Pitääkö ylipainosta huomauttaa?
50 kiloa laihduttanut kaverini on sitä mieltä nykyään, että ylipainosta ja painonnoususta pitäisi sanoa ihmiselle. Minullekin sanoi että "sulla on niin paljon ylipainoa". En voi mitään, mutta se asenne harmittaa mua. Tiedän itse painoni, enkä muistakaan ikävistä asioista haluaisi kuulla suoraa puhetta. Ehkä perheenjäsenet voivat sanoa tahdikkaasti. Mitä mieltä olette noin yleisesti?
Kommentit (26)
Pitäähän tuollaiselle ääliölle kertoa että hän käyttäytyy tyhmästi ja nolaa itsensä. Kerro hänelle jos olet tosi ystävä.
Juu ei. Sitähän röyhkeät ihmiset toitottaa: "minä yritän vain auttaa, läskille pitää kertoa että se on läski niin se voi laihduttaa". Kyllä suurin osa tajuaa itsekin missä kunnossa on ja voi tehdä päätöksiä ulkonäköönsä liittyen ihan itse. Sitä paitsi suurinta osaa sellainen läskiksi haukkuminen tai huomauttelu ei auta laihduttamaan, useimpia se latistaa ja mahdollisesti lihottaa entisestään.
No ei kyllä pidä. Toi on sama kun joku valkoinen ritari kokee velvollisuudekseen huomauttaa jonkun keltaisista hampaista tai aknesta tai tummista silmänalusista. Eiköhän tollaset jutut oo jo sen ihmisen tiedossa ilman, että joku ne ottaa esille. Vituttavaa tollanen tilannetajun puuttuminen.
No jos kerran kirjoitusvirheistä pitää koko ajan huomaautella ni kyl sit ylipainostaki
Ei tosiaankaan pidä. No, puolisolle nyt ehkä voi, mutta silloinkin varovasti ja hyvästä syystä. Mutta muuten ylipainosta puhuminen on ehdottomasti terveydenhuoltohenkilökunnan asia, ja silloinkin vain jos se liittyy käynnin syyhyn.
Oma ylipaino on herkkä ja vaikea asia, vaikka sen kanssa kuinka teeskentelisi olevansa sinut.
Voi olla että kaverillasi rupeaa kilot nousemaan vähän ajan päästä. Toivottavasti voit häntä silloin tukea ja päästä yhteisymmärrykseen siitä, mitä kaverituki tarkoittaa.