Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihdoin pääsen valittamaan tästä. Ajettiin päivällä mökille ja yhdelle lapselle tuli tosi kova vessahätä autossa eikä mies halunnut pysähtyä kun oltiin jo niin lähellä mökkiä.

Vierailija
20.02.2022 |

Otsikossa se jo tulikin. Voi herran jumala kun mua otti tuo päähän. Oltiin ajettu yli neljä tuntia ja esikoista lukuun ottamatta oltiin kaikki käyty matkan aikana pissalla. Viimeisen puoli tuntia esikoinen valitti pissahätää ja pari kertaa pyysi päästä pissalle, mutta miehen mukaan oltiin jo niin lähellä ja oli lapsen oma vika, kun ei käynyt huoltoasemalla, joten ei suostunut pysähtymään. Mua otti niin paljon päähän ja karjaisin miehelle, että pysäyttää auton. Vasta sitten pysäytti ja päästi lapsen puskapissalle. Loppumatkan nurisi ja napisi, että olisi lapsi voinut vielä hetken pidättää. Lapsi itki, että hänen takia me riidellään. Ei olla juurikaan puhuttu miehen kanssa koko iltana. Mulla on mennyt maku koko miehestä. Mies on niin itsekäs ja omahyväinen. Edes lasta kohtaan ei voi olla kiva ja reilu.

Kommentit (280)

Vierailija
61/280 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan käsittänyt tätä "mikset käynyt aiemmin vessassa" -syyttelyä. Jos ei ole hätä aiemmin niin mitä se auttaa?

Joskus yritän tätä etukäteen varautumista ja käyn siellä vessassa vaikkei vielä tarvitse. Sitten menee jonkin aikaa ja täytyy oikeasti mennä vessaan vaikka kuinka juuri kävi.

No jos ei ollut lainkaan hätä tunti sitten mutta nyt on niin varmasti pystyy odottamaan sen puoltuntia kusematta housuun.

Vierailija
62/280 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se parempi pysäyttää ja käydä ulos pissalle, kuin auton penkkiin vahinko.

Sattuu joskus niinkin, ettei pysty kauempaa pidättämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/280 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitäpä riemu olisi revennyt jos olisikin pissannut sinne autoon.

Vierailija
64/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan käsittänyt tätä "mikset käynyt aiemmin vessassa" -syyttelyä. Jos ei ole hätä aiemmin niin mitä se auttaa?

Joskus yritän tätä etukäteen varautumista ja käyn siellä vessassa vaikkei vielä tarvitse. Sitten menee jonkin aikaa ja täytyy oikeasti mennä vessaan vaikka kuinka juuri kävi.

No jos ei ollut lainkaan hätä tunti sitten mutta nyt on niin varmasti pystyy odottamaan sen puoltuntia kusematta housuun.

Mistä sinä voit tietää milloin aloittaja perheineen kävi vessassa? Jos mahdollisuus oli vaikka paria tuntia aiemmin ja joi jotain huoltoasemalla eikä ollut käynyt yli neljään tuntiin vessassa niin kyllä se hätä voi tulla nopeastikin pakottavaksi.

Vierailija
65/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet lisääntynyt tuollaisen laatuyksilön kanssa? Muissakin elämissä luonnehäiriöiset jätetään pois jalostuksesta. Syystä.

Ja nyt itsellesi selkäranka ja Itsekunnioitusta. Myös lapsiesi puolesta. Miten teitä saa kohdella? Mitä ansaitsette?

Vierailija
66/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi ei voinut lapsi käydä pissalla siellä huoltoasemalla niin kuin kaikki muutkin? Kyllä muakin ärsyttäisi jos pitää pitkittää matkantekoa sen takia kun ei joku, lapsi tai aikuinen, osaa yhtään ennakoida asioitaan. Vanhempanakin voi kehottaa sitä lasta käyttämään huoltoaseman vessaa silloin kun on pysähdystauko, jos ei lapsi itse sitä tajua.

Pitkittääkö kovasti matkantekoa, jos lapsi käy minuutin puskapissalla? Vähän nyt suhteellisuudentajua.

Vierailija
67/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lähdetään pitkälle matkalle, kannattaa turhaa juomista välttää.

