Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset jotka jättävät velat maksamatta, mikä heitä vaivaa?

Vierailija
19.02.2022 |

Lähdetään vaikka mökkeilemään, yksi maksaa mökin ja muut sanovat maksavansa rahan mitä pikimmiten takaisin. 2/3 maksaa, mutta yksi jättää pokkana maksamatta. Tämä yksi saattaa olla jopa se jonka idea koko mökkireissu on! Kun kyselee rahan perään ei vastaakaan enää viesteihin mitään?!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat loppui yllättäen?

Vierailija
22/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökkireissun maksut etukäteen, ei jälkikäteen.

Joo kyllä, ja töytyy olla tarkkana, kun aina löytyy noita epärehellisiä, muiden hyväksikäyttäjiä joukosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahat loppui yllättäen?

Esim aikuiselta perheellisellä ihmiseltä?

Vierailija
24/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiössä on yksi osakas jolla on nyt vuoden vastikevelat ihan vaan sen takia että ei itse maksa (naurettavan pientä) vastikettaan. Saatavat meni tietysti ulosottoon ja seuraavaksi lähtee rouvalta asunto alta ja asunto-osakeyhtiön hallintaan. Rouva itse vinkuu miten hallitus ja koko maailma on häntä vastaan ja nyt pientä ihmistä riistetään. En ymmärrä miten aikuinen ihminen ei saa jotain parinsadan euron laskua maksettua, jos on joskus saanut jopa asuntolainan itselleen hankittua.

Aika yksinkertainen ihminen olet, jos et ymmärrä miten joku ei saa parinsadan euron laskua maksettua. Se millainen rahatilanne on ollut vuosia sitten, ei aina kerro yhtään siitä millainen rahatilanne voi olla tänään. Mutta jatka toki elämääsi tynnyrissä, niin ymmärrät tulevaisuudessa vieläkin vähemmän asioista, ja voit täällä suureen ääneen niitä ihmetellä kaltaistesi fiksujen ihmisten kanssa.

Kerro mulle asumismuoto, joka maksaa vähemmän kuin parisataa euroa kuukaudessa? Ja asuminenhan - vuokra tai vastike - on ensimmäinen lasku, mikä maksetaan. Seuraavaksi sähkölasku. Ja vasta sen jälkeen loput. Myös yhtiövastikkeeseen on mahdollista saada asumistukea, jos tulot ovat olemattomat. 

Vierailija
25/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiössä on yksi osakas jolla on nyt vuoden vastikevelat ihan vaan sen takia että ei itse maksa (naurettavan pientä) vastikettaan. Saatavat meni tietysti ulosottoon ja seuraavaksi lähtee rouvalta asunto alta ja asunto-osakeyhtiön hallintaan. Rouva itse vinkuu miten hallitus ja koko maailma on häntä vastaan ja nyt pientä ihmistä riistetään. En ymmärrä miten aikuinen ihminen ei saa jotain parinsadan euron laskua maksettua, jos on joskus saanut jopa asuntolainan itselleen hankittua.

Onkohan siltä varastettu ja vanhemmat ei osaa mitään sähköisiä laskuja vaan paperilaskut. Jos se ei ole saanut paperisia tai sitten ei näe niitä osaa avata sähköpostissa eikä käyttää pankki sivuja jos ei ole omia tunnuksiakaan monilla edes. Nuoret hei vanhat ihmiset ei opi uutta eikä ehdi mukana. Monen vanha sähköposti on lukematta vuosia kun tunnukset hukkunut ja on tullut uusia.

Vierailija
26/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika yksinkertainen ihminen olet, jos et ymmärrä miten joku ei saa parinsadan euron laskua maksettua. Se millainen rahatilanne on ollut vuosia sitten, ei aina kerro yhtään siitä millainen rahatilanne voi olla tänään. Mutta jatka toki elämääsi tynnyrissä, niin ymmärrät tulevaisuudessa vieläkin vähemmän asioista, ja voit täällä suureen ääneen niitä ihmetellä kaltaistesi fiksujen ihmisten kanssa.

Kerro mulle asumismuoto, joka maksaa vähemmän kuin parisataa euroa kuukaudessa? Ja asuminenhan - vuokra tai vastike - on ensimmäinen lasku, mikä maksetaan. Seuraavaksi sähkölasku. Ja vasta sen jälkeen loput. Myös yhtiövastikkeeseen on mahdollista saada asumistukea, jos tulot ovat olemattomat. 

Tuo ei ole olennaista ollenkaan. Silti ei voi kiukutella ja olettaa vaan että joku toinen maksaa asumisen puolestasi. Se on törkeää.

Vierailija
27/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku tällainen ihminen vastata, miksi katsot oikeudeksesi varastaa toiselta rahaa?

Voiko tuollaisesta tehdä rikosilmoituksen?

kaikesta voi tehdä rikosilmoituksen, mutta jos ei ole todisteita - esim. kirjallista sopimusta, että ollaan yhdessä sovittu maksujen jakautumisesta näin ja näin tai sitten kuulopuheille todistajia, niin turha on tehdä rikosilmoitusta. laskun voi periä jälkikäteen, eli jos yksi jättää maksamatta eikä vastaa kyselyihin, niin lähetätte sitten laskun postitse ja erinäisten lisävaihdien jälkeen sitten lasku perintään.

helpoimmalla pääsee näistä tilanteista siten, että osallistujat maksavat maksut etukäteen.

Vierailija
28/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilua olisi sanoa suoraan jos ei ole varaa maksaa velkaansa. Feidaaminen on törkeää…

Vierailija
29/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa vanhoja hei kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan siltä varastettu ja vanhemmat ei osaa mitään sähköisiä laskuja vaan paperilaskut. Jos se ei ole saanut paperisia tai sitten ei näe niitä osaa avata sähköpostissa eikä käyttää pankki sivuja jos ei ole omia tunnuksiakaan monilla edes. Nuoret hei vanhat ihmiset ei opi uutta eikä ehdi mukana. Monen vanha sähköposti on lukematta vuosia kun tunnukset hukkunut ja on tullut uusia.

Nelikymppisellä työssäkäyvällä naisella on varmasti digitaidot hallussa eikä kyse ole mistään väärinkäsityksestä tai hupsusta unohduksesta. Jos laskut on muistuteltu ja mennyt perintään ja siitä ulosottoon jo puolisen vuotta sitten, niin tasan tarkkaan ei ole mistään ymmärrysongelmasta tai unohduksesta kyse. Oli huutanut puhelimessa jopa ulosottomiehelle joka krpä otsassa antoi tilannepäivityksen talonyhtiölle.

Ymmärrys loppuu kyllä näin naapurinakin kun loputtomiin pitäisi olla silittelemässä velkojaan maksamattoman silkkipäätä, ja takaisin saa vain haukkumista, uhkailua, aggressiivisuutta ja oikeussotkun. Ja saman yhtiön osakkaana myös maksamaan puuttuvat vastikkeet, ihan vieraan akan ulosottosotkujen takia.

Vierailija
30/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella, että ex-tapailukumppanini toimisi juuri noin. Ihan pokkana teetätti esim remontteja kavereillaan, kovin selitteli että kyllä hän maksaa, ei maksanut.

Vierailija
31/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kuvitella, että ex-tapailukumppanini toimisi juuri noin. Ihan pokkana teetätti esim remontteja kavereillaan, kovin selitteli että kyllä hän maksaa, ei maksanut.

Just että ei tehdystä työstä sitten maksanutkaan! Pöyristyttävää!!

Vierailija
32/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ihmettelen eniten että eikö näitä ihmisiä haittaa että välit menee jonkun 50e takia?

Vierailija
33/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä just tälläinen kaveri. Jos joskus joutuu maksamaan porukan puolesta jonkun kimppajutun, on hyvin kärkkäästi kräväämässä saataviaan, mutta jos taas on toisinpäin, että hän jää itse velkaa, niin vitkuttelee ja unohtaa tyylikkäästi asian. Jatkuvasti ja tätä on jatkunut jo vuosikymmeniä. Kertakaikkisen pihi luonne. Poikamies ja hyväpalkkainen, joten rahasta ei kiinni. Ihmettelen, kun mies ja kaveripiiri jaksavat roikottaa tätä kitupiikkiä mukanaan.

Vierailija
34/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti ajattelee, että se riittää kun hänen "ihana persoonansa" tulee mukaan.

Vierailija
35/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD ainakin itselläni. En vaan aina muista. Maksan heti jos muistutat.

Paljon tulee myös myöhästymislaskuja postissa...

Vierailija
36/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vitsi mulle kävi just vähän noin. Mietittiin parin tyypin kanssa yhdelle kaverille synttärilahjaa. Innokkain kyseli ja ehdotti itse mitä voitaisiin hankkia yhdessä tälle meidän kaverille. Hän ei kuitenkaan itse päässyt hakemaan lahjaa, vaikka alunperin piti hakea. Hain sitten lahjan, synttärit pidettiin, toinen kaveri maksoi samantien osuutensa, eikä tarvinut maksun perään kysellä. Nyt sitten tämä joka innokkaana oli hankkimassa lahjaa ei olekaan maksanut siitä mitään. Laitoin muistutusviestiä asiaan liittyen, ettei sitten myöhemmin pistä mun syyksi kun en ole asiasta muistuttanut, mutta eipä ole jaksanut vastata mulle enää mitään…

Mietin kans et ihan kiva olis jos tämä ihminen sanoisi suoraan, että ei ole nyt rahaa sori, maksan myöhemmin ja ymmärtäisin sen. Tai mielummin jo ostovaiheessa olisi todennut että rahaa ei ole, et voiko silti osallistua pienemmällä summalla tai jotenkin.

Herää ihan kysymys, että onko tapana toimia yleensäkin näin?

Vierailija
37/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä just tälläinen kaveri. Jos joskus joutuu maksamaan porukan puolesta jonkun kimppajutun, on hyvin kärkkäästi kräväämässä saataviaan, mutta jos taas on toisinpäin, että hän jää itse velkaa, niin vitkuttelee ja unohtaa tyylikkäästi asian. Jatkuvasti ja tätä on jatkunut jo vuosikymmeniä. Kertakaikkisen pihi luonne. Poikamies ja hyväpalkkainen, joten rahasta ei kiinni. Ihmettelen, kun mies ja kaveripiiri jaksavat roikottaa tätä kitupiikkiä mukanaan.

Nimenomaan, miehet jaksaa. Minä en.

Meidän porukassa, ollaan oltu luokkakavereita ala-asteelta asti, eli ollaan eletty samaan aikaan lapsesta aikuistumiseen asti.

Oli outoa huomata joku tulee nyyttäreihin tyhjin käsin, syyt unohdin, ei ollut rahaa ja sama juttu seuraavalla kerralla ja vielä seuraavalla.

Yhden polttareihinkin tuli ajatuksella en maksa mitään.

Omiin polttareihin sanoin kaasolle älä pyydä tätä, mä en kestä lokkeilua. En tietenkään häihin kutsunut.

Olen joskus kysynyt miksi on niin nuuka. Eikö halua osallistua . Sanoi ei halua maksaa niin paljon, ei ole sen arvoista.

Esim hänen lapset , kaikki heidän vaatteet on saatu.

Ihmettelen mihin käyttää kaikki rahat. On ihan töissä. En ole missään tekemisissä , ärsyttää

Vierailija
38/38 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkuri velat maksaa!