Miten selvitä? Kassasta rahaa 1100€, vuokra 650€, laskut 200€.
Kommentit (63)
Itseasiassa laskuihin menee 300€. Muistin, että hammaslääkäri ja sähkökin pitää maksaa.
Ap
300e siis pelkkää puhdasta käyttörahaa kuukaudessa! Tuohan olisi ihan juhlaa opiskelijalle
Mitä nämä "laskut" ovat? Erittely kaikista laskuista kiitos.
Mitä teet työksesi jos on noin pieni palkka?
Voitko pienentää ansiosidonnaisen veroprosenttia? Onko mitään osa-aika- tai keikkatyötä, jota voisit tehdä edes suojaosan verran? Jos et pysty kasvattamaan tulojasi niin ei auta kuin karsia menoja.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin
No, hyvä, että voimia on edes opiskeluihin nykyään. Olen henkisesti aivan uupunut, monenlaista sattunut ja tapahtunut tässä lähivuosien saatossa.
Kai se on mentävä vain jotain tekemään, ei auta muukaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa laskuihin menee 300€. Muistin, että hammaslääkäri ja sähkökin pitää maksaa.
Ap
Pyydä hammaslääkärilasku erämaksulle ja sähkölasku tulemaan joka kuukausi, jos se helpottaa budjetointia.
Vierailija kirjoitti:
300e siis pelkkää puhdasta käyttörahaa kuukaudessa! Tuohan olisi ihan juhlaa opiskelijalle
200e kk pärjää yksi ihminen loistavasti, kun ostat kaupasta järkevästi juuresta ja punalaputettua!
Sushit ja latet saat unohtaa tulevaisuuteen
Jos olet hoikka ja komea nuori mies niin helposti tienaat seksillä rahaa
Ootko yksinasuva eli muiden elämistä (lapsi) ei tarvi kustantaa?
Ostat aluksi 5kg perunoita niin kyllä se siitä.
Siis mitä nämä epämääräiset laskut ovat kansalaisilla? Näitä laskuja joihin uppoaa puolet tilistä tai enemmänkin, on yleensä vähävaraisilla.
Itse asun vuokralla ja pakollisia laskuja minulla on vuokra, sähkö- ja vesilasku ja ne eivät montaa euroa tee kuukautta kohti. Ai on onhan minulla puhelinliittymä joka tekee 18€/kk.
Elämäni on varmasti monen mielestä tylsää, kun käyn töissä ja tulen kotiin jossa iltaisin jumppaan ja tämän jälkeen luen tai täyttelen ristikoita.
Mutta ei tarvitse miettiä murheita rahan riittävyydestä.
Paljonko saat asumistukea?
Oletko katsonut omaverosta että saisitko veroprosentin pienemmäksi?
Vähennät laskujen määrää.Kas kun laskut riippuvat ihan siitä paljonko olet käyttänyt eri palveluja luotoksi. Laskut ovat aina tulosta käytetystä palvelusta. Karsit vaan kaikki mikä ei ole tarpeen.
Silleen se toimii.
Vuokraan haet asumistukea sikäli olet siihen oikeutettu. Netflixit yms veks.
Ja uuden työn hakuun hep.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen suuresti, jos tuolla ansiosidonnaisella voisi vielä saada asumistukea lisäksi. Veroprosenttia kannattaa kyllä alentaa.
Vierailija kirjoitti:
Ainiin, täytyykin tehdä uusi asumistuki hakemus kun vuokra noussut ja tulot muuttuneet.
Veroprosentin olen laskenut mahdollisimman alhaiseksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä nämä epämääräiset laskut ovat kansalaisilla? Näitä laskuja joihin uppoaa puolet tilistä tai enemmänkin, on yleensä vähävaraisilla.
Itse asun vuokralla ja pakollisia laskuja minulla on vuokra, sähkö- ja vesilasku ja ne eivät montaa euroa tee kuukautta kohti. Ai on onhan minulla puhelinliittymä joka tekee 18€/kk.
Elämäni on varmasti monen mielestä tylsää, kun käyn töissä ja tulen kotiin jossa iltaisin jumppaan ja tämän jälkeen luen tai täyttelen ristikoita.
Laskut voi tulla auton kuluista, lasten kuluista, lemmikkien kuluista, hammaslääkäristä tai poliklinikkamaksuista, osamaksuista jos on joskus joutunut ostamaan jotain kalliimpaa, vakuutuksiakin joillain on.. Monilla on lainoja mitä pitää maksaa, syystä tai toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sähkölasku ja vesilasku ovat epämääräisiä?
Nämä yhteensä lähes 400e.
Vierailija kirjoitti:
Vähennät laskujen määrää.Kas kun laskut riippuvat ihan siitä paljonko olet käyttänyt eri palveluja luotoksi. Laskut ovat aina tulosta käytetystä palvelusta. Karsit vaan kaikki mikä ei ole tarpeen.
Silleen se toimii.
Vuokraan haet asumistukea sikäli olet siihen oikeutettu. Netflixit yms veks.
Ja uuden työn hakuun hep.
Miten pakollisia laskuja voi vähentää?
Sugar daddy jeesaa