lapsi on usein pärjännyt tuon matkan ilman taukoja. Oletan että kyseessä on jo aika iso lapsi, joka tietää pidätyskykynsä. En minä ainakaan patista isoja lapsia vessaan, jos heillä ei ole tarvetta. Mulle ei ole ongelma pysäyttää autoa, että lapsi pääsee puskapissalle, jos se hätä kuitenkin pääsee yllättämään.
Mutta jos tietää iskän olevan noin junttura, niin kannattaisi käydä edes yrittämässä pissata siellä huoltsikan vessassa. Ennemmin niin kuin pissata alleen tai aiheuttaa perheriitaa.
Mun mies on vähän saman tyylinen.
Ei osaa katsoa asiaa toisen kantilta. Lapsemme on päiväkoti-ikäinen eli todella pieni lapsi vielä. Päiväkotipäivän jälkeen jos lähdemme ajamaan, ei mies halua pysähtyä ruoka/välipalatauolle, vaikka ajomatkaa olisi se 4-5 h. Syynä on se, että miehellä _itsellään_ ei ole vielä nälkä. (Koska on saattanut syödä juuri ennen lähtöä. Lapsi taas on noudettu suoraan päivähoidosta ja todellakin on nälkäinen.)
Potuttaa, että mies ajattelee, että muilla (pienellä lapsella) ei voi olla nälkä, koska hänellä itsellään ei ole.
Ap voisi kotimatkalla vähän helpottaa sitä miehen taakkaa ja ajaa osan matkasta, saa päättää itse pysähtymisestäkin. Se käy yllättävän paljon voimille etenkin talvikelillä jos joutuu noin pitkään yksin ajamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Oletko ollut naisen kyydissä, jos autossa on mies? Moniko mies saa olla ikinä naisen kyydissä?
Minun exäni piti hirvittävää mökötystä ja mielenosoitusta, kun menin kuskin paikalle. Koska ajaminen nyt vaan on mukamas miehen homma, hänen mielestään. Auto oli yhtä paljon minun kuin hänenkin ja olin yhtä hyvä kuski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkailun peruskäytäntöjä että vessaan menään silloin kun siihen on mahdollisuus.Eikö ap sanonut, että lapsi on usein pärjännyt tuon matkan ilman taukoja. Oletan että kyseessä on jo aika iso lapsi, joka tietää pidätyskykynsä. En minä ainakaan patista isoja lapsia vessaan, jos heillä ei ole tarvetta. Mulle ei ole ongelma pysäyttää autoa, että lapsi pääsee puskapissalle, jos se hätä kuitenkin pääsee yllättämään.
Mutta jos tietää iskän olevan noin junttura, niin kannattaisi käydä edes yrittämässä pissata siellä huoltsikan vessassa. Ennemmin niin kuin pissata alleen tai aiheuttaa perheriitaa.
Isä saaa opetella huomioimaan muut ihmiset.
'Ennemmin niin kuin pissata alleen tai aiheuttaa perheriitaa.'
Kuulostaa lasta syyllistävältä. Aikuinen tässä on se, joka on vastuussa käytöksestään.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on vähän saman tyylinen.
Ei osaa katsoa asiaa toisen kantilta. Lapsemme on päiväkoti-ikäinen eli todella pieni lapsi vielä. Päiväkotipäivän jälkeen jos lähdemme ajamaan, ei mies halua pysähtyä ruoka/välipalatauolle, vaikka ajomatkaa olisi se 4-5 h. Syynä on se, että miehellä _itsellään_ ei ole vielä nälkä. (Koska on saattanut syödä juuri ennen lähtöä. Lapsi taas on noudettu suoraan päivähoidosta ja todellakin on nälkäinen.)
Potuttaa, että mies ajattelee, että muilla (pienellä lapsella) ei voi olla nälkä, koska hänellä itsellään ei ole.
Ja sinäkään et viitsi osallistua siihen 4-5 h:n ajourakkaan? Come on, naiset.
Syrjäytyneet röllykkämiehet täällä vauhkoaa kommenteissa niinku aina :D Alfa-fantasiat tulilla.