Ei juoda aamulla kuin pakolliset jutut, ja voi syödä hiukan suolasempaa, sillä se sitoo nestettä kehoon, toki se voi myös joitain janottaa.

Ja miksi niille lapsille pitää antaa aina jotain juotavaa.   Miksi niitä janottaa jatkuvasti.

Voihan sitä ottaa vaikka banaania, tai jotain vastaavaa matkaevääksi,  ettei tarvitse siellä pissalla käydä matkan aikana.   Kyllähän se pissattaa, jos jatkuvasti juo jotain automatkan aikana.

Ja pissalle pysähtymisessä on se huono juttu, että…? En vain ymmärrä. Se on ihan vaan osa elämää että ihminen käy pissalla ja paskalla. Miksi pitää kehittää strategioita sen vähentämiseen, kun auton pysäyttäminen on harvinaisen helppoa.

Vierailija
68/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kovin pitkä aika kun aivan samanlainen tarina oli palstalla. Lähes sanasta sanaan.

Ihme jos ei ole joka päivä samanlainen, tällaisia miehiä kun on maailma täynnä.

Vierailija
69/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat, varhaiskasvatuksen opet ja ENNENKAIKKEA vanhemmat hox!

Opettakaa lapsille paljon tunnetaitoja ja toisen ihmisen asemaan asettumista, kaveritaitoja jne. Tämä ongelma itsekyydessä ja vaikeudet asettua toisten ihmisten asemaan näkyvät jo koulussakin.. Eläköidyin pari vuotta sitten ja olen onnellinen. Hyvään aikaan pääsin hyppäämään pois kelkasta. Työstä ISO osa meni loppuvuosina ihan pienten riitojen selvittelyyn, kun lapsilla (edes kuudesluokkalaisilla) ei ollut taitoa joustaa, kuunnella, ymmärtää toisen näkökulmaa... En ihmettele, että niistä sitten kasvaa aloituksen kaltaisia perheenisiä.

Vierailija
70/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap muista tämä sitten, kun ukolles tulee eturauhasvaivoja ja valittaa kusihätää autossa. "Olisit käynyt huoltoasemalla kaksi tuntia sitten. Ai sä kävit? No ei sulla sitten voi kova hätä olla ja aikuinen voi pidättää puolen tunnin ajan!"

Vierailija
71/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulk e ro ukko sulla. Ei mulla muuta.

Vierailija
72/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap muista tämä sitten, kun ukolles tulee eturauhasvaivoja ja valittaa kusihätää autossa. "Olisit käynyt huoltoasemalla kaksi tuntia sitten. Ai sä kävit? No ei sulla sitten voi kova hätä olla ja aikuinen voi pidättää puolen tunnin ajan!"

Joo tämä on hyvä 😆

Vierailija
73/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi ei voinut lapsi käydä pissalla siellä huoltoasemalla niin kuin kaikki muutkin? Kyllä muakin ärsyttäisi jos pitää pitkittää matkantekoa sen takia kun ei joku, lapsi tai aikuinen, osaa yhtään ennakoida asioitaan. Vanhempanakin voi kehottaa sitä lasta käyttämään huoltoaseman vessaa silloin kun on pysähdystauko, jos ei lapsi itse sitä tajua.

Kyllä minuakin ärsyttäisi, mutta en minä nyt siitä tuommoista draamaa tekisi ja kiusaisi lasta sen takia. Sanoisin vaan lapselle että ensi kerralla sitten käyt siellä huoltoasemalla varmuuden vuoksi, niin ei tarvitse pysähdellä puskapissille.

Vierailija
74/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä pysähdytään pissatauoille, maisemankatselutauoille, kahvitauoille, ruokatauoille, kakkatauoille ja vaikka nähtävyydenkatselutauoille ihan aikuisen miehenkin toiveesta. Miksi matkanteosta pitäisi tehdä mahdollisimman vaikeaa ja hirvittävä suoritus, joka pitää vetää otsasuoni pullottaen mahdollisimman nopeasti? 

Vierailija
75/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan mones vinkuminen tänään siitä kuinka mies on niin kamala. Vähän eri otsikoilla, mutta aina keskiössä kuitenkin itsekäs mies. Hyvin sä vedät!

Ja voin käsi sydämellä sanoa, että näin on tänään käynyt. En ole tänään ollut palstalla aiemmin, ensin matkustettiin, sitten syötiin ja saunottiin. Pakko sun ei ole kuitenkaan mua uskoa.

Ap

Miten löysit tämän palstan tänään?

Vierailija
76/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minuakin ärsyttäisi, mutta en minä nyt siitä tuommoista draamaa tekisi ja kiusaisi lasta sen takia. Sanoisin vaan lapselle että ensi kerralla sitten käyt siellä huoltoasemalla varmuuden vuoksi, niin ei tarvitse pysähdellä puskapissille.

Mikä sinua ahdistaa pysähtymisissä?

Vierailija
77/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies tietysti käyttäytyi tosi ikävästi lasta kohtaan, se on totta.

Mutta voin kuvitella, että neljän tunnin ajon jälkeen, varsinkin jos ei toinen aikuinen missään vaiheessa tarjoudu välillä ajamaan, kuski saattaa olla jo aika ryytynyt ja nuutunut ja toivoo vain perille pääsyä. Pysähdyspaikan etsiminen huonossa kelissä ei välttämättä aina ole sekään ihan helppoa, ei tiellä nyt ihan mihin tahansa voi pysähtyä.

Ja voihan olla, että perhe ärsytti jo häntä yleensäkin. Reissusääntö, joka on hyvä opettaa kaikille lapsille: pissalla käydään aina kun on vessa. Tämä nyt vaatii pientä auktoriteettia aikuiselta, mutta helpottaa ensinnäkin perheen reissuja ja toiseksikin helpottaa jatkossa sen lapsen elämää, kun oppii tämän ajoissa. Ettei sitten ole se aikuispissis, jota saa aina odottaa, kun hänelle tulee pissahätä mitä merkillisempinä hetkinä - kun ei ole oppinut ennakoimaan.

Vierailija
78/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei vaan kiinnosta viettää aikaa matkalla enemmän kuin on pakko. Lisäksi talvipimeällä sen sopivan pysähtymispaikan löytäminen on hankalaa. Mutta koska olen aikuinen niin en tietenkään näytä ärsytystäni lapselle, ja uskoisin että lapsestakin olisi mukavampaa käydä pissillä huoltsikalla kuin lumikinoksessa.

Vierailija
79/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mies tietysti käyttäytyi tosi ikävästi lasta kohtaan, se on totta.

Mutta voin kuvitella, että neljän tunnin ajon jälkeen, varsinkin jos ei toinen aikuinen missään vaiheessa tarjoudu välillä ajamaan, kuski saattaa olla jo aika ryytynyt ja nuutunut ja toivoo vain perille pääsyä. Pysähdyspaikan etsiminen huonossa kelissä ei välttämättä aina ole sekään ihan helppoa, ei tiellä nyt ihan mihin tahansa voi pysähtyä.

Ja voihan olla, että perhe ärsytti jo häntä yleensäkin. Reissusääntö, joka on hyvä opettaa kaikille lapsille: pissalla käydään aina kun on vessa. Tämä nyt vaatii pientä auktoriteettia aikuiselta, mutta helpottaa ensinnäkin perheen reissuja ja toiseksikin helpottaa jatkossa sen lapsen elämää, kun oppii tämän ajoissa. Ettei sitten ole se aikuispissis, jota saa aina odottaa, kun hänelle tulee pissahätä mitä merkillisempinä hetkinä - kun ei ole oppinut ennakoimaan.

Lapsen ei tarvitse pidätellä tuskallisesti pissaansa sen takia että mieslasta ottaa auton pysäyttäminen päähän.  

Vierailija
80/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei vaan kiinnosta viettää aikaa matkalla enemmän kuin on pakko. Lisäksi talvipimeällä sen sopivan pysähtymispaikan löytäminen on hankalaa. Mutta koska olen aikuinen niin en tietenkään näytä ärsytystäni lapselle, ja uskoisin että lapsestakin olisi mukavampaa käydä pissillä huoltsikalla kuin lumikinoksessa.

Ja muuta perhettä ei todella kiinnosta katsella ja kuunnella sinun passiivis-aggressiivista tai vain aggressiivista mielenosoittamistasi normaalien ruumiintoimintojen takia. Se että sinä ajat autoa ei ole mikään sankariteko. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi