Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidättekö tosiaan puhuttelun 17 vuotiaalle tyttärelle joka tulee humalassa kotiin?

Vierailija
19.02.2022 |

Täällä tuntuu olevan kukkahattutätejä todella paljon. Ettekö tosiaankaan ole itse vetäneet 17 vuotiaana kunnon kännejä ikinä. Kuuluu nuoruuteen. Huolestuttavampaa olisi jos 17 vuotias olisi kaiket viikonillat äidin ja isin kanssa telkkaria katsomassa, kun muut nuoret sillä aikaa bilettäisi jossain. Ja vielä nolompaa olisi soittaa mahdollisen kännikaverin vanhemmille asiasta. Eri asia jos kyseessä olisi 12v-14v.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä  krapula-aamuina läimin vanhempia avokämmenellä ja käskin laittaa aamiaista. Helppoa kun olin 195 jo 15 vuotiaana ja vanhemmat molemmat alle 170

Vierailija
22/61 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä toivon joskus että 17 v nuori poika olisi kavereiden kanssa ulkona, vaikka viinaa juomassa, mutta ei. Autistinen poika ei omaa kavereita kuin netissä ja kökkii aina koneen ääressä yötä myöten jenkkejen, brittien, rüssien ja eurooppalaisten kanssa puhuen mitä kieltä milloinkin. Sisko 19 v ei hänkään juo, mutta omaa kyllä kavereita.

Keiden kanssa siellä sitten juttelee, jos ei kavereiden? Saako autismidiagnoosin matalasti koulutetulta siis juttelemalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään, jos kerran menee vähän yli, mutta monilla nuorilla ryyppäämisestä tulee joka viikonlopun huvi ja näkyyhän se naamasta aika pian. Maksa myös kärsii.

Vierailija
24/61 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pidän, ja vaikka 18- tai 25-vuotiaalle. Kännätä ei tarvitse kenenkään. Alkoholi on myrkky. Juopottelun normalisointi saa loppua ja sen voi tehdä vain oman kantansa selväksi tekemällä, ja jokainen voi siihen osallistua.

Ja tämä auttaa ketä ja miten,,,? Ainoastaan sinulta aletaan jatkossa salata asiat kun olet noin yksioikoinen ja ripität muita.

muutos lähtee nuoresta itsestään mutta aikuisen velvollisuus on puuttua kun lapsi kokeilee rajojansa

ihan kuten nuori tulee itse aikuisen luo kun on ongelmia joihin haluaa apua

aikuisen velvollisuus on ohjata nuorta oikealle tielle ja kun se järki kasvaa siellä nuoren päässä hän kyllä ymmärtää miksi asioihin puututaan ja usein siellä nuoren elämässä on surullisia esimerkkejä kun kukaan ei välitä tai puutu asioihin

n sivusta

Vierailija
25/61 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole onneksi tytär tullut kotiin humalassa. (Kolmas tytär täytti pari kk sitten 18). En ole itsekään kännännyt alaikäisenä, en usko menettneeni siinä mitään hyvää.

Vierailija
26/61 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi täysi ikäinen saisi kuulla kunniansa kuinka typerää on juoda itsensä humalaan!

Vierailija
27/61 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, minä kun tuppaan ajattelemaan, että ihan sitten täysi-ikäisenäkin, lain salliessa, ehtii sen päänsä alkoholilla turruttamaan ja kokeilla asioita. Nuoruutta on vielä sen 17v päivänkin jälkeen, luullakseni.

Virkavaltakin ajattelee muuten sillä tavalla, poliisi ja vaikkapa lastensuojelu.

Että jospa ap antaisit moisen "kauhistelusi" olla, ei ole normaalia, että kys faktat huomioiden ja niistä huolimatta hehkutat, puolustat ja glorifioit alkoholia ja vieläpä kyseenalaistat alkoholilla läträämättömän alaikäisen, sinulla on ehkä jäänyt aikuiseksi kasvaminen kesken tai puutteelliseksi (todnäk sen alkoholilla lotraamisen takia) ja et osaa olla vanhempi lapsellesi.

T. 18v ja 20v lasten äiti (jep, ovat äitinsä lapsia vaikka ikää olisi 55v, en suostu käyttämään vaikkapa sanaa "jälkeläinen" vaikka palstalla tuostakin säännöllisesti päätä "auotaan").

Vierailija
28/61 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mitään, jos kerran menee vähän yli, mutta monilla nuorilla ryyppäämisestä tulee joka viikonlopun huvi ja näkyyhän se naamasta aika pian. Maksa myös kärsii.

Tämä. Joku ohi kulkeva täti pysähtyi vauhkoamaan kun olin 30-vuotiaana kesätöissä istutusten hoidossa, että kuka on ottanut lapsen töihin, KUKA ON VASTUUSSA?!?!

