Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko deittailemasi henkilön koulutus olla turnoff?

Vierailija
20.02.2022 |

- voiko koulutustaso olla liian matala?
- voiko koulutustaso olla liian korkea?
- mikä olisi sinulle ideaali?

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi liian kevyesti koulutetun kanssa treffeille. Kerran lähdin treffeille tekniikan tohtorin kanssa ja tajusin vasta treffeillä, että sehän on periaatteessa myös insinööri. Meinasi olla turn off, mutta onneksi tohtori on ihan eri juttu kuin tylsä perusinssi. Ollaan nykyisin naimisissa.

Tämä on minustakin aika hauska juttu. Edes muut insinöörit eivät pidä tekniikan tohtoria "oikeana" insinöörinä, vaikka taskusta löytyisi myös se DI-tutkinto parhailla arvosanoilla ja relevanttia työkokemusta. Noh, toisaalta toimin heidän esimiehenään.

M33

Vierailija
22/96 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten samantasoinen koulutus. Olen itse väitellyt lääketieteestä niin mieluiten sitten mies, joka olisi väitellyt myös. En jaksa sitä alemmuudentunnetta, mikä joillakin miehillä tulee, jos on alempi koulutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdoton turn-off on, jos toisen ajatukset ovat jotain "no olisin halunnut ammattiin x, mutten saanut aikaiseksi niin nyt olen hanttihommissa raksalla", mutta sitten jos ajatukset ovat "halusin hanttihommiin raksalle ja oon tykännyt olla siellä" niin sitten homma on enemmän kuin ok. Tärkeintä on siis se, että on tehnyt koulutuksen suhteen sen mitä on halunnut, ei se minkä tasoinen se koulutus on. Mielestäni koulutus on eri asia kuin sivistyksen taso.

Vierailija
24/96 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa ainoa turn off olisi joku koulutus/ammatti joka olisi arvojeni vastainen, esim koe-eläinhoitaja tai turkistarhaaja, muuten ei mitään väliä. Itse olen matalasti koulutettu (maatalousalalle), joten epäilen että se on vastapuolelle turn off jos jotain tohtorismiestä tai pörssijohtajaa tapailisin.

Vierailija
25/96 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdoton turn-off on, jos toisen ajatukset ovat jotain "no olisin halunnut ammattiin x, mutten saanut aikaiseksi niin nyt olen hanttihommissa raksalla", mutta sitten jos ajatukset ovat "halusin hanttihommiin raksalle ja oon tykännyt olla siellä" niin sitten homma on enemmän kuin ok. Tärkeintä on siis se, että on tehnyt koulutuksen suhteen sen mitä on halunnut, ei se minkä tasoinen se koulutus on. Mielestäni koulutus on eri asia kuin sivistyksen taso.

Mutta eihän tuo ole välttämättä henkilöstä itsestään kiinni. Itse olisin halunnut alalle x (työpaikkoja suomessa taitaa olla kaikenkaikkiaan neljä), en koskaan päässyt yrityksistä huolimatta. En minä sinne väkisinkään olisi voinut mennä. Joten teen duunarinhommia ja elätän itseni sillä. Mitä minun olisi pitänyt tehdä? 😳

Vierailija
26/96 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri, otm, ktm tai tuta-di. Muut eivät kiinnosta.

Vierailija
27/96 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N35 kirjoitti:

Miksi ihmeessä juuri tuta-di? DI-puolen helpoin koulutus. 

Vierailija
28/96 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi liian kevyesti koulutetun kanssa treffeille. Kerran lähdin treffeille tekniikan tohtorin kanssa ja tajusin vasta treffeillä, että sehän on periaatteessa myös insinööri. Meinasi olla turn off, mutta onneksi tohtori on ihan eri juttu kuin tylsä perusinssi. Ollaan nykyisin naimisissa.

Tämä on minustakin aika hauska juttu. Edes muut insinöörit eivät pidä tekniikan tohtoria "oikeana" insinöörinä, vaikka taskusta löytyisi myös se DI-tutkinto parhailla arvosanoilla ja relevanttia työkokemusta. Noh, toisaalta toimin heidän esimiehenään.

M33

Tekniikan tohtorit eroavat perusinsseistä siinä, että eivät ole tylsiä ja materialistisia.

Vierailija
29/96 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M33

Tekniikan tohtorit eroavat perusinsseistä siinä, että eivät ole tylsiä ja materialistisia.

Toisaalta jos miettii, niin useimmille naisille on tärkeämpää omakotitalo, hieno auto ja mies, jolla ei mene liikaa aikaa töissä, kuin se, että mies olisi tieteellisesti tai taiteellisesti kunnianhimoinen.

Vierailija
30/96 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N35 kirjoitti:

Miksi ihmeessä juuri tuta-di? DI-puolen helpoin koulutus. 

Moni tuta-DI jatkaa opintojaan. Esim. itse väittelin aika matemaattisesta aiheesta ihan toiselta tekniikan alalta, osa on taas käynyt ulkomailla kauppatieteen tutkintoja, jne. Pitäisin jopa hieman epätutamaisena, jos mielenkiinto pysähtyy "pelkkään" DI-tutkintoon.

Vierailija
31/96 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea koulutus on dealbreaker.

Itse olen "vain" amis. Joten en katselisi päivääkään naista, joka katsoo minua alas päin ja näkee minut B-luokan kansalaisena. Ja koulun penkille en palaa, joten kriteeristäni en luovu. Naisen täytyy olla siis joko amis tai sitten pelkän peruskoulun käynyt. M26

Vierailija
32/96 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on volvo s70 vm.98 ja naisia tunkee kyytiin jatkuvasti. Oon toki maisteri ja lässynlässy hommat kunnossa ja massii taskut täynnä mut toi auto on se, miks ne mua haluu. Sellaset mimmi joiden suu käy mut substanssii ei tuu ulos, niiden kompetenssi ei riitä siihen apparin puolelle. Eli lekurin tai juristin vain kelpuutan.

Vierailija
33/96 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuommosta koulutusta olekaan.

Vierailija
34/96 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M33

Toisaalta jos miettii, niin useimmille naisille on tärkeämpää omakotitalo, hieno auto ja mies, jolla ei mene liikaa aikaa töissä, kuin se, että mies olisi tieteellisesti tai taiteellisesti kunnianhimoinen.

Itselleni on tärkeintä mies, jonka kanssa voi keskustella mielenkiintoisista asioista ja joka ei ole turhan tavanomainen ja tylsä. Eksentrisyys on kiva asia.

Vierailija
35/96 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppia

Vierailija
36/96 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
37/96 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on asia, josta varsinkin naiset sanovat että sillä ei ole mitään merkitystä. Sanovat sen siksi, että niin kuuluu sanoa. Kuinka asia sitten on käytännössä? Se on niin, että totta kai sillä on merkitystä, ja se tiedetään ja tunnustetaan jos vain asia tohditaan rehellisesti kertoa niinkuin se on. Amanda Harkimo se lipsautti taannoin "Bussikuskin kanssa en ala seukkaamaan, bussifirman omistajan kanssa voisin harkita". Mitä kauniimpi nainen, sen suurempi valta valikoida kumppaneitaan. Ei-niin-kauniit joutuu sitten tyytymään jämäpaloihin, kuten haalariväkeen tai muihin reppanoihin. Lyhytaikaiseen panosuhteeseen kelpaa haalarimieskin, mutta seurustelusuhteeseen ei, tämä siis tasokkaiden (siis ainakin omasta mielestään) kohdalla on näin.

Vierailija
38/96 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uppia vaan joo. 3-asteen koludroppaaja oon, tiiän ettei sua kiinnosta. Anteeksi, että kiinnostuin sinusta.

Vierailija
39/96 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppia

Vierailija
40/96 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä koulutuksella, jos mies on työelämässä ja saa normaalia palkkaa.

Ja on muutoin fiksu ja luoettava kaveri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan