Onko älykkäällä miehellä mitään toivoa löytää naista?
Ulkonäössäni ei ole mitään vikaa, todettakoon se heti alkuun. Ongelmani on älykkyyteni, olen älykäs, ja varma siitä. Olen 40-vuotias mies. Pidän ihmisiä keskimäärin varsin tyhminä, älykkäitäkin on, en tosin ole näitä henkilökohtaisesti koskaan tavannut.
Olen hyvin analyyttinen, kriittinen ja itsenäinen. Minulla on hyvin selkeä maailmankuva, joka perustuu eksaktiin tieteeseen. Etiikkaan ja estetiikkaan liittyvät asiat eivät kiinnosta minua, ne ovat mielestäni makuasioita, joista on turha väitellä.
Olen lukenut elämäni aikana valtavasti tiedekirjoja ja -artikkeleita. Liikaakin. Aivoni on täynnä tietoa, joka lisää usein vain tuskaisuutta.
Mitä mieltä olette av-palstan naiset? Ottaen huomioon lähtökohtani, onko minun parasta tyytyä elämään sinkkuna loppuelämäni ja harrastaa korkeintaan irtosuhteita ... Oma kokemukseni nimittäin on, että naiset vain ärsyyntyvät älykkäästä miehestä pidemmällä aikavälillä.
Kommentit (202)
En jaksaisi keskustella kanssasi minua kiinnostavista aiheesta kuten astrofysiikasta ja kosmologiasta, jos tietosi perustuvat lehtiin eivätkä oman alan tutkimuksiin. Kai olet tohtori jostain järkevästä kuitenkin? Eivät tohtorinaiset sinua muuten huoli.
-FT
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 01:01"]
[/quote]
Tiede on menestystarina, filosofia on vain väärinajattelun historiaa.
Tiede perustuu havaintoihin ja mittauksiin eli faktoihin. Filosofia ei esitä mitään empiiristä evidenssiä väitteidensä tueksi. Filosofia on täten tieteenvastainen ajattelutapa.
Täten tiedemiehenä en innostu filosofiasta.
[/quote]
Kohtalaisen ahdas maailmankuva ja kapea-alainen käsitys tieteestä. Ei tieteen ole pakko olla empiiristä. Tajuaisit sen kyllä jossain vaiheessa, jos olisit oikeasti älykäs. En usko, että olet millään alalla kovin pitkälle päässyt. Kaltaisesi tyyppien opiskelutkin yleensä tyssäävät viimeistään jatko-opintoihin - ihan siis sosiaalisista syistä.
[/quote]
Tästä puuttui enää ne pari englanninkielistä normiheittoa. Säästeletkö, vai onko kissa vienyt kielen, tiedemies? :D
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 00:08"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 23:34"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:06"]Ulkonäössäni ei ole mitään vikaa, todettakoon se heti alkuun. Ongelmani on älykkyyteni, olen älykäs, ja varma siitä. Olen 40-vuotias mies. Pidän ihmisiä keskimäärin varsin tyhminä, älykkäitäkin on, en tosin ole näitä henkilökohtaisesti koskaan tavannut. [/quote] Et siis kuitenkaan kuulu Mensaan, jos et ole muita älykkäitä tavannut. Mistä tiedät, että olet älykäs? Tiedekirjojen lukeminen onnistuu ihan keskivero ÄO:llakin.
[/quote]
Onnistuuko keskiverrolta? Fysiikan, matematiikan ja insinööritieden opiskelu tuottaa tuskaa monille lahjakkaillekin opiskelijoille. Esim. TKK:llä n. 40 % opiskelijoista (jotka ovat jo matemaattisesti lahjakkaita) jättää pelin kesken, pääsyynä se, etteivät pääse kursseista edes läpi, kun eivät ymmärrä lukemaansa. Minulle ei tuottanut mitään vaikeuksia, vedin kutakuinkin ainoana täydet pisteet vaikeimmistakin kursseistä ja jo ensimmäisenä vuonna esitin fysiikan opettajalle jo liian pahoja kysymyksiä, joihin hän ei osannut vastata. Mutta kuten totesin - olenkin älykäs.
IQ ja älykkyys eivät ole samoja asioita. Toivottasti ymmärrät tämän.
[/quote]
Korjaan tekstissä olleen pahan virheen.
