Söinpä just 1100kcal aamupalan.
1,5 annosta ruispuuroa sokerittomalla mustikkakeitolla. Kaksi palaa reissumiestä maksamakkaralla. Iso lasillinen rasvatonta piimää. Lopuksi vielä 100g pähkinöitä.
Ja kohta pihalle jatkamaan pihakivetyksen tekemistä, jahka saan vielä imastua pari motillista kahvia.
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 07:51"]
Miksi noin paljon pähkinöitä? Ei ihan mee mun kaaliin. Vihanneksia ja hedelmiä laittaisin sen tilalle. Muotitrendi?
[/quote]
No jos on tehnyt raskaita töitä, niin tarvii energiaa. Ei retiisin voimalla tehdä pitkään lapiohommia.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 07:44"]
Minäkin lopetin kaloreiden laskemisen, vaikka laihdutan. Päätin vaan, että kun syön sopivan kokoisia annoksia kevyillä kasviksilla höystettynä, sekä vältän venhää, sokeria, napostelua ja turhia snackseja, karkkeja yms. sekä rajoitan hedelmät yhteen päivässä niin se kyllä riittää. Kasviksissakin on eroja, yhdessä kirjassa ne jaettiinkin kahteen eri ryhmään, joissa toisessa oli vähäkalorisemmat. Nyt ei mene aikaa kalorimäärien miettimiseen ja senkin ajan voi käyttää liikuntaan.
[/quote]
Minulla loppui napostelu kun aloin laskea karoleita. Siinä huomaa aika äkkiä että ne napostelut on just sitä ylimääräistä joka kertyy läskiksi. Jos pitää kalorirajasta kiinni, niin mielummin syö ruokaa ja kasviksia, kuin sipsiä ja karkkia.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 07:52"]
Minä syön kaksi kertaa päivässä. Olen näin syönyt lähes koko aikuisikäni lukuun ottamatta raskaus- ja imetysaikaa. Olen hoikka.
Silloin yhden aterian energiamääräksi tulee tuollainen reilu tuhat kilokaloria. Sopii minulle maan mainiosti, vaikka nykyään kumman usein kehotetaan aikuistakin ihmistä puputtamaan jotain kuusi kertaa päivässä.
[/quote]
Minä tulin läskiksi syömällä kahdesti päivässä, valtavat annokset nälissään päivälilseksi ja ilalla. Laihduttaessa opettelin syömään aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan, joskus myös yhden välipalan tuonne johonkin väliin, jos joku aterioista oli kevyempi. Ainakin minulle on helpompi hallita syömistä kun syö useammin ja vähemmän kerralla.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 07:52"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 07:46"]
100 g pähkinöitä ei voi olla kenenkään mielestä vähän. Eikä kaksi leipää ison puuroannoksen lisäksi. Ihme et ap pystyy hommiin tuon jälkeen.
[/quote]
Olen opetellut siihen että voi harrastaa liikuntaakin kohtuullisen ruokailun jälkeen, eihän tuo määränä niin ihmeellinen ole kun valtaosa kaloreista tulee runsasenergisistä pähkinöistä. Nyt on kahvit juotu ja koira käytety ulkona, joten pihatyöt kutsuu.
-ap-
[/quote]
No mulla olis ähky ja päänsärky pähkinöiden rasvamäärästä, näin me ollaan erilaisia. Läski olen silti, mutta pieniruokainen.
Minä syön kaksi kertaa päivässä. Olen näin syönyt lähes koko aikuisikäni lukuun ottamatta raskaus- ja imetysaikaa. Olen hoikka.
Silloin yhden aterian energiamääräksi tulee tuollainen reilu tuhat kilokaloria. Sopii minulle maan mainiosti, vaikka nykyään kumman usein kehotetaan aikuistakin ihmistä puputtamaan jotain kuusi kertaa päivässä.