Söinpä just 1100kcal aamupalan.
1,5 annosta ruispuuroa sokerittomalla mustikkakeitolla. Kaksi palaa reissumiestä maksamakkaralla. Iso lasillinen rasvatonta piimää. Lopuksi vielä 100g pähkinöitä.
Ja kohta pihalle jatkamaan pihakivetyksen tekemistä, jahka saan vielä imastua pari motillista kahvia.
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 08:14"]
Tyypillinen itsenähuijaaja. Pieniruokainen ei ole läski. Läski on se, joka syön enemmän kuin kuluttaa = EI pieniruokainen.
[/quote]
Tulkintavirhe. Pieni ruuan määrä ja lihavuus kertoo siitä että mässyjä menee reilusti.
Miten ihmeessä tuosta saa 1100 kaloria??!!
Minä söin keitetyn munan, 2 ruisnepparia (Sinuhe), 2 siivua goudaa, kurkkua, tomaattia ja salaattia. Pikkumukin mustikkakeittoa. Niin, ja kaksi kupillista kahvia. Puolen tunnin päästä lähden fillarilenkille. Hyvää huomenta kaikille!
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 07:03"]
[/quote]
Pähkinät ja mustikkakeitto?
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 07:03"]Miten ihmeessä tuosta saa 1100 kaloria??!!
[/quote]
Varmaan suurin osa tuli pähkinöistä, niissä kyllä löytyy sitä energiaa jos paljon syö
[/quote]
No tosiaan pähkinöistä puolet, kuten nohevammat jo hoksasivat.
Ruishiutale (Nalle) 198 kcal
Mustikkakeitto sokeroimaton (Valio) 16 kcal
Reissumies Täysjyvä (Oululainen) 182 kcal
Maksamakkara 91 kcal
Piimä, rasvaton 84 kcal
Maapähkinä 535 kcal
-ap-
Sokerittomassa mustikkakeitossa ei ole paljonkaan kaloreita, mutta onhan rukiissa aika paljon, oletetaan että 1,5 annosta on syvä lautanen ensin täynnä ja sitten puolillaan. En kyllä ole aikoihin ruispuuroa syönyt, joten en tiedä paljonko yhden hengen annokseen menee. Jos 2 palaa reissumiestä tarkoittaa molemmat puolikkaat *2, siitä tulee 240 kcal. 100 grammaa pähkinöitä, ap ei kerro mitä, mutta maapähkinät 535 kcal. 2 siivua maksamakkaraa 136 kcal sekä nuo muut. Tuleehan tuosta helposti 1100 kcal. Tarkistin kalorimäärät vanhasta kalorilaskurista, joka näköjään vielä toimi.
Jaahas, ap vastasikin itse samalla kun kirjoitin omaa viestiäni. Mutta tästä näkee hyvin, että miksi joku lihoo vaikka syö mielestään vähän. Jos vähänkin merkkaa alakanttiin, väärin tai unohtaa jotain, niin kaloreita tulee huomaamatta paljon enemmän kuin on luullut.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 07:06"]
[/quote]
Sokeroimattomassa mustikkakeitossa ei ole pajon kaloreita.
Pähkinät ja mustikkakeitto?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 07:17"]
Jaahas, ap vastasikin itse samalla kun kirjoitin omaa viestiäni. Mutta tästä näkee hyvin, että miksi joku lihoo vaikka syö mielestään vähän. Jos vähänkin merkkaa alakanttiin, väärin tai unohtaa jotain, niin kaloreita tulee huomaamatta paljon enemmän kuin on luullut.
[/quote]
Tai ei ymmärrä että pähkinöissä on tosi paljon kaloreita ja niitä kun kehoitetaan joka paikassa syömään. Niitä kun vetää sitten muutaman kourallisen nälkäänsä, niin saa kaksi kertaa enemmän kaloreita kuin oikeasta ateriasta ja silti tuntuu että ei ole syönyt oikein yhtään mitään. Kyllähän niistä kylläiseksi tulee mutta pitäisi syödä hitaasti ja ehtiä tuntea se kylläisyys ajoissa.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 07:04"]
Minä söin keitetyn munan, 2 ruisnepparia (Sinuhe), 2 siivua goudaa, kurkkua, tomaattia ja salaattia. Pikkumukin mustikkakeittoa. Niin, ja kaksi kupillista kahvia. Puolen tunnin päästä lähden fillarilenkille. Hyvää huomenta kaikille!
[/quote]
Mulla ei hajuukaan kaloreista, enkä piittaa. Nyt lähden fillaroimaan.
Onneksi olkoon, aaltoja Hangosnniemestä sulle!
Siinä oli mun toissapäivän kokonaiskalorit. Muuten oonkin pyrkinyt 1500 nyt laihiksella.
Minäkin lopetin kaloreiden laskemisen, vaikka laihdutan. Päätin vaan, että kun syön sopivan kokoisia annoksia kevyillä kasviksilla höystettynä, sekä vältän venhää, sokeria, napostelua ja turhia snackseja, karkkeja yms. sekä rajoitan hedelmät yhteen päivässä niin se kyllä riittää. Kasviksissakin on eroja, yhdessä kirjassa ne jaettiinkin kahteen eri ryhmään, joissa toisessa oli vähäkalorisemmat. Nyt ei mene aikaa kalorimäärien miettimiseen ja senkin ajan voi käyttää liikuntaan.
100 g pähkinöitä ei voi olla kenenkään mielestä vähän. Eikä kaksi leipää ison puuroannoksen lisäksi. Ihme et ap pystyy hommiin tuon jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 07:37"]
Siinä oli mun toissapäivän kokonaiskalorit. Muuten oonkin pyrkinyt 1500 nyt laihiksella.
[/quote]
Olen 2000kcal laihiksella, puolisen kiloa lähtee viikossa.
-ap-
Miksi noin paljon pähkinöitä? Ei ihan mee mun kaaliin. Vihanneksia ja hedelmiä laittaisin sen tilalle. Muotitrendi?
Riippuu on aamupalan syömiseen mennyt tunti eikä vartti
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 07:46"]
100 g pähkinöitä ei voi olla kenenkään mielestä vähän. Eikä kaksi leipää ison puuroannoksen lisäksi. Ihme et ap pystyy hommiin tuon jälkeen.
[/quote]
Olen opetellut siihen että voi harrastaa liikuntaakin kohtuullisen ruokailun jälkeen, eihän tuo määränä niin ihmeellinen ole kun valtaosa kaloreista tulee runsasenergisistä pähkinöistä. Nyt on kahvit juotu ja koira käytety ulkona, joten pihatyöt kutsuu.
-ap-
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 08:00"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 07:52"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 07:46"] 100 g pähkinöitä ei voi olla kenenkään mielestä vähän. Eikä kaksi leipää ison puuroannoksen lisäksi. Ihme et ap pystyy hommiin tuon jälkeen. [/quote] Olen opetellut siihen että voi harrastaa liikuntaakin kohtuullisen ruokailun jälkeen, eihän tuo määränä niin ihmeellinen ole kun valtaosa kaloreista tulee runsasenergisistä pähkinöistä. Nyt on kahvit juotu ja koira käytety ulkona, joten pihatyöt kutsuu. -ap- [/quote] No mulla olis ähky ja päänsärky pähkinöiden rasvamäärästä, näin me ollaan erilaisia. Läski olen silti, mutta pieniruokainen.
[/quote]
Tyypillinen itsenähuijaaja. Pieniruokainen ei ole läski. Läski on se, joka syön enemmän kuin kuluttaa = EI pieniruokainen.