Vakitöissä olevat entiset työttömät, pelottaako työttömyys?
Minä en usko nykyisestä paikasta joutuvani työttömäksi minkään yt-neuvottelun kautta, mutta firma on pieni ja jos omistaja ei kykene jatkamaan, vaikka sairastuu, sitten voi olla vaikea saada muuta enää tässä iässä ja se 2000-luvun alun aukko ei historiasta häviä mihinkään.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
"ja se 2000-luvun alun aukko ei historiasta häviä mihinkään."
Noin vanhaa ajankohtaa ei tarvitse edes cv:ssä esittää, joten ihan turhaa huolehtia siitä.
Kyllä tuo merkkaa cv-uskovaisten maailmassa ja ethän voi tietää ensi näkemältä, kuka sellainen on.
Kyllä se työ tuo turvaa ja enemmän taloudellista vakautta. Mulla ei toki ollut tekemisen puutetta työttömänä ja hyväntekeväisyyteen pyrkisin varmaan työkokeiluun, koska en halua antaa osaamista kaupalliseen käyttöön ilmaiseksi. Mutta eläkettä on kertynyt heikosti. Minullakaan ei ole menotaso noussut, ainoa on että käydään joskus miehen kanssa syömässä, mutta rahaa käytän itseeni tosi vähän. Käyn kuuden viikon välein tasoittamassa hiukset kampaajalla, kosmetiikkaa käytän vain vähän ja vaatteita ostan ainaostaan tarpeesee, en huvikseni. Ruuassakin katson hintoja ja tarjouksia.
Kyllä mulla haastatteluissa kysyttiin aika vanhojakin asioita. Nyt ei ole onneksi moneen vuoteen tarvinnut käydä. Kursseja tuli käytyä, osa oli ihan ok, osa surkeita. Ap.
TE toimiston turhakkeiden kanssa ei kiinnostaisi olla tekemisissä.
Työtöntä harvoin palkataan mihinkään vaativampaan työhön, niihin siirrytään toisista tehtävistä.
Työ on palkkio tehdystä työstä
"ja se 2000-luvun alun aukko ei historiasta häviä mihinkään."
Noin vanhaa ajankohtaa ei tarvitse edes cv:ssä esittää, joten ihan turhaa huolehtia siitä.