Auto ajaa hitaasti edestakaisin taloni ohi..?!
Mitähän voisi olla meneillään?? Mulla ei tietääkseni ole ketään stalkkereitakaan...
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 22:56"]Yksinkertaista. Otat kameran esille ja seuraavan kerran auton ohittaessa talosi suuntaat kameraa kohti autoa. Tyyppejä alkaisi äkkiä ujostuttaa.
Jos olisi oikea tilanne eikä provo niin soittaisit 112 ja kysyisit neuvoa. Mutta sillä tavalla ei saisi aikaan keskustelua palstalla.
[/quote
EI sinne 112seen turhasta pidä soittaa. Kun murtoäänet kuulu ovelta tai lasin helähdys niin sitten 112 on oikea nro.
Lauantaina kalliossa terdellä kaljalla ollessani yks moottoripyöräilijä ajoi valehtelematra 50 krt siitä ohi. Ruvettiin ottaa jo kierrosaikoja.. :D
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 23:41"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 22:56"]Yksinkertaista. Otat kameran esille ja seuraavan kerran auton ohittaessa talosi suuntaat kameraa kohti autoa. Tyyppejä alkaisi äkkiä ujostuttaa. Jos olisi oikea tilanne eikä provo niin soittaisit 112 ja kysyisit neuvoa. Mutta sillä tavalla ei saisi aikaan keskustelua palstalla. [/quote EI sinne 112seen turhasta pidä soittaa. Kun murtoäänet kuulu ovelta tai lasin helähdys niin sitten 112 on oikea nro.
[/quote]
Oletkos itse koskaan soittanut numeroon 112? Ne kyllä osaavat itse kertoa onko soitto tarpeellinen vai tarpeeton. Itse olen joutunut soittamaan niin käynnissä olevien rikosten kuin myös vaaratilanteiden ja jopa kerrostalossa yöaikaan toistuvan naapurimetelin vuoksi.
Turhaan sinne ei pidä soitella. Mutta jos murtovarkaasta soittaa kun ikkuna helähtää rikki niin odotettavissa voi olla varsin jännät ajat riippuen siitä, kuinka kaukaa partiota paikalle tilataan. Nyt kun poliisi on erikseen varoitellut tienvierillä kyttäävistä ryöstöporukoista ja muusta vastaavasta niin tälläiseen reagoiminen on ohjeen mukaan toimimista.
Meillä päin on liikkunut kidnappareita. Kerran ajoin polkupyörällä tietämättömänä niiden ohi. Kyllähän siinä hiukan ihmettelin kun kökkivät risteyksessä vaikkei autoja tullut. :D äiti kertoi että olivat ajaneet tietä pitkin useempaankiin kertaan mutta kun hän oli tullut ulos olivat lähteneet nopeasti livohkaan. Että voivat olla jotain murtovarkaita/kidnappareita tai vain eksyksissä olevia vierailijoita
Pelottavaa. Etenkin jos olisi yksin kotona ja naapureita ei heti ihan lähellä. Soittaisin varmaan poliisit tai sitten juoksisin hullun näköisenä raivoten joku kattila kädessä autoa kohti
Jos teillä on metsästysaseita niin menkää kuistille istumaan aseen kanssa.
Meillä oli sama homma. Kävelin tielle auton viereen. Suomalainen mies alkoi tenttaamaan naapureista tosi omituisesti. En todellakaan kertonut kaikkea.
Joku opetusluvalla autokoulua suorittava harjoitteli ajamista?
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 00:21"]
Jos teillä on metsästysaseita niin menkää kuistille istumaan aseen kanssa.
[/quote]
... jonka jälkeen hetken kuluttua tulee Karhu - ryhmä taltuttamaan aseistautunutta riehujaa. Ja vievät aseet pois mennessään etkä takaisin niitä enää saa.
Maaseudulla saattoi aikanaan pamauttaa haulikolla ilmaan ja huutaa että seuraava tulee kohti. Puskat vain rapisivat ja kyttääjä osasi jatkossa kiertää paikan kaukaa. Nykyään pitää olla varovainen ettei vain aiheuta kyttääjälle henkistä kärsimystä. Muuten tulee korvausvaateita.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 22:47"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 22:44"]Salainen ihailijasi. Jos olet pitkä ja hoikka blondi niin ei syytä huoleen,se on vain Heikki Lampela joka sieltä kiikareillaan tähyilee.
[/quote]
Olisin kyllä enemmän kuin huolissani, jos näin olisi päässyt käymään.
[/quote]
Minä olen pitkä ja hoikka blondi, joten kiitos tästä mielikuvasta, nyt ei ainakaan nukuta
Itse otan aina auton tuntomerkit ja mahdollisesti rekkarin ylös jos talomme ohi ajetaan hiljaa.
Sun eilen tilaamas känni pizza on vihdoin valmis. Tarkista soitetut numerot