TKK:n kesken jättäneiden suuri osuus ei selity sillä, että he eivät selviytyisi kursseista, vaan sillä, että he vaihtavat lääketieteelliseen vuoden-kahden, jopa kolmen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:38"]
Ns. älysi on kovin rajoitunutta, etkä ilmeisesti arvosta mitään muuta kuin mitattavia ja matemaattisesti hallittavia asioita; ihmistieteitä pidät humanistisena hölynpölynä, etkä viitsi edes perehtyä näihin sen vertaa, että tietäisit niistä edes jotain, vaan elät mielelläsi uskomustesi uhrina. Vaimoksi sulle varmaan kelpais mitä mainioimmin joku "turha, naisellinen ja naisille hyvin soveltuvan alan hallitsija", kunhan se eukko vaan palvoisi sun suvereenia laskentataitoa ja hyväksyisi luonnontieteiden saneleman karkean mallin maailmasta siksi ainoaksi oikeaksi ilman tunnontuskia tai myötähäpeää.
Heikolta näyttää pariutumismahikset, ehkä joku naispuolinen assburgerin syndroomasta kärsivä insinööri olis se oikea sulle.
[/quote]
On tosiaan tieteitä ja "tieteitä", jopa Nobel-komiteakin tietää sen. Psykologismi on sinällään ihan kiinnostavaa, itsetuntemus on tärkeää, mutta itsensä tuntee vastaa, kun tietää miten asiat tai ilmiöt ovat faktisesti. Tunnen toki älykkäänä ihmisenä itseni, kuka olen ja mihin kykenen, mitä haluan, etc.
En ymmärtääkseni kärsi asperger-oireyhtymästä, tosin tämä riippuu paljolti siitä mitä kriteeristöä käytetään. Hallitsen hyvin tilannekomiikan, eli pystyn yhdistämään tilanteen ja asian, jos olen sillä mielialalla, ja saada ihmiset nauramaan. Tämä on ymmärtääkseni, aspergereilla harvinaista.
Mutta on totta en pidä juuri ihmisistä. Olen toki seurustellut useampaan otteeseen, mutta lopettanut kaikki suhteet tyydyttämättöminä.
- ap
Mä en ainakaan jaksa kuunnella yhtään mitään lässytystä tieteistä ja sellasista. Kirjoja lukevat vaan on aina tosi tylsiä ja ne ei osaa elää.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:12"]
Älykkäillä menee tilastollisesti huonommin: vähemmän seksikumppaneita, vähemmän suhteita ja korkeampi neitsyydenmenetysikä. Oon sua 30v nuorempi ja tutkinto matikasta. Yksi vuoden suhde vain. Exä jätti mut alkuhuuman kadottua, koska oon liian analyyttinen eikä mua voi jaksaa
[/quote]
Aika hyvin 10-vuotiaalta.
Onko ap oman elämänsä Holopainen? ;)
Siinä tapauksessa kannattaa iskeä luonnehäiriöinen fitness-pimu
Ihan sietämättömän rasittavalta tyypiltä kuulostat. Anteeksi nyt, mutta olen todennut sen faktisesti tämän ketjun perusteella. Jos haluat parisuhdetta, et voi suoltaa tuota älykkysegotrippiä kumppanin niskaan.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:06"]
Olen hyvin analyyttinen, kriittinen ja itsenäinen. Minulla on hyvin selkeä maailmankuva, joka perustuu eksaktiin tieteeseen. Etiikkaan ja estetiikkaan liittyvät asiat eivät kiinnosta minua, ne ovat mielestäni makuasioita, joista on turha väitellä.
[/quote]
Olen itsekin kriittinen ja erittäin analyyttinen. Olen kuitenkin luonnontieteiden lisäksi kiinnostunut myös mm. filosofiasta ja filosofisista aiheista keskustelemisesta. Viestistäsi saa sen kuvan, että kanssasi treffeillä olo olisi kuin tietokoneen kanssa deittailisi. Maailmassa on muutakin kuin luonnotieteet.
Ongelmanasi ei siis liene liika älykkyys vaan kapea-alaisuus.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:52"]
Mä en ainakaan jaksa kuunnella yhtään mitään lässytystä tieteistä ja sellasista. Kirjoja lukevat vaan on aina tosi tylsiä ja ne ei osaa elää.
[/quote]
Olen tehnyt PALJON muutakin kuin lukenut kirjoja, olen nopea kaikessa mihin tosissaan paneudun. Olen elänyt myös normaalia perhe-elämääkin, pyörittänyt yritystä, innovoinut, jne.
Ei tiedekirjojen lukeminen tarkoita, ettei aikaa jäisi mihinkään muuhun. Huonoa logiikkaa.
Mutta voin sanoa varmuudella, että ihmiset jotka eivät lue tiedekirjoja lainkaan, eivät ole älykkäitä.
"älykkäitäkin on, en tosin ole näitä henkilökohtaisesti koskaan tavannut."
Älykkääksi esittäytyvä mies on koominen.
Ap:n ongelma ei nähdäkseni ole äly. Ongelma on sosiaalisten taitojen puute. Ap tuskin itsekään kiinnostuisi romanttisessa tai muussakaan mielessä vastakkaisen sukupuolen edustajasta, joka tekisi asenteellaan ja olemuksellaan selväksi pitävänsä kaikkia muita vähä- tai vähempiälyisinä. Tottahan tuo virallinen Mensan mittaama ÄO saattaa huidella lähempänä kahtasataa mutta sosiaalisesti älykäs tyyppi ei tee siitä numeroa eikä yritä muutenkaan nostaa omaa häntäänsä.
Niin, olkoon vastaus lyhykäisyydessään siis se, että alkuasetelma ei näytä lupaavalta.
Ap. Jos sinä et pidä naisista, miksi naisten pitäisi pitää sinusta?
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:06"] Olen hyvin analyyttinen, kriittinen ja itsenäinen. Minulla on hyvin selkeä maailmankuva, joka perustuu eksaktiin tieteeseen. Etiikkaan ja estetiikkaan liittyvät asiat eivät kiinnosta minua, ne ovat mielestäni makuasioita, joista on turha väitellä. [/quote] Olen itsekin kriittinen ja erittäin analyyttinen. Olen kuitenkin luonnontieteiden lisäksi kiinnostunut myös mm. filosofiasta ja filosofisista aiheista keskustelemisesta. Viestistäsi saa sen kuvan, että kanssasi treffeillä olo olisi kuin tietokoneen kanssa deittailisi. Maailmassa on muutakin kuin luonnotieteet. Ongelmanasi ei siis liene liika älykkyys vaan kapea-alaisuus.
[/quote]
Tunnen toki filosofian hyvin, ja tunnen tieteen laaja-alaisesti, liikun työssäsi usean tieteen eri alueella, mikä on välttämätöntä jos haluaa luoda jotain aidosti uutta.
En kuitenkaan nykyään halua juuri filosofoida, näkemykseni filosofiasta ovat Nietzschen ja Wittgensteinin kanssa samansuuntaisia.
Jos olet kerta NIIN älykäs mitä väität, ja jo 40, niin luultavasti olet jo professori jollakin matemaattisella alalla? Tai kenties olet kehitellyt jonkin tarpeellisen teknisen asian, jonka ansiosta olet rikas? Vähintäänkin olet arvostettu yritysjohtaja? Jos näin on, niin löydät luultavasti vähintään väitelleen 30-kymppisen fiksun naisen itsellesi. Voitte sitten yhdessä puhua matemaattisia ja tehdä geneettisesti muita parempia jälkeläisiä! Jos et ole saavuttanut luetelluista asioista mitään, niin tuskin olet mitenkään muita fiksumpi :DD
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:20"]
Ei älykäs mies edes halua naista.
[/quote]
Usko tai älä, kyllä ne älykkäätkin miehet joskus kaipaavat rakkautta, parisuhdetta, sielunkumppania, perhettä, lapsia ja lapsenlapsia. Hyvin harva haluaa elää loppuelämänsä yksin.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 21:05"]
Ap. Jos sinä et pidä naisista, miksi naisten pitäisi pitää sinusta?
[/quote]
Pidän kyllä naisista omalla tavallani, jos saan olla oma itseni, eikä tarvitse näytellä muuta, kaikki on hyvin. Ja kaikki ihmiset pitävät seksistä, se on ihmisen perusnautinto, en ole tässä mikään poikkeus.
En ole aina näin rasittava kuin tämän kirjoittelun perusteella syntyy mielikuva, mutta juuri nyt on huumoriton kausi menossa, valitettavasti.
Olet selvästi INTJ. Googlaa INTJ + relationships/dating tms. Ehkä jostain netistä löytyy parhaiten seuraa tuolle persoonallisuustyypille.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:54"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:12"]
Älykkäillä menee tilastollisesti huonommin: vähemmän seksikumppaneita, vähemmän suhteita ja korkeampi neitsyydenmenetysikä. Oon sua 30v nuorempi ja tutkinto matikasta. Yksi vuoden suhde vain. Exä jätti mut alkuhuuman kadottua, koska oon liian analyyttinen eikä mua voi jaksaa
[/quote]
Aika hyvin 10-vuotiaalta.
[/quote]
Hähä ehdin jo korjata :D servauksesi tuli myöhässä
Onko käynyt selväksi, mitä ap tekee työkseen?