Vierailija
29/61 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä toivon joskus että 17 v nuori poika olisi kavereiden kanssa ulkona, vaikka viinaa juomassa, mutta ei. Autistinen poika ei omaa kavereita kuin netissä ja kökkii aina koneen ääressä yötä myöten jenkkejen, brittien, rüssien ja eurooppalaisten kanssa puhuen mitä kieltä milloinkin. Sisko 19 v ei hänkään juo, mutta omaa kyllä kavereita.

Ymmärrän huolesi kaverittomuudesta. Mutta eikö nettikaverit ole yhtälaillaoikeita ihmisiä? En itse kyllä toivoisi vastaavassa tilanteessa että poika olisi mieluummin ulkona juomassa viinaa.

Vierailija
30/61 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keiden kanssa siellä sitten juttelee, jos ei kavereiden? Saako autismidiagnoosin matalasti koulutetulta siis juttelemalla?

Kavereiden. Jos osaat lukea, huomaat että kirjoitinkin ettei kavereita ole muualla kuin netissä.

Autismidiagnoosin on kirjoittanut psykiatri/ylilääkäri.

Vierailija
31/61 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tullut 16-vuotiaana kännissä kotiin, vanhemmat oli enemmän humalassa niin eivät huomanneet. Miksi tuosta pitäisi pitää puhuttelu?

Niinpä. Ihan sopii kuvioon, että kännissä kotona ördäävien vanhempien p*rsehedelmä tulee kännissä kotiin. Yksi sana: p*skasakki.

Tuliko nyt hyvä mieli? Terv. Elämässä hyvin pärjäävä, aikuisena lähes alkoton ekonomi

Hyvä että sai nuorena kokeilla niin ei aikuisena tarvitse.

Vierailija
32/61 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuoret haluaa päänsä sekaisin niin he kyllä keksivät keinon. Vanhemmat voi vaikuttaa lähinnä vain siihen, että samuuko se oma tytär kotiin sänkyynsä vain hämärätyyppien sohvalle.

Vierailija
33/61 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pidän, ja vaikka 18- tai 25-vuotiaalle. Kännätä ei tarvitse kenenkään. Alkoholi on myrkky. Juopottelun normalisointi saa loppua ja sen voi tehdä vain oman kantansa selväksi tekemällä, ja jokainen voi siihen osallistua.

Ja tämä auttaa ketä ja miten,,,? Ainoastaan sinulta aletaan jatkossa salata asiat kun olet noin yksioikoinen ja ripität muita.

Ihmettele sinä sitä vaikka koko päivä. Suosittelen sinua hakeutumaan jollekin vanhemmuskurssille. Kai ostat tupakatkin pilttisi käryteltäväksi? Mitähän sossu ajattelisi kannastasi kännäävään lapseen?

Ei ajattele mitään jos lapsi on täysi-ikäinen.

Vierailija
34/61 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi lapsena 17- vuotias Teini jompi kumpi( mulla kun ei ole yhtään lasta).

TOTTA: Totta hemmettissä pitäisin semmoisen saarnan ja ottaisin selville kuka hommaa ALLE 18- vuotiaan känniin .

Niin tässä tapauksessa se oli 17- vuotias tyttö Kyllä puhuttelisin, tekisi. Samalla lailla ,ottaisin selville kuka juotti ( juu ottanu vapaa ehtoisesti) mutta kyllä Se On Laitonta tarjota Alle 18- v alkoholia ottaisin myös yhteyden tämän vanhemmpiin myös ja

Poliisiin .Tytön Koti arestiin ja Ai niin tytöllä oli poikakaveri samoin ottaisin yhteyttä tämän vanhempiin ja kertoisin poliisille ja sosiaaliviranomaisille sen Henkilöön nimen, joka joutuu Vastuuseen teoistaan , tarjoamalla alkoholia Ala- ikäiselle.!

Ellei kävisi niin huonosti että Poliisi olisi saanut Juopottelivista alle 18- vuotiaista lapsista , soittaneet kotiin että , Pikkuista hyvää iltaa Meillä on Teidän " Kaisu täällä meidän Maijan kyydissä poikakaverinsa kanssa, ovat ala ikäisenä kännissä, ja niiden tarjoaja on saatu kiinni puhuteltu ja sosiaaliviran omaisille soitettu.

Kysytään että tuuanko kotiin ,

Kyllä olisin itkenyt ja sanonu olenko noin Huono äiti.

Ja sanonu että Ei älkää tuoko viekää putkaanne vaan Eihän muuten oli.

Kiitos näkemiin..

Kyllä kysyisyisin seuraavana päivänä Tytöltä , että Olenko Todella noin huono Äiti!?

Että piti kännätä oot kaksi viikkoa kotiarestis.

Vierailija
35/61 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on surullista, että vaihtoehtoina on kännätä tai olla kotona äidin ja isän kanssa. Elämä on yksitoikkoista, jos nuo ovat ainoat vaihtoehdot. Mä olin viikonloppuisin kaverin kanssa tuossa iässä, mutta ei meillä ollut mitään tarveta kännätä.  Tehtiin kaikkea kivaa selvinpäin ja myös isommallakin porukalla, mutta känniääliöille en ala selittää, kun heidän mielestää örveltäminen on ainoa kiva juttu.  

