Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ammattikoulussa tosi moni tupakoi, mutta lukiossa vain harva?

Vierailija
05.07.2015 |

Tarkoittaako tämä sitä, että mitä alhaisempi sosiaalinen asema henkilöllä on, sitä todennäköisemmin hän tupakoi? Meidänkin koulusta amikseen meni ne kaikista surkeimmat häiriköt, jotka eivät päässeet lukioon.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Erityisesti ihmetyttää, kun lähihoitajat polttavat enemmän kuin insinöörit, vaikka tietävät paljon paremmin terveysasioista

Vierailija
2/52 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Onhan tuosta vaikka kuinka paljon tutkimuksia. Ja näkeehän sen nyt tollokin, että mitä paskemmin ihmisillä menee sen enemmän on tatuointeja ja käyttää päihteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yo vuodelta 2000, mutta kyllä ainakin silloin lukionkin tupakkapaikalla oli ruuhkaa yhtälailla kuin amitsunkin.

Vierailija
4/52 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Alemmissa sosiaaliluokissa tupakoidaan enemmän ja kyllä alemmasta sosiaaliluokasta mennään enemmän ammattikouluun. Tämä ei tietenkään tarkoita, että kaikki ammattikoulussa olevat tupakoivat tai olevat alemmasta sosiaaliluokasta. Ja päinvastoin lukiossa, kaikki eivät ole tupakoimattomia ylemmän sosiaaliluokan lapsia.

Vierailija
5/52 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, voi kyllä lukiolaisista tupakoi vähintään yhtä moni kuin amiksista. Lukiolaiset vaan menee piiloon kun amikset polttavat missä haluavat/voi. :)
Terv. Ammattilukion käynyt.

Vierailija
6/52 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 16:43"]

Olen yo vuodelta 2000, mutta kyllä ainakin silloin lukionkin tupakkapaikalla oli ruuhkaa yhtälailla kuin amitsunkin.

[/quote]

No ei meillä kyllä ollut. Itse kirjoitin 1998 ja kyllä tupakoijien ja muiden häiriköiden määrä väheni dramaattisesti kun lukio alkoi.

Vierailija
7/52 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Alemmissa sosiaaliluokissa tupakoidaan enemmän ja kyllä alemmasta sosiaaliluokasta mennään enemmän ammattikouluun. Tämä ei tietenkään tarkoita, että kaikki ammattikoulussa olevat tupakoivat tai olevat alemmasta sosiaaliluokasta. Ja päinvastoin lukiossa, kaikki eivät ole tupakoimattomia ylemmän sosiaaliluokan lapsia.

[/quote]

Tietysti on aina poikkeuksia, mutta kyllä tuossa selvä korrelaatio on.

Vierailija
8/52 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuleeko jollekin uutena asiana että alemmissa sosiaali-/koulutusluokissa tupakoidaan enemmän, ylipainoa esiintyy enemmän jne.

Vierailija
9/52 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vuoden lukiota ja vaihdoin amikseen. Lukio oli pienempi mutta tupakoivien osuus oli suht sama koko opiskelijoiden joukosta kuin amiksessa, jollei suurempi. Lakatkaa jo jauhamasta alhaisemmista sosiaaliluokista toisen asteen koulutuksen kohdalla, ootte vaan kateellisia että toiset pääsi työelämään jo parikymppisinä ja tekivät muutakin kuin hanttihommia.

Vierailija
10/52 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 16:45"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 16:43"]

[/quote]

No ei meillä kyllä ollut. Itse kirjoitin 1998 ja kyllä tupakoijien ja muiden häiriköiden määrä väheni dramaattisesti kun lukio alkoi.
[/quote]

Tupakoitsijat ja muut häiriköt? Ovatko tuoakoitsijat höiriköitä? Kuinka perustelet väitteesi?

Vierailija
11/52 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Se on muuttunut siitä. Eihän nykyään esim. yliopistolla kukaan enää polta

Vierailija
12/52 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on ihan tutkimus aiheesta, eli kyllä aloittaja oikeassa on:

http://www.sosiaalipoliittinenyhdistys.fi/janus/0411/Janus_04_2011_Rahkonen_ym.pdf

Vierailija
13/52 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 16:47"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 16:43"]

[/quote]

Se on muuttunut siitä. Eihän nykyään esim. yliopistolla kukaan enää polta
[/quote]
Ai ei kukaan? Ei pidä paikkaansa.

Vierailija
14/52 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 16:45"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 16:43"] Olen yo vuodelta 2000, mutta kyllä ainakin silloin lukionkin tupakkapaikalla oli ruuhkaa yhtälailla kuin amitsunkin. [/quote] No ei meillä kyllä ollut. Itse kirjoitin 1998 ja kyllä tupakoijien ja muiden häiriköiden määrä väheni dramaattisesti kun lukio alkoi. [/quote] Tupakoitsijat ja muut häiriköt? Ovatko tuoakoitsijat höiriköitä? Kuinka perustelet väitteesi?

[/quote]

Meillä yläasteella suurin osa tupakoijista oli niitä koviksia ja häiriköitä. Eihän kukaan muuten edes ala polttamaan, ellei ole tarvetta esittää.

Vierailija
15/52 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mun aikana lukiossa porukat poltti ihan yhtä paljo ku amislaiset. Välitunnilla kävi aina ruuhka tupakka"piilossa". Itse en polttanut, mutta tämä tuli aina todettua kun kuljin paikan ohi kotiin hyppytunneille.

Vierailija
16/52 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa luetaan ja opiskellaan enemmän, joten ajatusten pitää olla kirkkaat. Lukiolaiset myös tähtäävät yliopistoon ja ovat fiksuja, eli tiedostavat myös tupakoinnin terveyshaitat.

Vierailija
17/52 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 16:47"]Kävin vuoden lukiota ja vaihdoin amikseen. Lukio oli pienempi mutta tupakoivien osuus oli suht sama koko opiskelijoiden joukosta kuin amiksessa, jollei suurempi. Lakatkaa jo jauhamasta alhaisemmista sosiaaliluokista toisen asteen koulutuksen kohdalla, ootte vaan kateellisia että toiset pääsi työelämään jo parikymppisinä ja tekivät muutakin kuin hanttihommia.
[/quote]

XD otitko itseesi?

Vierailija
18/52 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 16:48"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 16:47"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 16:43"] Olen yo vuodelta 2000, mutta kyllä ainakin silloin lukionkin tupakkapaikalla oli ruuhkaa yhtälailla kuin amitsunkin. [/quote]   Se on muuttunut siitä. Eihän nykyään esim. yliopistolla kukaan enää polta [/quote] Ai ei kukaan? Ei pidä paikkaansa.

[/quote]

Onko ihan pakko ottaa kaikki kirjaimellisesti? "Ei kukaan" tarkoittaa puhekielessä sitä, että ylivoimaisesti suurin osa ei tee jotain.

Vierailija
19/52 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta!!! Tätäkö tämä koko sunnuntai nyt on.... wt, alempi/ylempi sosiaaliluokka, amis/lukio, juntit/parempi väki, ymv. Lopettakaa jo! Onko teillä itsetunto hiukan huono, kun pitää tällalailla jaotella kaikkea, jotta tuntee itsensä jotenkin paremmaksi ihmiseksi? Hankkikaa elämä luuserit.

Vierailija
20/52 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa kun tupakoijat tulevat tänne inisemään että hekin ovat ihmisiä! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme