Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on järkevä palkkatoive työhaastattelussa?

Rahat mielessä
19.02.2022 |

Minä olen ehkä vaihtamassa alaa, ja pääsinkin työhaastatteluun sillä asenteella "kunhan tulet heti" eli jäi olo, että neuvotteluvaltit ovat minulla. Palkkaus on sopimuksen mukaan, johon laitoinkin 6000 euroa palkkatoiveeksi. Tämä on hieman enemmän, mitä tienaan nykyisessä työpaikassani.

Minä en ole kyseisellä sektorilla työskennellyt ikinä. Nyt olisi hyvät neuvottelukikat kysymyksessä, eli miten pääsen mahdollisesta venkoilusta haluamaani lopputulokseen? Mitä asiakirjoja on hyvä ottaa mukaan?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan sä laitoit sen palkkatoiveesi. Aika hölmöltä näytät haastattelussa, jos rupeat siellä vielä sitä kovin vänkäämään suuremmaksi.

En suuremmaksi, vaan sitä että se on se toive jonka oon laittanut :) Porukka on niin kartalla täällä taas.

Se, että porukka on niin kartalla, johtuu vain sinun huonosta ja epäselvästä aloituksestasi. Toivottavasti kirjallinen ilmaisu ei ole missään olennaisessa osassa työssäsi.

Missään aloituksessa ei lue, että tarvitsen enemmän kuin tuon 6000 euroa, vaan että miten pääsen haluamaani lopputulokseen, eli siihen 6000 euroon :) Luetun ymmärtäminen on myös elämässä eduksi. 

Jo heti otsikossa kysyt, mikä on järkevä palkkatoive työhaastattelussa. Kannattaa itsekin lukea, mitä on kirjoittanut.

Vierailija
22/25 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10000 euroa kk ja verojen jälkeen tuo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minkälaisen haarukan olette budjetoineet tehtävään palkkabudjetissanne?"

Jos työnantaja ei osaa vastata kysymykseen, herää epäilys, onko kaavailtu tehtävänkuvakaan selvillä.

Vierailija
24/25 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla ei ole mitään kokemusta hakemastasi työstä, niin et voi toivoa samaa palkkaa kuin mitä kokeneet saa. Tai aina voi tietenkin toivoa, mutta aika hyvin joudut kyllä perustelemaan. Yleensä työstä maksetaan kompetenssien mukaan. Kai pitäisi jo tajuta itsekin, jos on jo noille palkoille päässyt nousemaan.

Kyse ei ole siitä, etten osaisi työtäni. Työ on samaa, mitä nyt teen, täysin erilaisessa ympäristössä vain. Vähän kuin tulisi öljynporauslautoilta 10 vuoden jälkeen normiduunareiden pariin. Työsopimusehdot näillä aloilla on erit, siksi kysyn. En siksi etten osaisi työtäni :D 

Huono vertaus. Jos olet ollut "öljynporauslautalla 10 vuotta" niin pelkästään sen takia ei sinulle makseta muita enemmän, jos menet "vaan ruuveja vääntämään perusduunariksi". Työstä maksetaan työn tason ja laadun mukaan, eikä entisen historiasi mukaan, jos se ei vastaa hakemaasi paikkaa.

Vierailija
25/25 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en hakisi töitä, joilla ei noudateta työehtosopimuksia ja alan yleistä palkkausta.

Tärkeintä työhaastattelussa on kertoa, mitä annettavaa sinulla on työnantajalle. Miksi sinut kannattaisi palkata?