Mikä on järkevä palkkatoive työhaastattelussa?
Minä olen ehkä vaihtamassa alaa, ja pääsinkin työhaastatteluun sillä asenteella "kunhan tulet heti" eli jäi olo, että neuvotteluvaltit ovat minulla. Palkkaus on sopimuksen mukaan, johon laitoinkin 6000 euroa palkkatoiveeksi. Tämä on hieman enemmän, mitä tienaan nykyisessä työpaikassani.
Minä en ole kyseisellä sektorilla työskennellyt ikinä. Nyt olisi hyvät neuvottelukikat kysymyksessä, eli miten pääsen mahdollisesta venkoilusta haluamaani lopputulokseen? Mitä asiakirjoja on hyvä ottaa mukaan?
Kommentit (25)
Noin tietämätön 6000€:n töihin? Kaikkea sitä saakin lukea.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä 8500€ niin saat varmasti neuvoteltua 8000€ tienoille. Neuvottele myös vuosittainen 200€ korotus.
Kiitos, kuulostaa hyvältä tuo korotushomma.
Työmyyrä kirjoitti:
Noin tietämätön 6000€:n töihin? Kaikkea sitä saakin lukea.
Mahtaa sua harmittaa :)
Itse laittaisin sellaisen summan, jolla tulee toimeen ja josta työnantaja hyötyy esim. 1500 euroa.
Olin työhaastattelussa. Palkkakeskustelu meni paremmin kuin hyvin. Olisin suostunut vähempäänkin, mutta tarjous yllätti!
En kyllä suostuisi heräämään 6.00 joka arkiaamu ja tekemään hulluna töitä ja ritumaan toimistolla 8-10 tuntia tollasella paskapalkalla mitä AP pyytää.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä suostuisi heräämään 6.00 joka arkiaamu ja tekemään hulluna töitä ja ritumaan toimistolla 8-10 tuntia tollasella paskapalkalla mitä AP pyytää.
Miksi 6000 euroa on sulle paskapalkka? Mitä ite saat? :)
Jos sinulla ei ole mitään kokemusta hakemastasi työstä, niin et voi toivoa samaa palkkaa kuin mitä kokeneet saa. Tai aina voi tietenkin toivoa, mutta aika hyvin joudut kyllä perustelemaan. Yleensä työstä maksetaan kompetenssien mukaan. Kai pitäisi jo tajuta itsekin, jos on jo noille palkoille päässyt nousemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9300€/kk
Johan sä laitoit sen palkkatoiveesi. Aika hölmöltä näytät haastattelussa, jos rupeat siellä vielä sitä kovin vänkäämään suuremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sinä sitten saat työttömyyskorvausta ja sosiaalitukia nykyisessä olotilassasi?
Laiskan tyypin provo. Ei edes yritystä ap:lla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on vähän. Ehkä kaupungissa kerrostalossa jos asuu ja tyytyy vähempään niin sitten se on varmaan ihan hyvä. Minä haluan elää vapaammin ja menot on sen mukaiset. Olen yrittäjä, mutta sellainen joka pääsee helpolla ja tekee rahakkaita työkeikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla ei ole mitään kokemusta hakemastasi työstä, niin et voi toivoa samaa palkkaa kuin mitä kokeneet saa. Tai aina voi tietenkin toivoa, mutta aika hyvin joudut kyllä perustelemaan. Yleensä työstä maksetaan kompetenssien mukaan. Kai pitäisi jo tajuta itsekin, jos on jo noille palkoille päässyt nousemaan.
Kyse ei ole siitä, etten osaisi työtäni. Työ on samaa, mitä nyt teen, täysin erilaisessa ympäristössä vain. Vähän kuin tulisi öljynporauslautoilta 10 vuoden jälkeen normiduunareiden pariin. Työsopimusehdot näillä aloilla on erit, siksi kysyn. En siksi etten osaisi työtäni :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9300€/kk
Mie en usko sinnuu! Satusetänäkään en tienaisi tuolla taidolla juuri mitään! Kerropa meille oikea "ammattisi" ja todellinen työllisyystilanteesi!
Vierailija kirjoitti:
Johan sä laitoit sen palkkatoiveesi. Aika hölmöltä näytät haastattelussa, jos rupeat siellä vielä sitä kovin vänkäämään suuremmaksi.
En suuremmaksi, vaan sitä että se on se toive jonka oon laittanut :) Porukka on niin kartalla täällä taas.
Koskaan ei saa laittaa tasasummaa vaan palkkatoive pitäisi olla tyyliin 7680€/kk niin antaa vaikutelman, että tiedät arvosi 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suuremmaksi, vaan sitä että se on se toive jonka oon laittanut :) Porukka on niin kartalla täällä taas.
Se, että porukka on niin kartalla, johtuu vain sinun huonosta ja epäselvästä aloituksestasi. Toivottavasti kirjallinen ilmaisu ei ole missään olennaisessa osassa työssäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että porukka on niin kartalla, johtuu vain sinun huonosta ja epäselvästä aloituksestasi. Toivottavasti kirjallinen ilmaisu ei ole missään olennaisessa osassa työssäsi.
Missään aloituksessa ei lue, että tarvitsen enemmän kuin tuon 6000 euroa, vaan että miten pääsen haluamaani lopputulokseen, eli siihen 6000 euroon :) Luetun ymmärtäminen on myös elämässä eduksi.
Pyydä 8500€ niin saat varmasti neuvoteltua 8000€ tienoille. Neuvottele myös vuosittainen 200€ korotus.