Samoin omilla lapsilla oli muuta tekemistä. Toisella oli perjantai-iltaisin yleensä treenit. Toinen sanoi jo teininä, että hän aikoo olla absolutisti ja on pitänyt päänsä. Toinen sanoi, että hän maistaa kaljaa sitten kun täyttää 18 - no hieman aspergerpiirteisenä hän on tarkka siitä, että kaikki tehdään sääntöjen mukaan.  Mutta hänellä oli kanssa kavereiden kanssa muutakin tekemistä. 

Vierailija
36/61 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Emme huomaa. Kerran jäi juomisesta kiinni 15-vuotiaana ja ei me muistettu edes moittia pahemmin seuraavana päivänä. Tuntuisi niin kaksinaamaiselta, kun itse on pussikaljaillut jo ysiluokalla aikanaan. Mutta joo, sanottiin, että "emme hyväksy ja tämä ei saa tulla tavaksi". Eikä siitä kyllä tullutkaan, koska me pystymme laskemaan juomiskerrat siitä aina tähän saakka. Siihen sisältyi aina mopoauton jättäminen kotiin jollain "verukkeella". Ei montaa kertaa. Nyt on pian täysi-ikäinen,kaverit pääosin täysi-ikäisiä. Jättää auton pari kertaa kuussa kotiin. On siis ajokortti ikäpoikkeusluvalla.

Rangaistuksia ei ole koskaan annettu kummallekaan lapselle. Eivät ole tehneet mitään niin älytöntä + en ymmärrä näitä kotiaresteja, kännykän poisottamisia yms. Ei muakaan ole lapsena koskaan laitettu esim. kotiarestiin ja ihan tuli ihminen näin. Olen kouluni käynyt, yliopistosta valmistunut, asiani hoitanut, työkykyinen ja suurin rikos elämässä on yksi ylinopeussakko muutaman parkkisakon lisäksi. Lapsemme ovat myös kilttejä. Koulusta ei tule koskaan mitään ikävää viestiä, käytösnumerot hyvät, vanhempi käy osa-aikatyössä lukion ohessa jne. Jos nyt kerran viikonloppuna joisi kaljaa 17v. 10kk, niin pitäisikö tässä sitten saada siitä slaagi? Mitään ryyppykämppää meille ei saa perustaa ja meidän nähden on turha juoda + asiallisesti pitää tulla kotiin, mutta muuten siivet alkaa kantamaan pikkuhiljaa. Siihen on pakko luottaa...

Vierailija
37/61 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, minä kun tuppaan ajattelemaan, että ihan sitten täysi-ikäisenäkin, lain salliessa, ehtii sen päänsä alkoholilla turruttamaan ja kokeilla asioita. Nuoruutta on vielä sen 17v päivänkin jälkeen, luullakseni.

Virkavaltakin ajattelee muuten sillä tavalla, poliisi ja vaikkapa lastensuojelu.

Että jospa ap antaisit moisen "kauhistelusi" olla, ei ole normaalia, että kys faktat huomioiden ja niistä huolimatta hehkutat, puolustat ja glorifioit alkoholia ja vieläpä kyseenalaistat alkoholilla läträämättömän alaikäisen, sinulla on ehkä jäänyt aikuiseksi kasvaminen kesken tai puutteelliseksi (todnäk sen alkoholilla lotraamisen takia) ja et osaa olla vanhempi lapsellesi.

T. 18v ja 20v lasten äiti (jep, ovat äitinsä lapsia vaikka ikää olisi 55v, en suostu käyttämään vaikkapa sanaa "jälkeläinen" vaikka palstalla tuostakin säännöllisesti päätä "auotaan").

Minulle on kyllä ollut tärkeämpää tehdä lapselle selväksi, että kotiin saa ja on turvallista tulla missä kunnossa tahansa kuin oman pettymykseni purkaminen hölmösti käyttäytyneeseen lapseen. En nimittäin usko, että teini lopettaa juomisen saatuaan vanhemmalta täyslaidallisen, mutta kotiin tulemisen juomisen jälkeen saattaa lopettaa ja päätyy sitten yöksi ties minne.

Vierailija
38/61 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en pitäisi puhuttelua? Jos lapselle on pienestä pitäen opetettu kohtuutta ihan kaikessa ja ehdotonta tupakka- ja huumekieltoa, niin miksi sille humalaiselle 17v ikäiselle ei pitäisi aamulla puhuttelua ensisijaisesti typeryydestä ja toiseksi siksi, että leikkii vakavalla asialla. Kännisekoilut pakkaskelillä kuuluu sarjaan tähän-voi-kuolla.

Vierailija
39/61 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ettekö tosiaankaan ole itse vetäneet 17 vuotiaana kunnon kännejä ikinä."

En. Katsos kun se ei kuulu kaikkien nuoruuteen. Tai elämän mihinkään vaiheeseen.

Vierailija
40/61 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti olisin pitänyt vakavan puhuttelun, jos noin olisi käynyt. Ensisijaisesti haluaisin tietää, miten on juomat saatu.