Pidättekö tosiaan puhuttelun 17 vuotiaalle tyttärelle joka tulee humalassa kotiin?
Täällä tuntuu olevan kukkahattutätejä todella paljon. Ettekö tosiaankaan ole itse vetäneet 17 vuotiaana kunnon kännejä ikinä. Kuuluu nuoruuteen. Huolestuttavampaa olisi jos 17 vuotias olisi kaiket viikonillat äidin ja isin kanssa telkkaria katsomassa, kun muut nuoret sillä aikaa bilettäisi jossain. Ja vielä nolompaa olisi soittaa mahdollisen kännikaverin vanhemmille asiasta. Eri asia jos kyseessä olisi 12v-14v.
Kommentit (61)
Mitä. Missä. Milloin.
Sinä olet yleistäjä. Missä nyt on puhuteltu tyttäriä?
No minä muutin 16-vuotiaana kotoa pois, lähes 200km päähän niin ei ollu enää vanhemmilla mitään sanomista minun tekemisiin.
Kyllä pidän, ja vaikka 18- tai 25-vuotiaalle. Kännätä ei tarvitse kenenkään. Alkoholi on myrkky. Juopottelun normalisointi saa loppua ja sen voi tehdä vain oman kantansa selväksi tekemällä, ja jokainen voi siihen osallistua.
Mä ymmärsin olla häpeissäni ihan itse kun näin kävi, ei tarvinnu vanhempien puhutella :D
Olen tullut 16-vuotiaana kännissä kotiin, vanhemmat oli enemmän humalassa niin eivät huomanneet. Miksi tuosta pitäisi pitää puhuttelu?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pidän, ja vaikka 18- tai 25-vuotiaalle. Kännätä ei tarvitse kenenkään. Alkoholi on myrkky. Juopottelun normalisointi saa loppua ja sen voi tehdä vain oman kantansa selväksi tekemällä, ja jokainen voi siihen osallistua.
Ja tämä auttaa ketä ja miten,,,? Ainoastaan sinulta aletaan jatkossa salata asiat kun olet noin yksioikoinen ja ripität muita.
Vierailija kirjoitti:
Olen tullut 16-vuotiaana kännissä kotiin, vanhemmat oli enemmän humalassa niin eivät huomanneet. Miksi tuosta pitäisi pitää puhuttelu?
Niinpä. Ihan sopii kuvioon, että kännissä kotona ördäävien vanhempien p*rsehedelmä tulee kännissä kotiin. Yksi sana: p*skasakki.
Puhuttelu känniselle kuulostaa hölmöläisten puuhalta, "pakko saada purkaa aggressio NYT!!!" 😅
Kuka edes päästää holhottavan päihtymään? Sehän on vastuutonta, ja rikollista.
Kyllä krapulainen nuori kasvatetaan niin, että kasilta aloitetaan siivoamaan ja kolistelemaan. Ruokapöydässä kysellään, etteikö maistu? Jne kasarimalliin. Kyllä juoda saa, mutta hommat pitää hoitaa.
On yksi asia viettää sosiaalista elämää, toinen asia tehdä se päihteillä.
Naapurissa asuu muutama parikymppinen juoppo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä auttaa ketä ja miten,,,? Ainoastaan sinulta aletaan jatkossa salata asiat kun olet noin yksioikoinen ja ripität muita.
Ihmettele sinä sitä vaikka koko päivä. Suosittelen sinua hakeutumaan jollekin vanhemmuskurssille. Kai ostat tupakatkin pilttisi käryteltäväksi? Mitähän sossu ajattelisi kannastasi kännäävään lapseen?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä krapulainen nuori kasvatetaan niin, että kasilta aloitetaan siivoamaan ja kolistelemaan. Ruokapöydässä kysellään, etteikö maistu? Jne kasarimalliin. Kyllä juoda saa, mutta hommat pitää hoitaa.
Turha kostaa oma vastuuttomuus v*päisyydellä. Se on sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärsin olla häpeissäni ihan itse kun näin kävi, ei tarvinnu vanhempien puhutella :D
Minä myös. Onneksi vanhemmat huomasivat häpeäni eivätkä lisänneet sitä puhuttelulla.
Alaikäisen ei kuulu olla kännissä! Se on lastensuojeluasia! Jossain muussa maassa vanhemmat saisivat moisesta sakot!
Minä toivon joskus että 17 v nuori poika olisi kavereiden kanssa ulkona, vaikka viinaa juomassa, mutta ei. Autistinen poika ei omaa kavereita kuin netissä ja kökkii aina koneen ääressä yötä myöten jenkkejen, brittien, rüssien ja eurooppalaisten kanssa puhuen mitä kieltä milloinkin. Sisko 19 v ei hänkään juo, mutta omaa kyllä kavereita.
Juopottelu, pössyttely, pessuttelu ja sokeri-taattoilu ovat teinille voimaannuttavaa toumintaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä strategia!
Vierailija kirjoitti:
Minä toivon joskus että 17 v nuori poika olisi kavereiden kanssa ulkona, vaikka viinaa juomassa, mutta ei. Autistinen poika ei omaa kavereita kuin netissä ja kökkii aina koneen ääressä yötä myöten jenkkejen, brittien, rüssien ja eurooppalaisten kanssa puhuen mitä kieltä milloinkin. Sisko 19 v ei hänkään juo, mutta omaa kyllä kavereita.
Miksi olisi parempi että poika olisi kännissä ulkona kuin kotona opettelemassa kieliä?
En ole vetänyt kunnon kännejä missään iässä, mutta en ole absolutisti.