Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on aikuiselle, vastuulliselle perheenäidille sellainen tilanne, jossa abortti on ainoa oikea ratkaisu?

Vierailija
25.09.2006 |

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oma henki olisi vaarassa raskauden jatkuessa tai lapsi olisi vakavasti vammainen tai sairas.

Vierailija
22/33 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva on niin sairas, ettei elä kauan tai pahoja epämuodostumia tms.

Jos äiti kuolee raskauden jatkuessa (huom! Myös mentaalipuoli huomioitava: masentunut ihminen ei kenties jaksa raskautta, voi muuttua täysin itsemurhahakuiseksi tai lopullinen romahdus voi tulla vasta vauvan synnyttyä ja sitten tappaakin vauvan sekä itsensä)

Jos voimavarat ei riitä lapseen. Lapsilla pitää olla oikeus molempiin vanhempiin sekä toivottuna syntymiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtu on heikossa kunnossa. Perussairauteni tekisi raskauden vaikeaksi ja huonontaisi tilannettani vielä raskauden jälkeen. Oma sairauteni vaikuttaa myös sikiöön ja syntyvään lapseen, tehohoidossa syntymän jälkeen.

Eikä mielenterveyteni kestäisi enää sellaista. Haluan olla äiti näille olemassa oleville.

Vierailija
24/33 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hormonikierukka. En halua säheltää kumien kanssa ja ehkäisyvaahto aiheuttaa järjettömän kivun. Tällä hetkellä sairauteni vuoksi ei ole turvallista tehdä sterilisaatiota.

Miehen sterilisaatiosta on ollut puhetta, mutta asia ei ole edennyt.

Ja mä olen se, jolla terveys todella estää raskauden.

Vierailija
25/33 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ehkäisy pettäisi niin pitäisin lapsen...Tosin teidän että mies ei päätöksestäni ilahtuisi, hyväksyisi kumminkin:)

Vain siinä tapauksessa että lapsella olisi vakava kromosomipoikkeavuus tms. niin tekisin abortin, sillä silloin mielestäni olisi täysin väärin " pakottaa" mies uudelleen isäksi lapselle, jota hän ei olisi alunperikään halunnut!

Totuushan nimittäin on se että " sairas" lapsi vaatii AINA paljon enemmän hoitoa ja huolehtimista kuin terve! Ja jos lapsi ei olisi edes ollut haluttu niin väitänpäs että TODELLA vaikeaa tulisi olemaan jaksamisen kanssa, jopa minulla saati sitten miehellä:/

Tällöin tietysti koko muukin perhe kärsisi ja sekin olisi mielestäni väärin. Abortista kärsisin vain minä henkisesti ja se olisi pienempi paha kuin koko perheen " pahoinvointi" ...

Vierailija
26/33 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaus oli myös vahinko: kondomi petti eli te jotka huutelette ehkäisystä voitte niellä vastalauseenne tässä kohtaa. Esikoinen oli suunniteltu (hirveä vauvakuume iski kesken opiskelujen), mutta toisen lapsen aika meidän perheessä on vasta muutaman vuoden päästä.

Lapsen saamista en olisi katunut, opintojen kesken jäämistä kyllä. En valinnut aborttia keveästi, mutta en ala pilata elämääni asiaa vatvomalla.

Raskaudenkeskeytyksestä on nyt kuukausi ja olen edelleen sitä mieltä, että oli oikea ratkaisu.

On tosi helppo tuomita ja olla niin pyhää; mun silti oli yksin se päätös tehtävä (mies sanoi tukevansa kumpaa päätöstä vain) ja sen kanssa elettävä. Toivoisinkin vähän suvaitsevampaa mielialaa - jokaisella naisella on oltava oikeus perhesuunnitteluun.

Vierailija
27/33 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairas. Ja se todettaisiin ajoissa. Jotenkin kun kaksi tervettä lasta jo on ja kolmas (toivottavasti terve) tulossa, ei välttämättä riittäisi aikaa samassa suhteessa enää vanhemmille lapsille. Enkä haluaisi heitä yhtään erilaiseen asemaan kuin se yksi lapsi.

Vierailija
28/33 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos raskaus avioliitossa olisi katastrofi, olisitte ilman seksiä tai tehkää sterilisaatio. Sekään ei tietty 100 % ole, mutta VARMIN markkinoilla oleva ehkäisykeino.

Vierailija
29/33 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos raskaus avioliitossa olisi katastrofi, olisitte ilman seksiä tai tehkää sterilisaatio. Sekään ei tietty 100 % ole, mutta VARMIN markkinoilla oleva ehkäisykeino.

Vierailija
30/33 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella tutulta tuntui nuo ajatuksesi. sinä olet avun tarpeessa, ota se vastaan. Ja sitten tuo jos TODELLA olet sitä mieltä ettet enää jaksaisi raskautta ja lasta oletteko miettineet sterilisaatiota? Itsellä sekin helpotti kun ei enää tavitse pelätä raskautta joka ei olisi toivottu. (tai jos nyt pettäisi ehkäisy, pitäisin lapsen) Voimia sinulle, soita heti tk tai neuvolaan, ohjaavat eteenpäin.

Vierailija
31/33 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu moiseen ei ole helppo tehdä. Jokainen tekee omansa ja jokaisella on juuri se oma perusteensa moiseen

Vierailija
32/33 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menikö pilkka omaan nilkkaan??? tosiasia tuo on, jos ei pysty ehkäisystä huolehtimaan tai muuten on tilanne tuo, niin vastuullista on olla harrastamatta seksiä ollenkaan tai tekee muuten niin ettei tuollaista satu. ei kai ole viattoman lapsen syy että maailma on vastuuttomia ihmisä pullollaan??

Vierailija
33/33 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tosiasiat on tosiasiota. Monesti se vaan on niin että ihmiset on huolettomia.