Onko ahdistus, paniikkihäiriö ja masennus älykkäämpien ihmisten sairauksia
Kommentit (64)
En tiedä älykkyydestä, mutta lääkärini sanoi minulle että herkkien ja tunnollisten ihmisten sairauksia.
Ei liity aiheeseen, mutta ainakin Downista kärsivät ovat varsinaisia ilopillereitä aina. Ei vissiin turhaa stressata asioista.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 21:17"]Ei liity aiheeseen, mutta ainakin Downista kärsivät ovat varsinaisia ilopillereitä aina. Ei vissiin turhaa stressata asioista.
[/quote]
Apua nauroin tälle nyt ihan liikaa..
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 21:15"]
En tiedä älykkyydestä, mutta lääkärini sanoi minulle että herkkien ja tunnollisten ihmisten sairauksia.
[/quote]
Samoin sanottiin mulle + että empatiakykyä on yleensä ko. ihmisillä muita enemmän.
Älykkyydestä johtuva eksistentiaalinen maailmantuskani ja liika asioiden pohdinta yhdistettynä herkkään luonteeseen ja traumaattiseen lapsuuteen ovat minulla ainakin toimiva combo noihin diagnooseihin ja vielä parit muut päälle.
Omassa lähipiirissäni olen kyllä huomannut päinvastoin.
En tiedä, paljonko älykkyysosamääräni on, mutta en olettaisi ihan tyhmimpien joukkoon kuuluvani. Tutkin, mietin, pohdin ja analysoin asioita ihan liikaa, ahdistun ja masennun niin omista kuin maailman asioista. Monesti toivoisin olevani huoleton, vain Seiskaa lukeva blondi, joka ei turhia murehdi. Säästyisi monelta turhalta murheelta.
Siis
leppoisa = ei stressaa tai murehdi, ei ahdistu
älykäs = ahdistuu helpommin, stressaa tai murehtii
leppoisa = lihava
älykäs = ei-lihava ?!?!
Tuota...
Kyllä, Suomen 800 000 höpölääkkeiden syöjää ovat ehdottomasti niitä älykkäimpiä. Tietenkin.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 21:24"]En tiedä, paljonko älykkyysosamääräni on, mutta en olettaisi ihan tyhmimpien joukkoon kuuluvani. Tutkin, mietin, pohdin ja analysoin asioita ihan liikaa, ahdistun ja masennun niin omista kuin maailman asioista. Monesti toivoisin olevani huoleton, vain Seiskaa lukeva blondi, joka ei turhia murehdi. Säästyisi monelta turhalta murheelta.
[/quote]
Sanoppa muuta. Aina kun on saanut sisäisen rauhan johonkin asiaan liittyen, tulee toinen tilalle. Tällä hetkellä menossa "Mikä on minusta itsestäni kiinni ja mihin asti tahdonvoima riittää, missä vaiheessa aivokemia tulee vastaan ja omalla mielellä sekä sen ponnisteluilla ei ole mahdollisuutta vaikuttaa omaan olotilaan." Mieluummin lukisin sitä seiskaa. -6
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 21:35"]
Tuota...
Kyllä, Suomen 800 000 höpölääkkeiden syöjää ovat ehdottomasti niitä älykkäimpiä. Tietenkin.
[/quote]
Aika moni noista syö lääkkeitä turhaan, diagnooseja tehdään todella herkästi....
Jos luulee että raha kasvaa puussa, ruoka tulee kaupasta ja Islam ei ole uhka, niin varmasti stressaa vähemmän.
Niin no tuli ainakin se mieleen kun monesti olen kuullut että ei meillä ennen vanhaan ollu mitään masennuksia jne, niin no ei varmaan ollut joo, kun ei tavallaan ollut aivot päässyt siihen pisteeseen kehittyyn että ois paljon tarvinnu ajatella??
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 21:42"]Niin no tuli ainakin se mieleen kun monesti olen kuullut että ei meillä ennen vanhaan ollu mitään masennuksia jne, niin no ei varmaan ollut joo, kun ei tavallaan ollut aivot päässyt siihen pisteeseen kehittyyn että ois paljon tarvinnu ajatella??
[/quote]
Sä et kuitenkaan taida kuulua tähän älykkäimpien joukkoon? Vai mitä mieltä itse olet?
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 21:35"]
Tuota...
[/quote]
Aika moni noista syö lääkkeitä turhaan, diagnooseja tehdään todella herkästi....
[/quote]
No sitä tässä yritetään just sanoa taulapää!!!!
Ei mun mielestäni. Tietysti ahdistusta voi olla enemmän esim. perfektionisteilla, jotka veävät itsensä piippuun, mutta ehtivät saamaan jotain aikaiseksikin. Siitä illuusio älykkäiden ihmisten sairauksista.
Kadehdin ainoastaan niitä, jotka vielä pystyvät elämään onnellisina.
Luen, seuraan uutisia, ajattelen, eläydyn, huolestun, ahdistun, masennun. Psykologi sanoi, että olen ihana ihminen, mutta ajattelen liikaa. Miten sen ajattelemisen voisi lopettaa? Olen yrittänyt monta kertaa lukea Seiskaa, mutta en osaa. Ja olen jo viidenkymmenenneljän.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 21:42"]Niin no tuli ainakin se mieleen kun monesti olen kuullut että ei meillä ennen vanhaan ollu mitään masennuksia jne, niin no ei varmaan ollut joo, kun ei tavallaan ollut aivot päässyt siihen pisteeseen kehittyyn että ois paljon tarvinnu ajatella??
[/quote]
Sä et kuitenkaan taida kuulua tähän älykkäimpien joukkoon? Vai mitä mieltä itse olet?
[/quote] sä taidat tietää parhaiten, vai mitä??
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 21:42"]
Niin no tuli ainakin se mieleen kun monesti olen kuullut että ei meillä ennen vanhaan ollu mitään masennuksia jne, niin no ei varmaan ollut joo, kun ei tavallaan ollut aivot päässyt siihen pisteeseen kehittyyn että ois paljon tarvinnu ajatella??
[/quote]Se johtuu siitä että ennen vanhaan ei tiedetty mielenterveydellisistä sairauksista niin paljoa kuin nykyään ja vielä pari vuosikymmentä sitten suomessa tehtiin esim. itsemurhia huomattavasti enemmän kuin tänäpäivänä.
Tuntuu tosi pahalta kun itse sairastaa vakavaa masennusta ja kerran olen yrittänyt itsaria ja "vanhan polven" sukulaiset ei pidä masennusta edes oikeana sairautena vaan heikkoutena ja huono fiilis johtuu siitä kun en nauti elämästä! :o pitäisi mennä mehtään poimimaan mustikoita ja käydä lenkillä ja hommata työpaikka tuosta noin vaan. Olen päättänyt parantua ihan sen takia että saan voimia muuttaa pois täältä junttilasta eteläsuomeen jossa ihmiset on normaaleja.