Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisit tietää, että (aikuista) lastasi on petetty/petetään

Vierailija
24.07.2015 |

Miten toimisit ja reagoisit, jos saisit tietää että täysi-ikäistä lastasi on petetty tai petetään edelleen? Sen ikäistä siis, että ei asu helmoissasi enää vaan tässä tapauksessa avopuolisonsa, eli pettäjän kanssa. Ja lapsesi TIETÄÄ pettämisestä, et siis joudu kertomaan hänelle. Pettäminen EI olisi kertaluontoista kännihölmöilyä, vaan suhde lapsesi selän takana.

Puuttuisitko asiaan? Miten?

Miten haluaisit lapsesi toimivan tuossa tilanteessa, eroavan vai jäävän?

Entäs kun heillä on pieni lapsi?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapseni kerran tietää asiasta, miksi minun pitäisi tai kannattaisi puuttua siihen mitenkään? Jos lapsi tietää että minä tiedän, voisin tarjoutua tueksi ja olkapääksi, jos hän kokee tarvitsevansa tukea ja olkapäätä.

Vierailija
2/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuuluisi minulle, he saisivat itse pohtia millaisessa kuviossa tahtovat elää. Olisin valmiina ottamaan kopin, jos oma lapsi romahtaa. Hänen puolisoaan en arvostelisi ikinä. Rakastettu on lapseni valinta, ei minun. Kahden miniäehdokkaan anopintekele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kertoisin. Perheen puolta pidetään aina ja ensimmäisenä.

Vierailija
4/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä yrittäisin puhua järkeä ettei alistu tuollaiseen elämään.

Vierailija
5/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:00"]

[/quote]

Varsinkin perheen ulkopuolisten, mm. anoppien, hyökkäyksiä vastaan.

Vierailija
6/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:00"]

[/quote]

Ei kun ei tarvitse kertoa, lapsesi tietäisi jo.

Olennaisinta on, että tahtoisitko lapsesi eroavan, vai miten? Mitenkäs tuo pettäjä, ottaisitko yhteyttä?

Vierailija
7/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys...kyllä tekisi niin mieli sanoa toiselle, että herää! Mutta kun on tehtävä itse jokaisen ne omat päätökset koska itse niiden seuraustenkin kanssa on elettävä.
Joskus sitä vaan miettii, pitäisikö kuitenkin "tönäistä" oikeaan suuntaan. Esim. ero, kun näkee, että se on ainoa oikea vaihtoehto ja mitä nopeammin sen parempi.

Vierailija
8/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penalty ! Mietitään tapauskohtaisesti ! Oliko yhden yö kiima pyllytys vai systemaattinen sarja pano ! Molemmat on pahoja , mutta viimeinen on pahin ja varsinkin jos on tuttu tai sukulainen sitten ei armoa tai sympatiaa heru ja GAME OVER ! 

Vierailija
9/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:33"]

Mitenkäs tuo pettäjä, ottaisitko yhteyttä?

[/quote]

Minä varmaan kutsuisin pettäjän luokseni ja tarjoaisin vähän kitkerämmät kahvit vielä tiukemman keskustelun kera.

Vierailija
10/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin tatuoimassa hänen otsaan "naimisissa ja naiskentelee ympäriinsä".

Vierailija
11/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapseni jo tietäisi asiasta, niin voisin sanoa että minäkin olen nyt perillä asiasta ja että jos tulee sellainen olo että haluaa jutella, niin olen aina käytettävissä.

Vierailija
12/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä olisi kysymys tosiaan mistään kertapanosta, vaan ihan suhteesta lapsesi selän takana, suhteesta jossa tunteita mukana. Miten kävisi?

Vierailija
13/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:03"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:00"]

[/quote]

[/quote]
Eikös kyse ollut lapsensa petturin paljastamisesta. Oli sitten anoppi tai appi.

Mua ei anoppina/appena hirveesti kiinnostaisi mitä petturi puolustaa tai ajattelee. Paljastaisin sen niinvetyä napsahtaa :D

Vierailija
14/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:45"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:03"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:00"]

[/quote]

[/quote]
Eikös kyse ollut lapsensa petturin paljastamisesta. Oli sitten anoppi tai appi.

Mua ei anoppina/appena hirveesti kiinnostaisi mitä petturi puolustaa tai ajattelee. Paljastaisin sen niin että napsahtaa :D
[/quote]

Vierailija
15/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniita vastauksia, vai kaunisteltuja... Eikö kukaan sotkeentuisi asiaan?

Itse tiedän tapauksen, missä äiti kävi uhkailemaan lastaan pettänyttä kumppania, mm. että alkaa seuraamaan tapaako hän tuota salasuhdettaan. Ja näin myös teki, raportoiden lapselleen. Mulle ei ole selvinnyt että MIKSI, halusiko hän pakottaa tuon pettäneen kumppanin pysymään lapsensa kanssa yhdessä...

Itse luulisin mieluummin toivovani lapseni eroavan tuossa tilanteessa, ja olisin siinä hänen tukenaan. Miksi kukaan haluaa lapsensa jäävän suhteeseen missä häntä on systemaattisesti petetty? Jos kyseessä vielä nuoret ihmiset, tuskin olisi loppuelämän suhde muutenkaan.

Vierailija
16/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapseni tietäisi asiasta, niin eihän se silloin hänen selän takanaan toimimista olisi...?!?!?? ehkä alunperin olisi ollut, mutta ei siis enää siinä tilanteessa, kun hän jo tietää.

Toki pettäjälle varmaan tekisi mieli sanoa suorat sanat, mutta yrittäisi olla puuttumatta asiaan. Toki kuuntelisin ja juttelisin, jos lapseni haluaisi asiasta minulle avautua. Mutta muuten jättäisin tilanteen hänen hoidettavakseen. Hänen päätöshän se olisi, mitä tekee ja jatkaako suhdetta.

Vierailija
17/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:49"]

Kauniita vastauksia, vai kaunisteltuja... Eikö kukaan sotkeentuisi asiaan?

Itse tiedän tapauksen, missä äiti kävi uhkailemaan lastaan pettänyttä kumppania, mm. että alkaa seuraamaan tapaako hän tuota salasuhdettaan. Ja näin myös teki, raportoiden lapselleen. Mulle ei ole selvinnyt että MIKSI, halusiko hän pakottaa tuon pettäneen kumppanin pysymään lapsensa kanssa yhdessä...

Itse luulisin mieluummin toivovani lapseni eroavan tuossa tilanteessa, ja olisin siinä hänen tukenaan. Miksi kukaan haluaa lapsensa jäävän suhteeseen missä häntä on systemaattisesti petetty? Jos kyseessä vielä nuoret ihmiset, tuskin olisi loppuelämän suhde muutenkaan.

[/quote]

Jos olisin se petetty, niin olisi kamalaa, jos äitini toimisi noin.

Toisten (lastensakaan) suhteista ei aina tiedä, mitä ne pitävät sisällään. Mitä on tapahtunut jo aiemmin, voisihan vaikka olla tilanne, että lapseni petti ensin. Jos on kolme lasta ja 20 vuotta yhteistä elämää takana, niin kyllä ihan hyvä vaihtoehto olisi yrittää selvitelläkin asioita eikä aina erota suin päin.

Vierailija
18/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpahan sitä ollut omassakin elämässä soppaa jos toisenlaista, eikä siinä olisi kyllä omaa äitiä halunnut hämmentäjäksi. Niinpä koittaisin itsekin pysyä syrjässä, olla tarjoamatta neuvojani, ellei niitä kysyttäisi, enkä usko, että kysyttäisiin.

Vierailija
19/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh mutta kun tyttöni poikaystävälle sopii tämmöinen MILF voin toki olla ihan väärässä, mutta itse ajattelen opettavani tätä tyttären poikaystävää ihan tytärtäni varten. Tytöllä on kyllä muitakin poikaystäviä mutta tämä jota opetan on selvästi mustin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä