Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Induktiotasoniko pilalla? Millä saan pois???

Vierailija
05.07.2015 |

Kolme viikkoa ehdin käyttää ja sitten laitoin poikani paistamaan lättyjä vanhalla valurautapannulla... Pannun pohjassa oli ilmeisesti jotain pinttynyttä rasvaa ja nyt yksi lieden kohta on harmaa ja erottuu selvästi. Onneksi kyseessä ei ole naarmut, sillä ahkerasti peukalolla hinkaamalla sain yhdestä kohdasta harmauden pois. Mutta millä aineella uskalla yrittää poistaa muut? Vesi ja tiskiaine ei saa mitään aikaan.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rapsuttimia on alapeukutettu. Noille keraamisille tasoille se on nimenomaan tarkoitettu.

Koska ne on itsessään täysin tasaisia niin jos terä johonkin tökkää se on automaattisesti sitä paskaa jota on tarkoituskin irroittaa.

Muilla hankaavilla sienillä hankailette vain sitä varsinaista pintaakin ihan turhaan.

Vierailija
22/29 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menee ohi induktioliedestä mun kysymys, mutta millä aineella sais tosi kamalan , pinttyneen, lähes mustan vessanpöntön puhtaaksi?Pakko oli ottaa tää vuokra-asunto , koska ihanteellinen sijainti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigantista olen ostanut Electroluxin valmistamaa keraamisen ja induktiolieden tason puhdistusainetta, olen käyttänyt jo monta pulloa ja tulee puhdasta. Ensin pahimmat irtoliat talouspaperilla ja suihkupullosta laimeaa astianpesuainetta ja vettä. Sitten sitä puhdistusainetta hinkkaan puhtaalla talouspaperilla niin monta kertaa, että tulee puhdasta.

Vierailija
24/29 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksaalihappo.

Vierailija
25/29 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin induktiotasossa olevia ei pinnalla näkyviä naarmuja vaan ukäönkuin lasin sisällä kulkevat ja lisääntyvät viivat/linjat... onko lasi haluamassa?

Voiko lieden levyjä enää panna päälle, jos lasissa viiva on noin 5 cm päässä ko. Lisäosasta?

Vierailija
26/29 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt menee ohi induktioliedestä mun kysymys, mutta millä aineella sais tosi kamalan , pinttyneen, lähes mustan vessanpöntön puhtaaksi?Pakko oli ottaa tää vuokra-asunto , koska ihanteellinen sijainti.

Harpic Power Plus (musta pullo). Laitat aineen pyttyyn vaikuttamaan muutamaksi tunniksi, niin pitäisi alkaa lika lähtemään. Uusit käsittelyn niin monesti, että pytty on puhdas, jos ei ekalla käsittelyllä lähde kaikki.

Vierailija
27/29 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gigantista olen ostanut Electroluxin valmistamaa keraamisen ja induktiolieden tason puhdistusainetta, olen käyttänyt jo monta pulloa ja tulee puhdasta. Ensin pahimmat irtoliat talouspaperilla ja suihkupullosta laimeaa astianpesuainetta ja vettä. Sitten sitä puhdistusainetta hinkkaan puhtaalla talouspaperilla niin monta kertaa, että tulee puhdasta.

Samaa suosittelen, kvg Vitro Care. Löytyy useammasta putiikista.Poistaa mm.alumiinisten pohjien ( teflon pannut/kattilat) jättämän harmauden.

Yleisesti valurautapannun kanssa induktiolla kannattaa olla tosi varovainen. Esim.ei kannata heilutella sitä , äkkiä naarmuilla.

Vierailija
28/29 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Partakoneen terällä tai muulla vastaavalla. Lieteen on ihan oma teränsä, se rapsutin ^

Katkoteräveitsen terä, siis pelkältään ilman veitsen runkoa, toimii myös hyvin.

Vierailija
29/29 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 16:38"]

No osta sitä liedenpuhdistusainetta, meillä toiminut erinomaisesti. Se raaputin on tarkoitettu induktio- ja keraamisille liesille ja sitä valmistajatkin suosittelevat käyttämään. https://m.verkkokauppa.com/fi/product/31962/crvsh/Wpro-keraamisen-tason-kaavin http://www.martat.fi/kodinhoito/kodinkoneet/liesi/

[/quote]

Onko sulla ollut joskus tosi tiukassa olevaa likaa? Onko varma ettei kaavin tee naarmuja? Kuulosti huonolta kun tuossa puhdistusaineessa mainittiin joku suojaöljy. Enm halua mitään öljyä tason pintaan. Hirvittää, em halua yhtäkään naarmua enkä jälkeä ihan uuteen tasoon!

Herranjumala sentään... se on hella.

Vähän löysää vannetta. Jos et usko täällä annettuja ihan valmistjien mukaisia ohjeita, mitä edes kyselet. 

Mene ja osta uusi taso ja tilaa asennus samalla...