Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miniän tehtävä hoitaa anoppilavierailut

.
20.02.2022 |

Olemme kolmekymppinen pariskunta, kaksi alle kouluikäistä lasta. Kumpikin käymme töissä. Mies on tosi laiska pitämään yhteyttä vanhempiinsa, jotka asuvat n. 3h ajomatkan päässä. Omat vanhempani asuvat 1h matkan päässä. Jos mieheni joskus ehdottaisi lähteä anoppilaan, se minulle käy. Ensisijaisesti nautin paljon enemmän omien vanhempieni seurasta ja tietenkin hoidan tapaamiset omiin vanhempiini.

Rivien välistä olen ymmärtänyt, että anoppia nimenomaan harmittaa se kun oma poikansa on noin nihkeä pitämään yhteyttä ja siksi muka minun pitäisi sopia lastenlasten tapaamiset. Onko teistä asia niin että minun pitäisi ruuhkavuosien keskellä kaiken muun lisäksi hoitaa myös miehen sukulaisen tapaamiset?

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä näyhättiin tismalleen samasta asiasta. Minulle yritettiin vyöryttää koko yhteydenpito valtavaan sukuun. Suurin osa ihmisiä joita en ollut ikinä edes nähnyt.

Viimeinen niitti oli se kun sain anopilta "lahjaksi" (ainoa lahja ikinä) ilmaisena saamansa kalenterin johon oli merkitty jokaikisen iikan kaikki juhla- ja merkkipäivät ja osoitetiedot pikkuserkuille jne.

Se meni oikeasti roskiin.

Kyllä olet harvinaisen tyly ihminen - eikö sulla ole mitään käytöstapoja?! Sulle hopealautasella tarjoillaan yhteystiedot, ei tarvitsisi kuin nostaa laiska perse ja lähettää kerran pari vuodessa kortti tai viesti - mikä siinä on niin vaikeaa? Mun mielestäni perheessä jaetaan tehtävät ja yhteydenpito molempiin sukulaisiin kuuluu kummallekin.

Onneksi veljellä on sua fiksumpi nainen ja osaavat molemmat olla yhteydessä perheen kanssa.

Hienoa, että veljesi on fiksumpi kuin ap:n mies. Tuollaiset pikuserrkkujenkin tiedot sisältävät kalenterit miniälle ovat lähinnä outoja pipipäisiä.

Etenkin vastineeksi voi olla joulukortti, jossa on vastaanottajana vain Veljen Nimi perheineen. Tuossa vaiheessa mies ystävällisesti otti vastuulleen sisarustensa kortit.

Vierailija
42/95 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin tämän jossain vaiheessa, en pidä miehen sukulaisista enkä vanhemmista, joten sikälikin oli kuormittavaa pitää yhteyttä ihmisiin, jotka itselle kuitenkin vieraita eikä edes miellyttäviä. Sanoin miehelle, että tulen kyllä mukaan kyläilemään ja osallistun siivoamiseen ja tarjottavien laittamiseen jos kutsuu kylään, paino sanalla osallistun, mutta en hoida yksin. No kävi niin ettei ole yhtään miehen sukulaisia tai vanhempia näkynyt kymmeneen vuoteen, koska mies ei myöskään erityisemmin pidä sukulaisistaan ja vanhempiin etäiset välit. Sopii mulle. 

Tätä ennen tekohengitin hänen suhteitaan sukulaisiin, kutsuin synttäreille ja soitin ja sovin tapaamisia. En todellakaan enää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä näyhättiin tismalleen samasta asiasta. Minulle yritettiin vyöryttää koko yhteydenpito valtavaan sukuun. Suurin osa ihmisiä joita en ollut ikinä edes nähnyt.

Viimeinen niitti oli se kun sain anopilta "lahjaksi" (ainoa lahja ikinä) ilmaisena saamansa kalenterin johon oli merkitty jokaikisen iikan kaikki juhla- ja merkkipäivät ja osoitetiedot pikkuserkuille jne.

Kyllä olet harvinaisen tyly ihminen - eikö sulla ole mitään käytöstapoja?! Sulle hopealautasella tarjoillaan yhteystiedot, ei tarvitsisi kuin nostaa laiska perse ja lähettää kerran pari vuodessa kortti tai viesti - mikä siinä on niin vaikeaa? Mun mielestäni perheessä jaetaan tehtävät ja yhteydenpito molempiin sukulaisiin kuuluu kummallekin.

Onneksi veljellä on sua fiksumpi nainen ja osaavat molemmat olla yhteydessä perheen kanssa.

Mitä ihmettä ne minulle lähetettiin? Ei ole minun sukuni.

Vierailija
44/95 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon todella että omat poikani aikanaan olisivat aktiivisemmin yhteydessä minuun kuin nyt mieheni äitiinsä. T. Ap

Se malli tulee teiltä vanhemmilta.

Lapsillesi ei ole olennaista se, kumpi vanhemmista niitä yhteyksiä pitää.

Mutta heille jää se kiva muisto isovanhemmista ja niistä tapaamisista, jos isovanhemmat ovat heistä kiinnostuneita. Muutaman vuoden kuluttua voitte lähettää isot lapset vaikka junalla heidän luokseen lomailemaan.

Vierailija
45/95 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, eksän suku oletti että minä hoidan lahjat miehen kummilapsille :,D olin tavannut lapset ehkä 2 kertaa elämäni aikana ohimennen, miksi hemmetissä ostaisin lahjat tuntemattomille lapsille?!?

Olen myös aina ostanut miehen siskon ja oman siskon lapsille lahjat. En kuitenkaan enää osta, kun sitten meidän lapsi syntyi niin kummaltakin tuli viestiä, että sovitaanko ettei osteta lapsille lahjoja että keskitytään omien lahjomiseen.. joopa joo. 

Vierailija
46/95 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon todella että omat poikani aikanaan olisivat aktiivisemmin yhteydessä minuun kuin nyt mieheni äitiinsä. T. Ap

Mutta heille jää se kiva muisto isovanhemmista ja niistä tapaamisista, jos isovanhemmat ovat heistä kiinnostuneita. Muutaman vuoden kuluttua voitte lähettää isot lapset vaikka junalla heidän luokseen lomailemaan.

On paljon isovanhempia, joiden luo ei voi lapsia lähettää yksin lomailemaan.

Vierailija
47/95 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tekstistä jäi vähän syyllistävä kuva. Kun kerran mieheni on Mäntti ettei pidä yhteyttä nii senkö takia pojat pilalla että eivät hekään tule pitämään kehenkään yhteyttä? Minkä minä miehelleni mahdan? T. Ap

Vierailija
48/95 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku haluaisi lähettää isot lapset sinne lomailemaan?

Vierailija
49/95 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äsken puhuttiin miehen kanssa asiasta. Ehdotin että hän kysyisi mentäiskö hiihtolomalla anoppilaan. Mies sanoi hän ei jaksa, haluaa levätä kotona eikä kuunnella äitinsä höpötystä. En ole Minä voi asialle enempää? T. Ap

Höpötystä? Onpa tosi epäkunnioittava tapa puhua omasta äidistä. Puuttuisin tuohon heti, etteivät lapset opi että tuollainen on ok.

Vierailija
50/95 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsetkin haluaa lomalla olla vain eikä matkustaa isovanhemmille. Ne isovanhemmat ainakin meillä osaa tulla käymään täällä kun lapset kiinnostaa.

Vierailija
51/95 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äsken puhuttiin miehen kanssa asiasta. Ehdotin että hän kysyisi mentäiskö hiihtolomalla anoppilaan. Mies sanoi hän ei jaksa, haluaa levätä kotona eikä kuunnella äitinsä höpötystä. En ole Minä voi asialle enempää? T. Ap

Höpötystä? Onpa tosi epäkunnioittava tapa puhua omasta äidistä. Puuttuisin tuohon heti, etteivät lapset opi että tuollainen on ok.

Miksi ihmeessä tätä miinustetaan, pitäisikö puolison sikamainen käytös vain hyväksyä?

Vierailija
52/95 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se aina menee, miehet ei oikein jaksa hoitaa sukulaissuhteita.

Kukapa jaksaisi, ei ole naisten homma yhtään sen enempää.

Vierailija
53/95 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä tätä miinustetaan, pitäisikö puolison sikamainen käytös vain hyväksyä?

Missä on kerrottu, että ap:n mies sanoi tuon lasten kuullen?

Vierailija
54/95 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On paljon isovanhempia, joiden luo ei voi lapsia lähettää yksin lomailemaan.

Ymmärsin epäsuorasti ap:n kirjoituksista, etteivät miehen vanhemmat ole mitään suohirviö-pedareita.

Hyvin monien isovanhempien luo kouluikäiset lapset hyvin mielellään jäävät lomailemaan.

Voi viedä autolla tai tarpeeksi isot voi lykätä vaikka junaan, josta isovanhemmat ottavat heidät vastaan määräasemalla.

Vierailija
55/95 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi roskiin? Miehelle piti antaa, hyvää tietoa myös tuleviin sukututkimuksiin.

Vierailija
56/95 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa auttaa. Mies ja anoppi tulevat huonosti toimeen keskenään. Anoppi asuu 5 km päässä ja viimeksi kyläilty 2 kk sitten ja nähty viikko sitten lyhyesti. Omat vanhempani jo kuolleet.

Vierailija
57/95 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jos sanoo että haluaa lomalla levätä eikä kuunnella äitiään? Pitäisikö apn miehen valehdella?

Vierailija
58/95 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tietysti valitsee oman tapansa toimia tai olla toimimatta.

Itse ehkä kyllä äitinä jollain lailla haluaisin ne toisetkin isovanhemmat osaksi lasteni elämää, jos siis isovanhemmat itse ovat tähän halukkaita eikä heillä ole mitään päihde- tai mielenterveysongelmia, jotka tekisivät heistä epätoivottua seuraa lapsilleni. Jos valitsemani puoliso ei tätä puolta osaisi hoitaa, niin varmaan sitten hoitaisin itse. Lapsethan ovat isänsä huonoihin tapoihin syyttömiä, ja itse olen toki vastuussa siitä millaisen lisääntymiskumppanin olen valinnut.

Vierailija
59/95 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku haluaisi lähettää isot lapset sinne lomailemaan?

Meillä lapset matkustivat ilomielin kesällä pariksi viikoksi isovanhempien hoiviin. Tapasivat samanikäiset serkut ja saivat uida joka päivä puhdasvetisessä järvessä. Samalla tekivät "kesätöitä" kasvimaalla, josta saivat ihan rahapalkkaa. Isovanhemmille kesän kohokohta myös.

Vierailija
60/95 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on fiksu anoppi ja olen itsekin fiksu ihminen. Ei mitään ongelmaa eikä meillä lasketa kuka on yhteydessä mihinkin suuntaan. Käyn lasten kanssa anoppilassa ilman miestäni ja ihan yksinkin kun teen heille vaikkapa siivouksen ja käydään porukalla, samoin mieheni käy vanhempieni luona lasten kanssa ja yksinkin auttelemassa. Olisi hirveää elää apn elämää.

Mieheni on rakkaani ja paras ystäväni, sielunkumppanini ja otin, valintaani tehdessäni, huomioon myös suvun, kuten hänkin varmaan minun sukuni. Fiksusta suvusta fiksu puoliso, kaikki voivat hyvin ja typeriä ”minä en tuota tee” pelit jäävät pelaamatta. Surkimusten hommaa tuommoiset apn nolot tapelut. Olisit ottanut fiksun miehen, katse peiliin. Tosin tokkopa tuommoinen lapsellinen jankkaaja fiksua miestä saa