Paljasnilkkamuoti vaihtunut villasukkiin
Kyllä on muoti kummaa. Eka vuosia teineillä oli paljaat nilkat myös talvisin. Nyt sitten ainakin täällä päin pitää jalassa olla villasukat. Pitkät ja kuviolliset mielellään. Niin tytöillä kuin pojilla. (No pojilla vähän lyhemmätkin kelpaa.)
Enpä olisi pari vuotta sitten uskonut, että hiki päässä saa neuloa teineilleen sukkia.
Onko tätä muotia ympäri Suomen?
Kommentit (16)
Parempi villasukat kuin paljaat nilkat.
Paljaat nilkat tulee kalliiksi veronmaksajille. Parin vuosikymmenen kuluttua kakaroiden nilkoissa ilmenee nivelrikko, ja sitten jäädään sairastamaan ja työkyvyttömiksi ja veronmaksajat maksavat. Pitäisi laittaa ne typerykset itse maksamaan omat nivelrikkonsa ja työkyvyttömyyseläkkeensä sitten.
Mä olen nähnyt nuorilla niitä valkoisia urheilusukkia, nekin kai muodissa.
Niinhän meilläkin vaihtui 80-luvun paljaspäämuoti Bula-lakkeihin kun vuosikymmen loppui...
On villasukat olleet muodikkaat jo hyvän aikaa. Hieno juttu.
Oon jonkun verran nähnyt katukuvassa nilkkurit + säärystimet yhdistelmiä tai pitkävartiset sukat. Paljaita nilkkoja ei kyllä näe enää kuin harvoilla.
Paljaat nilkat kuului siihen kun piti olla pillifarkut tms. Nyt kun käyttävät leveä- mutta lyhytlahkeisia housuja niin pitää olla sukatkin. Lenkkaritkin on vaihtumassa nilkkureihin.
Aina välillä tulee järkevämpiä muoteja. Ei se silti tarkoita etteikö senkin hetken nuoret olisi valmiita lähtemään hullumpiinkin trendeihin (tatuoinnit, poslarit ym.) mukaan, niitä ei vain ole tarjolla silloin.
Sattumankauppaa saako viettää nuoruutensa järkevästi vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Aina välillä tulee järkevämpiä muoteja. Ei se silti tarkoita etteikö senkin hetken nuoret olisi valmiita lähtemään hullumpiinkin trendeihin (tatuoinnit, poslarit ym.) mukaan, niitä ei vain ole tarjolla silloin.
Sattumankauppaa saako viettää nuoruutensa järkevästi vai ei.
Niin. Vanhempiaan ei voi valita, eikä kasvuympäristöään. Kun ympärillä pyörii tatuointeja sekä muita älyttömyyksiä ihannoivia ihmisiä, niin ihmekö tuo, että valtaosasta nuorisoa on tullut kelvotonta. Vinksahtaneet vanhemmat, vielä vinksahtaneempi jälkikasvu.
Ja varmaan vielä juhannuksenakin villasukat. Säähän sopiva pukeutuminen on boomereiden hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja varmaan vielä juhannuksenakin villasukat. Säähän sopiva pukeutuminen on boomereiden hommaa.
Ylipäänsä kaikki järkevä touhu on boomereiden hommaa. Nuorison päätä ei järki pakota.
Terveisin Lima-Ilmari
Ei siitä ole kun kaksi päivää kun näin kolme nuorta naista valkoisissa tennareissa nilkat paljaana. Vetistä sohjoa oli noin 15 cm, ja tuulen vuoksi todellinen lämpötila noin -6 C.
Näin Helsingissä.
Enpä olisi lasten ollessa pieniä uskonut, että vietän pe iltani 17 v pojan kanssa villasukkamalleja netistä etsien ja sukkaa kutoen.
Joulun alla oli yhdet myyjäiset siinä sivusta huomasin, että teini osti kolmet villasukat, tarkkaan valikoi värejä ja vähän tinkasi alennust (ja sai) kun osti niin monet.
Neulooko kenenkään teini omia sukkiaan?
No en ole vielä muilla nähnyt, kuin omalla teinillä. Hän ei paljon muista välitä ja kulkee lämpimissä vaatteissa aina. Urheilullinen nuori.